PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2.3 JTD 2011 Blad p208515 czujnik temp



dlxppel
16-12-2021, 17:19
witam Kolegów
mam następujący problem: świeci się OBD na desce. Podłączyłem tester i wyskoczył błąd czujnika temperatury na wlocie do DPF= P208515. NIestety nim go dobrze pomierzyłem to kupiłem nowy i wymieniłem. Okazuje się, że stary był dobry a nowy oczywiście nic nie zmienił. Jesli chodzi o odczyt parametrów pracy to pokazuje pod tym czujnikiem -15 a jak auto się troche narzeje to przeskakuje na 200st- pewnie jakiś zaprogramowany tryb awaryjny. W opisie usterki jest wskazówka, ze może jest zwarcie do masy bądź przerwa. Równolegle mam błąd czujnika poziomu oleju- tez zwarcie lub przerwa w obwodzie.
Czy jest jakis newralgiczny obszar gdzie wiązka ulega uszkodzeniu?
Czy może ktoś udostępnić schemat inst. elektrycznej dla tego auta?
Jakieś porady, jak do tego podejść.
Fiata ostatniego mialem z 10 lat temu, teraz VW i mercedes i musze się nieco do fiata przyuczyć:-)
Dzięki z góry


Grzegorz

dlxppel
22-12-2021, 15:11
Witam

podziele się moimi odkryciami.
Wymiana czujnika na wlocie do filtra dpf- tak tester pokazywał. W rzeczywistości uszkodzony był drugi czujnik- na wylocie z filtra. Podmiana wtyczek czujników dala mi do myślenia bo jak je zamieniłem to stary błąd zniknął a pojawił się kolejny. Po wykreceniu czujnika z dpf'u okazał się, ze ta sonda cienka jest odłamana. Wymieniłem czujnik i problem ustał. Niestety w miedzyczasie zatkałem dpf.... Po wielu próbach i wypalaniu na zasadzie 3.5tys. obr na postoju i uruchamianiu kolejnych prób wypalania serwisowego w końcu dało efekt i się odetkał. Ale pojawił się kolejny problem- czujnik różnicy ciśnień do wymiany. Dzis zakładam oryginał bo z tego co zauważyłem, jak czujnik ma błąd to odłącza sonde lambda i na zimno kopci dość mocno. Odcina zasilanie sondy- widać to dobrze MES. kasujesz błąd i sonda rusza. w każdnym razie auto dostało nowego ducha- nawet z tym uwalonym czujnikiem różnicy ciśnien na moc i fajnie sie zbiera.
A na koniec info odnosnie dpf= na starcie różnica ciśnień 170. po wypalaniu i pałowaniu kilkukrotnym- ok 65.

pozdrawiam