PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Croma ogrzewanie kabiny problem



paczer
11-12-2021, 07:57
Witam. Od pewnego czasu mam problem z ogrzewaniem kabiny, a w zasadzie jego brakiem. Wymieniłem termostat, stary już się przycinał, woda w obu wężach do nagrzewnicy jest gorąca. Pompa wody też wydaje się prawidłowa, ponieważ stale utrzymuje się temperatura płynu 90stopni. Gdy podłączyłem się z komputerem mes pokazał absurdalna temperaturę zewnętrzną chyba z 6kC. Miałem kiedyś problem z czujnikiem temeperatury zewnętrznej, ale wydaje mi się, że na wyświetlaczu pokazywana jest obecnie dobra temperatura. Czy klimatronik ma swój czujnik temperatury zewnętrznej i czy może mieć on wpływ na brak ogrzewania kabiny?

Braval
12-12-2021, 16:05
Sprawdz pompe wody, chyba oberwal sie wirnik...:smile:

paczer
12-12-2021, 22:15
Wlydaje mi się, że gdyby
winna była pompa, to silnik by się przegrzewał. Temperatur nigdy nie przekroczyła 90 stopni

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka

malutki1989
12-12-2021, 23:01
Czy klimatronik ma swój czujnik temperatury zewnętrznej i czy może mieć on wpływ na brak ogrzewania kabiny?

Nie ma, korzysta z tego, dzięki któremu wyświetla się temperatura na desce.

Wpływ może mieć, choć nie zawsze, kiedy ustawiasz klimę na full auto.

Jak wymuszasz temperaturę na HI leci chociaż odrobinę ciepłego powietrza?

Jeśli nie, zrób adaptację klap. Jeśli zwróci błąd, to problem z nastawnikiem.

Generalnie przepływ przez nagrzewnicę odbywa się cały czas, tylko klapka sterująca decyduję czy powietrze pójdzie przez nagrzewnicę czy nie.
Powinieneś po zdjęciu obudowy tunelu od kierowcy widzieć nagrzewnicę, a na pewno przewody do niej. Jeśli oba są ok, tzn są gorące jak silnik jest rozgrzany, to problemem jest silniczek.


Gdy podłączyłem się z komputerem mes pokazał absurdalna temperaturę zewnętrzną chyba z 6kC.
Wiązka w przelotce do sprawdzenia.

paczer
14-12-2021, 09:10
Nie ma, korzysta z tego, dzięki któremu wyświetla się temperatura na desce.

Wpływ może mieć, choć nie zawsze, kiedy ustawiasz klimę na full auto.

Jak wymuszasz temperaturę na HI leci chociaż odrobinę ciepłego powietrza?

Jeśli nie, zrób adaptację klap. Jeśli zwróci błąd, to problem z nastawnikiem.

Generalnie przepływ przez nagrzewnicę odbywa się cały czas, tylko klapka sterująca decyduję czy powietrze pójdzie przez nagrzewnicę czy nie.
Powinieneś po zdjęciu obudowy tunelu od kierowcy widzieć nagrzewnicę, a na pewno przewody do niej. Jeśli oba są ok, tzn są gorące jak silnik jest rozgrzany, to problemem jest silniczek.


Wiązka w przelotce do sprawdzenia.

Chodzi o wiązke w drzwiach? a co jeżeli temperatura na wuyświetlaczu jest prawidłowa?

malutki1989
14-12-2021, 09:18
Wtedy pierwsza część mojego posta jest rozwiązaniem.
Uszkodzone, znaczy najczęściej popękane i urwane cięgna, zatarte silniczki, uszkodzone silniczki. To częsty problem klimatronika.
Poszukaj postów, gdzie jest problem w postaci, że jedna strona grzeje, a druga chłodzi. Tam już wiele razu opisywane było rozwiązanie.

Sprawdziłeś już nagrzewnicę?

paczer
15-12-2021, 13:51
Nagrzewnicę sprawdziłem na zasadzie sprawdzenia węży wchodzących w ścienne grodziową. Oba są bardziej niż ciepłe. Wymieniłem termostat, kosztowało mnie to 500zł,( termostat 215zl) myślę że to za drogo. W klimatroniku robiłem mesem adaptację klap, brak błędów. Temperatura w Mes z czujnika zewnętrznego , jeżeli jest dodatnia też jest pokazywana właściwie. Z ujemną jest w mesie problem, ale to wina prawdopodobnie programu. Szkoda że mamy zimę, inaczej przepłukałbym nagrzewnicę jakąś płukanka, a tak się nie chce.

Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka

Braval
15-12-2021, 20:20
Powinny byc korki odpowietrzające na przewodach do nagrzewnicy, gorny przewod to wejscie (jak w C.O).Na goracym silniku, mozesz poluzowac odpowietrznik (jak jest) i przegazować silnik.Jak pompa jest ok, powinno zrobic cisnienie i siknąc bogato.Mozess tez zobaczyc na zbiorniku wyrownawczym, ten cienki przewod idący do niego.Odkrec korek i wstaw mu w palnik, jak zobaczysz duży ruch plynu , pomnpa jest ok. Ostroznie wszystko, bo testujesz na gorącym.W innym przypadku , oberwal się wirnik i z ogrzewania d...a.:roll:

malutki1989
16-12-2021, 10:42
W klimatroniku robiłem mesem adaptację klap, brak błędów.

Jeśli silniczek działa dobrze, to moim zdaniem jest urwany siłownik klapy.

Ale bez zajrzenia tam, nie dowiesz się...