PDA

Zobacz pełną wersję : Diagnoza układu Start/Stop



bnbn1
28-11-2021, 19:45
Witam szanowne forum

poszukuje informacji czy mozna zdiagnozowac układ Start/Stop, skąd pytanie mianowicie po odłaczeniu AKu aby go doładowac na zimę (a był lekko rozładowany) ten system że tak powiem umarł, tzn da sie właczyć wyłaczyć z przycisku, Dotychczas na takie jego humory pomagało usunięcie + osiowanie proxy, a potem ponowne dodanie tego systemu, no teraz się uparł, pokazał jedynie komunikat że jest niedostępny.

Tak wiem AKu musi być doładowany, pasy zapięte, drzwi zamknięte ogrzewanie i klima nie właczone itp, MES pokazuje że jest on wyłaczony (na can jest aktywny) , niestety nie ma mozliwości sprawdzenia w MES co jest dokładna przyczyna że on wyłaczony.

mozę znacie sof który to jest w stanie zdiagnozowac ? przekopałem fora wszelakie, i nic nie ma (no examinera to ja nie mam)

po prostu ja z tych którzy uwaząja że wszystko ma być sprawne, co nie znaczy że z tego fanatycznie korzystam.

za rady typu, a wyłacz to ...to ja z gory podziękuje :-)

sprawdzę jeszce czujnik wrzucena biegu, i przy sprzęgle, niemniej dostęp do softu to by sprawe załatwił szybko, a tak pozostaje mi "rzeźba w materiale miekkim" ;-)

może ktos ma schemat elektryczny z opisem tego układu, moze być po angielsku (lub innym europejskim jezyku)

bnbn1
28-11-2021, 23:20
Mysle ze głowny temat czyli czym to zdiagnozować to mam juz ogarnięte --> Alfa OBD ładnei to ogarnia, poniżej przykład jak to wygląda:

wstepnie miałem alarmy w body kompie IBS niedostpeny, brak sygnału LIN (pewnie cos nie zadzialało przy podłaczeniu AKU) skasowane, czulniki wrzucenia biegu i wciśnięcia sprzegła działją bez probemu, dziś już mi się nie chce testowac, bo musze rozpędzić fure powyzej 10 km :-)

tutaj jak to wygląda w ALFA OBD:

Stop&Start function: Off
Stop&Start function request: On
Stop&Start enable from NBC: Off
Stop&Start status from NBC: Stop
Stop&Start crank status from NBC: Disabled


Last cause for shutdown inhibition from Stop&Start: Battery voltage insufficient for startup
Driver's seat belt not fastened
Shutdown inhibition from Stop&Start counters:
Climate control (NCL): 0
Outside temperature below threshold: 56
Outside temperature above threshold: 0
Battery charge below threshold: 7135
Driver's seat belt not fastened: 7643
Alternator not charged: 5
Bonnet switch: 0
Heated rear window: 889
Windscreen wiper high speed for 5 sec: 34
Battery sensor (IBS): 0
Driver's door open: 140
Battery efficiency below threshold: 0
Semi-automatic Parking Node (SPM): 0
Battery temperature too low: 0
Battery voltage insufficient for startup: 1037
Voltage stabilizer faulty: 0
A/C manual climate control request: 0
Low consumption power supply mode: 65
S&S NBC startup relay faulty: 0
Last cause for forced startup from Stop&Start: Battery voltage insufficient for startup
Forced startup from Stop&Start counters:
Climate control (NCL): 0
Outside temperature below threshold: 0
Outside temperature above threshold: 0
Battery charge below threshold: 0
Windscreen wiper high speed for 5 sec: 0
Battery sensor (IBS): 0
Battery efficiency below threshold: 0
Semi-automatic Parking Node (SPM): 0
Battery temperature too low: 0
Battery voltage insufficient for startup: 1725
A/C manual climate control request: 0
Low consumption power supply mode: 0
Last cause for startup inhibition from Stop&Start: Driver's seat belt not fastened and front door open

bnbn1
29-11-2021, 21:41
temat zamykamy, wstepna diagnoza to ...AKU konczy żywot (w mniemaniu body kompa, bo ja uważam że jest jeszcze OK, nawet po mroźnej nocy) lub body komp niewłaściwie ocenia stan Aku

Aku ma prawidłowe napięcie po naładowaniu, niestety to AGM wiec nie sprawdze jak mu wygląda elektrolit, ma 6 lat.... zobaczymy ile pociagnie :-)

dla potomnych:

Stop&Start function: Off
Stop&Start function request: On --> włączone z przycisku
Stop&Start enable from NBC: Off --> wymuszenie wylaczenia przez bodykompa
Stop&Start status from NBC: Starting up
Stop&Start crank status from NBC: Enabled

Stop&Start temporary disable state: Conditions not correct

Battery voltage: 13,60 V --> na postoju bieg jałowy, światła właczone, dmuchawa działa, radio też,
Battery voltage: 14,08 V --> podczas jazdy


Alternator jest OK bo jego regulator jest ustawiony fabrycznie na 14V, sprawdzone własnoręcznie czy działa jak przewidział producent przy wymianie łozysk alternatora (nieźle juz huczały po 150 tys przebiegu)


Startup inhibition from Stop&Start states:
None
Shutdown inhibition from Stop&Start states:
Battery voltage insufficient for startup
Forced startup from Stop&Start states:
Battery voltage insufficient for startup

Shutdown inhibition from Stop&Start counters:
Battery voltage insufficient for startup: 1064 --> ten licznik rośnie

Battery voltage insufficient for startup: 1098 --> taka wartośc po ilus tam zatrzymaniach pojazdu.

bnbn1
03-12-2021, 01:54
Temat zamykamy

po zamianie aku problem ustąpił, wychodzi ze IBS uznał ze obecny aku juz jest slaby, w sumie przestudowałem dokumentacje i układ IBS mierzy prad i napięcie na aku, jego algorytm w sposob w jaki go zaprogramowano (to juz sprawka Luigiego ale pewniej jakiegos Rajesha lub Radosława co napisal program) podaje SOH (state of health) akumulatora, w sumie ma to sens bo w ten sposob moze zmierzyć rezystancje wewnetrzna jak i spadek napiecia na postoju w czasie, no niestety nie zajrze do jego oprogramowania bo nie chce mi sie kombinowac czytnika po LIN, i zawsze jest ryzyko ze zabezpieczyli przed odczytem.

aby było zabawniej aku w drugim aucie smiga bez problemow obstawiam ze pociagnie drugie tyle :)

krowka1978
03-12-2021, 10:25
niestety to AGM wiec
Na pewno AGM, a nie EFB, tudzież Heavy Duty?