PDA

Zobacz pełną wersję : Na wolnych obrotach nierówno pracuje i gaśnie



merylend
24-11-2021, 23:52
Witajcie
Mam stilo 1,6 z gazem, 2002r.
Dziwnie się zachowuje, bo na postoju silnik nierówno pracuje, popierduje, czasem się dusi i gaśnie. Przy ruszaniu gaśnie, chyba że dodam więcej gazu. Ale gdy dodaję gazu to też czasem się zadławi i zgaśnie. Trzeba to robić z wyczuciem. A jak już ruszy, to na moment się zadławi, jakby zgasł na sekundę i jedzie dalej. Na światłach, albo w korku jest to wyjątkowo irytujące. Dzieje się tak też gdy jadę pomału, np. po dziurawej drodze gdzieś na wsi. Mam takie zajęcie że często jeżdżę po wsiach.
Gdy jadę szybciej wszystko działa normalnie, silnik równo i płynnie pracuje. Ale też czasem pojawia się problem, bo zaczyna szarpać przy dodawaniu gazu i to mocno jakby silnik miał wyskoczyć spod maski. Przełączę na benzynę i jest ok. Albo jak zgaszę i odczekam kilka minut, to mogę jechać dalej. Nie ma tu żadnej reguły kiedy się to pojawia. (poziom płynu w chłodnicy sprawdzałem)
Dzieje się tak na gazie, na benzynie raczej jest ok, choć też niezbyt równo pracuje na wolnych obrotach.
Dwóch mechaników podpowiadało mi awarię przepustnicy, wymieniłem, ale niewiele to pomogło.
Kolega podpowiada cewka, albo świece, ale nie wiem czy znowu robić koszty, jeśli nic to nie da.
Podpowiedzcie proszę co to może być, bo nie chcę dochodzić metodą prób i błędów, żeby nie robić niepotrzebnych kosztów.
Pozdrawiam

ochkarol
25-11-2021, 08:13
Świece to żaden koszt - nie zaszkodzi wymienić. NGK polecam.

hak64
25-11-2021, 08:25
Dziwne masz podejście i dziwnych mechaników. Podpowiedzieli, że awaria przepustnicy, a czy odczytali błędy? Nie napisałeś też, czy i kiedy były wymieniane świece i cewki (te części nie mają wieczystej gwarancji i trzeba je okresowo wymieniać). Nie napisałeś też jaką masz instalację LPG. Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy, tyle że do jego poprawnej pracy niezbędne są prawidłowe odczyty czujników sondy lambda, temperatury silnika, położenia przepustnicy, lub przepływomierza. Jeśli któryś z czujników padł, to silnik nie dostanie odpowiedniej dawki paliwa. Podobne objawy może dawać także nieszczelność w układzie dolotowym (silnik zasysa lewe powietrze). Tu możesz otrzymać podpowiedzi co sprawdzić, ale o wróżki tu raczej trudno i to ty musisz ustalić, co szwankuje.
Pozdrawiam.

jacoch
30-11-2021, 20:06
..tu nie ma silniczka krokowego