Zobacz pełną wersję : Szum skrzyni
maniekgrudziadz
22-11-2021, 19:08
Pytanie , może ktoś miał taki objaw .
Tipo 1.4 t jet , hałas ze skrzyni przy puszczaniu sprzęgła w czasie jazdy .
Na 1 głośno , 2 lekko , 3 bardzo cicho , przy deszcze nie słuchać.
Trudno opisać dźwięk ,, szszszuuuu" 🤔
Byłem u mechanika który nigdy nie zawiódł z wcześniejszymi autami , mówi że trudne do określenia , nastraszył trochę że coś w skrzyni,,satelity" i coś może jeszcze.
Droga ciężka sprawa☹️
Może pomożecie
mariuszjarzynka19790227
22-11-2021, 21:27
W bravo tjet siadały łożyska ale tam była słynna oplowska m32...
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
LukaszBielsko
23-11-2021, 00:18
T-jet, 2017r. pierwszy właściciel, salon PL, 47000km.
Po podniesieniu samochodu najgorsza diagnoza, szumienie ze skrzyni...
Temat znany z bravo...
mariuszjarzynka19790227
23-11-2021, 07:21
Tylko tam nie ma m32, w bravo były do 2010, chyba że fiat po cichu znów się zbratał z oplem...
Ten znany temat to siadające łożyska skrzyni
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
Takie szumienie z skrzyni na wolnych obrotach na luzie to mam od początku praktycznie bez zmian a mam obecnie 104kkm przejechane. Zmieniałem olej po 60kkm i nie zauważyłem w nich żadnych opiłków sugerujących zużycie łożysk.
Sławek89
23-11-2021, 20:32
Z tego co kojarzę to w 1.4 Tjet jest skrzynia C635. w ASO kiedyś o nią pytałem i mechanicy mówili że ,,dupy" ona nie urywa i już zdarzały się wymiany łożysk (akurat nie TIPO).
Zalecali wlać więcej oleju - 2,5 litra. (w instrukcji coś około 1,9 l).
Ja mam 1.6 Mjet, ale również skrzynię o kodzie C635 - i powiem wam że też szumi / jest głośna. Biegi wchodzą elegancko, nic nie szarpie itp. W ASO za wymianę łożysk chcieli 2k PLN, więc sobie odpuściłem, bo w podobnych pieniądzach można kupić używkę.
Olej zmieniałem, nie było opiłków. Wlałem więcej jak sugerował mechanik i wydaje mi się że jest lepiej
mariuszjarzynka19790227
23-11-2021, 20:47
W tjet bravo do 2010 była m32 , potem montowali fiatowska ale nie pamiętam oznaczenia, m32 siadały właśnie z powodu zbyt małej ilości oleju przez co łożyska 5 i 6 biegu były niedosmarowane i się zacierały. Problem rozwiązywało wlanie 3 l oleju zamiast zalecanych niecałych 2. Sam mam bravo z 2007 po wymianie łożysk w m32 , wlałem pełne 3 l oleju i na razie cisza jakieś 30 tys km
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
LukaszBielsko
23-11-2021, 21:24
...ręce opadają...
mariuszjarzynka19790227
23-11-2021, 21:27
A Wy macie olej w skrzyniach? W jakim stanie? Czy ktoś go wymieniał?
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
LukaszBielsko
23-11-2021, 21:42
U mnie przebieg 47000, samochód kupiony zrobiłem nie całe 2000km i teraz stoi, bo poprzedni właściciel umywa ręce... Auto sprzedawane, ze zużytymi klockami i występowało słyszalne szumienie a nawet tarcie. Po mimo wymiany tarcz i klocków nic się nie zmieniło, odnoszę wrażenie, że było coś na rzeczy, bo podczas jazdy próbnej to tarcie było tłumaczone zużytymi klockami a ja to łyknąłem.
Także ten tego...
Czekam na rozwój sprawy i nie grzebie w skrzyni.
Czekam na rozwój sprawy i nie grzebie w skrzyni.
To jak się dowiesz co się stało jak nie będziesz grzebał?
krowka1978
24-11-2021, 01:25
W tjet bravo do 2010 była m32 , potem montowali fiatowska ale nie pamiętam oznaczenia, m32 siadały właśnie z powodu zbyt małej ilości oleju przez co łożyska 5 i 6 biegu były niedosmarowane i się zacierały.
Głównym powodem były błędy konstrukcyjne, a przelanie oleju było pudrowaniem syfu i przedłużeniem agonii!
Ogólnie gdy ktoś nie zauważył, to zabawa kończyła się wyjściem wałka skrzyni przez korpus.
Z tego co kojarzę to w 1.4 Tjet jest skrzynia C635. w ASO kiedyś o nią pytałem i mechanicy mówili że ,,dupy" ona nie urywa i już zdarzały się wymiany łożysk (akurat nie TIPO).
To chyba nie o C635 mowa.
W ASO mówili, że wadliwe wabrycznie turbiny w MultiAir nie siadały, że jestem pierwszy, więc to pieprzenie niech zachowają dla siebie.
Ewentualnie te w Tipo są inne, bo z tego co na forum widziałem są inaczej zestopniowane, silnik T-Jet ma wyższe obroty przy 100km/h niż MultiAir. Mam w moim C635, 78 500 przebiegu, fabryczny olej, za około 3 000km planuję wymianę. Nic w niej nie szumi, nie gwiżdże. Faktem jest, że 1 jest słyszalna, od samego początku.
Jest inna sprawa, na skrzynię była akcja nawrotowa, tylko nie pamiętam czy też C635 dotyczyła. Było coś z brakiem podkładek. Dotyczyło Tipo, 500X, Renegade,...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
U mnie to tak:
https://youtu.be/ELOPddoYqIQ
...ręce opadają...
Ciekawe, silnik po przegazowaniu już na jałowym, a słychać jakby wentylator zwalniał. Dźwięk na pewno pochodzi ze skrzyni, a nie turbiny?
LukaszBielsko
24-11-2021, 15:50
Na pewno od skrzyni
Ciekawe, silnik po przegazowaniu już na jałowym, a słychać jakby wentylator zwalniał. Dźwięk na pewno pochodzi ze skrzyni, a nie turbiny?
Widać na końcu wirującą półoś. Chodzi jak mój nowy chiński silnik do polskiego odkurzacza :-). (tyle że polski odkurzacz miał nierozbieralny słoweński silnik a chińczyka da się rozkręcić)
Fiatowskie skrzynie też nie są niezniszczalne i już w Bravo pokazały (szczególnie w 1,4 16v 90KM), że tez się psują ;)
A w tych brawo to nie siedziały oplowskie skrzynie przypadkiem?
Chyba nie, bo w Stilo 2005 była skrzynia 6 biegowa, a w oplu jest 5 biegów
mariuszjarzynka19790227
26-11-2021, 22:50
M32 to skrzynia oplowska
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
A w tych brawo to nie siedziały oplowskie skrzynie przypadkiem?
Tylko w Bravo z 1.4tjet do połowy 2010r montowali M32, później Fiat przeszedł na C635.
LukaszBielsko
01-12-2021, 22:12
Oleju było 1.8l , wszystkie łożyska do wymiany...
Szumienie słyszalne przy 45000km ....
Informacyjnie Fiat doblo 47000 taka sama historia, skrzynia 6b.
Historia lubi się powtarzać...
Powtórka jak w Bravo...
Szkoda się wkur...
krowka1978
02-12-2021, 11:52
Oleju było 1.8l , wszystkie łożyska do wymiany...
Szumienie słyszalne przy 45000km ....
Informacyjnie Fiat doblo 47000 taka sama historia, skrzynia 6b.
Historia lubi się powtarzać...
Powtórka jak w Bravo...
Szkoda się wkur...
Bardzo ciekawe. Ciekawe jest też to co z tymi autami się działo, bo jak pamiętam to Tipo jako nówka kupione nie było. Na forum jest przynajmniej kilku użytkowników z C635, z większymi przebiegami niż mam w moim (prawie 79tyś.km) i nie ma wpisów o problemach ze skrzynią. Na forum jeep'a (wątek Renka) też cisza.
Szukałem jeszcze z googlami i szumiącą znalazło na naszym forum, pytał użytkownik AR. Ogólnie tylko z początku produkcji wpisy, że z wrzuceniem 1 był problem.
Tak jak pisałem, szum pracującej skrzyni na załączonym sprzegle słychać i u mnie od początku od kiedy mam auto czyli od przebiegu 16kkm, obecnie 105kkm. Tak to poza tym żadnych innych objawów, jak tarcia, szumienie podczas jazdy i itp. Zmieniałem olej po 60kkm, wlałem całe 2l. Po kolejnych 60kkm zaleje 2,5l oleju, zaszkodzić nie zaszkodzi najwyżej odpowietrznikiem wyleci.
LukaszBielsko
02-12-2021, 12:20
Skrzynia działała prawidłowo biegi idealnie ale w trakcie jazdy wyraźne ocieranie jakby klocki się kończyły i wycie od 50km/h, takie miałem skojarzenie.
Może nie wyrażam się precyzyjnie w tych określeniach bo jadąc inaczej slychać a jak podniesione auto bez obciążenia to też inaczej.
Mechanik potwierdził że to samo było w bravo alfa więc...
Auto od pierwszego właściciela kupione w salonie pl i serwisowane, żadnych przygód.
Skrzynia działała prawidłowo biegi idealnie ale w trakcie jazdy wyraźne ocieranie jakby klocki się kończyły i wycie od 50km/h, takie miałem skojarzenie.
Może nie wyrażam się precyzyjnie w tych określeniach bo jadąc inaczej slychać a jak podniesione auto bez obciążenia to też inaczej.
Mechanik potwierdził że to samo było w bravo alfa więc...
Auto od pierwszego właściciela kupione w salonie pl i serwisowane, żadnych przygód.
Pewnie się zdarzają takie numery jak u Ciebie, na allegro są dostępne kompletne łożyska do tych skrzyń więc pewnie jest popyt na te łożyska. Rozmawiałem kiedyś z gościem co robi wymianę łożysk hurtowo w M32, na temat skrzyń C635. Stwierdził że C635 nie jest kompletnie bez wad, ale nie jest tak podatna na zużycie łożysk jak M32.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.