PDA

Zobacz pełną wersję : ogrzewanie jednej strony Croma 1.8 klimatronik



nicefile
11-11-2021, 18:26
Witam
Zmagam się z dziwną przypadłością Cromy 1.8 . Lewa kratka i lewy nawiew na szyby jest znacznie chłodniejszy niż prawy i centralny .Siłownik 4 działa bo miesza jak zmieniam temp no i ręcznie tez próbowałem .Siłownik 3 również rozdziela powietrze na 3 kierunki. Nie ma klekotu i wydaje się ze siłownik w schowku tez działa bo obieg się przełącza bez problemu.
Po zdjęciu panelu centralnego nad radiem z zaznaczonych otworów wieje chlodniejszym powietrzem
41182

Podejrzewam zaciąganie zimnego powietrza z zewnątrz no bo co innego ? Tylko jak te zimne powietrze się tam dostaje ?

tmoskit
12-11-2021, 22:59
Chłodniejsze ale nie całkiem zimne? Zobacz czy węże pod maską wychodzące z nagrzewnicy są ciepłe. Może być tak że masz albo zapowietrzaną nagrzewnice ( mało płynu w zbiorniczku ) albo zamuloną przytkaną. Zdejmij ten panel nad radiem. Nie włączając nawiewu Rozgrzej porządnie auto jak osiągnie te 90 stopni to niech popracuje sobie tak z 15 min ale nie włączaj nawiewu. Następnie włącz nawiew na 2-3 stopień i zaobserwuj czy przez chwilę nie poleci ciepłe powietrze z tej lewej kratki. Jeżeli poleci ciepłe i zacznie się wychładzać to znaczy że masz coś nie tak z nagrzewnicą.

lisekg
14-11-2021, 10:42
Sory za to pytanie ale musze - tak z naiwności: Ale wiesz, że lewa i prawa strona ma oddzielne sterowanie temperaturą?

Czy jak zmieniasz temperaturę po prawej stronie to odczuwasz zmianę?

nicefile
14-11-2021, 20:41
@tmoskit
dzieki za podpowiedz . Faktycznie wyglada na nierowne grzanie nagrzewnicy (przytkana?) .Oba przewody są ciepłe .Przepiolem weże zeby tłoczyły plyn w drugą stronę przez jakis czas. Dam mu trochę czasu na adaptację tego rozwiązania.
patrzę na foto i wyglada ze nagrzewnicy nie da sie wypłukac porządnie bo wyprowadzenie od nagrzewnicy do grodzi idzie do góry :(


@lisekg . Tak wiem bo jezdzilem z 32° ustawione na lewa stronę ale to nie pomagało

lisekg
14-11-2021, 21:32
W takim razie proponuje podpiąć się pod sterownik komputerem klimatyzacji.. Sprawdzić jakie są temperatury na czujnikach - może jeden jest uszkodzony

tmoskit
16-11-2021, 19:59
Jak masz miejsce gdzie możesz pogrzebać to jeszcze możesz spróbować takiego sposobu jak na tym filmie. https://www.youtube.com/watch?v=KXjta4r0_3o oczywiście modyfikując go do posiadanego sprzętu. Z tym odwróceniem przepływu to bym uważał. Bo owszem jest szansa że wypłucze ten szajs co się osadza w nagrzewnicy ale wywali go w układ i w mega niesprzyjających okolicznościach może zatkać jakieś kanały w głowicy , a na bank odłoży się to w chłodnicy.

kulek87
29-11-2021, 21:32
Podepnę się pod temat ogrzewania.
U mnie problem polega na tym, że jak ustawię sobie a FULL AUTO temperaturę dajmy na to 24 stopnie, to auto się fajnie w środku nagrzeje ale po ok 20 minutach drogi w aucie robi się zimno. Tak jakby utrzymywanie temperatury nie działało. Po przełączeniu ogrzewania w tryb manualny i zwiększeniu mocy wentylatora w aucie robi się z powrotem ciepło. Możecie mi jakoś pomóc i podpowiedzieć w czym może być problem?

Tomek_b
01-12-2021, 15:01
Mam to samo. W trybie FULL AUTO w momencie auto nagrzewa się (lub chłodzi w lato) do pewnego momentu i po pewnym czasie robi się albo zimno albo za ciepło. Oczywiście wystarczy przejść to tryby AUTO i ustawić odpowiedni poziom nawiewu. U mnie zauważyłem, że jak zwiększymy poziom (moc) wentylatora przez pierwsze kilka sekund (może trochę więcej) auto dmucha ale nie do środka auta. Przypuszczam, że włączona jest jakaś klapa, która uniemożliwia nawiew do środka samochodu. Układ klimatyzacji jest sprawny (mam wymieniony cały po zatarciu kompresora), grzewczy tak samo (bardzo szybko zaczyna