Zobacz pełną wersję : Kasowanie inspekcji serwisowej i olejowej
wkowal10
09-11-2021, 12:19
Panowie czy kasowanie inspekcji serwisowej i olejowej robicie w serwisie. Czy są jakieś utrudnienia, zabezpieczenia, że trzeba jechać do serwisu?
Co trzeba zakupić, żeby nie odwiedzać serwisu?
Dzięki za podpowiedzi . Pozdr.
krowka1978
09-11-2021, 12:53
Panowie czy kasowanie inspekcji serwisowej i olejowej robicie w serwisie. Czy są jakieś utrudnienia, zabezpieczenia, że trzeba jechać do serwisu?
Co trzeba zakupić, żeby nie odwiedzać serwisu?
Dzięki za podpowiedzi . Pozdr.
Wszystko jest powiedziane na forum, kilka razy tego samego nie będę powtarzał. Jeżeli znajdzie się chętny, to dostaniesz tu odpowiedź. Odpowiedni wątek jest nawet widoczny na stronie głównej podforum 500X... :zolta:
PiotrekJ
09-11-2021, 14:07
https://fiatklubpolska.pl/500x-533/serwis-olejowy-38649/
krowka1978
09-11-2021, 14:53
W innym miejscu jest jeszcze informacja o SGW, który w nowszych siedzi - trzeba obejść - są dostępne bypassy.
wkowal10
09-11-2021, 23:37
[QUOTE=krowka1978;415493]W innym miejscu jest jeszcze informacja o SGW, który w nowszych siedzi - trzeba obejść - są dostępne bypassy.
Jak dla mnie grypsujesz. Z fiatem nie miałem nigdy doczynienia. Skoda, audi- vcdsem działałem.
No własnie coś trzeba obejść. Ostatnio byłem na przeglądzie w serwisie Boscha i przy pierwszej wizycie nie skasował mi inspekcji serwisowej. Kazał przyjechać za tydzień, bo czegoś tam niemiał. Po skasowaniu inspekcji coś mówił, że jest trudny dostęp i sobie ręce poobdzierał. Jak wiesz przybliż temat.
rafalik1
10-11-2021, 12:43
Na strronie multiecuscan jest zapis
MODELE 2018-2020 OSTRZEŻENIE: Niektóre pojazdy 2018+ mają moduł âbramy bezpieczeństwaâ (SGW). Moduł SGW blokuje wszelkie narzędzia diagnostyczne przed wykonywaniem poleceń w pojeździe (takich jak siłowniki, procedury, a nawet kasowanie kodów DTC). Nie ma możliwości odblokowania modułu SGW za pomocą Multiecuscan. Jedynym narzędziem diagnostycznym, które może odblokować pełny dostęp do pojazdów, których dotyczy problem, jest narzędzie fabryczne. Inną opcją jest użycie urządzenia 'SGW bypass' lub fizyczne podłączenie narzędzia diagnostycznego do linii CAN za modułem SGW.
Modele 2018+ z potwierdzoną obecnością SGW to: 500X/Renegade, 500L MCA, Doblo, Giulia/Stelvio. Moduł jest również obecny w niektórych pojazdach z końca 2017 roku.
Możesz uruchomić funkcję SKANUJ (która jest również dostępna w BEZPŁATNEJ wersji Multiecuscan), aby sprawdzić, czy Twój pojazd ma moduł SGW.
Więc trzeba obejść moduł SGW czyli posiadać SGW bypass. Za gniazdem obd są 2 kostki w które sie wpina trzeba popatrzeć w necie.
i standardowo oryginalna licencja z programem multiecuscan za 50 euro plus przewód za 100zł wszystko wielokrotnie wałkowane tym zestawem zrobisz wiele nie tylko zdejmiesz ikonke serwisu
Taki bypass dobra rzecz i na pewno przyda sie na przyszlosc, ale czy ten 1.6 potrzebuje koniecznie resetu inspekcji olejowej? Czy tam cos sie musi kalibrowac?
rajtkezjusz
11-11-2021, 20:09
Gdy miałem MA to podpatrzyłem gdzie ma dostęp mechanik przy wymianie oleju swoim kompem (legal Delphi czy coś ) . Mógł jedynie odczytać błędy i skasować , przestawić czas i km przeglądów i skasować tzw flagę MA . Zapewnie u Ciebie przestawi czas i przebieg wymiany olejowej i tyle -1.6 to prosty silnik .
rafalik1
11-11-2021, 21:51
Taki bypass dobra rzecz i na pewno przyda sie na przyszlosc, ale czy ten 1.6 potrzebuje koniecznie resetu inspekcji olejowej? Czy tam cos sie musi kalibrowac?
Przy 1.6. Nic nie kalibrujesz. Wchodzi się w inspekcje serwisowa i tyle samo resetuje na 365dni/15000km
Mam ten sam model tylko bez zabezpieczenia bo rocznik 2015
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
wkowal10
11-11-2021, 21:52
Ale kluczyka nie mógł wykasować!
rafalik1
11-11-2021, 21:54
Ale kluczyka nie mógł wykasować!
Mes kasuje cała inspekcje z kluczykiem.
Pytanie czego użył do kasowania bo poza Aso i ich oryginalnym oprogramowaniem to zostaje alfa obd i MultiEcuScan. Innymi nikt nigdy nie wspominał ze uda się usunąć/zrobić reset pełny
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
wkowal10
11-11-2021, 23:31
Czyli samemu nie ma co kombinować. Trzeba jechać do Boscha bo taniej.
O takie coś chodzi?
https://allegro.pl/oferta/interfejs-fiat-alfa-lancia-can-multiecuscan-pl-6717706922?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_ss&ev_adgr=Narzedzia&ev_campaign_id=14474247596&gclid=EAIaIQobChMIx7f865-R9AIVGQfmCh0BLgN3EAQYBCABEgLjJ_D_BwE
rafalik1
11-11-2021, 23:59
Przewód kosztuje około 100-120 taki już markowy plus program 50 euro.
To co z linki mogło by być ale lepiej kupić inny za te same pieniądze.
Nie wiem co serwis Twój Boscha ma bo ja byłem w jednym z Warszawskich to nie ogarneli kluczyka i w sumie nie wiedzieli jak się zabrać. Dla tego forum pomogło zakupiłem zestaw i działam sam.
Można oczywiście modyfikować dużo w aucie ale to już inny temat.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
rafalik1
12-11-2021, 00:00
Przewód kosztuje około 100-120 taki już markowy plus program 50 euro.
To co z linki mogło by być ale lepiej kupić inny za te same pieniądze.
Nie wiem co serwis Twój Boscha ma bo ja byłem w jednym z Warszawskich to nie ogarneli kluczyka i w sumie nie wiedzieli jak się zabrać. Dla tego forum pomogło zakupiłem zestaw i działam sam.
Można oczywiście modyfikować dużo w aucie ale to już inny temat.
Ja używam tego przewodu
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
wkowal10
12-11-2021, 08:29
I taki wystarczy, czy trzeba jeszcze jakieś obejście robić?
rafalik1
12-11-2021, 08:55
I taki wystarczy, czy trzeba jeszcze jakieś obejście robić?
W Twoim przypadku potrzebne jest zrobienie obejście sgw modułu. Obejście będzie potrzebne zawsze jak będziesz chciał zrobić coś przy aucie.
Jak nie chcesz się bawić to przynajmniej w wawie Aso tez może ci skasować ten błąd z tego co wiem opłata wynosi 0,5 rototogolziny serwisu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
wkowal10
12-11-2021, 14:06
Gdzie ten moduł SGW się znajduje?
Przy 1.6. Nic nie kalibrujesz. Wchodzi się w inspekcje serwisowa i tyle samo resetuje na 365dni/15000km
Tak przypuszczalem, wiec nie ma cisnienia - kolega moze sobie w spokoju zalozyc bypass i kupic interfejs - nie pali sie.
A komunikaty o koniecznosci serwisu i wymianie oleju, to powinno sie dac skasowac z poziomu kierownicy i pedalow. Musi byc jakas sekwencja polecen, pewnie do znalezienia przez Google...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Gdzie ten moduł SGW się znajduje?
https://fiatklubpolska.pl/500x-533/umiejscowienie-sgw-48916/
krowka1978
12-11-2021, 15:53
A komunikaty o koniecznosci serwisu i wymianie oleju, to powinno sie dac skasowac z poziomu kierownicy i pedalow. Musi byc jakas sekwencja polecen, pewnie do znalezienia przez Google...
W hamerykanach da się zrobić reset czujnika zużycia oleju gejem gazu. W europejskich niekoniecznie.
W europejskich niekoniecznie.
Nie chcem, ale k... muszem szukac;-)
W wersjach EU to powinno dzialac:
1: włącz zaplon (nie silnik!), dzwignia biegow przedtem na luz
2: trzymaj pedał gazu całkowicie wciśnięty
3: wciśnij hamulec 7 razy, przytrzymując pedał gazu po zakończeniu, odczekaj 30 sekund, stopa nadal na pedale gazu
4: Zwolnij pedal gazu, wyłącz zapłon i poczekaj 30 sekund
5: Uruchom silnik
krowka1978
12-11-2021, 20:31
Nie chcem, ale k... muszem szukac;-)
W wersjach EU to powinno dzialac:
1: włącz zaplon (nie silnik!), dzwignia biegow przedtem na luz
2: trzymaj pedał gazu całkowicie wciśnięty
3: wciśnij hamulec 7 razy, przytrzymując pedał gazu po zakończeniu, odczekaj 30 sekund, stopa nadal na pedale gazu
4: Zwolnij pedal gazu, wyłącz zapłon i poczekaj 30 sekund
5: Uruchom silnik
Tym nie skasujesz klucza z zegarów.
Znalazłeś potwierdzenie, że komuś się udało, gdy zobaczył kontrolkę zużytego oleju w wersji EU? Są filmiki z hameryki, że w Renkach kontrolkę zużytego oleju tak wyłączali, co więcej jest to opisane w instrukcji na ich rynek. Nie mam tylko wiedzy, czy to wyłącza tylko kontrolkę zużytego, czy resetuje też czujnik. W instrukcji jest mowa o kontrolce, jak dobrze pamiętam.
Podsumowując i tak kompa do service trzeba podczepić.
To jest instrukcja do trwalego skasowania wyskakujacego wezwania do wymiany oleju. Dzialalo to dla wszystkich wersji EU benzynowych i dizli przed liftem. Ktos pisal, ze w poliftach trzeba czekac nie 30 a 60 sekund. Nie wiem, trzeba poprobowac - to nic nie szkodzi ani nie kosztuje.
Dla wersji US Mopar oficjalnie podaje dla przed- i polifta, zeby wlaczyc zaplon, nacisnac 3 razy na gaz w ciagu 10 sekund i zaplon wylaczyc. Czy to kalibruje MA? Nie mam pojecia i nie liczylbym na to - uzywam tylko interfejsow. W tym przypadku, 1.6 bez MA, nie ma to przeciez znaczenia.
W 500ce dwukrotne nacisniecie gazu tez dziala, ale nie wiem ktore roczniki i wersje EU.
Teraz pytanie, czy 1.6 wylicza zuzycie oleju, czy ma stale wezwanie po jakims przebiegu/czasie?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.