PDA

Zobacz pełną wersję : Doblo II 1.4 B 2012



Mietek90
19-10-2021, 12:11
Witam, kupiłem autko Doblo z 2012r 1.4b 95KM

Ma błędy na liczniku "check engine" oraz "kontrolka ładawania" więc kupiłem kabelek i mam:

P0621-11 Alternator D+ signal
P0135-13 Preheatinh resistance 1 above catalyser
P-130-13 Lambda 1 signal above catalyser

Sprawdziłem alternator z kanału wygląda na cały nie pęknięty( wygoglowałem że lubią pękać)
Ładowanie jest na poziomie 13.3V
Połączenia wyglądają ok, który kabel to D+? Jakiś schemat?


Pozostałe 2 błędy jak wygoglowałem dotyczą sondy lambda i ponoć gdy są oba raczej problem jest w okablowaniu niż w samej sądzie, która to ta Lambda 1 ta przy kolektorze czy ta za katalizatorem? Jakie napięcia powinny być w kostce?

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

mechanizator9
19-10-2021, 16:51
Ja mam 13,3-13,4V więc jest ok, to wszystko przez elektronikę sterującą start stopem. Alternator też miałem wymieniany bo poprzedni pękł i stopiło się uzwojenie.

Mietek90
20-10-2021, 10:05
Ale ja nie mam start stop, lub to nie działa ew. jest wyłączone?
Poradziłeś sobie z tym czy jeździsz z błędem?
Jeszcze zdemontuje alternator i sprawdzę dokładnie kable od niego.

FSOVolt
22-10-2021, 20:01
Jeśli tak absorbuje Twoją uwagę ładowanie, to podsyłam linka. Poczytaj sobie co pisze producent
alternatora o analizie usterek. U mnie siedzi alternator DENSO i zapewne podobnie jest u Ciebie.
Punkt numer dwa potwierdza informację, że ładowanie masz ok.

https://www.denso-am.pl/produkty/automotive-aftermarket/rozruszniki-i-alternatory/alternatory/analiza-usterek/

mechanizator9
23-10-2021, 07:01
Mietek90 ja nie mam żadnego błędu. Między siedzeniami obok dźwigni hamulca masz przycisk s/s?

Mietek90
23-10-2021, 18:33
Ładowanie miał na poziomie 13.3-13.4V
Mój to doblo maxi 1.4b 95KM dostawczak, pomiędzy fotelami mam gniazdo zapalniczki oraz gniazdo/miejsce na napój. Przełącznika Start/Stop nie znalazłem.
Problem rozwiązany, auto oddałem do elektryka.
Uszkodzony był regulator napięcia w alternatorze, koszt części 120zł + 230zł za robociznę.
Po naprawie kontrolka zgasła, ładowanie 13.8-13.9V
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

Mietek90
28-11-2021, 15:32
Editt//
Dopisuję odnośnie błędu sondy, zgodnie z tym co pisali po forach przy obu błędach wina leżała w kablach(a nie samej sondzie jak stwierdził elektryk)
P0135-13 Preheatinh resistance 1 above catalyser
P-130-13 Lambda 1 signal above catalyser
Problem był przy kostce sondy tej nad katalizatorem w kolektorze wydechowym, przerwany był kabelek 4cm od kostki.

Temat można zamknąć problemy rozwiązane.