PDA

Zobacz pełną wersję : modyfikacje fiata 500



marx30
25-09-2021, 13:26
Nie wiem czy to zrobilem dla tipo ale wkleje tutaj (bo na forum 500 tki sie nie udzielam ;-). A mianowicie okleiłem tipkowi braciszka. Jak to mówią angole -racing strip, dach i logo.
A z tylu dostał czujniki i koncówkę wydechu która radośnie popierduje ;-). No i co najwazniejsze zbudowalem wiatę pod którą stoi -pospawalem z profili ocynkowanych, na górę poliwęglan dymiony niby odporny na grad.

maurycy
25-09-2021, 17:45
No i z fiacika, zrobiła się zacna żabka ;-)

Killer King
25-09-2021, 18:22
Pamiętasz, że jestem pierwszy w kolejce na tak wylalaną 500-tke :cool:

marx30
26-09-2021, 03:11
Pamiętam, pamiętam ;-).
Możecie się śmiać ale temu maluchowi inne auta zjeżdżają z drogi jak jadę lewym pasem(racing strip chyba wzmocnił ten efekt ale zauważyłem to już na pierwszej trasie ;-). Jest to wyzwanie bo przy poza miejskich prędkościach nie ma czym przycisnąć jak w tipku choć licznikowe 160 poleciał ;-)
Kolejny planowany temat to wyciszenie (w porównaniu z tipo jest przepaść, choć są tacy którzy mówią że w 500 jest cicho, a literatura podaje że takie jak ta czyli poliftowe są lepiej wyciszone. Zastanawiam się jakim cudem jak tam niemal nic nie ma ;-). Tzn od strony silnka jest nienajgorzej on za bardzo nie doskwiera-nawet czesto nie pamietam by zmienic bieg, gorzej halasy trakcyjne od kół i podłogi. Już poprawilem bagażnik - wklejone poroso w nadkola i podłogę bagażnika. Popracuję też nad zabezpieczeniem antykorozyjnym elementów zawieszenia bo samo podwozie fabrycznie jest bez zarzutu jak to w fiatach.
Bardzo ladnie pracuje skrzynia, dużo lepiej niż w grande i okazuje sie że lewarek jest w fajnym miejscu. No i badanie interfejsem centralki abs i ecu silnika potwierdzilo autentyczność przebiegu (nie chcialo mi sie tego robić przy zakupie) choć odometry się trochę rozjeżdżają - 32 tys. ABS i 34 tys. ECU licznik pokazuje 34 tys. Musze jeszcze wylaczyc alarm pasów ale kwestia przejsciowki ktora jest w drodze.
Znakomite uzupelnienie dla tipka o tak odmiennej charakterystyce prowadzenia że szok. Nie czuć tej masy mega zwrotne i szybkie (w sensie chęci zmian kierunku) bardziej niż np. mito. Ale za to jazda na wprost to lekkie wyzwanie-nie trzyma tak pewnie kierunku. Pewnie kwestia geometrii, pochylenia wzrotnicy itp. bo np. kierownica niemal nie wraca sama do punktu zero. No inne zmapowanie silnika tak jakby pod maską było z półtora raza tyle.

marx30
01-10-2021, 21:12
Sorry że mieszam wątki ale jakoś tak wyszło
I nie chodzi o tipo ale o 500 ale wyciszyłem troche auto. W karoserie w miejscach nadkoli poszla mata butylowa 2 mm czarna żeby całości potem nie smarować pastą która tu jest jedynie na łączeniach a na same nadkola te plastikowe nakleiłem piankę 6 mm. Na postoju przy opukiwaniu bardzo duża zmiana nie dudni jak stara skrzynia. Zobaczymy jak podczas jazdy. Jesli cos to da to zrobie tez w tipo. W podloge po stronie pasazer (bo tyle tylko miałem, musze dokupic) poszla pianka 10mm. I tu mala uwaga -sądząc po poziomie hałasu to myslalem ze tam co najwyzej jest centymetr filcu a tam nawalone wygłuszenia tak grubo jak w tipo (na oko 3-4 cm) choć innej jakości. Ale nie ma zachowanej ciągłości i nie ma tych pierdolniczków między drzwiami a błotnikami uszczelkw skrzydle drzwi itp. I to moze robić różnicę

marx30
27-10-2021, 00:44
No to dodam jeszcze (choć nikt tego nie czyta :-) że mimo że auto jest poliftowe czyli podobno lepiej wytłumione to jednak ustępuje np Tipkowi. Więc wygłuszyłem wiekszość podłogi matą bitumiczną i pianką 10mm wraz z grodzia silnika do pewnej wysokości, oraz drzwi częściowo matą bitumiczną blachę i pianką 6 mm tapicerkę. Szczególnie ta ostatnia operacja poprawiła akustykę, przestała rezonować tapicerka drzwi co jst mega wk..wiające. Wgl robotę skończyłem wieczorem a następnego dnia dopiero wsiadłem i zamknałem drzwi. I ten dźwięk mnie totalnie pozytywnie zaskoczył-zabrzmiało to jak w limuzynie -już rozumiem troche o czym gadają że dzwięk zamykania drzwi też może być premium.
Dodałem też oświetlenie schowka oraz bagażnika (lampki z VW i krańcówka do schowka z BMW). Schowek jest zasilany z obwodu który sam się wyłącza jakby schowek został otwarty.Jak już ciągnąłem przewód to pociągnąłem jedną żyłe więcej i będzie podświetlenie nóg z przodu. Robi się jakby luksusowo :-).

marx30
28-10-2021, 01:08
a tu schowek