PDA

Zobacz pełną wersję : FIAT PUNTO 2012 problem z wspomaganiem



Hirro
02-10-2021, 16:23
Hej, na początku chciałbym się przywitać, jestem posiadaczem Fiata Punto (4?) 2012, niestety białego :)

Problem ze wspomaganiem następuje w chwili, kiedy na przykład w miejscu oprę opony o krawężnik i będę chciał skręcić koła - wtedy przy skręceniu kół wyłącza się wspomaganie i pokazuje się komunikat o kontroli układu kierowniczego/wspomagania, po zgaszeniu i odpaleniu problem znika.

Podobna sytuacja ma się kiedy auto zgaśnie wtedy chcąc szybko odpalić to wspomaganie się nie włącza, trzeba zgasić i odpalić po chwili aż wszystkie kontrolki zgasną.

Problem nie jest jakiś męczący, szczerze mówiąc nie zwracam aż tak na to uwagi, bo nauczyłem się nie szaleć kierownica i nie uderzać przy szybkim mocnym skręcie nawet sama kierownicą, ale będę szykował się do sprzedaży auta i chciałbym żeby ktoś kto kupi nie musiał się z tym użerać, a ja będę miał spokojną głowę że sprzedałem auto sprawne w 100 procentach.

krowka1978
02-10-2021, 20:58
W pierwszej kolejności do sprawdzenia błędy z centralek.

malutki1989
05-10-2021, 10:28
Przy CITY tez są takie problemy?

czech22
05-10-2021, 21:13
Sprawdż akumulator, bo jak jest niedoładowany, to również wspomaganie świruje.

Hirro
05-10-2021, 22:50
W pierwszej kolejności do sprawdzenia błędy z centralek.

W najbliższym czasie gdzieś podjadę, dzisiaj przy zjeżdżaniu w dół na parking również wyłączyło się wspomaganie, musiałem wyjechać na prostą drogę bez wspomagania.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Przy CITY tez są takie problemy? Tak.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Sprawdż akumulator, bo jak jest niedoładowany, to również wspomaganie świruje.

Zobaczymy co komputer pokaże, najwyżej do elektryka też podjadę

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Swoją drogą, za sprawną wersję 2012 z przebiegiem 96 tyś, 1.4 benzyna ile mógłbym wołać?

malutki1989
06-10-2021, 10:14
8 czy 16 zaworów? jak moc, kolor, liczba drzwi, wyposażenie?
16-17 tys. w ciemno.

Hirro
07-10-2021, 13:58
Po czytaniu błędów nie określili jasno co dolega punciakowi, informacja była o tym, że sprawdź napiecie, prąd oraz masę, akumulator sprawdzony odczyt ok, alternator laduje. Wykluczyli czujnik kąta sktetu, w odczycie napisane tylko, że błąd wewnętrzny, sporadyczny. Jakieś pomysły? Ktoś miał podobną sprawę?

krowka1978
07-10-2021, 19:17
Sprawdzenie przewodu masowego na belce, odcinek do skrzyni, standardowo w GP/Evo urywa się przy uchu przy, belce. Może wydawać się cały, ale po szarpnięciu urwie się, jeżeli jest naderwany. Alternator również może niedomagać, ale najpierw masa.

Hirro
07-10-2021, 21:19
Tylko czy przewód masowy w chwili kiedy jest naderwany nie powinien powodować też awarii zapłonu czy utrudniać znacząco jazdę? Jestem laikiem, na której belce?

krowka1978
07-10-2021, 22:18
Tylko czy przewód masowy w chwili kiedy jest naderwany nie powinien powodować też awarii zapłonu czy utrudniać znacząco jazdę? Jestem laikiem, na której belce?

Belce, inaczej podłużnicy, trafisz idąc kablem od akumulatora. Naderwany jazdy nie utrudnia jakoś specjalnie, ale im bardziej trafiony tym gorzej z ładowaniem akumulatora. Powinno wyjść przy sprawdzeniu napięcia ładowania na klemach przy włączonych światłach mijania.

Hirro
08-10-2021, 09:56
Czyli sprawdzić kabel po prostu? Właśnie akumulator sprawdzał "mechanik" miernikiem, stwierdził, że Aku ok.

krowka1978
08-10-2021, 12:15
Właśnie akumulator sprawdzał "mechanik" miernikiem, stwierdził, że Aku ok.
Co dokładnie sprawdzał? Jak sprawdzał? Tester akumulatorów też prawdy nie powie, np. na temat utraty pojemności, co najwyżej krzyknie "dobry, naładuj".

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Czyli sprawdzić kabel po prostu?
Uszkodzony kabel masowy ma wpływ na jakość ładowania, chociaż w moim przypadku wspomagania nie wyłączało, a akumulator był rozładowywany i standardowo po postoju wskazówka temperatury płynu przy odpalaniu szła na maks.

Hirro
10-10-2021, 18:12
Z teściem sprawdziłem masę, kabel poprawnie się trzyma, nie jest naderwany.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Swoją drogą ktoś poleca interfejs diagnostyczny jakiś z allegro?

szary1977
12-10-2021, 22:15
Swoją drogą ktoś poleca interfejs diagnostyczny jakiś z allegro?
Jak tylko Fiat, Alfa i Lancia to ELM327+ oryginalny program MultiEcuScan

Hirro
14-10-2021, 14:24
Ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Hirro
15-10-2021, 21:26
Okazało sie, że wcześniej został wymieniany silnik wspomagania, z tego co mi się wydaje - popisany czerwonym markerem, luty na sterowniku były lutowane, bo nasmarkane jest jakby to laik lutowal, jakieś pomysły?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

https://ibb.co/6YJGBMv wrzucam link do diagnostyki, błąd C1001