PDA

Zobacz pełną wersję : Body komputer - Croma 1.8 2010



bigzarost
26-09-2021, 17:44
Gdzie znajduje się przekaźnik, który go aktywuje. Mój problem polega na tym, że po wyjęciu kluczyka silnik dalej pracował. Po zaduszeniu i odpięciu stacyjki od przewodu - liczniki i deska dalej się świecą.
Miałem już kiedyś problem ze stacyjką - kamyczek na zębatce zablokował przesuw listwy i zablokował stacyjkę - ale wtedy po odpięciu stacyjki liczniki i lampki na desce zgasły.

malutki1989
27-09-2021, 10:25
Skrzynka bezpieczników pod maską.

Wyjmij i sprawdź, czy nie jest zawilgocona.

ampro
27-09-2021, 18:13
Elektryczna blokada kierownicy podaje napięcie na body komputer (gniazdo H pin 11 ) .

bigzarost
28-09-2021, 19:09
Odłączyłem blokadę kierownicy od kostki - liczniki dalej świecą (stacyjka też jest niepodpięta). Skrzynka bezpieczników sucha i czysta.

ampro
29-09-2021, 17:44
To ciekawy przypadek. Tak jak napisałem wcześniej elektryczna blokada kierownicy zasila Body komputer podając napięcie +12v tzw. INT lub pospolicie zasilanie po kluczu . Oczywiście Body komputer zasilany jest również bez przerwy napięciem + 12v tzw. 30-stka. W ten sam sposób zasilane są inne moduły elektroniczne czyli stała 30-tka i przerywany INT . Teoretycznie jeżeli uszkodzi się któryś z modułów może on podać napięcie z 30-stki na obwód zasilania INT . W takim przypadku bezpieczniki o numerach F35 F37 F42 F49 F50 F51 pomimo odłączenia kostki od blokady kierownicy było by pod napięcie +12v . Oczywiście to tylko jedna z możliwych przyczyn.

bigzarost
01-10-2021, 17:29
Mistrzu - dzięki po wyjęciu bezpiecznika F49 deska rozdzielcza zgasła a wielorybek ożył. Idę dalej go testować i sprawdzać.

@r2r
08-10-2021, 20:46
bigzarost - tutaj masz schematy elektryczne do Cromy - może pomogą w diagnozie problemu:

https://fiatklubpolska.pl/download/plik/983

https://fiatklubpolska.pl/download/plik/984

Może program "eLearn" do Fiata Cromy też się okaże pomocny...

bigzarost
10-10-2021, 22:06
Dzięki - pobrałem już wcześniej i analizowałem.
Po kasowaniu błędów i testach na końcu zostało ESP i Hill Holder nie reaguje. Myślę serwis i ich komputer, ale za nim to zrobię wybiorę się na przejażdżkę i zobaczę. Mam tu lotnisko i 4 km pasa. No to dzida na lotnisku - błędy zniknęły wszystkie. Niestety pojawił się następny problem - plecionka (łącznik elastyczny) popuszcza - ale taki problem to już nie problem.