Zobacz pełną wersję : Fiat tipo 1.6jtd chip ktoś już robił?
Peter251290
25-09-2021, 12:40
Witam czy ktoś już robil chipa /podnosił moc w swoim 1.6jtd Disel?
Kolego a na pewno 1.6 Jtd ? a może masz 1.6 Multijet ;-)
Mozesz poczytać...
https://fiatklubpolska.pl/silniki-diesla-tipo-535/100-tys-w-2-lata-fiatem-tipo-1-6-mj-longe-45853/:smile:
Peter251290
26-09-2021, 14:55
Już to czytałem. Gosc który chippwal miał dwa auta bez adblue i z ten z adbue jest podobno gorszy...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Rozmawiałem z paroma osobami i mówią że skrzynie nie wytrzymują ponad 350nm .
W cinsoft robili program dla kilku takich aut ale jak to jezdzi i jak z trwałością to nie mam pojęcia.
Dziś ogólnie ciężko o dobry silnik, bo wszystko robią tandetne.
Zastanawiam się nad kupnem nowego auta i chciałem diesleka w Tipo ale wpis kolegi z Austrii trochę mnie przeraził. Oglądam też konkurencyjne auta i np w Kia dieselki też potrafią dokonać żywota przed osiągnieciem 100k....
Peter251290
08-10-2021, 17:54
Ten przypadek był jednym jedynym z motorem adblue.
Ten przypadek był jednym jedynym z motorem adblue.
generalnie o tym nowym silniku cięzko cokolwiek się dowiedzieć. Ten stary jest często recenzowany i opisywany zaś o tym nowym jest cisza.
jest jakieś duże zagraniczne forum Fiata, gdzie mozna by zdobyc info na ten temat?
U dealera twierdzą, że najnowszy 1.6MJ to ten sam dobry silnik, a jedyne zmiany to dodanie adblue oraz zmiana elektroniczna na 130KM. Niby turbo nawet maja takie samo
Sławek89
08-10-2021, 21:38
Ja mam 1.6 Mjet 120 Km (bez adblue). Poprzednio miałem bravo 1.6 mjet (I generacja). Blok silnika i głowica wyglądają praktycznie tak samo w obu autach. Z tego co widzę to w tipo jest nowszy osprzęt:
- Wpadły wtryski III generacji
- Dodatkowy zawór EGR (niskiego ciśnienia)
- Sterowanie turbo jest elektronicznie jak i klapą gaszącą
- Ze względu na Euro 6D (bez adblue) katalizator prócz DPF posiada pułapkę NOx (widać to po chwilowych wyższych spalaniach chwilowych 2-3 s co kilka km)
Co do wersji z Adblue podejrzewam że nowsze jest tylko sterowanie silnikiem + wywalili pułapkę Nox.
W serwisie pytałem o silnik (w fiacie professional gdzie sporo jest diesli), mówią że największy problem jest w tym że EGR (ten dodatkowy) syfi cały układ dolotowy (spaliny trafiają przed Turbo), poza tym dają radę.
Już to czytałem. Gosc który chippwal miał dwa auta bez adblue i z ten z adbue jest podobno gorszy...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Rozmawiałem z paroma osobami i mówią że skrzynie nie wytrzymują ponad 350nm .
Ten gosc to ja hohe nie skrzynie tylko sprzegla sie slizgaja i nie przy 350 tylko przy Ponaf 380nm ten silnik robi spokojnie prawie 400nm ale musielisimy zejsc na na okolo 370 i chodzilo moce miedzy 146 a 150 koni wychodzi czuc to naprawde warte robilem w 2 tipach tylko to nowsze z adblue to Calkiem inny motor wiem bo jestem po wymianie silnika na nowy na gwarancji inna glowica inna miska inne turbo blok tylko jest podobny.. jak cos bylo dobre to czabylo przekabinowac jest mniej idioto odporny sory za moje bledy od dziecka mieszkam w austri pisze jak pisze pozdrawiam
Generalnie skrzynia wytrzyma jeśli się nie robi doźynek cały czas. Moim zdaniem jesli chce sie wyciągnąć na silniku 400nm to najlepiej oddać sprzęgło do obicia kevlarem i oddać je z dwumasą by ją doszlifowali do sprzęgła. Wtedy nie ma szans a ślizganie sprzęgła. Ale i tak trzeba się liczyć z szybszym zuzyciem półosi. No i nie zapomnieć przy okazji wymienić olej w skrzyni na jakiś dobry.
Sławek89
19-11-2022, 12:42
Wg mnie będzie problem ze skrzynią i sprzęgłem. Dużo ludzi narzeka na dwumasy i sprzęgła. Oryginalne sprzęgło u mnie zaczęło się ślizgać przy 53 k km (wymiana kompletu). Wczoraj przy 110k km nalotu znowu poczułem że sprzęgło się ślizga, a jakoś auta specjalnie nie katuje.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.