Zobacz pełną wersję : Płyn hamulcowy
felixwawa
23-09-2021, 13:17
Cześć. Może ktoś wie jaki jest płyn wlewany do 1,4 t-jet , sprytnie na konku nie napisali czy dot3 czy dot4.
felixwawa
23-09-2021, 13:53
Dzięki tak myślałem ale wolałem zapytać juz 75000 trzeba by płyn wymienić na nowy
krowka1978
23-09-2021, 14:27
Cześć. Może ktoś wie jaki jest płyn wlewany do 1,4 t-jet , sprytnie na konku nie napisali czy dot3 czy dot4.
Napisali w instrukcji, co więcej tam jest, że wymiana co 2 lata...
Ostatnio zalałem po 3 latach Dot4 LV z Brembo.
Jak przebiega wymiana płynu w obecnych samochodach, czy tak samo jak dawniej, czyli pedałowanie. Oczywiście jak nie mamy przyrządów.
Jak przebiega wymiana płynu w obecnych samochodach, czy tak samo jak dawniej, czyli pedałowanie. Oczywiście jak nie mamy przyrządów.
Robiłem podciśnieniowo, przyrządem za ~100pln podpinanym pod kompresor, nie trzeba 2 osoby. Podejrzewam że pedałowaniem też by poszło.
Steyr, tym podciśnieniowym urządzeniem podłączałem się tez pod jakiś wichajster żeby tez wymienić płyn w wyslrzegliku? Bo chyba wspomaganie sprzęgła jest na płynie hamulcowym jak nic nie przekręcam..
krowka1978
24-09-2021, 09:25
Bo chyba wspomaganie sprzęgła jest na płynie hamulcowym jak nic nie przekręcam..
W TIPO jest wspomaganie sprzęgła? :eek:
Co do wymiany płynu, to widać tam odpowietrznik. Sprawa jest banalna przy zewnętrznym wysprzęgliku (wystarczy wykręcić odpowietrznik), przy wbudowanym troszkę się komplikuje, trzeba zwolnić blokadę i wyciągnąć wtykę (uważając, żeby nie wypadła), żeby odpowietrznik odblokować.
Steyr, tym podciśnieniowym urządzeniem podłączałem się tez pod jakiś wichajster żeby tez wymienić płyn w wyslrzegliku? Bo chyba wspomaganie sprzęgła jest na płynie hamulcowym jak nic nie przekręcam..
Jest odpowietrznik zewnętrzny, i jak dobrze pamiętam jest zabezpieczenie które odbezpieczasz i wysuwasz wtedy parę mm przewód z gniazda wysprzęglika i wtedy można podciśnieniowo wyssać płyn. Ewentualnie awaryjnie nożnie, tzn. jedna osoba naciska pedał sprzęgła druga zwalnia zabezpieczenie i wysuwa przewód hamulcowy aż pójdzie płyn. Wtedy wsuwasz przewód i poźniej zabezpieczenie a pedalarz w aucie musi ręcznie lub nożnie podciągnąć pedał sprzegła do góry i podpompować parę razy.
krowka1978
24-09-2021, 11:37
Jest odpowietrznik zewnętrzny, i jak dobrze pamiętam jest zabezpieczenie które odbezpieczasz i wysuwasz wtedy parę mm przewód z gniazda wysprzęglika i wtedy można podciśnieniowo wyssać płyn
To badziewie miałem na myśli - rozwiązanie dno, jak mnie w pincecie to wkurza, a trzyma się to na słowo honoru, przy wciskaniu sprzęgła te mizerne plastiki ruszają się tak, jakby miały za chwilę się rozlecieć. Zapewne rozwiązanie z odkręcanym odpowietrznikiem, jakie w GP mam, jest za drogie, a i wysprzęglik zewnętrzny jest za tani w wymianie :roll:
No to już kurestwo wkladać to do środka.
W TIPO jest wspomaganie sprzęgła? :eek:.
No hydraulikę miałem na myśli, rozpędziłem się ;-)
To badziewie miałem na myśli - rozwiązanie dno, jak mnie w pincecie to wkurza, a trzyma się to na słowo honoru, przy wciskaniu sprzęgła te mizerne plastiki ruszają się tak, jakby miały za chwilę się rozlecieć. Zapewne rozwiązanie z odkręcanym odpowietrznikiem, jakie w GP mam, jest za drogie, a i wysprzęglik zewnętrzny jest za tani w wymianie :roll:
Chyba tak jest, ale jak coś jest głupie i dziala to znaczy że nie jest takie głupie. Chyba w starym Punto 2 tak miałem jak powinno być, czyli odkręcany odpowietrznik a nie sztywna atrapa i zawleczka z ruchomym przewodem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.