PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd,P2195,T-jet,120,LPG



aviator
22-09-2021, 19:54
Witam,mam problem od jakiegoś czasu z autem ponieważ pokazał mi się check engine,mam fabryczną instalację gazową i przebieg 172tyś km. Po pierwszym podłączeniu pod komputer Kod błędu oznaczał na uszkodzoną pierwszą sondę lambda (zbyt wysokie lub niskie napięcie sondy lambda,przyznam że nie pamiętam). Zakupiłem oryginalną część i zamontowałem po 300km błąd powrócił. Moje pytanie do klubowiczów czy miał może ktoś podobny problem i jak go rozwiązał. Z góry dziękuję.

steyr
23-09-2021, 08:42
Miałem ten sam błąd, później przerodził w się w P0036 i wymieniłem drugą sondę lambda i problem znikł i jest spokój od ~60kkm. Zawsze możesz zamienić sondy miejscami, są takie same.

Loczek30
23-09-2021, 18:12
Co już zmieniałeś z fabrycznych komponentów LPG podczas tego przebiegu?

aviator
23-09-2021, 19:55
Co już zmieniałeś z fabrycznych komponentów LPG podczas tego przebiegu?

Przy 70 tyś listwę wtrysku gazu.

DamianoZaw
23-09-2021, 20:28
Szukałeś na forum po numerze p2195? Bo już to było. Na pewno był temat dotyczący 1.4 95 i LPG tartarini. Wymiany sond tam nic nie dały. Pomogła regulacja LPG w innym / prywatnym warsztacie - nie było to agś. Ja też miałem (95KM, tartarini) ten błąd w tamtym roku, ale po podobnej regulacji, na razie spokój.

aviator
23-09-2021, 21:03
Cześć,byłem w dobrym warsztacie w mojej okolicy,gość zobaczył że nie ma wtyczki do połączenia z komputerem gazu i rozłożył ręce.

Qvadrat
23-09-2021, 22:36
I w tym szkopuł ze z tartarini nie ma to nic wspólnego oprócz źródła zasilania. Niby w fabrycznej nic się nie reguluje a przynajmniej nie narzędziami jak dostępnymi (mes i alfa). Bardzo mnie ciekawi polatać po menu witecha zobaczyć co można w zwiazku z fabrycznym lpg tym zrobić.

Jak masz mes i interfejs to spróbuj może wyzerować parametry spalania czy jak to się nazywa, podpowiedzcie ludzie bo wyleciała mi ta nazwa funkcji z mesa. Może trzeba to zrobić po wymianie sondy aby sobie przyswoił nowe parametry pracy już z nową sondą.

aviator
23-09-2021, 22:40
Jadę w poniedziałek do ASO,zamienimy sondy miejscami.Zobaczę jaki wypadnie błąd. Autko normalnie jezdzi,normalnie pali. Tylko ten check.

brylancik13
24-09-2021, 07:17
Jest w Alfie OBD oprocz resetu parametrów adaptacyjnych, reset parametrow sondy z opisem wlasnie ze robi aie to po jej wymianie

steyr
24-09-2021, 09:32
Jest w Alfie OBD oprocz resetu parametrów adaptacyjnych, reset parametrow sondy z opisem wlasnie ze robi aie to po jej wymianie

Zmieniłem sondę i nic takiego nie robiłem, tzn. w Mes nic takiego nie ma. Sonda ma stały zakres pracy pomiędzy 0-1V.

maurycy
24-09-2021, 11:06
Szukałeś na forum po numerze p2195? Bo już to było. Na pewno był temat dotyczący 1.4 95 i LPG tartarini. Wymiany sond tam nic nie dały. Pomogła regulacja LPG w innym / prywatnym warsztacie - nie było to agś. Ja też miałem (95KM, tartarini) ten błąd w tamtym roku, ale po podobnej regulacji, na razie spokój.

U mnie w 1.4 95 KM ( bez gazu) był ten błąd - kiedyś już pisałem i zamiana sond nic nie dała .

Qvadrat
24-09-2021, 22:56
No to jak nie wymiana sond to napisz co dało?

maurycy
25-09-2021, 03:56
Po każdym kasowaniu błędu , i przejechaniu kolejnych 150-170 km pojawiał się ponownie . Jaka była przyczyna ? do dziś nie wiem auto zostało sprzedane z innego powodu . Ale pamiętam że po wymianie sond miejscami błąd powracał ale szybciej - do 100 km przejechanych . Dodam jeszcze że po zamianie zauważyłem zwiększone chwilowe zużycie paliwa na komputerze więc nie jestem pewny że są one takie same . Błąd P2195 -00 gdy powracał oprócz informacji na zestawie niczym innym się nie objawiał - silnik pracował normalnie , a spalanie było cały czas takie samo . Przebieg auta był 15-16 tysięcy km.

Qvadrat
25-09-2021, 06:55
Ale wymieniłeś tylko jedna sondę a potem zamieniałeś miejscami? Nie wymieniłeś dwóch?

maurycy
25-09-2021, 07:25
Tylko zamieniłem miejscami i tak jak pisałem błąd się pojawiał ale już szybciej .Oczywiście kod błędu był już inny , ale już nie pamiętam jaki - jak będę w domu to gdzieś mam chyba zapisany .

steyr
25-09-2021, 11:19
Tylko zamieniłem miejscami i tak jak pisałem błąd się pojawiał ale już szybciej .Oczywiście kod błędu był już inny , ale już nie pamiętam jaki - jak będę w domu to gdzieś mam chyba zapisany .

Czyli sonda była do wymiany, wystarczyło porównać błędy która sonda i wyciągnąć wnioski.

Qvadrat
25-09-2021, 12:05
Ja mam teorie, mianowicie jak błąd pokazuje sondę do wymiany to od razu wymieniać dwie… może na wyrost ale już mnożą sie przypadki kolejnych błędów po wymianie jednej i po zamianach miejscami, Steyr wymienił obie i problem odszedł, może tedy droga?

marx30
25-09-2021, 13:10
Może, gdyż sonda jak się sterzeje to wolniej reaguje a sygnaly z obu powinny sobie odpowiadać. No i jak jedna jest wolniejsza to sterownikowi się to nie podoba

maurycy
25-09-2021, 17:40
Niestety nie mogę znależć zdjęcia kodu błędu po przełożeniu sond , ale za to mam foto jak się po raz pierwszy zapaliła kontrolka Check engine i takie wywaliło błędy :confused:

aviator
25-09-2021, 18:21
Tylko zamieniłem miejscami i tak jak pisałem błąd się pojawiał ale już szybciej .Oczywiście kod błędu był już inny , ale już nie pamiętam jaki - jak będę w domu to gdzieś mam chyba zapisany .

Najgorsze jest to że silnik z zapalonym check-iem zachowuje się normalnie.

maurycy
25-09-2021, 18:39
Najgorsze jest to że silnik z zapalonym check-iem zachowuje się normalnie.
To fakt , ale też dziwne że u Ciebie błąd wyskoczył przy 172 tyś z tego co pamiętam +LPG , u mnie 15 tyś bez gazu :roll:jeden przypadek na milion ?

steyr
26-09-2021, 16:56
Ja mam teorie, mianowicie jak błąd pokazuje sondę do wymiany to od razu wymieniać dwie… może na wyrost ale już mnożą sie przypadki kolejnych błędów po wymianie jednej i po zamianach miejscami, Steyr wymienił obie i problem odszedł, może tedy droga?

Ja zmieniłem jedną, za katem przy 36kkm przebiegu jak dobrze pamiętam. Teraz 100kkm mam i do tej pory ok.

Qvadrat
26-09-2021, 17:25
A nie pisałeś ze potem były błędy i zamieniales i dalej były błędy i druga tez zmieniłeś? To był kto inny i coś znowu pokielbasilem?

steyr
27-09-2021, 09:07
A nie pisałeś ze potem były błędy i zamieniales i dalej były błędy i druga tez zmieniłeś? To był kto inny i coś znowu pokielbasilem?

Nie, przymierzałem się do podmiany ale pojawił się błąd P0036 gdzie jednoznacznie on oznaczał błąd obwodu grzałki 2 za katem.

Qvadrat
27-09-2021, 18:38
No to czekamy na to co dziś powie aso aviatorovi

aviator
05-10-2021, 17:47
No to czekamy na to co dziś powie aso aviatorovi

Witam,doszliśmy do wniosku że nie zamieniamy miejscami tylko wkręcamy drugą nową za katalizatorem. Jeżdżę i czekam zapali się czy nie?

Qvadrat
05-10-2021, 18:29
Czyli dwie nowe sondy. Czekam na info z eksploatacji czy czeki poszły w niepamięć :-)

aviator
22-10-2021, 20:21
Czyli dwie nowe sondy. Czekam na info z eksploatacji czy czeki poszły w niepamięć :-)

Witam,tak poszły w niepamięć. Nie pisałem wcześniej ponieważ chciałem nakulać trochę km,zrobiłem 3tyś i cisza brak czeka!!!. Dwie nowe sondy,problem znikł jak kwietniowa kra na Warcie lub Odrze.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Miałem ten sam błąd, później przerodził w się w P0036 i wymieniłem drugą sondę lambda i problem znikł i jest spokój od ~60kkm. Zawsze możesz zamienić sondy miejscami, są takie same.

Chciałbym Tobie podziękować za poradę,dwie nowe sondy i problem znikł. Nie w ASO a w FORUM siła! Jeszcze raz DZIĘKI.

steyr
22-10-2021, 20:26
Witam,tak poszły w niepamięć. Nie pisałem wcześniej ponieważ chciałem nakulać trochę km,zrobiłem 3tyś i cisza brak czeka!!!. Dwie nowe sondy,problem znikł jak kwietniowa kra na Warcie lub Odrze.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Chciałbym Tobie podziękować za poradę,dwie nowe sondy i problem znikł. Nie w ASO a w FORUM siła! Jeszcze raz DZIĘKI.Pewnie pomogła by wymiana 1, wątpię żeby 2 siadły naraz. Ale grunt że problemu nie ma.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka