Zobacz pełną wersję : Błąd,P2195,T-jet,120,LPG
Witam,mam problem od jakiegoś czasu z autem ponieważ pokazał mi się check engine,mam fabryczną instalację gazową i przebieg 172tyś km. Po pierwszym podłączeniu pod komputer Kod błędu oznaczał na uszkodzoną pierwszą sondę lambda (zbyt wysokie lub niskie napięcie sondy lambda,przyznam że nie pamiętam). Zakupiłem oryginalną część i zamontowałem po 300km błąd powrócił. Moje pytanie do klubowiczów czy miał może ktoś podobny problem i jak go rozwiązał. Z góry dziękuję.
Miałem ten sam błąd, później przerodził w się w P0036 i wymieniłem drugą sondę lambda i problem znikł i jest spokój od ~60kkm. Zawsze możesz zamienić sondy miejscami, są takie same.
Loczek30
23-09-2021, 18:12
Co już zmieniałeś z fabrycznych komponentów LPG podczas tego przebiegu?
Co już zmieniałeś z fabrycznych komponentów LPG podczas tego przebiegu?
Przy 70 tyś listwę wtrysku gazu.
DamianoZaw
23-09-2021, 20:28
Szukałeś na forum po numerze p2195? Bo już to było. Na pewno był temat dotyczący 1.4 95 i LPG tartarini. Wymiany sond tam nic nie dały. Pomogła regulacja LPG w innym / prywatnym warsztacie - nie było to agś. Ja też miałem (95KM, tartarini) ten błąd w tamtym roku, ale po podobnej regulacji, na razie spokój.
Cześć,byłem w dobrym warsztacie w mojej okolicy,gość zobaczył że nie ma wtyczki do połączenia z komputerem gazu i rozłożył ręce.
I w tym szkopuł ze z tartarini nie ma to nic wspólnego oprócz źródła zasilania. Niby w fabrycznej nic się nie reguluje a przynajmniej nie narzędziami jak dostępnymi (mes i alfa). Bardzo mnie ciekawi polatać po menu witecha zobaczyć co można w zwiazku z fabrycznym lpg tym zrobić.
Jak masz mes i interfejs to spróbuj może wyzerować parametry spalania czy jak to się nazywa, podpowiedzcie ludzie bo wyleciała mi ta nazwa funkcji z mesa. Może trzeba to zrobić po wymianie sondy aby sobie przyswoił nowe parametry pracy już z nową sondą.
Jadę w poniedziałek do ASO,zamienimy sondy miejscami.Zobaczę jaki wypadnie błąd. Autko normalnie jezdzi,normalnie pali. Tylko ten check.
brylancik13
24-09-2021, 07:17
Jest w Alfie OBD oprocz resetu parametrów adaptacyjnych, reset parametrow sondy z opisem wlasnie ze robi aie to po jej wymianie
Jest w Alfie OBD oprocz resetu parametrów adaptacyjnych, reset parametrow sondy z opisem wlasnie ze robi aie to po jej wymianie
Zmieniłem sondę i nic takiego nie robiłem, tzn. w Mes nic takiego nie ma. Sonda ma stały zakres pracy pomiędzy 0-1V.
Szukałeś na forum po numerze p2195? Bo już to było. Na pewno był temat dotyczący 1.4 95 i LPG tartarini. Wymiany sond tam nic nie dały. Pomogła regulacja LPG w innym / prywatnym warsztacie - nie było to agś. Ja też miałem (95KM, tartarini) ten błąd w tamtym roku, ale po podobnej regulacji, na razie spokój.
U mnie w 1.4 95 KM ( bez gazu) był ten błąd - kiedyś już pisałem i zamiana sond nic nie dała .
No to jak nie wymiana sond to napisz co dało?
Po każdym kasowaniu błędu , i przejechaniu kolejnych 150-170 km pojawiał się ponownie . Jaka była przyczyna ? do dziś nie wiem auto zostało sprzedane z innego powodu . Ale pamiętam że po wymianie sond miejscami błąd powracał ale szybciej - do 100 km przejechanych . Dodam jeszcze że po zamianie zauważyłem zwiększone chwilowe zużycie paliwa na komputerze więc nie jestem pewny że są one takie same . Błąd P2195 -00 gdy powracał oprócz informacji na zestawie niczym innym się nie objawiał - silnik pracował normalnie , a spalanie było cały czas takie samo . Przebieg auta był 15-16 tysięcy km.
Ale wymieniłeś tylko jedna sondę a potem zamieniałeś miejscami? Nie wymieniłeś dwóch?
Tylko zamieniłem miejscami i tak jak pisałem błąd się pojawiał ale już szybciej .Oczywiście kod błędu był już inny , ale już nie pamiętam jaki - jak będę w domu to gdzieś mam chyba zapisany .
Tylko zamieniłem miejscami i tak jak pisałem błąd się pojawiał ale już szybciej .Oczywiście kod błędu był już inny , ale już nie pamiętam jaki - jak będę w domu to gdzieś mam chyba zapisany .
Czyli sonda była do wymiany, wystarczyło porównać błędy która sonda i wyciągnąć wnioski.
Ja mam teorie, mianowicie jak błąd pokazuje sondę do wymiany to od razu wymieniać dwie⌠może na wyrost ale już mnożą sie przypadki kolejnych błędów po wymianie jednej i po zamianach miejscami, Steyr wymienił obie i problem odszedł, może tedy droga?
Może, gdyż sonda jak się sterzeje to wolniej reaguje a sygnaly z obu powinny sobie odpowiadać. No i jak jedna jest wolniejsza to sterownikowi się to nie podoba
Niestety nie mogę znależć zdjęcia kodu błędu po przełożeniu sond , ale za to mam foto jak się po raz pierwszy zapaliła kontrolka Check engine i takie wywaliło błędy :confused:
Tylko zamieniłem miejscami i tak jak pisałem błąd się pojawiał ale już szybciej .Oczywiście kod błędu był już inny , ale już nie pamiętam jaki - jak będę w domu to gdzieś mam chyba zapisany .
Najgorsze jest to że silnik z zapalonym check-iem zachowuje się normalnie.
Najgorsze jest to że silnik z zapalonym check-iem zachowuje się normalnie.
To fakt , ale też dziwne że u Ciebie błąd wyskoczył przy 172 tyś z tego co pamiętam +LPG , u mnie 15 tyś bez gazu :roll:jeden przypadek na milion ?
Ja mam teorie, mianowicie jak błąd pokazuje sondę do wymiany to od razu wymieniać dwie⌠może na wyrost ale już mnożą sie przypadki kolejnych błędów po wymianie jednej i po zamianach miejscami, Steyr wymienił obie i problem odszedł, może tedy droga?
Ja zmieniłem jedną, za katem przy 36kkm przebiegu jak dobrze pamiętam. Teraz 100kkm mam i do tej pory ok.
A nie pisałeś ze potem były błędy i zamieniales i dalej były błędy i druga tez zmieniłeś? To był kto inny i coś znowu pokielbasilem?
A nie pisałeś ze potem były błędy i zamieniales i dalej były błędy i druga tez zmieniłeś? To był kto inny i coś znowu pokielbasilem?
Nie, przymierzałem się do podmiany ale pojawił się błąd P0036 gdzie jednoznacznie on oznaczał błąd obwodu grzałki 2 za katem.
No to czekamy na to co dziś powie aso aviatorovi
No to czekamy na to co dziś powie aso aviatorovi
Witam,doszliśmy do wniosku że nie zamieniamy miejscami tylko wkręcamy drugą nową za katalizatorem. Jeżdżę i czekam zapali się czy nie?
Czyli dwie nowe sondy. Czekam na info z eksploatacji czy czeki poszły w niepamięć :-)
Czyli dwie nowe sondy. Czekam na info z eksploatacji czy czeki poszły w niepamięć :-)
Witam,tak poszły w niepamięć. Nie pisałem wcześniej ponieważ chciałem nakulać trochę km,zrobiłem 3tyś i cisza brak czeka!!!. Dwie nowe sondy,problem znikł jak kwietniowa kra na Warcie lub Odrze.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Miałem ten sam błąd, później przerodził w się w P0036 i wymieniłem drugą sondę lambda i problem znikł i jest spokój od ~60kkm. Zawsze możesz zamienić sondy miejscami, są takie same.
Chciałbym Tobie podziękować za poradę,dwie nowe sondy i problem znikł. Nie w ASO a w FORUM siła! Jeszcze raz DZIĘKI.
Witam,tak poszły w niepamięć. Nie pisałem wcześniej ponieważ chciałem nakulać trochę km,zrobiłem 3tyś i cisza brak czeka!!!. Dwie nowe sondy,problem znikł jak kwietniowa kra na Warcie lub Odrze.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chciałbym Tobie podziękować za poradę,dwie nowe sondy i problem znikł. Nie w ASO a w FORUM siła! Jeszcze raz DZIĘKI.Pewnie pomogła by wymiana 1, wątpię żeby 2 siadły naraz. Ale grunt że problemu nie ma.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.