PDA

Zobacz pełną wersję : Nie kreci obrotów po chwili



Kaczak
04-09-2021, 20:54
Witam, mam problem ze swoim stilo, auto nie wkreca sie na obroty po minucie chodzenia, zostal wymieniony elektrozawor od turbo oraz wyczyszczony egr, po odpaleniu kreci do 5 tys za chwile silnik jak by zmienial tryb i kreci do 3,5. przy odpieciu przeplywki jest to samo. przy 5 tys robil sie kopciuch. czy auto jest w trybie awaryjnym ?? zaslepienie egr pomoze?

hak64
04-09-2021, 22:29
Jak nie zdiagnozujesz problemu, to nic nie pomoże. Odczyt błędów to podstawa. Zarówno padnięty czujnik temperatury, sonda lambda, czy nieszczelny dolot, czy przepływomierz, może powodować takie objawy. O wróżki tu trudno, a i sama wróżba nie jest pewna.

Kaczak
05-09-2021, 00:37
Jak nie zdiagnozujesz problemu, to nic nie pomoże. Odczyt błędów to podstawa. Zarówno padnięty czujnik temperatury, sonda lambda, czy nieszczelny dolot, czy przepływomierz, może powodować takie objawy. O wróżki tu trudno, a i sama wróżba nie jest pewna.

Poszedl pod kompa, mam ewidentnie przeladowana turbine, dla mnie nie ma cisnienia na elektrozaworze w turbinie...
tu masz kody bledow https://files.fm/u/etqfq5mpa , po odlaczeniu przeplywki bylo identycznie, sprawdzalem piny od zaworu jest napiecie, po odpaleniu auta ma swoj rytm silnika gdzie jest prawidlowe dzialanie turbiny, chwile pozniej jak by sie tryb i taki przeskok delikatny na pracy.

Braval
06-09-2021, 23:23
Zacięta geometria turbiny.Wywala pewnie blad jak mu dasz w palnik?!

Kaczak
07-09-2021, 23:07
tez o tym myslalem, bledy w stilo to temat rzeka, raz jest sam blad poduszki powietrznej, za chwile asr pokazuje sie i kolejnych kilka, po odpaleniu kreci te 5k obrotow i ciemny kopec, za chwile 3,5 max bez biegu, na jedynce slychac jak sie wkreca przez chwile na trubinie ale wchodzi tylko na 3,5 wiec nie slychac tego doladowania jak powinno.

mlodybe
09-09-2021, 01:28
Zacznij od naładowania akumulatora tylko nie ładowarka z biedry tylko dobrym prostownikiem. Po naładowaniu wróć do tematu turbiny:)

Kaczak
09-09-2021, 23:02
kolego a co ma akumulator do problemu z turbina?? akumulator jest roczny, nie ma problemu z odpalaniem blad engine failure wskakuje po chwili, chyba nie masz sam pojecia w czym tkwi problem a piszesz, miales kiedys taki problem?? koleszka mechanik twierdzi ze to problem z elektryka. Pozdrawiam

mlodybe
10-09-2021, 11:27
kolego a co ma akumulator do problemu z turbina?? akumulator jest roczny, nie ma problemu z odpalaniem blad engine failure wskakuje po chwili, chyba nie masz sam pojecia w czym tkwi problem a piszesz, miales kiedys taki problem?? koleszka mechanik twierdzi ze to problem z elektryka. Pozdrawiam

Ma bardzo dużo. Skoro wywala ci błędy na desce typu ASR i tym podobne to pierwsze co się robi to doładowuje aku żeby go wykluczyć. Samochodu z nadmiarem elektroniki są bardzo czułe na poziom naładowania akumulatora. Tak więc pierwsze co zrób to dobrze naładuj akumulator a potem posprawdzaj masy. W tej kolejności.

Kaczak
12-09-2021, 00:53
turbo dziala przy zmianie przeplywki z podpietej na odpieta tak samo, dzis np przy odpietej przeplywce potrafil sie krecic przez 15 min jazdy do odpowiednich obrotow, wczesniej go odpinalem i podpinalem ogolnie sie bawilem rowniez z przegazowka, pozniej przestal dzialac, na jedynce po wyzej 3k obrotow slychac dzialanie turbo, ale jak kreci sie do 5k to jest calkiem inna bajka tutaj slychac konkretnie, nie mam pojecia co jest nie tak.... akumulator jest zapiety, blad egine failure wyrzuca od razu ale turbo dziala do czasu.
Pozdrawiam
p.s czy roczniki 2003 1.9 jtd 85kw posiadaly DPF'a?

mlodybe
12-09-2021, 11:52
turbo dziala przy zmianie przeplywki z podpietej na odpieta tak samo, dzis np przy odpietej przeplywce potrafil sie krecic przez 15 min jazdy do odpowiednich obrotow, wczesniej go odpinalem i podpinalem ogolnie sie bawilem rowniez z przegazowka, pozniej przestal dzialac, na jedynce po wyzej 3k obrotow slychac dzialanie turbo, ale jak kreci sie do 5k to jest calkiem inna bajka tutaj slychac konkretnie, nie mam pojecia co jest nie tak.... akumulator jest zapiety, blad egine failure wyrzuca od razu ale turbo dziala do czasu.
Pozdrawiam
p.s czy roczniki 2003 1.9 jtd 85kw posiadaly DPF'a?

Ten silnik nie posiada DPF ale ma dwa katalizatory. Druga sprawa jest taka że turbo w fabrycznym silniku nie powinno być słyszalne. Możesz czuć działanie ale nie słyszeć. Mam ten silnik w swoim stilo.