PDA

Zobacz pełną wersję : GP stuki na małych nierównościach



steyr
23-08-2021, 12:40
Cześć,

posiadam GP z 2015r 1.4 77km z śmiesznym przebiegiem 37kkm. Otóż podczas jazdy z niewielką prędkością, po bruku, drodze dojazdowej z kamieni i itp występują stuki, drgania z układu kierowniczego. Mam wrażenie jakby to było w kolumnie kierowniczej na wspomaganiu. Sprawdziłem i dokręciłem śruby na krzyżakach wału kierowniczego, ale bez rezultatu [w Punto 2 podobnie stukało i to była kwestia dokręcenia tych śrub]. Na co zwrócić szczególną uwagę, żeby nie szukać nie wiadomo gdzie? Przekładnia kierownicza czy też to wspomaganie? Może w wspomaganiu są jakieś newralgiczne punkty?

malutki1989
24-08-2021, 14:42
Mocowanie stabilizatora, sanki. Tam sprawdź na początek.

steyr
24-08-2021, 22:07
Mocowanie stabilizatora, sanki. Tam sprawdź na początek.

No, ok łączniki to wiadoma sprawa. Tuleje stabilizatora przy takich drganiach to musiały by mieć luz widoczne gołym okiem. A sanki? Co śruby się poluzowały?

malutki1989
25-08-2021, 14:45
Mocowanie łącznika w sankach tak stuka, nawet jak tuleje wyglądają ok.
Miałem ten przypadek, ale w służbówce. Wszystkie testy, na szarpakach itp przechodziło, więc łączenia same w sobie były ok. Jedna obejma była troszkę luźna i wytłukło gumę do tego stopnia, że łącznik obijał się o sanki.

steyr
31-08-2021, 12:25
Wymieniłem łączniki, posprawdzałem mocowania sanek i itp i dalej stuka na małych nierównościach. Wygląda to na jakiś niewielki luz w kolumnie kierowniczej.

GrandePunto8V
30-09-2021, 18:49
Jak łączniki i gumy stabilizatora OK, to następne w okolicy są sworznie wahaczy i góra, łożyska amorów.
Później faktycznie drążki kierownicze i głębiej, sama przekładnia. Nie ma filozofii, to proste auto.

A na przeglądach to faktycznie słabo, prawie niczego to nie wykrywa, test drogowy jest najlepszy.

Pitkowski
11-11-2021, 14:32
Czy podczas skręcania kołami na takiej powierzchni również występują stuki czy ustają ?