PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2.0 JTD 84KM, gaśnie, nie ma mocy



kamilhsx
26-07-2021, 16:33
Hej
Mam problem z Fiat Ducato II 2.0JTD 84KM, 2005 rok. W warsztatach trzech już sobie nie poradzili z tematem to pomyślałem, że sam wezmę się za próbę znalezienia przyczyny. Opiszę poniżej całą sekwencję zdarzeń.

1) W aucie przestał działać prędkościomierz i auto straciło moc, w trakcie trasy potrafił się nagle włączyć prędkościomierz i auto z automatu lepiej szło bo odzyskiwało moc. Większość mówi, że to nie ma związku ale takie akurat są fakty... W takim stanie jeżdżono autem dłuższy czas.

2) Padła skrzynia, zmieniając ją na drugą włożyli nową skrzynię z innym czujnikiem prędkości, który tam już był. Efekt taki, że auto przestało miewać momenty, że prędkościomierz działa i pojawia się moc.

3) Krótko później auto zaczęło gasnąć (szczególnie przy przekraczaniu 2000 obrotów). I tutaj z oczywistych względów trzeba je zrobić. :)
Po podłączeniu do komputera pojawiły się następujące błędy:

- P0380 Moduł podgrzewania (mam ten samochód kilka lat i to jest od zawsze bo odpięte jest to podgrzewanie)

- P0191 Regulator ciśnienia paliwa

- P1671 Regulator ciśnienia paliwa

- P0335 Czujnik obrotów silnika

Zaczęliśmy od wymiany regulatora ciśnienia paliwa (mimo, że był wstawiony ponad rok temu nowy...). No ale nic wjechał kolejny nowy Bosha, dzięki temu postęp taki, że znikły błędy regulatora. Wpływ na resztę minimalny, dalej nie ma mocy i gaśnie jednak czasem się zdarza, że zaświeca się check ale nie gaśnie, jednak zazwyczaj gaśnie.

Kolejna zmiana to wrzuciliśmy nowy czujnik położenia wału bosha oraz inny czujnik prędkościomierza – impulsator (używany). Efektu zmiany zero. Dalej to samo i błąd P0335 dalej jest...

Ma ktoś, może pomysł co to może być? Przymierzamy się do przejrzenia całej wiązki ale może ktoś ma jakąś magiczną radę.

Braval
27-07-2021, 12:33
Z opisu widze,ze to silnik z zasilaniem CR. Wiec, zaczął bym od sprawdzenia pompy w zbiorniku paliwa,dalej filtr i reszta, czujnik cisnienia na listwie etc. Trzeba sprawdzic skrzynke bezpiecznikow i przekazniki, z racji wieku fiata mogą się dziac :cuda: >trzeba pomierzyc cisnienia paliwa zadane i oczekiwane.Moze byc problem z wtryskiwaczem. Mozna sprawdzic polaczenia na zlaczach sterownika silnika, czy cos nie przykorodowalo. Z uwagi,na rozleglosc tematu trudno jednoznacznie okresliś.. Przy sprawdzaniu pompy w zbiorniku,zalecam wyczyscic caly zbiornik paliwa.:smile:

malutki1989
27-07-2021, 19:10
Ja bym zaczął od wiązki. Wszystkie wtyczki, masy. Mnie uratowało by to przed niepotrzebną regeneracją wtryskiwaczy i pompy, wymianą regulatora ciśnienia i jeszcze innymi wydatkami. Generalnie problem tkwił w wiązce, miałem wpięty jakiegoś chipa, który zgnił, a cała reszta była ok.

kamilhsx
28-07-2021, 11:53
Braval - tutaj pytanko bo błąd regulatora znikł, został tylko błąd czujnika położenia wału. Tutaj chyba raczej on nie wyskakuje przez pompę paliwa czy coś w tym stylu?

Malutki1989 - taki też mam plan zacząć od wiązki chociaż odnośnie wymiany regulatora to mi się wydaje, że to chyba był dobry krok skoro błąd po zmianie znikł to chyba coś jednak z nim też było nie halo...

Braval
28-07-2021, 23:48
Powiedzialem co mialem powiedzieć, rób swoje...Twój problem.