PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z temperaturą



ElonMax
16-07-2021, 18:37
Hej,

Siena 1.2 8v 73km 2001

mam problem ze wskaźnikiem temperatury - dochodzi do czerwonego pola ale temperatura silnika jest prawidłowa (sprawdzone przez mechanika), dodatkowo po wyłączeniu silnika temperatura jest inna na zapłonie. Czy może to być wina jakiegoś czujnika lub zegarów?

mlodybe
17-07-2021, 20:29
Zmień mechanika. Jak widać nie masz pojęcia o mechanice. Twój mechanik tez jej nie ma wiec zmieniaj go jak najszybciej. Skoro samochód trafił do mechanika to ciebie tu na forum nie powinno być. Tyle w temacie.

adamko3
17-07-2021, 21:20
Ale po co tak atakować? ; ) Co to znaczy, żę sprawdzone przez mechanika? Sprawdził zewnętrznym termometrem?

W Twoim egzemplarzu jest jeden czujnik temperatury, jednocześnie załącza termowentylator, wyświetla na desce wskazanie i podaje do ECU. Czy odczytaliście przez złącze diagnostyczne temperaturę?

mlodybe
17-07-2021, 23:29
Ale po co tak atakować? ; ) Co to znaczy, żę sprawdzone przez mechanika? Sprawdził zewnętrznym termometrem?

W Twoim egzemplarzu jest jeden czujnik temperatury, jednocześnie załącza termowentylator, wyświetla na desce wskazanie i podaje do ECU. Czy odczytaliście przez złącze diagnostyczne temperaturę?

Gdyby mechanik był dobry to nie było by tu tego posta bo problem został by rozwiązany.

Dodam że w 1.2 jak leci uszczelka pod głowicą to wskaźnik temperatury szaleje - sprawdzone w praktyce w dwóch autach.

Ww problem w tym silniku może wystąpić gdy:

Walnięty jest termostat - trzeba sprawdzić czy węże między silnikiem a chłodnica robio się ciepłe

Uszkodzony wentylator - najlepiej podpięć na krótko czy działa bo czujnik z tego co mówi autor działa

UPG - jeśli faktycznie temperatura zmierzona np pirometrem albo termometrem jest OK to trzeba zrobić próbę CO2. Najczęściej jest tak że temperatura rośnie w oczach. W takim przypadku przegazuj, jak temperatura spadnie to na 99% UPG.

ElonMax
19-07-2021, 17:57
Gdyby mechanik był dobry to nie było by tu tego posta bo problem został by rozwiązany.

Dodam że w 1.2 jak leci uszczelka pod głowicą to wskaźnik temperatury szaleje - sprawdzone w praktyce w dwóch autach.

Ww problem w tym silniku może wystąpić gdy:

Walnięty jest termostat - trzeba sprawdzić czy węże między silnikiem a chłodnica robio się ciepłe

Uszkodzony wentylator - najlepiej podpięć na krótko czy działa bo czujnik z tego co mówi autor działa

UPG - jeśli faktycznie temperatura zmierzona np pirometrem albo termometrem jest OK to trzeba zrobić próbę CO2. Najczęściej jest tak że temperatura rośnie w oczach. W takim przypadku przegazuj, jak temperatura spadnie to na 99% UPG.

masz 100% racji :)

Objawy:
1. Wskaźnik bardzo szybko wędruje pod czerwone pole
2. Górny przewód od termostatu do chłodnicy jest gorący
3. Dolny przewód prowadzący do pompy wody jest do połowy zimny
4. W zbiorniczku wyrównawczym robią się bardzo małe bąbelki
5. Nie dymi na biegu jałowym, dopiero przy mocniejszym depnięciu pojawia się biały dym
6. Wentylator nie włącza się wcale

Siena ma przebieg 95k. Jutro zrobię test UPG.

mlodybe
19-07-2021, 21:46
Jak UPG to robota prosta i przyjemna. Jak ogarniesz planowanie głowicy to do zrobienia w jeden dzień (4-5h bez planowania). Dodatkowo robota jest tania nawet z zakupem klucza dynamometrycznego. Myśle że zamkniesz się z gratami w okolicy 400pln z rozrządem (zestaw uszczelek do głowicy, rozrząd, oleje + filt oleju + płyn chłodniczy + klucz dynamometryczny do dokręcenia głowicy).

Robota jest na tyle prosta że osoba niedoświadczona da sobie radę.

ElonMax
23-07-2021, 13:20
Jak UPG to robota prosta i przyjemna. Jak ogarniesz planowanie głowicy to do zrobienia w jeden dzień (4-5h bez planowania). Dodatkowo robota jest tania nawet z zakupem klucza dynamometrycznego. Myśle że zamkniesz się z gratami w okolicy 400pln z rozrządem (zestaw uszczelek do głowicy, rozrząd, oleje + filt oleju + płyn chłodniczy + klucz dynamometryczny do dokręcenia głowicy).

Robota jest na tyle prosta że osoba niedoświadczona da sobie radę.

Problem rozwiązany.

Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego ERA 330560 - po wymianie temperatura nie dochodzi nawet do połowy. Poprzedni mechanik miał rację - komputer wskazywał dobrą temperaturę mimo tego wskazówka dochodziła do czerwonego pola. Dodatkowo wymieniłem termostat na Behr :)