PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd przepustnicy a tryb awaryjny 1.4 16v



Fosteerr
07-07-2021, 00:38
Witam, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem w moim GP 1.4 16v.. tak w skrócie : auto jeździło bez zarzutów aż ostatnio po odstawieniu auta na parking i odpaleniu po powrocie do niego (po jakiejś 1h) auto po odpaleniu przeszlo w tryb awaryjny (max obroty =2000, do tego dochodzi błąd eos oraz Hill Holder i asp. Po podpięciu kompa kolegi wyszło błąd przepustnicy. Wymiana na inną używkę nie pomogła .. dużo rzeczy czytając po forach moze być tego przyczyną dlatego opisze co ogarnąłem :,
- wymiana przepustnicy
- wymiana pedału gazu
- czyszczenie wszystkich wtyczek od bezpieczników itp.
- akumulator sprawny.

Co ciekawe na ileś ( naście) odpaleń auto zachowuje się normalnie i jezdzi ale błąd dalej jest stały natomiast po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu znów jest to samo.. tutaj błędy silnika (map sensor sprawny) 40608

szary1977
07-07-2021, 20:06
Przemierzyć wszystkie kable od przepustnicy do ECU. A może też tak być żę ECU odmówiło posłuszeństwa. Podłącz interfejs i sprawdzaj po kolei parametry otwarcia przepustnicy ciśnienie w kolektorze itd. Oraz napięcia na danych wtyczkach.

Fosteerr
11-07-2021, 13:52
Witam, po kilku dniach sprawdzania problem nadal nie znikł..
Jak wykonać adaptacje przepustnicy ? Dziś po podłączeniu MES, pokazało mi stan (adaptacji) jako 1 i nic więcej.. auto dalej chodzi w trybie awaryjnym.
40628

szary1977
13-07-2021, 11:45
A przemierzyłeś wszystkie kable? Same podłączenie kompa nie naprawi auta. Trzeba jeszcze po sprawdzać jaki jest sygnał z różnych czujników. Jak nie masz o tym pojęcia to daj sobie spokój bo samo się nie naprawi.

Fosteerr
13-07-2021, 13:19
Rozumiem, termin do mechanika mam na 20 lipca.. więc staram się do tego czasu szukać na własną rękę. Mierzyłem prąd na wtyczce do przepustnicy to podaje do 5v.. odpinalem każda wtyczkę po kolei i sprawdzałem czy komputer je widzi.. i z nimi było okey, ponieważ po wypięciu pokazuje przerwę w obwodzie a po wypięciu jest okey. Nie wiem czy dobrze szukam, ale każdy punkt zaczepienia jest dobry..

szary1977
13-07-2021, 18:25
To że sprawdziłeś czy jest napięcie na wtyczce i je odpisałeś to jest 30% sukcesu a jak będzie jakiś kabelek walnięty i będzie dawał większy opór to zamiast 2.2v ECU odczyta 1.8v i następna sprawa czy wychodzi odpowiednie napięcie z czujników i potencjometrów. I kolejna sprawa to że może ECU jest walnięta i pokazuje błąd bo miałem kilka takich aut co pokazywały błąd wentylatorów, sondy lambda, wypadanie zapłonu itd a winowajcą był ECU.

Fosteerr
13-07-2021, 19:20
To że sprawdziłeś czy jest napięcie na wtyczce i je odpisałeś to jest 30% sukcesu a jak będzie jakiś kabelek walnięty i będzie dawał większy opór to zamiast 2.2v ECU odczyta 1.8v i następna sprawa czy wychodzi odpowiednie napięcie z czujników i potencjometrów. I kolejna sprawa to że może ECU jest walnięta i pokazuje błąd bo miałem kilka takich aut co pokazywały błąd wentylatorów, sondy lambda, wypadanie zapłonu itd a winowajcą był ECU.

Oczywiście wiem że to nawet nie 30% sukcesu.. szukanie przyczyny tego problemu to jak szukać igły w sianie.. Co do ECU też pewien mechanik podpowiedział mi że może być to wina ecu.. dzwonilem po kilku firmach które zajmują się sprzedażą oraz naprawa sterowników i usłyszałem że te sterowniki są hybrydowe i ich się nie naprawia, oraz że żadkością jest że sterowniki Boscha ulegają uszkodzeniu.. Opowiedziałem mój problem z Grande i facet powiedział że objawem uszkodzonego ecu na linii przepustnicy byłaby zerowa reakcja na pedał gazu (auto wgl by nie chciało jechać)

mlodybe
13-07-2021, 22:59
Pierwsze pytanie: Czy po skasowaniu błędów, błąd ciśnienia w dolocie znika??

I najważniejsze. Po czym wnosisz ze akumulator jest sprawny??

szary1977
14-07-2021, 00:08
usłyszałem że te sterowniki są hybrydowe i ich się nie naprawia
To cię źle poinformowali bo te sterowniki się naprawia, a to że jakiś mechanik ci powiedział że jak by ecu było uszkodzone to by wcale nie reagował na pedał gazu to też mylna diagnoza bo te sterowniki mają taki problem że lubią robić psikusa dopiero jak się nagrzeją (problem ten jest z tego że są mocowane na silniku co powoduje że się grzeją i ulegają awarii)

Fosteerr
14-07-2021, 22:13
Pierwsze pytanie: Czy po skasowaniu błędów, błąd ciśnienia w dolocie znika??

Tak, zostaje tylko błąd przepustnicy. Dziś odpiołem wtyczkę z przepustnicy i pokazało mi tylko 2 błędy (czujnik położenia przepustnicy ścieżka 1 i 2) po wypięciu i skasowaniu wyskoczyły spowrotem 3 od przepustnicy a te dwa znikły nic więcej nie wyskakuje.

I najważniejsze. Po czym wnosisz ze akumulator jest sprawny??
Akumulator został zmierzony u kolegi w sklepie motoryzacyjnym specjalnym urządzeniem i jest okey. Ładowanie alternatora przy pełnym obciążeniu nie schodzi poniżej 13v

To cię źle poinformowali bo te sterowniki się naprawia, a to że jakiś mechanik ci powiedział że jak by ecu było uszkodzone to by wcale nie reagował na pedał gazu to też mylna diagnoza bo te sterowniki mają taki problem że lubią robić psikusa dopiero jak się nagrzeją (problem ten jest z tego że są mocowane na silniku co powoduje że się grzeją i ulegają awarii)

Ja tylko przekazuje co stwierdzili panowie z firmy którzy zajmują się takimi rzeczami.. ja się na sterownikach nie znam..
Kwestia z innej beczki wymieniłem dziś przepustnice na nową.. co dalej ? Jakaś adaptacja ? Tyle różnych wersji że nie wiem co i jak.. błędy nadal nie zniknęły a wywala cały czas (przerwa) w adaptacji. W MES nie da się adoptować wyzerowalem jedynie autoadaptacje.. ale bez skutku. (Nie wiem czy robię to dobrze)

szary1977
15-07-2021, 08:59
Odpal auto i przejedz się nim i przepustnicą powinna się po paru kilometrach zaadaptować. A MES masz oryginał czy klon bo musisz wiedzieć że klonem nie zawsze zrobisz wszystko to co oryginałem.

Fosteerr
15-07-2021, 09:32
Odpal auto i przejedz się nim i przepustnicą powinna się po paru kilometrach zaadaptować. A MES masz oryginał czy klon bo musisz wiedzieć że klonem nie zawsze zrobisz wszystko to co oryginałem.

Aha, czyli w tym trybie awaryjnym mam się normalnie przejechać ? Parę km ? Auto ma max 3 tys obrotów i dalej nie działa Hill Holder, eps i asr

szary1977
16-07-2021, 10:37
Te wszystkie pozostałe elementy co nie działają mają osobny sterownik zaglądałeś interfejsem do tego sterownika? Powodem trybu awaryjnego może być problem z strony sterownika układu hamulcowego.