PDA

Zobacz pełną wersję : Odpala i gaśnie Ducato 2.3 jtd 131 km euro 5



dzako
05-07-2021, 20:23
Witam
Szukam pomocy , mam ducato jak w temacie kupiłem po dzwonie , zrobione ale jak próbuję odpalić to zapala ,ale po około 1-2 sek gaśnie , brak błędów , przeszukałem wiele forów ale nie znalazłem odpowiedzi , przeważna sugestia wymiana zaworu wydatku pompy ,
-zawór wydatku wymieniłem na nowy Boscha ale nie przyniosło to efektu
- pompa zasilająca wyczyszczona sprawna
-instalację silnika sprawdziłem brak widocznych przetarć uszkodzeń , wtyczki ładne piny czyste
-filtry paliwa wymieniony
-rozrząd wymieniony , poskładany na blokadach
-zbiornik paliwa wyczyszczony , nowe paliwo
-zasilanie na komputerze pin 3,4,5 jest
-masa ECU sprawdzona
- bezpieczniki sprawdzone ,
może ktoś posiada schemat i opis pionów takiego ECU Marelli MJD 8F3 bo nie mogę nigdzie znaleźć ?
lub ma jakieś pomysły sugestie co może być przyczyną takiego stanu , co można jeszcze sprawdzić ?
Jeszcze ważna uwaga , jak próbuję kilka naście razy go odpalić w końcu zapala pracuje i potem już odpala normalnie , ale jak przestoi noc problem powraca .

Braval
05-07-2021, 22:52
Próbowales zapalac na odpietym czujnku temperatury? Jakie jest cisnienie paliwa oczekiwane i realne? wtryski sprawdzales, proby przelewowe robiles?
Wyglada na to,ze uklad nie trzyma cisnienia paliwa.Mogą tez byc dawki startowe,dlatego odepnij czujnik temp. wody na probe jak zimny silnik po nocy i zapal?

dzako
06-07-2021, 13:05
40606
odpięcie wtyczki czujnika temperatury też nie daje żadnych rezultatów
odpinałem po kolei czujnik położenia walu , silnik nie odpala wyskakuje błąd
po odpięciu czujnika wałka rozrządu silnik za 1 razem nie odpalił ale za 2 razem normalnie odpalił po 1-2 sekundach gaśnie i co ciekawe ECU nie widzi żadnego błędu , na kostce czujnika 1 pin masa 2 pin 4,95v 3 pin też 4,95V
odpięcie czujnika listwy silnik nie odpala ECU widzi błąd czujnika
przelewów nie robiłem bo sprzedający mówił ze wtryski były regenerowane , a teraz jak silnik nie odpala nie uda się zrobić ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

40607
a tutaj jeszcze wykres ciśnienia paliwa

Braval
07-07-2021, 00:16
Na plaku probowales po nocy palic? Jak na moje to dalej upieram sie przy wtryskach.Ile to auto ma przebiegu? Probe przelewową mozesz zrobic na cieplym jak zapala.Mozesz jeszcze sprawdzic rozrusznik ,moze za wolno kreci i pompa nie moze zrobic cisnienia? Kiedys mialem podobnie w stilo, przestal palic po nocy z dnia na dzien. Przekopalem wszystko, zostaly wtryski, wymiana na uzywki zalatwila problem od reki. Przyznaje, auto zalatwilem "darmowym" paliwem. Na forach piszą o kiepskiej jakosci wtryskiwaczy w tych silnikach 2,3 jtd, Generalnie bosch schodzi na psy...Ostatnio u mnie w siln. 1,3 jtd , posypaly sie dwa wtryski po przebiegu 180kkm.Wymiana na nowe po 700zl/szt, przelewy w normie , auto pali od strzala zimny i cieply.Jesli chcesz podmienic wtryski od innego ,nie musisz ich dopisywac MESem. Jak jest wsio ok, bedzie palil od razu.

dzako
07-07-2021, 08:32
Samochód ma prawie 270 tyś . ale faktycznie jak wyciągałem wtryski to widać że musiały być nie dawno coś z nimi robione ,a sprzedający mówił że były regenerowane
Plak nic nie da bo samochód za każdym razem odpala tylko zapali i po około 1-2 sekundach gaśnie , czyli jest problem raczej gdzieś w ECU ze po odpaleniu zaraz zablokuje silnik , nie mam rozpiski pinów do ECU bo chciałem sprawdzić jeszcze zasilanie po kluczyku ale nie wiem na jakich pniach występuje , może tam leży problem , samochód żeby odpalił to muszę męczyć go z 30-40 raz , dzisiaj przyjdzie czujnik wałka rozrządu zobaczymy czy będzie jakiś efekt , i faktycznie spróbuję zrobić tą próbę przelewową zobaczymy co wyjdzie .
Raczej u nas nie jest kiepska jakość wtrysków a kiepska jakość paliwa co im daje rade ,
Tutaj kwestia rozrusznika jest ok rozrusznik kręci wszystkie masy mam porobione tak przy akumulatorze jak i na silniku , wiem że w tych autach dość często był problem z masami , jak również z kiepskimi jakościami wiązek kabli
Może ktoś posiada schemat ECU Marelli MJD 8F3 będę wdzięczny

malutki1989
08-07-2021, 13:59
A może to problem z immo?

Sprawdź wszystkie bezpieczniki, ale nie naocznie, tylko poprzez wyjęcie i włożenie raz jeszcze w gniazdo. Kiedy u mnie były podobne problemy, to okazało się, że jeden z bezpieczników był za luźny (jakiś chiński zamiennik).

dzako
10-07-2021, 20:02
Bezpieczniki sprawdzane i to każdy jeden pod napięciem
Doczytałem że wszystkie ECU magneti mają zasilanie po stacyjce mają na 23 i 50 pinie , u mnie na 50 zasilanie jest a na 23 nie ma
naprawdę nikt nie dysponuje schematem tego UCU ?
nie chcę podpinać tam zasilanie bo nie jestem na 100% pewien czy tak mam być ?

Braval
10-07-2021, 21:21
Zapytaj w firmie KO-CAR z Tych, specjalizuja sie w immo, i sterownikach fiata.Moze cos Ci doradzą za free.:wink:
Czytales to https://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/ducato-2012r-2-3-jtd-131km-maxi-zapala-na-doslownie-3-suwy-prawy-i-gasnie-momentalnie-45893/

dzako
14-08-2021, 09:41
Witam
Problem rozwiązany , okazało się że ten silnik nie będzie pracował z rozpiętym układem dolotowym , choć to dziwne bo skoro w czasie jazdy dojdzie do uszkodzenia któregoś z węzy doładowania to samochód praktycznie zgaśnie na środku drogi
Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie ;-)