Zobacz pełną wersję : Fabryczne czujniki parkowania
Gordonek
05-07-2021, 11:27
Witam. Postanowiłem z nudów pobawić się trochę w moim Tipku i spróbować zainstalować fabryczne czujniki parkowania. Części już zamówione i jutro powinny być w paczkomacie. Z instalacją i elektryką poradzę sobie bez problemu, ale jedna sprawa mnie zastanawia czy po zainstalowaniu i osiowaniu PROXY system czujników się uruchomi czy będę musiał sam zmienić bajty, dlatego mam prośbę do kolegów którzy mają fabryczne czujniki o udostępnienie proxy ewentualnie podpowiedzenie które bajty są odpowiedzialne za czujniki.
Bedziesz musiał zmienić bajty i dopiero osiowanie. Albo zmienić konfiguracje w alfie i osiowanieâŚ
33 36 33 35 36 30 33 30 36 35 36 4F 55 54 50 55 54 44 4A 49 54 20 17 01 11 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4F 04 00 05 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 51 F9 04 01 A4 14 07 8D B0 29 02 07 42 10 00 03 A3 1E 04 02 01 35 63 14 00 4F 03 34 01 83 08 00 41 00 03 00 80 00 00 00 00 00 10 81 00 25 02 5A 00 9D 00 A5 00 4E 00 01 A3 10 00 40 00 01 00 C7 00 D5 00 00 00 00 49 00 05 14 70 62 00 00 00 01 00 80 70 00 01 1B C0 00 80 00 05 00 00 00 00 00 00 00 00 01 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 80
Wyżej moja konfiguracja org. PDC z 4 czujnikami.
JackTheNight
05-07-2021, 23:47
Pokaż zdjęcie centralki jak przyjdzie, zobaczymy czy taka jak fabryczna, czy taka jaką można kupić w ASO, ale to nie jest
fabryczna i nie będzie tak działać jak fabryczna centralka PAM.
Gordonek
07-07-2021, 14:53
Dzięki za PROXY , działa na chwilę pojawił się radar na wyświetlaczu między zegarami ale myślę że dopiero jak podłączę czujniki to wszystko może będzie działać. Wstawiam zdjęcie centralki PAM oraz zdjęcie menu na wyświetlaczu Uconecta.406134061440615
JackTheNight
08-07-2021, 22:11
No to jest centralka fabryczna :)
Oprócz czujników i zasilania jeszcze będziesz musiał podłączyć centralkę PAM do sieci CAN, a w tipo są dwie sieci CAN :)
Gordonek
09-07-2021, 14:37
Wiązki czujników przygotowane jutro będę podłączał na próbę bez montażu. Zastanawiam się jak się trzymają czujniki zderzaka bo nie widzę żadnych zatrzasków na czujniku. Centralkę podłączę do sieci CAN HIGH zasilanie to najmniejszy problem. Zdjęcie wiązki 40621 i zdjęcie wiązki po modyfikacji gdzie pozbyłem się niepotrzebnych przewodów do oświetlenia.40622
JackTheNight
10-07-2021, 00:45
czujniki jak się nie mylę mają taką obudowe, która jest fabrycznie zgrzewana lub klejona do zderzaka.
Do sieci CAN HIGH możesz podpiąć się przy złączu OBD styk 6 (CAN-H) i 14 (CAN-L) :)
Gordonek
10-07-2021, 10:32
Podłączyłem na próbę i wszystko działa tak jak myślałem. Między zegarami pojawiło się wskazania o przeszkodzie i dźwięk jest z głośników. Co do mocowania czujników to wiercąc otwory i tak będę potrzebował kołnierza aby ukryć ewentualne niedoróbki po wierceniu dlatego poszukam kołnierza o średnicy czujnika i będę kombinował jak zamocować aby było dobrze i stabilnie. Najlepiej na kropelkę żart.4062340624
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
czujniki jak się nie mylę mają taką obudowe, która jest fabrycznie zgrzewana lub klejona do zderzaka.
Do sieci CAN HIGH możesz podpiąć się przy złączu OBD styk 6 (CAN-H) i 14 (CAN-L) :)
Nie mylisz się mają swoje mocowania.40625
JackTheNight
11-07-2021, 14:09
No obudowa czyli mocowanie, ale ono jest klejone lub zgrzewane do zderzaka, nie ma śrubek, czy zatrzasków którymi sobie zamocujesz to mocowanie.
Będziesz musiał je przykleić do zderzaka :)
Polecam klej do szyb :)
A do zrobienia ładnych otworów polecam wiertło stożkowe. Będą równe krawędzie.
marcin1621
24-07-2021, 18:31
Jak myślicie Panowie,czy w POPie też byłoby możliwe dolozenia i skonfigurowania oryginalnych czujnikow? Ostatnio gość pod Tesco obdarl mi 1/3 zderzaka. Nie napisałem tego tylko znalazłem w okolicy za 250zl zderzak w mój kolor bez potrzeby ingerencji lakierniczej i na dodatek z czujnikami. I teraz zastanawia mnie możliwość wykorzystania tego.
Dokupić centralkę, trochę kabli i aktywacja w body i masz :-)
Gomez405
25-07-2021, 20:54
Podłączyłem na próbę i wszystko działa tak jak myślałem. Między zegarami pojawiło się wskazania o przeszkodzie i dźwięk jest z głośników. Co do mocowania czujników to wiercąc otwory i tak będę potrzebował kołnierza aby ukryć ewentualne niedoróbki po wierceniu dlatego poszukam kołnierza o średnicy czujnika i będę kombinował jak zamocować aby było dobrze i stabilnie. Najlepiej na kropelkę żart.4062340624
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie mylisz się mają swoje mocowania.40625
Ciekaw jestem czy zwykłe czujniki można by podpiąć do Ori centralki?
marcin1621
30-07-2021, 00:12
Posiadasz może schemat instalacji tych czujnikow. Mam wiązke już pod zderzakiem została mi biala 6cio pinowa wtyczka i sterownik z dwoma ucietymi wtyczkami. Ciezko znaleźć wiązke od zderzaka do sterownika w rozsądnej cenie, więc chce ja sam zrobić,z czym nie ma problemu, tylko nie wiem gdzie co podłączyć i do tego naprawdę przydałby się schemat elektryczny.
Gordonek
11-08-2021, 14:13
Zakończyłem instalację. Jeden z otworów pod czujnik wypadł mi na zarysowaniu który zrobili mi kosząc trawę na parkingu. Otwory na czujniki starałem się zrobić tak jak robi fabryka. Czujniki pomalowane pod kolor . Demontaż zderzaka to jakieś 30 minut . Małżonka była w pracy więc mogłem spokojnie wziąć zderzak do mieszkania i spokojnie nie obawiając się że bardziej go porysuję na trawniku lub chodniku montować czujniki. Nie rozumiem polityki ASO że kupując auto i wybierając czujniki parkowania montują nie oryginalne , i biorą za to niezłą kasę . Przecież i tak demontują zderzak i boczek w bagażniku.40741 40742 40743 40744 40745
krowka1978
11-08-2021, 14:25
Nie rozumiem polityki ASO że kupując auto i wybierając czujniki parkowania montują nie oryginalne , i biorą za to niezłą kasę . Przecież i tak demontują zderzak i boczek w bagażniku.
Wiele razy to powtarzam. Nie mają możliwości w sposób serwisowy, czyli wymagany przez FCA/Stellantis, uaktywnić dodany moduł. Witech 2 ściąga konfigurację auta przez sieć. Nie wiem jak wygląda możliwość zmiany konfiguracji na ich serwerach. MES/AlfaOBD w ASO nie użyją w celu uaktywnienia dodatkowej funkcji - np. mój miał wszystko pod automatyczne światła drogowe, nie było opcji w cenniku, Witechem 2 nie można było włączyć, MES-em włączyłem bez jakiejkolwiek ingerencji w elektrykę/elektronikę.
Gordonek
11-08-2021, 15:43
Posiadasz może schemat instalacji tych czujnikow. Mam wiązke już pod zderzakiem została mi biala 6cio pinowa wtyczka i sterownik z dwoma ucietymi wtyczkami. Ciezko znaleźć wiązke od zderzaka do sterownika w rozsądnej cenie, więc chce ja sam zrobić,z czym nie ma problemu, tylko nie wiem gdzie co podłączyć i do tego naprawdę przydałby się schemat elektryczny.
40746
marcin1621
12-08-2021, 09:20
40746
Kolego Gordonek, a masz zapisane które bajty na co zmieniłeś w konfiguracji?żeby drugi czlowiek nie musial 168 slupkow pokolei zmieniac i osiowac ażeby trafić.
JackTheNight
12-08-2021, 19:27
A alfieOBD trzeba zmienić te dwie opcje następująco :
40751 40752
marcin1621
22-08-2021, 00:42
Witam!dzięki Waszej pomocy I u mnie zatrybily oryginalne czujniki. Udało się wszystko aktywować i dzialaja jak być powinno. W razie potrzeby służe innym pomocą.
mobiltruckspzoo@wp.pl
19-10-2021, 10:54
Cześć Marcin 1621 potrzebuje twojej pomocy z czujnikami w Fiat 500L tez dołożyłem zderzak z czujnikami i chciałbym je aktywować
marcin1621
19-10-2021, 22:06
Cześć Marcin 1621 potrzebuje twojej pomocy z czujnikami w Fiat 500L tez dołożyłem zderzak z czujnikami i chciałbym je aktywować
Ok. Na jakim etapie stoisz?
michalak_83
01-02-2022, 21:24
A czy ktoś z Was ma może do odsprzedania oryginalne czujniki parkowania tył i byłby w stanie je zamontować w moim Tipo City Life 2021 Sedan. Najlepiej woj. mazowieckie lub ościenne województwa.
Witam Państwa - chcę się podłączyć do wątku bo jest zbliżony do mojego problemu
Zmieniłem oryginalne radio Fiat na chińczyka z androidem - generalnie wszystko działa ok: sterowanie z guzików na kierownicy itp. ale nie mam dźwięku z czujników cofania - bo leciały przez radio
Czy ma ktoś rozpiskę pinów na Centralce PDC - SG BOSCH 0263004930?
Albo czy ktoś wie czy jest wyprowadzenie na buzer z tej centralki - dołożyłbym niezależny
JackTheNight
03-02-2022, 11:02
W chińczyku masz dodatkowy buzer w zestawie, który podłączasz do radia, wtedy z niego pikaja fabryczne czujniki.
A alfieOBD trzeba zmienić te dwie opcje następująco :
40751 40752
Kolego jestem na podobnym etapie jak Ty kiedyś :smile:
Mam oryginalne czujniki z wiązką- zakończone białą wtyczką oraz moduł PDC z dwiema uciętymi wtyczkami. O ile podłączyć czujniki do PDC to jeszcze sobie poradzę (po kolorach) to potrzebuję pomocy jak dalej podłączyć do Body żeby aktywować później na desce? Podpowiedz którędy ciągnąłeś wiązkę?W podsufitce? Gdzie się wpiąć do Body? Jest to mój nowy samochód więc nie wiem jeszcze gdzie co wszystko jest. Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam, że programowo sobie poradzę- mam MES i AlfaOBD na więc ogarnę. Rozumiem, że w Alfie wykonałeś czynności jak na screen i to wszystko?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam!dzięki Waszej pomocy I u mnie zatrybily oryginalne czujniki. Udało się wszystko aktywować i dzialaja jak być powinno. W razie potrzeby służe innym pomocą.
Witam Marcin1621. Jestem na podobnym etapie jak ty kiedyś. Potrzebuję szczegółów jak podłączyć się do BODY. Pomożesz?
Czy ktoś podpowie mi odnośnie tego schematu, czy can-l i can-h piny 6 i 12 w module PAM trzeba zmostkować?Czy podłączyć jes po prostu do Body?
Witam, a gdzie wpiąć pam do bcm - która wtyczka (gdzie jest) i który pin?
Panowie, szybkie pytanie- o co chodzi z tymi czujnikami parkowania, w ogłoszeniach są różne wersje- na 3 czujniki i na 4 czujniki, wszystko wygląda na oryginalne instalacje (są to elementy z demontażu- używane)
JackTheNight
06-12-2022, 19:34
Od 2018 roku któregoś tam miesiąca, zmieniono z 4 na 3 czujniki. Tak jest fabrycznie :)
https://allegro.pl/oferta/czujnik-pdc-instalacja-przod-fiat-tipo-ii-21r-12451334869
Znalazłem również czujniki na przód :) jest to wersja chyba od silnika 1.0 (nie wiem czy ma to znaczenie) ogólnie próbuję skompletować parktronic przód i tył. Przód nie jest potrzebny ale jak się uda to czemu nie :)
Jeszcze jedno, jak odróżnić wersje oryginalnych i tych montowanych w ASO. Jak to działa w oryginale coś się wyświetla na zegarach, czy tylko sygnał dźwiękowy i ściszone radio. Może ktoś ma link do aukcji, proszę tu wrzucać.
Czujnik od kombi podpasują do sedana? i jeszcze jedno pytanie, gdzie fabrycznie w aucie jest przymocowany sterownik PDC?
Czujnik od kombi podpasują do sedana? i jeszcze jedno pytanie, gdzie fabrycznie w aucie jest przymocowany sterownik PDC?
W Tipo SW jest za lewym tylnym nadkolem w bagażniku pod wykładziną.
Może być że sedan ma też gdzieś z lewej strony?
Mam czujnik z wiązką, sterownik i te plastikowe mocowania klejone do zderzaka, zostało dorobić kawałek wiązki od czujników- biała kostka do sterownika i z sterownika. Nie znalazłem gotowej wiązki, jak sobie z tym poradziliście?
Ktoś pomoże z tą wiązką? czujniki i sterownik mam, niestety obdzwoniłem gdzie się da i nie ma jak zdobyć wiązki od czujników do sterownika i nie wiem jak idzie od sterownika do auta- czy tam jest jakaś osobna wiązka, czy trzeba coś samemu rzeźbić?
JackTheNight
29-03-2023, 23:04
Wiązka od PDC do auta to raptem 4 przewody, zasilanie po stacyjce, masa i 2 kable od CAN-a.
A masz w ogóle wtyczkę w tym PDC od wiązki, wtyczka z obciętymi kablami ? Bo kable to sobie już dorzeźbisz.
Wiązka od PDC do auta to raptem 4 przewody, zasilanie po stacyjce, masa i 2 kable od CAN-a.
A masz w ogóle wtyczkę w tym PDC od wiązki, wtyczka z obciętymi kablami ? Bo kable to sobie już dorzeźbisz.
Niestety wtyczek/kostek nie mam :( sam PDC i czujniki z pierwszą wiązką
Mam pytanie odnośnie montażu czujników z oryginalną wiązką - dość trudno kupić z uchwytami - są jakieś pasujące zamienniki w ludzkiej cenie? Jeszcze nie mam tych czujników, dopiero się zbieram do kompletowania wszystkiego. Przy okazji, czy jest gdzieś przebiegająca linia CAN L i H żeby nie trzeba było w HB pruć samochodu pod nową wiązkę do złącza pod kierownicą? A może ktoś ewentualnie podpowie gdzie prowadzić kable od centralki do bagażnika?
Na koniec asekuracyjnie zapytam - mam bieda wersję POP z TFT na zegarach ale z najtańszym radiem - funkcje ściszania radia i dźwięki informujące o odległości będą działać? No i czy jest szansa na status odległości na TFT na zegarach?
I co? Nikt? Może chociaż ktoś mi powie gdzie jest pin 23 w BCM (zasilanie z wyłącznika zapłonu) tzn na której wtyczce? No i która wtyczka z BCM prowadzi do gniazda OBD?
Ukończyłem instalację. Jeśli ktoś będzie zainteresowany to w HB wygląda to tak:
potrzebne rzeczy - oryginalna wiązka z czujnikami (wiązkę można zrobić samemu ale to średnio opłacalne),
moduł, w zależności od pożądanej wersji - są 3 i 4 kanałowe (czujnikowe)
kable (dobrze sprawdza się taśma rgb)
"złodziejka" z gniazda bezpiecznika
opcjonalnie uchwyty czujników
sytuacja ogólna: należy przeciągnąć wiązkę 3 kabli (ewentualnie 4 jak kto woli mieć z masą przez cały samochód) z okolicy BCM i bezpieczników. Z F49 bierzemy złodziejką KL 15 +12V do zasilania modułu (F49 to właśnie RVC/PAM i chyba lusterka) do tego w pozostałych 2 kablach CAN + HI i - LOW (wlutowałem się ordynarnie zaraz za gniazdem OBD) i przeciągamy pod osłonami progów (plastiki są na wcisk, wyglądają na dość solidne, pierwsza część od skrzynki bezpieczników do progu jest podchwytliwa bo trzeba ją odpowiednio "pociągnąć i przekręcić" - sposób jest opisany w jakiejś instrukcji, łatwo znaleźć), przez słupek środkowy i pod tylnymi osłonami progów, pod kanapą i do bagażnika. W osłonach progów można ładnie dołączyć wiązkę do reszty kabli które tam są poprowadzone. Do bagażnika również po podłodze z lewej strony samochodu jest puszczona jakaś wiązka, polecam użyć jej spinek. Ja dodatkowo żeby wiązka do PAM się nie przecierała i nie obijała nigdzie, całą taśmę którą prowadziłem zawinąłem w materiałową taśmę do instalacji elektrycznych. Za lewym nadkolem w bagażniku jest klapka w wykładzinie za którą jest dość duża przestrzeń gdzie można umieścić moduł. Tam zresztą jest montowany przez fabrykę. Z tego miejsca wychodzi też wiązka świateł zderzaka przez gumowy dekiel uszczelniający przepust. Przez ten dekiel przerzucamy połączenie od modułu PAM do czujników. Ja skompletowałem sobie wszystko z wtyczkami więc miałem dużo prościej. Obok dekla w elemencie z blachy jest zamocowane gniazdo na kablu od wiązki świateł. Obok tego gniazda jest otwór w który montujemy gniazdo wiązki czujników parkowania (o ile je mamy). Wiązka czujników ma też wtyk od świateł i poprowadzone kable ale mi akurat fabryka zrobiła psikusa i okazało się, że wtyk wiązki miał dużą wtyczkę z 4 pinami a z samochodu wychodziło gniazdo na małą wtyczkę 2 pinów. Wyprułem więc z wiązki czujników kable od świateł i puściłem drugą wiązkę do czujników niezależnie. Pominąłem też etap zdejmowania zderzaka - jest z tym trochę roboty. Wnęki nadkoli - po 2 śrubki plus jedna spinająca zderzak do karoserii na łączeniu zderzak - poszycie boczne. Po jednej śrubie po bokach pod klapą bagażnika plus jedna (dolna) od świateł. Dla spokoju światła lepiej całkiem wyjąć (druga śruba plus bardzo marny system na wcisk z gniazdami na kulkę - oceniam że jeszcze z raz - dwa będzie demontowany i się rozpadnie bo jest bardzo tandetny). Teraz 3 śruby od dołu wzdłuż tłumika i po 3 na łuku od końca nadkoli w stronę tylnej dolnej krawędzi zderzaka. Na koniec pierdylion zatrzasków które potrafią dość mocno trzymać i zderzak zdejmujemy. Uważnie bo trzeba rozpiąć wiązkę świateł - połączenie nie jest bardzo długie.
Wracając do instalacji. Zderzak ma zaznaczone punkty na montaż czujników - kółka średnicy 18 mm. No i znowu niemiła niespodzianka - wiedziałem że moje tipo jest z okresu kiedy zmieniali instalacje z 4 na 3 czujniki więc oczywiście mając kupioną instalację 4-kę, na zderzaku miałem już 3 miejsca. Lektura zderzaków na allegro i można wywnioskować jak powinny być rozlokowane 4 a nie 3. Uchwyty - oryginalne są wgrzewane bo zderzak jest z polipropylenu z dodatkiem talku więc praktycznie żaden klej za normalne pieniądze tego nie sklei. Można użyć spawarki do plastiku na spinki, ja użyłem starej lutownicy kolbowej. Mam nadzieję że wytrzyma.
Jeśli nie ma wtyczek pomiędzy modułem a czujnikami, schematy wrzucali już ludzie powyżej, albo odsyłam do dostępnych manuali elektrycznych do tipo - do pobrania na forum.
W kwestii uchwytów, ja kupiłem jakieś na allegro bo wyglądały ok, ale okazało się że czujniki nie wystawały z nich a wręcz były w nich zagłębione. Trochę szlifowania i jest ok. Musiałem je podszlifować po 4 mm żeby czoło czujnika wystawało i było równo z powierzchnią zderzaka.
Masę systemu wziąłem dorzucając śrubkę w jakiś otwór montażowy obok modułu przez "oczko"
W kwestii software - w mojej dziwnej (prawie) bieda wersji jest radio 3" i nie byłem pewien czy da radę. Jak najbardziej. Obsługa opcji jest na TFT między zegarami a nie w radiu. Ściszanie radia też działa. Po aktywacji alfaobd jak sugerowano powyżej, pojawia się obrazowanie stref i odległości na wyświetlaczu.
Sugestie:
- brać moduł i wiązki z wtyczkami. Oszczędność czasu i kosztów na lutowaniu a i ułatwia w przyszłości zdejmowanie zderzaka
- nie kupować czujników bez gumowych uszczelek - zdarzają się!
- w miejscu gdzie powinna iść wiązka czujników są "listki" materiału prawdopodobnie jakoś pomagające w prowadzeniu kabla - ja puściłem przez nie spinki do kabli i przymocowałem tam wiązkę
puszkin84
12-05-2023, 15:16
Witam, który kabel(kolor) od modułu parkowania to masa. Potrzebuje odciąć i wpiąć się modułem od haka żeby oszukać czujniki.
Witam, który kabel(kolor) od modułu parkowania to masa. Potrzebuje odciąć i wpiąć się modułem od haka żeby oszukać czujniki.
Jestem właśnie na poszukiwaniach modułu pdc off, pytanie do grona, czy odłączenie masy nie spowoduje błędu na liczniku?
Witam
Czy czujniki z przodu i z tyłu są takie same??
Czeka mnie naprawa po kolizji.
piotr.wojcik
10-12-2023, 18:05
40746
Cześć, czy jest szansa na wyraźnieszy schemat? Tak żbey się dało odczytać kolory przewodów?
piotr.wojcik
16-12-2023, 16:26
A alfieOBD trzeba zmienić te dwie opcje następująco :
40751 40752
JTN - czy da się to zrobić samym Multi Ecu Scanem? Czy trzeba mieć alfa OBD? P.S. jak nie trzeba to wolę ni ekupować :-)
na tym schemacie nie ma kolorów przewodów.
pewnie się da mesem, ale po co jak alfaobd możesz mieć z działu download?
Ponton93
26-12-2023, 20:47
Panowie, niestety nie znam odpowiedzi na powyższe pytania, ale dorzucę swoje:
Czy ktoś montował czujniki przód + tył do wersji z elektronicznymi licznikami i radiem 10.25?
Czy procedura podłączania/kodowania będzie taka sama?
Mam problem z montażem PDC, kable przeciągnięte, porobione końcówki, zderzak zamontowany pdc zamontowane, wpięte do OBD i teraz w Body Compie:
PAM Tuning set: Easy/High 4ch... (Miałem wcześniej Sport 4ch...)
Park Assist Conf: Rear (wcześniej też było rear)
Minusem jest to że mam radio nieoryginalne z CANBUS, dołożyłem też kamerę cofania.
Nie jestem w stanie po wrzuceniu biegu wstecznego wywołać nawet menu z czujnikami
Teraz zostawiłem moduł PDC odpięty i nie wyrzuca mi żadnego błędu nic...
Ktoś coś podpowie co jeszcze sprawdzić?
Edit: nie polecam bawić się w dorabianie wtyczek na różne kolory kabli - bo się człowiek pierdzieli z tym tydzień i wychodzi jak wyżej... chyba już działa
piotr.wojcik
18-02-2024, 11:31
Wczoraj wrzuciłem wszystko do samocjhodu i mam trochę informacji:
1. W moim Cross 2022 była kompletne instalacja do PDC tył na 3 czujniki, więc jak ktoś ma podobną sytuację to może oszczędzić czasu, nerwów itp. sprawdzając czy tak jest u niego - wystarczy położyć się pod lewym tyłem i zerknąć, czy jest tam wolna luźna wtyczka zaczepiona do blachy samochodu obok złącza które jest podpięte do wiązki zderzaka (taka dosyć szeroka płaska wtyczka)
2. Ja sobie kupiłem wszystko pod 4 czuniki, więc wykorzystałem wtyczkę od body komputera z CAN i zasilaniem, wiązka do zderzaka miała za mało o jeden przewód więc i tak wsadziłem tam swojej produkcji doróbkę
3. Konfiguracja alfaOBD i ustawienia jak zalecane
4. Osiowanie w MES (mam oficjalną wersję 4.5) - zawsze ten sam efekt problem z modułem TCM - nie udalo się zapisać ustawień, przy czym według mnie ten zapis się realizuje bo radio w tym czasie się resetuje - potem działa normalnie i nie wykazuje błędu osiowania
EDIT: po użyciu MES w wersji 5.2 TCM się programuje jak trzeba
5. Moduł EMCM - ostatnia pozycja na liście modułów - nie udaje się i z tego powodu całe osiowanie się rozlatuje - tego przejść nie potrafię.
EDIT: MES 5.2 też nie daje rady z tym modułem, ale Yanislav z Multiecuscan obiecał się tym tematem zająć
Próbowałem też oficjalną wersją alfaOBD (2.5) ale ten soft to staje w różnych momentach procedury - czasem na module HALF, czasem na HRF, nie doszedł nigdy do EMCM.
Więc pozostałem z takim stanem, że mruga mi licznik przebiegu i body ciągle pokazuje błąd osiowania - miał ktoś takie problemy? Coś jest w stanie podpowiedzieć?
43582
P.S. Same czujniki działają jak trzeba
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Panowie, niestety nie znam odpowiedzi na powyższe pytania, ale dorzucę swoje:
Czy ktoś montował czujniki przód + tył do wersji z elektronicznymi licznikami i radiem 10.25?
Czy procedura podłączania/kodowania będzie taka sama?
Cześć, montowałem do tej wersji właśnie tylne - efekt jak w poście powyżej - liczę na jakieś wskazówki z forum
piotr.wojcik
29-02-2024, 21:35
Dostałem od Multiecusan'a poprawioną wersję aplikacji - działa! Osiowanie się udało z sukcesem na wersji MES 5.2R1 - pewnie poprawka będzie później oficjalnie na stronie MES.
slawko007
11-03-2024, 23:35
Koledzy planuje założyć do swojego SW 2017r czujniki parkowania.
Upewnijcie mnie czy dobrze myślę:
1) wiązkę mogę kupić z dowolnej wersji nadwozia?
2) moduł może być taki: BOSCH 0263004930
3) czujniki z dowolnej wersji nadwozia
1. wiązkę kupujesz do konkretnego modułu bo albo masz 3 czujniki albo 4
2. według mnie może być, to są 4 czujniki (oznaczenie 4ch)
3. jak w pkt 1. ale tu nie o nadwozie chodzi a ilość. ja się tylko upewniłem że mam czujniki mniej więcej odpowiadające rocznikowo modułowi żeby nie było że jakieś detale pozmieniali
MarcinElektronik
11-09-2024, 20:19
Witam.
Od jakiegoś dłuższego czasu możliwe że od dwóch lat czasami nie działają mi czujniki parkowania tył.
Nie pomaga ponowne wbicie biegu wstecznego.
Błędy jakie się pojawiły to :
U193B-29 błąd komunikacji z sterownikiem BCM
BH_IGW1 Nieprawidłowy sygnał
U101-87 -C2-CAN
Magistrala wył Brak sygnału/brakujące wiadomości
Miałbym pytanie czy musiał bym podstawić moduł parkowania i zrobić osiowanie bo zawsze te błędy wyskakują kiedy nie działają czujniki parkowania.
Może wystarczy kupić oryginalny sterownik i podłączyć.
Czy się dogada.
Ponton93
19-11-2024, 09:46
piotr.wojcik, szacun za ogarnięcie tematu!
Czy po wrzuceniu wstecznego pojawia Ci się widok z radarów obok kamery cofania?
Czy na liczniku elektronicznym również?
Czy po podłączeniu czujników z przodu udało Ci się wyświetlić je na ekranie multimedialnym? Ponadto, czy umieściłeś przycisk, aby wyłączyć powiadomienie lub brzęczyk ostrzegający o przednich czujnikach w niepożądanych sytuacjach?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.