Zobacz pełną wersję : UWAGA !!! Wymiana rozrządu i dokręcanie śrub sztywnego wspornika. !!!! UWAGA
JackTheNight
30-06-2021, 01:24
Jakby ktoś wymieniał rozrząd w silniku 1.4 95 koni i T-Jet to uważajcie na te śruby sztywnego wspornika. W orginalnej instrukcji Fiata napisali że to śruba M10 i moment 54 do 66 Nm. Jak będziecie chcieli dokręcić takim momentem to pourywacie gwinty w silniku niestety.
To nie są śruby M10 tylko M8, to raz. Po drugie silnik to jakieś amelinióm, a nie stal i śrubę M8 dokręcajcie maksymalnie na 25 Nm.
Ja sobie jeden gwint ukręciłem, wyszedł po porostu.
Naprawiłem ten gwint systemem Helicoil, i gwint już jest ok, także można to naprawić, ale naprawdę uważajcie przy tej czynności
Tych śrub jest 5, także trzeba uważać.
40573
krowka1978
30-06-2021, 08:27
No to grubo pojechali. Dla MultiAir podali poprawną wartość, czyli M8 23-27Nm.
Z tego co znalazłem, to dane skopiowali z 1.2 8V i 1.4 16V, w tym T-Jet, z instrukcji Grande Punto. Prawdopodobnie też za mocno, muszę spojrzeć na blok swojego z czego jest.
Jacek K.
30-06-2021, 15:18
Ciekawe jak serwisy ASO sobie z tym radzą? Jaka to instrukcja?
krowka1978
30-06-2021, 21:58
ASO nie używa kluczy dynamometrycznych, tak sobie radzą :P
Ta instrukcja serwisowa oczywiście.
Ja też jak to dokręcałem to na czuja ;-)
blueman9
11-06-2023, 20:14
Mi pacany w serwisie zepsuli dwa gwinty M8 w bloku silnika przy wymianie rozrzadu.Tak jezdzilem chyba z 5 lat na 3 srubach z 5.Kaplem sie dopiero przy nastepnej wymianie rozrzadu,która postanowilem zrobic sam.Zrobiłem gwinty na M10 i wymienilem sruby.Teraz jest ok.Mam ograniczone zaufanie do tych paproków.Pozdrawiam.
Mi pacany w serwisie zepsuli dwa gwinty
Autoryzowany serwis ASO?
GrandePunto8V
24-11-2023, 21:01
W Grande było M10, a i tak są "fachofcy" co to zrywają. Po czym potrafią naprawić na M12 i to też zerwać... :roll:
Także uważać z tymi mocowaniami, niezależnie od modelu.
Poglądowa fotka z naprawy (poprawy po kimś): http://fiatpunto.com.pl/post861203.html#p861203
JackTheNight
25-11-2023, 13:39
Szkoda to robić na większe śruby, metoda Helicoil jest dużo lepsza.
A naprawiony gwint na Helicoil jest bardziej wytrzymały niż oryginalny gwint.
GrandePunto8V
13-12-2023, 22:21
"Się samo" narobiło... :cool:
T-Jet: https://www.youtube.com/watch?v=_X9wnjn5mZc
Następna ofiara (fotka świeżo kradziona z internetów), StarJet.
43572
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.