Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo 2 - niskie ciśnienie oleju?
Wolnymef
29-06-2021, 22:59
Witam. W czwartek kupiłem Brave, 1.9 150km i 2007r. Przez weekend akurat miałem trasę 500km, a od zakupu zrobiłem już koło 800km. Dziś po ok. 9h pracy odpaliłem samochód, ujechalem dosłownie kawałek i wyświetlił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Auto zgasiłem, zapaliłem i 80km objechałem do domu bez żadnej już niespodzianki, postało godzinkę - sprawdziłem olej, który jest w normie. Zapaliłem samochód, pochodził sobie z 2min, zrobiłem rundkę dosłownie 2km, zaparkowałem, pochodził znowu z 2min i zgasiłem - nic się nie wyświetliło. Po zapaleniu silnika za każdym razem wyskakuje komunikat o zmianie oleju, ma przejechane 11.000km na tym oleju - tak jak powiedział sprzedający. Czy to mogło być przyczyną? Odrazu jadę jutro zmienić olej i filrt - możecie coś polecić?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi z góry.
Miałeś "low oil pressure" czy "Low oil level"??
Wolnymef
30-06-2021, 07:35
Mam polskie menu, także miałem komunikat coś takiego :niskie ciśnienie oleju, proszę zgasić samochód czy coś takiego
Wolnymef
30-06-2021, 19:55
Od komunikatu przejechalem ok. 250km, nie wyświetliło się nic nowego. Czy jest sobie czym zaprzątać głowę? Dodam, że olej jeszcze nie jest wymieniony bo ostatnio mam bardzo dużo pracy, może jutro mi się uda. Gość lał Castrola 10w40, zostać przy nim czy polecacie coś lepszego? Pozdrawiam
ochkarol
30-06-2021, 22:09
Kupiłeś używany samochód i chcesz tylko zmienić olej?
Żeby Cię nie spotkały inne (droższe) niespodzianki.
czapelka21
30-06-2021, 22:17
Czujnik ciśnienia oleju do wymiany. Zapewne czujnik jednostykowy, koszt ze 20zł (sam czujnik) plus ewentualna robocizna i pewnie nędzny dostęp. Spokój na kilka lat bo te czujniki są wątpliwej jakości. Ja wymieniłem już 2.
Jak nie pomoże wymiana czujnika, to trzeba wymienic uszczelniacz smoka w misce olejowej...:smile:
czapelka21
01-07-2021, 08:56
Skoro kolega ma zamiar wymienić olej w swoim bravolocie to rzeczywiście przy jednej okazji mógłby wymienić uszczelkę smoka olejowego. Uszczelka może kosztować jakieś 80zł, wymiana z 300zł tak orientacyjnie. Olej proponuję lać markowy i jakiś konkretny i nie przeciągać pomiędzy wymianami. Max 15kkm.
Wolnymef
01-07-2021, 18:09
Dzięki panowie za odpowiedzi. Z tego co widzę po fakturach chłop lał 10w40 Castrola, jest sens zmieniać mu olej na jakiś inny? Dalej cisza z kontrolka, nic się nie działo. Możliwe, że złapał po prostu jakiegoś bleda? Stal na słońcu w 34 stopniach ponad 9h, może to coś przez to?
Lej olej jaki zaleca producent a nie jaki lał idiota (poprzedni właściciel).
Moim skromnym zdaniem, nie ma sensu, ale raczej trzymać się Castrola. Krąży opinia, że jest to najczęściej podrabiany olej. Pomysł 10W40 przemilczę. Lej olej w takiej specyfikacji jaka jest w instrukcji i przed zmianą zrób płukankę. Na nbk masz dobrego dystrybutora markowych oliw. Pół forum od Niego bierze, ja również.
Z uwagi na komunikat raczej bym nie zwlekał z wymianą oleju. Rozrząd swoją drogą. Też na cito imo.
Wolnymef
01-07-2021, 19:04
Mam fakturę, że rozrząd był wymieniany przy 170k, także z tym mogę jeszcze chyba poczekać. A jeśli mogę spytać, jaki olej zaleca producent? Mam wgląd do faktur to od 2018r leje ten sam olej, przyjmie się nowy? Jaki olej zaleca producent? Dodam że nie ma dpf. Sorki za takie pytania ale jestem kompletnie zielony
Mam fakturę, że rozrząd był wymieniany przy 170k, także z tym mogę jeszcze chyba poczekać.
Nie, nie możesz poczekać. Faktura może być lewa albo może być po kosztach wymieniony tylko np pasek. Możesz nie wymienić oleju ale rozrząd wymieniaj na cito bo koszty jego nie wymiany może być kilka/kilkanaście razy droższe jak wymiana.
ochkarol
01-07-2021, 22:41
W instrukcji do samochodu powinno być napisane jaki olej.
Dorzucę swoje trzy grosze.
Nigdy nie sugerujcie się tym co mówi poprzedni właściciel bo ludzie łżą jak małe dzieci a może być nieświadomy babola zrobionego w warsztacie.
Za każdym razem gdy kupuję używany samochód wymieniam rozrząd bo jeszcze nigdy nie było sytuacji abym nie mial zastrzeżeń.
Kiedyś najprostszy rozrząd świata w polonezie był przestawiony o ząb.
Pozostawione przez mechaników stare rolki rozrządu, słabe napięcie paska to standard.
Po renomowanym warsztacie wyrzucałem rolkę i napinacz słabej jakości hałasujący i słabo napięty, ostatnio napinacz był na końcu zakresu.
Tak więc opowieści między bajki i zaglądać.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.