Zobacz pełną wersję : Najpierw brak mocy następnie mocne stuki
Witam wszystkich ! Pacjent 1.9 JTD 150 multijet 2006 r emotion. Pojawiał się taki oto problem . Najpierw brakło mocy po czym w okolicach vacum pompy zaczęły dobiegać mocne stuki . Jak by ktoś bił młotkiem o metal . Wcześniej auto chodziło bez zarzutu . Olej w normie reszta płynów również . Nie dymi na czarno , odpala normalnie . Jakieś sugestie . Ja już rozkładam ręce ;/ .
Klapy wirowe się pourywaly i wpadly do cylindra.
Klapy wirowe się pourywaly i wpadly do cylindra.
Całkiem możliwe... Jak nie były zawczasu zdemontowane to mogło się tak stać...
Tego nie wiem . Poprzedni właściciel nic o tym nie wspominał . Ale to by tak nagle ? Bez żadnych wcześniejszych objawów?
steffanson
16-06-2021, 19:53
Tego nie wiem . Poprzedni właściciel nic o tym nie wspominał . Ale to by tak nagle ? Bez żadnych wcześniejszych objawów?
Niestety tak. Obecność klap wirowych to pierwsza rzecz jaką trzeba sprawdzić po zakupie. Sprawdź, czy je masz, czy może są zaślepki w ich miejscu.
Czyli gdyby faktycznie je urwało to mam rozumieć silnik do roboty ...
steffanson
16-06-2021, 20:42
Czyli gdyby faktycznie je urwało to mam rozumieć silnik do roboty ...
Tak, ale najpierw sprawdź. Wystarczy podnieść maskę i zdjąć górną osłonę silnika i widać.
Jakieś dokładniejsze wskazówki gdzie ? Sorki , że tak dopytuje ale z taką usterka nie miałem wcześniej styczności
steffanson
16-06-2021, 21:42
Tu zerkasz:
40528
Powinieneś widzieć wkręcone zaślepki, albo mechanizm klap:
40529
Ok dzięki !. Zaraz po robocie sprawdzę.
Chyba jednak sa klapy ( a raczej były )4053340532
Ponownie dziś opalilem auto tym razem z mechanikiem . Stukanie ustało okazało się , że na 4 wtrysku nie chodził lecz po ponownym podłączeniu wtyczki zaczął chodzić równo ale nadal bez mocy . W dalszym ciągu nie dymi więc turbina pewnie ok . Pytanie tylko gdzie szukać problemu ? Mechanik wspominał coś o podciśnieniu albo paliwie . Może ktoś miał podobny problem ?
Zbyt wiele możliwości... Musisz podłaczyć MES-a i sprawdzić ciśnienie doładowania.
Jeżeli nie stuka i nie masz MES-a to możesz co najwyżej zatkać EGR i sprawdzić jak jeździ, sprawdzić na biegu jałowym czy jak dodajesz gazu pracuje cięgło turbiny od gruszki, sprawdzić jak się zachowuje po odłączeniu przepływki - ta wtyczka za filtrem powietrza ...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.