Zobacz pełną wersję : Problem z ustawieniem zbieżności w ASO. Macie jakieś pomysły?
Witam,
Mam dziwny problem z Tipkiem 1.4 T-jet.. Otóż jakieś 3 tygodnie temu wymieniano mi łożysko z przodu po lewej stronie.
(Zaczęło się od tego: https://fiatklubpolska.pl/opony-i-felgi-tipo-539/wymiana-kol-aso-zbyt-mocno-dokrecone-kola-48778/ )
Po odbiorze samochodu stwierdziłem przekrzywioną kierownicę w prawą stronę w momencie kiedy auto jedzie na wprost.
Zadzwoniłem: "Moje"ASO stwierdziło, że jest to niemożliwe, ale mam podjechać. Chciałem się upewnić więc zadzwoniłem z pytaniem gdzie indziej: inne ASO, że teoretycznie może coś takiego wystąpić..
Jadę więc do ASO gdzie wymieniali łożysko, mechanik się przejechał i stwierdził, że faktycznie przekrzywiona i na zbieżność ma jechać.
Pojechał. Po odbiorze stwierdziłem....... że kierownica tym razem przekręcona jest w lewą stronę. Komedia dosłownie....
Dzwonię, kazali podjechać.. O 9:00 zostawiam auto w ASO. Od razu dostałem auto zastępcze.. Moje auto miało być gotowe kilka godzin później.
o 16:00 Dzwoni pani i stwierdza, że samochód musi zostać do poniedziałku bo jest problem z ustawieniem zbieżności. Jest lepiej, ale nie idealnie - że co?!?!?!!!? Powiedziała, że muszą jeszcze w innej stacji sprawdzić ...
>>Co się dzieje?
>>Jak w aucie w ASO nie mogą ustawić zbieżności?
>>Czy może to być spowodowane nieumiejętną wymianą łożyska?
>>Macie jakiej pomysły?
Po odebraniu samochodu chyba poświęcę kasę i dam go przejrzeć gdzie indziej..
Wiecie co? cieszę się, że gwarancja dobiega końca. Przy moich używanych autach nie miałem takich czy podobnych ceregieli...
W przypadku regulacji położenia kierownicy, jest to kwestia wkręcenia/wykręcenia odpowiednio drążków kierowniczych względem samych końcówek. Pytanie co oni tam nakombinowali.
krowka1978
12-06-2021, 01:03
Co miernoty nakombinowali?
1. Nie ustawili kierownicy w pozycji 0st. - pomiar z centralki wspomagania.
2. Samochód nie spełniał warunków początkowych do ustawienia zbieżności (ciśnienie w oponach, obciążenie, ilość paliwa). Wystarczyło, że fachura przetaczał auto siedząc w nim i już był zły pomiar.
Przerabiałem to.
rajtkezjusz
12-06-2021, 13:07
Coś w tym jest , bo u mnie kierownica była lekko w lewo - zgłoszone do ASO - niby poprawili ,ale oddali z przestawioną ...w prawo i niby ok wedle nich . Uparłem się, że źle i poprawiali mówiąc , że jest przecież dobrze ,jednak mam wydruk i na wydruku jak byk ,że jest wartość spoza zakresu . Nie tylko ASO robią takie cuda niestety .
Auto odebrane w poniedziałek, a problem pozostał.. W dalszym ciągu kierownica jest krzywo, choć w mniejszym stopniu.
Na domiar złego zobaczcie co mi się przytrafiło: https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/wgnieciony-prog-w-aso-podczas-przegladu-34928/18
Byłem dzisiaj i rozmawiałem z mechanikiem. Stwierdził, że tu tylko pomoże geometria 3D. Mam pojechać w poniedziałek i rozmawiać o tym z kierownikiem.
Zdjęcia:
Auto odebrane w poniedziałek, a problem pozostał.. W dalszym ciągu kierownica jest krzywo, choć w mniejszym stopniu.
Na domiar złego zobaczcie co mi się przytrafiło: https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/wgnieciony-prog-w-aso-podczas-przegladu-34928/18
Byłem dzisiaj i rozmawiałem z mechanikiem. Stwierdził, że tu tylko pomoże geometria 3D. Mam pojechać w poniedziałek i rozmawiać o tym z kierownikiem.
Zdjęcia:
ASO to się nadaje ale do rozwożenia pączków, w tym wielkiej sztuki nie ma wystarczy mieć prawo jazdy i pojazd. Osobiście po naprawie z AC na własny koszt wykonywałem geometrię 3d, bo ASO zrobiło na od..erdol zresztą jak większość rzeczy. Przy odbiorze auta stwierdziłem na dzień dobry, źle zamontowane halogeny, źle dobrany lakier zderzaka przód bo był wymieniany, a czasem wyszedł problem z geometrią.
Auto odebrane w poniedziałek, a problem pozostał.. W dalszym ciągu kierownica jest krzywo, choć w mniejszym stopniu.
Wydaje mi się że na podstawie dwóch pierwszych zdjęć kierownica ustawiona jest prosto popatrz na linię poduszki i np poziomą linię na wyświetlaczu , bo patrząc na manetki jest krzywo tylko manetka od kierunkowskazów jest montowana ciut wyżej niż ta od wycieraczek z tąd to złudzenie krzywej kierownicy .
Wydaje mi się że na podstawie dwóch pierwszych zdjęć kierownica ustawiona jest prosto popatrz na linię poduszki i np poziomą linię na wyświetlaczu , bo patrząc na manetki jest krzywo tylko manetka od kierunkowskazów jest montowana ciut wyżej niż ta od wycieraczek z tąd to złudzenie krzywej kierownicy .
:) ...dokladnie mam takie samo wrazenie ze jest krzywo...od nowosci....zostawilem to... :)
bo patrząc na manetki jest krzywo tylko manetka od kierunkowskazów jest montowana ciut wyżej niż ta od wycieraczek z tąd to złudzenie krzywej kierownicy .
Wiem wiem, już w ASO mówili czy czasem nie sugeruję się tymi manetkami - nie sugeruję. Zawsze biorę ramiona kierownicy pod uwagę i ewidentnie kierownica jest skierowana na lewo.
Jak nie mogi sobie poradzić ze zbieżnością to dostałem auto zastępcze i tam było OK - idealnie prosto więc jakieś porównanie mam.
Poza tym mechanik wspomniał, że tylko geometria 3D wchodzi tu w grę i że tylko - cytuję "2 osoby na 10 wracają z reklamacją odnośnie ustawiania zbieżności w tradycyjny sposób".
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ASO to się nadaje ale do rozwożenia pączków, w tym wielkiej sztuki nie ma wystarczy mieć prawo jazdy i pojazd.
Taaaak po tych wszystkich przeżyciach, które mnie spotkały w ASO potwierdzam i w pełni się zgadzam..
JackTheNight
20-06-2021, 22:28
Masz lekko kierownicę przekręconą w lewo, możliwe że przekręcenie kierownicy na wieloklinie o jeden ząbek w prawo by rozwiązało twój problem.
Masz lekko kierownicę przekręconą w lewo, możliwe że przekręcenie kierownicy na wieloklinie o jeden ząbek w prawo by rozwiązało twój problem.
Dzisiaj jadę. Zasugeruję to rozwiązanie bo szczerze pisząc zostawiać go znowu u nich mi się nie uśmiecha. Jakoś straciłem zaufanie do panów...
krowka1978
21-06-2021, 15:00
Masz lekko kierownicę przekręconą w lewo, możliwe że przekręcenie kierownicy na wieloklinie o jeden ząbek w prawo by rozwiązało twój problem.
Jeżeli komuś się uda, to nie mam pytań. To nie maluch, tudzież inne FSO, że idzie nałożyć kierę jak się chce. Da się założyć tylko w jednej pozycji.
Już pisałem co trzeba zrobić. Ustawić kierownicę w pozycji 0st (z czujnika kąta skrętu), zablokować i dopiero wtedy zbieżność ustawiać. Jeżeli na 0st jest przekoszona (pomiar z poziomicą), to poziomica, blokada, zbieżność, adaptacja centralki wspomagania.
Chyba nie muszę pisać dlaczego jest tak ważne, aby według czujnika kąta skrętu kierownicę do zbieżności ustawiać, tudzież skalibrować? Jakby nie było auto ma ESP - będzie zły kąt kierownicy w temacie ustawienia zbieżności i jak najbardziej może wywalić błąd ESP.
Co więcej ustawiający musi chcieć zrobić to dobrze, nie wspominając o umiejętnościach.
JackTheNight
21-06-2021, 18:13
Jeżeli komuś się uda, to nie mam pytań. To nie maluch, tudzież inne FSO, że idzie nałożyć kierę jak się chce. Da się założyć tylko w jednej pozycji.
Wczoraj właśnie patrzyłem na śrubę i wieloklin, wydaje mi się że można go przekręcić o jedne ząbek. ALe tylko patrzyłem,
nie wyjmowałem kierownicy więc pewny nie jestem czy faktycznie tylko w jednej pozycji da się włożyć kierownicę.
Są za to znaki na kierownicy i wieloklinie, które muszą się pokrywać. U mnie się pokrywały, ale czy da się o jeden ząbek przekręcić to tego
nie jestem pewny. Ale skoro są znaki, to może można na wieloklinie inaczej wsadzić kierownice. Po to są pewnie znaki
aby wsadzić zgodnie ze znakami kierownicę.
Na tym forum jest dużo przydatnych informacji i pomocnych ludzi - mam porównanie z innym forum, także serdeczne dzięki za każde info i każdą sugestię.
Tak jak pisałem w poście z pogiętymi progami - auto zostawiłem na 2-3 dni w ASO. W tym czasie ma mieć robioną zbieżność 3D.
Głupia sytuacja, ale jak jechałem do ASO zostawić samochód (około 25 km) to teraz wydawała mi się kierownica prosto i że jest OK. Wspomnę tylko, że na dzień przed byłem na stacji i uzupełniłem ciśnienie w ogumieniu jak to mam w zwyczaju co jakiś czas robić. Ponadto zostawiłem auto z dwiema kreskami na wskaźniku paliwa, a jak ostatnio im zostawiałem to bak był praktycznie pełen.
Powiedziałem o tym kierownikowi to stwierdził, że to raczej nie od tego bo ciśnienie zawsze przy zbieżności jest sprawdzane, a w razie potrzeby stosują specjalne obciążenia.
Niewiele już rozumiem z tego... Te zdjęcia co wrzucałem wyżej robiłem jak wracałem z pracy do domu (około 40km) i na prostych odcinkach jezdni kierownica była ewidentnie przekręcona, a jak jechałem do ASO to na prostym odcinku było OK.
Widzę, że Fiat Tipo czasem potrafi żyć swoim życiem...
Weż pod uwagę że boczny wiatr nawet niewielki może powodować spychanie auta z toru jazdy, a człowiek automatycznie to koryguje nawet nie zdając sobie sprawy z tego.
Może to było przyczyną.....?
Kiedys mailem ali felgi made in china. I jak sie je "nieodpowiednio" założyło auto ściągało. Ściągnięcie koła i założenie go o 180 stopni pomagało.
Jestem po zbieżności 3D. No niby jest OK, aż strach pomyśleć, że taką zbieżność będzie trzeba ustawiać co jakiś czas....
po lewej wartości przed - po prawej po.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.