Zobacz pełną wersję : Czy przy przesiadce z Grande Punto będzie odczuwalna zmiana w stabilności?
W związku z planowaną przesiadką z GP 1.4, mam pytanie jak w temacie. Przy prędkościach autostradowych odczuwalna i nieprzyjemna jest podatność na podmuchy bocznego wiatru (również przy wyprzedzaniu TIR-ów). Czy w Tipo będzie zdecydowanie stabilniej?
brylancik13
10-06-2021, 18:31
Jak dla mnie Tipo jest mało stanilne jesli chodzi o podmuchy boczne, tiry moze nie ale wiatr. Nie wiem z czego to wynika do konca bo w mniejszych autach czasem jest lepiej, tu dramatu nie ma ale duza prędkość i wiatr boczny to mozna mieć pełne gacie ;)
To mnie nie pocieszyłeś :)
A ma ktoś, może, porównanie do GP?
To mnie nie pocieszyłeś :)
A ma ktoś, może, porównanie do GP?
Mam Punto z 2015r 1.4 77km i Tipo 1.4tjet. Nie zauważyłem jakiś drastycznych różnic, aczkolwiek Punto leci max 170km/h Tipo ponad 200km/h. W dodatku Tipo mam w kombi. W Tipo jak przywieje nagły podmuch to czuć, w końcu zawieszenie proste jak budowa cepa. Coś za coś, mi to nie przeszkadza a jak wieje to jadę w granicach rozsądku na autostradzie przy tych 140km/h radzi sobie ok.
Sedan się prowadzi inaczej niż HB. Zapewne dotyczy to również podatności na podmuchy. Przejechałem tym 46 tys i zaskoczenie miałem raz wyjeżdżając z lasu. Ale HB generalnie idzie jak brzytwa. Prędkości rzędu 140 kmh i trochę więcej nie robią wrażenia. 160 i dalej no to już na jezdzie trzeba się skupić ale nie z powodu podmuchów raczej
Sedan się prowadzi inaczej niż HB. Zapewne dotyczy to również podatności na podmuchy. Przejechałem tym 46 tys i zaskoczenie miałem raz wyjeżdżając z lasu. Ale HB generalnie idzie jak brzytwa. Prędkości rzędu 140 kmh i trochę więcej nie robią wrażenia. 160 i dalej no to już na jezdzie trzeba się skupić ale nie z powodu podmuchów raczej
To mnie uspokoiłeś :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A jak wygląda różnica między zwykłym HB, a Cross? Czy to podwyższone zawieszenie wiązało się z dodatkowymi zmianami, czy to takie samo zawieszenie, jak w HB, tylko trochę podwyższone?
Naprawdę nie wiem co tipolotowi można zarzucić w kwestii prowadzenia. Nie jest to mistrz zwrotności, nie ma sportowej przekładni itp ale test łosia przechodzi z całkiem przyzwoitym wynikiem. W porównaniu z grande to całkiem inne auto - nie jest takie zwinne(co nie dziwne przy masie większej o 250-300 kg), gorzej się parkuje, mniej czuć dziury bo zawias miększy, jest ciszej, w trasie pewniej. To że ma miękkie zawieszenie nie oznacza to że się gorzej prowadzi od sztywnych aut opartych na belce skrętnej. To że nie podrzuca mu dupą na dziurawych łukach to zaleta nie wada. Ale z zastrzeżeniem jw odnoszę się do HB i do tego butla z gazem. Informacyjnie dodam że w HB (o ile nie poczynili jakichś oszczędności są amortyzatory z FSB i to może mieć znaczenie. Odnośnie crossa z tego co widziałem w recenzji jakiejś jest sztywniejsze. To domena większości pseudo suvów bo wyżej położony środek ciężkości przy miękkim zawiasie czyniłby je mega niestablinymi.
brylancik13
11-06-2021, 09:05
Nie w kwestii prowadzenia a odporności czy jej braku na podmuchy boczne. To nie tir z plandeką więc wymagam troche więcej przy predkosci 160+. Nie wiem czemu tak jest, moze kwestia sporego nadwozia ktore nie siedzi na glebie bo to autko rodzinne itp. I nie mówie że sie jezdzić nie da, bo zgodnie z przepisami 140 kmh jest OK. Pozniej zaczyna sie loteria wiatru i miejsca w jakim sie jedzie ;)
Nie w kwestii prowadzenia a odporności czy jej braku na podmuchy boczne. To nie tir z plandeką więc wymagam troche więcej przy predkosci 160+. Nie wiem czemu tak jest, moze kwestia sporego nadwozia ktore nie siedzi na glebie bo to autko rodzinne itp. I nie mówie że sie jezdzić nie da, bo zgodnie z przepisami 140 kmh jest OK. Pozniej zaczyna sie loteria wiatru i miejsca w jakim sie jedzie
Jeżdżę (jeździłem) do około 120km/h. Jeśli do 140 jest stabilnie, to będę zadowolony.
Odnośnie crossa z tego co widziałem w recenzji jakiejś jest sztywniejsze. To domena większości pseudo suvów bo wyżej położony środek ciężkości przy miękkim zawiasie czyniłby je mega niestablinymi.
Szkoda, że jest utwardzone - po jeździe dalej nie będę wiedział, jak się prowadzi. W okolicy nikt nie zamówił zwykłego HB, tylko same Crossy.
Nie w kwestii prowadzenia a odporności czy jej braku na podmuchy boczne. To nie tir z plandeką więc wymagam troche więcej przy predkosci 160+. Nie wiem czemu tak jest, moze kwestia sporego nadwozia ktore nie siedzi na glebie bo to autko rodzinne itp. I nie mówie że sie jezdzić nie da, bo zgodnie z przepisami 140 kmh jest OK. Pozniej zaczyna sie loteria wiatru i miejsca w jakim sie jedzie ;)
No właśnie nie doświadczam tego i gdybyście nie pisali o tym to bym nie wiedział że jest taki temat. Wiem że tak się nie powinno ale zwykle przy prędkościach autostradowych ręka jest na podłokietniku i tylko trzyma kierownicę, nie są potrzebne żadne korekty toru jazdy. W przeciwieństwie do kredensa pewnej marki na V. I w kwestii porównania prowadzenia obu (tzn xc60 vs tipo HB) - wracałem kilka dni temu trasą którą wielokrotnie przemierzałem służbowo. W pewnym miejscu jest ograniczenie do 90 bo droga kręta (gdzies przed Zieloną G na S3. I tym xc 60 więcej jak 100 tam się swobodnie jechać nie da bez spięcia półdupków auto zaczyna się zachowywać niepewnie. Tipo te same łuki prawie 120 bez większego stresu nawet niezauważając. Na pewno też kwestia opon ma znaczenie bo tam były gumiaki jak od traktora ale jednak.
harry.wesoly
11-06-2021, 20:07
Tipo moim zdaniem jest bardzo podatne na podmuchy wiatru, prowadzi się je niezbyt dobrze przy wysokich prędkościach, trzeba kontrolować tor jazdy. Mówię tu z doświadczenia, mam SW. Najlepiej tym autem jeździ mi się w wakacje kiedy to na wycieczkach mam zawalony box na dachu, wtedy jedzie się nim wręcz fajnastycznie :-D
Tipo moim zdaniem jest bardzo podatne na podmuchy wiatru, prowadzi się je niezbyt dobrze przy wysokich prędkościach, trzeba kontrolować tor jazdy. Mówię tu z doświadczenia, mam SW. Najlepiej tym autem jeździ mi się w wakacje kiedy to na wycieczkach mam zawalony box na dachu, wtedy jedzie się nim wręcz fajnastycznie :-D
Mam pytanie - co dla Ciebie oznacza "przy wysokich prędkościach"? SW jest fabrycznie - chyba - na 16-tkach?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No właśnie nie doświadczam tego i gdybyście nie pisali o tym to bym nie wiedział że jest taki temat. Wiem że tak się nie powinno ale zwykle przy prędkościach autostradowych ręka jest na podłokietniku i tylko trzyma kierownicę, nie są potrzebne żadne korekty toru jazdy. W przeciwieństwie do kredensa pewnej marki na V. I w kwestii porównania prowadzenia obu (tzn xc60 vs tipo HB) - wracałem kilka dni temu trasą którą wielokrotnie przemierzałem służbowo. W pewnym miejscu jest ograniczenie do 90 bo droga kręta (gdzies przed Zieloną G na S3. I tym xc 60 więcej jak 100 tam się swobodnie jechać nie da bez spięcia półdupków auto zaczyna się zachowywać niepewnie. Tipo te same łuki prawie 120 bez większego stresu nawet niezauważając. Na pewno też kwestia opon ma znaczenie bo tam były gumiaki jak od traktora ale jednak.
Mam pytanie - na jakich felgach i oponach jeździsz?
tipomirek
21-06-2021, 19:12
witam ,widzę temat co mnie interesuje stabilność tipo sedan na drodze ,mam ok 35 tyś kilometrów ,i zastanawiałem się czy nie podjechać na sprawdzenie zawieszenia ,wszystko fajnie jednak trzeba być bardzo skoncentrowanym aby trzymać się drogi ,przesiadłem się z lineii była zdecydowanie spokojniejsza na drodze ,jednak po czytaniu forum po prostu tipo ma ten urok niedopracowanego zawieszenia ,do się do tego przyzwyczaić ale kto przesiadł się z nawet starej Pandy mamy w rodzinie gdzie spokojnie trzyma droge będzie tipem zawiedziony
Jeżdżę na 16 w lato dezenty+fabryczne opony w zimę klebery i fabryczne felgi. Opony nic tu chyba nie mają. Spraedzcie z pelnym bagaznikiem bo u mnie jest butla zlpg to mi jedynie przychodzi do glowy.
brylancik13
21-06-2021, 21:25
Butla nie ma nic do rzeczy i chyba nawet mam wieksza pojemnosc niz ta fabryczna, zreszta pare kg nie robi roznicy. Dodatkowo z załadowanym bagaznikiem, dość ciezkie narzędzia, ja sam z przodu prowadzil sie jeszcze gorzej. Potem zacząlem brać cos ciezkiego z bagażnika i kładłem w nogi pasazera by troche obciazenie rozłozyc
Marx Ty masz hb i amory z fsb czy jakoś tak i tego nie czujesz bo chłopaki piszą o sedanie. Ja w sw tez nie czuje nic takiego o czym piszą w przypadku sedanaâŚ
brylancik13
22-06-2021, 15:46
Harry.wesoły napisał, że czuje i nie jest wtedy wesoły a ma SW ;) :) haha
Wiec jest z tym tak jak z hamownią w dupie, że co niektorzy po wlaniu innego oleju czują przypływ mocy ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Marx30 zapierdala w zakrętach po 120 kmh wiec ma wyższy skill prowadzenia Tipo, a moze jak to mówią nie ma dzieci czy żony i dlatego ma mniejszy poziom odczuwania strachu ;)
Po ślubie rajdowcy są wolniejsi o 1s na km ;)
No to może oprócz hb czy sw trzeba mieć jeszcze butle lpg, ja mam :-D no i zawsze sporo gratów w podwójnej podłodzeâŚ
Marx30 zapierdala w zakrętach po 120 kmh wiec ma wyższy skill prowadzenia Tipo, a moze jak to mówią nie ma dzieci czy żony i dlatego ma mniejszy poziom odczuwania strachu ;)
Po ślubie rajdowcy są wolniejsi o 1s na km ;)
Nie bardzo śmieszne (BTW nie wiem czym sobie zasłużyłem na twoje uwagi od pewnego czasu) .
Ale może jest coś na rzeczy, mam na ogół zdyscyplinowanych pasażerów (nikt nie drze ryja że za szybko, za wolno, a za blisko pobocza, a kiedy dojedziemy itp.)więc łatwiej mi się skupić na prowadzeniu i odczuciach z tym związanych. Nie wiem czy skill ma cos do rzeczy-wątpię ale tak jak pisałem - nie doświadczam żadnych niedogodności z prowadzeniem tego auta, podmuchów , myszkowania poza jakimiś skrajnymi sytuacjami.
A drobne różnice mogą mieć znaczenie - jeździłem kiedyś corollami tzn jedna po drugiej tylko po lifcie. I pierwsza w zakrętach zachowywała się chujowo była zauważalnie podsterowna - ryj wylatywał z zakrętu. Druga nie miała tych przypadłości.
A FSD mogą mieć znaczenie
Tu jest filmik z niby porównaniem (akurat w kamperze :-) od 30 sek. No niby bez tego trzeba się fajerą nalosować żeby jechać prosto
https://www.youtube.com/watch?v=7t6LlnZvEMU
Wgl na filmikach reklamowych FSD wszyscy z tych kredensów wychodzą szczęsliwi jak po trawie
brylancik13
22-06-2021, 18:49
Nie czepiam sie, moze po prostu czytam forum i pewne info sam zamieszczasz. Bez obrazy ;)
Ja nigdy nie napisalem ze to auto myszkuje czy zle sie prowadzi, wrecz przeciwnie fajnie sie jezdzi w trasie.
Natomiast predkosci 160+ uwazam że bardzo są zalezne od pogody, wydaje mi sie ze bardziej niz w innych nawet troszke mniejszych autach. Choc dramatu nie ma i gdy pogoda jest Ok (wiatr itp.) problemow tych nie ma.
Swoją drogą lata lecą i może u mnie postrzeganie takich prędkości się zmieniło ;)
A drobne różnice mogą mieć znaczenie - jeździłem kiedyś corollami tzn jedna po drugiej tylko po lifcie. I pierwsza w zakrętach zachowywała się chujowo była zauważalnie podsterowna - ryj wylatywał z zakrętu. Druga nie miała tych przypadłości.
A FSD mogą mieć znaczenie
Jak czytam to forum, to stawiam, że Fiat podczas liftingu wyciął te amortyzatory FSD :)
Nie czepiam sie, moze po prostu czytam forum i pewne info sam zamieszczasz. Bez obrazy
Ja nigdy nie napisalem ze to auto myszkuje czy zle sie prowadzi, wrecz przeciwnie fajnie sie jezdzi w trasie.
Natomiast predkosci 160+ uwazam że bardzo są zalezne od pogody, wydaje mi sie ze bardziej niz w innych nawet troszke mniejszych autach. Choc dramatu nie ma i gdy pogoda jest Ok (wiatr itp.) problemow tych nie ma.
Swoją drogą lata lecą i może u mnie postrzeganie takich prędkości się zmieniło
Jeśli tak, to mi takie prowadzenie w zupełności wystarczy :)
P.S.
Podczas jazdy testowej Crosem byłem zaskoczony, tym, że na drodze z kostką wydawał mi się zbyt twardy. Nie specjalnie potestowałem przy większych prędkościach, bo S8 zapchana.
Jak czytam te wypowiedzi, to zastanawiam się o co chodzi. Kupiliście auto rajdowe z twardym zawiasem, czy auto komfortowe z komfortowym zawieszeniem. Jazda tipem do 140 na godz jest bardzo komfortowa. nic nie znosi itd Kupowałem tipo z myślą o komforcie i tyle.
Wróciłem z urlopu. Parę spostrzeżeń - auto trzyma się drogi lepiej w porównaniu do GP (w GP miałem 185 R15, tu 195 R15, czyli zbliżone opony). Jeśli chodzi o odporność na boczne podmuchy, to przy prędkościach oscylujących wokół dopuszczalnych na drodze szybkiego ruchu, jest dobrze (wiatr był dość mocny - rzucało ptakami w locie). Podsumowując - dla mnie jest OK :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.