PDA

Zobacz pełną wersję : ABS, ESP i HILL HOLDER nie do dyspozycji - błąd czujnika prędkości koła



david-1992
01-06-2021, 18:19
Dzień dobry,

Po przeszukaniu forum niestety nie znalazłem zbliżonego przypadku i wskazówki do rozwiązania problemu , więc proszę o wszelkie informacje, które pomogłyby mi uporać się z usterką.

Podczas przejazdu po dosyć dziurawej drodze pojawił mi się komunikat ABS, ESP i HILL HOLDER nie do dyspozycji. Po podpięciu komputera okazało się, że prędkość obrotowa przedniego prawego koła wskazuje na 511 km/h, więc sprawa wydawała się prosta i podjąłem decyzję o wymianie czujnika. Zakupiłem, wymieniłem, ale niestety problem nie ustał. Przełożyłem czujnik na drugie koło upewniając się, że działa on prawidłowo i o dziwo jest w porządku. Przy drugim kole zauważyłem, że odłączenie powoduje pojawienie się tej dziwnej wartości 511 km/h i po podłączeniu czujnika wartość zmienia się na 0. Z mojego logicznego punktu widzenia wskazywało to na problem z wtyczką czujnika. Przeczyściłem, popróbowałem i bez zmian. Zdjąłem też kostkę od pompy ABS i również bez poprawy. Przejrzałem kable na odcinku, na którym było to możliwe i bez żadnych widocznych uszkodzeń. Niestety na tym moje pomysły dotyczące usunięcia usterki się wyczerpały.

Czy ktoś z Was ma pomysł co mogło się wydarzyć?

Ok trzy miesiące przed usterką wymieniałem u mechanika łącznik i klocki, czy przy wymianie mogli jakoś wpłynąć na pracę tego czujnika?

Czy na łożysku/piaście znajduje się jakiś pierścień, który może powodować, że czujnik nie działa właściwie?

W jaki sposób mógłbym sprawdzić czy kable są uszkodzone i czy te z czujników "idą" prosto do pompy ABS?

Czy możliwe, że styki przy pompie zaśniedziały i należałoby je przeczyścić i "potraktować" kontaktem?

Dzięki wielkie za wszelką pomoc!
Pozdrawiam

Braval
02-06-2021, 22:51
Mialem podobny problem w nowym 500X, byl problem z abs. Panowie w serwisie podoginali styki we wtykach przy kole(tak twierdzili) i do tej pory jest ok. Sam n ie grzebalem bo fura na gwarancji...:wink:

JackTheNight
03-06-2021, 03:06
Potraktuj wtyczki i ich styki spirytusem.

david-1992
04-06-2021, 17:54
Dzięki za podpowiedzi, ale niestety nie przyniosły skutku. Przeczyściłem wtyczki czujnika i pompy i nic. Zastanawiam się czy czujnik połączony jest bezpośrednio z pompą, wówczas mógłbym sprawdzić przejście sygnału i wyeliminować przerwane połączenie.

JackTheNight
04-06-2021, 19:06
Czujnik prawy przedni idzie do komputera abs - czyli jak piszesz do wtyczki pompy pin 4 i 16, niżej na zdjęciu pokazałem które
to piny, kabel biały z czarnym paskiem i kabel biały z żółtym paskiem :

40466

david-1992
04-06-2021, 20:16
Super! Dzięki wielkie, próbowałem dotrzeć do takiego schematu i nie dałem rady. Jutro sprawdzę połączenie multimetrem.

marx30
04-06-2021, 22:53
W innym fiacie tzn. alfie miałem tak że wiązka mimo że oczywiscie w peszlu przetarla sie na rancie blachy w okolicach amortyzatora. Akurat rozcięcie peszla tam trafiło. Też zamieniałem czujniki itp. Już myślałem że pompa tzn. jej elektronika walnięta. Taki hint do poszukiwań

david-1992
05-06-2021, 17:57
Dzięki za kolejne wskazówki, niestety dziś wyjeżdżam na dwa tygodnie i nie będę w stanie śledzić postu przez ten okres, ale obiecuję że za dwa tygodnie wracam do tematu i dam znać co i jak.

kurwier
23-06-2021, 22:30
witam chcialem sie podzielic swoim doswiadczeniem
mialem podobny problem w czasie jazdy wyswietlil sie komunikat abs hh esp nie do dyspozycji,
duzo czytalem na forach co i jak ale moj przypadek byl nastepujacy:
w czasie jazdy podczas gdy bledy sie swiecily,samochod dohamowywal nie przyspieszal, ale wystarczylo musnac pedal hamulca i autko zaczelo jechac normalnie i tak bez konca i bez zadnych regul, wtedy wszystko wskazuje na wlacznik swiatel stop, jak to gdzie ktos pisal, kupilem nowy wymienilem, i nic
zdesperowany pojechalem do serwisu fiata, mechanik po zapoznaniu sie z moja historia stwierdzil ze to napewno wlacznik stop, ja mu mowie ze go wymienialem a on mowi ze trzeba go odpowiednio ustawic, ok z nie wiedzy przyznaje mu racje pokasowal bledy z kompa i bylo ok zaplacilem 200pln 120 za wpiecie w komp 80pln za prawidlowy montaz wlacznika. przejechal ok 15 km do domu bylo ok, ale wieczorem chowajac samochod do garazu pyk wyskakuja bledy abs esp hh nie do dyspozycji, pojechalem jeszcze raz do serwisu prosze o wykaz bledow jakie wykryli, pytam co moze byc mechanik mowi ze moze zwarcie ale to szukanie na caly dzien a o kasie to nawet nie wspomne, znowu forum czytam szukam w samochodzie, po czym biore miernik zwykly za 30 pln i sprawdzam po kolei czujniki abs
rezestancja czujnik trzeba ustawic odpowiednia skale na mierniku
1,2,3,ok czwarty na tylnym prawym kole ma zwarcie,
zakupilem czujnik za 120pln wymienilem i jest ok
wnioski najpierw sprawdz sam ile mozesz
mechanik w aso skupil sie tylko na jednej rzeczy, a komputerem nie sprawdzil wszystkich rzeczy bo nie sadze zeby nie wyszledl mu blad czujnika abs
zgroza
ppozdrawiam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

witam chcialem sie podzielic swoim doswiadczeniem
mialem podobny problem w czasie jazdy wyswietlil sie komunikat abs hh esp nie do dyspozycji,
duzo czytalem na forach co i jak ale moj przypadek byl nastepujacy:
w czasie jazdy podczas gdy bledy sie swiecily,samochod dohamowywal nie przyspieszal, ale wystarczylo musnac pedal hamulca i autko zaczelo jechac normalnie i tak bez konca i bez zadnych regul, wtedy wszystko wskazuje na wlacznik swiatel stop, jak to gdzie ktos pisal, kupilem nowy wymienilem, i nic
zdesperowany pojechalem do serwisu fiata, mechanik po zapoznaniu sie z moja historia stwierdzil ze to napewno wlacznik stop, ja mu mowie ze go wymienialem a on mowi ze trzeba go odpowiednio ustawic, ok z nie wiedzy przyznaje mu racje pokasowal bledy z kompa i bylo ok zaplacilem 200pln 120 za wpiecie w komp 80pln za prawidlowy montaz wlacznika. przejechal ok 15 km do domu bylo ok, ale wieczorem chowajac samochod do garazu pyk wyskakuja bledy abs esp hh nie do dyspozycji, pojechalem jeszcze raz do serwisu prosze o wykaz bledow jakie wykryli, pytam co moze byc mechanik mowi ze moze zwarcie ale to szukanie na caly dzien a o kasie to nawet nie wspomne, znowu forum czytam szukam w samochodzie, po czym biore miernik zwykly za 30 pln i sprawdzam po kolei czujniki abs
rezestancja czujnik trzeba ustawic odpowiednia skale na mierniku
1,2,3,ok czwarty na tylnym prawym kole ma zwarcie,
zakupilem czujnik za 120pln wymienilem i jest ok
wnioski najpierw sprawdz sam ile mozesz
mechanik w aso skupil sie tylko na jednej rzeczy, a komputerem nie sprawdzil wszystkich rzeczy bo nie sadze zeby nie wyszledl mu blad czujnika abs
zgroza
ppozdrawiam

david-1992
24-06-2021, 00:06
Cześć!
Muszę się pochwalić, bo w końcu udało się dojść do przyczyny usterki , którą było przetarcie kabla w otulinie pod nadkolem. W zaciemnionym garażu nie dostrzegłem tego natomiast dziś posprawdzałem kable zgodnie z rozpiską JackTheNight (dzięki za nią) i okazało się, że kabel jest gdzieś przerwany. Rozebrałem nadkole i plastiki pod maską i w ciągu dnia szukałem, aż w końcu znalazłem. O dziwo kabel przetarł się pomimo zastosowanej otuliny. Po zlutowaniu jednej żyły błąd od razu zniknął z tablicy rozdzielczej. Niestety zacząłem od wymiany czujnika zamiast sprawdzić połączenie. Dla osób, którym pojawi się podobny problem sprawdźcie sobie połączenie z czujnikiem, albo chociaż odłączcie czujnik i spróbujcie zobaczyć czy wyskoczył ten sam błąd (u mnie prędkość obrotowa koła ok 520 km/h), a może będzie inny. Jeżeli będzie to samo to radziłbym sprawdzić wtyki i kable (zaoszczędziłbym 150 zł na czujniku).

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i pomoc.

Temat uznaję za zamknięty.

Pozdrawiam.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dzięki wielkie za wpis. Pomógł mi zawęzić obszar poszukiwać przerwanego kabla :)

Pzdr

KOBRA
24-06-2021, 16:45
JackTheNight miałbym prośbę o rozpiskę pinów ABS lewy przód nr i ewentualnie kolor . Z góry dzięki :lol:

Już nie trzeba .Załatwione . Kolory przewodów lewy przód żółty i żółto-czarny.