PDA

Zobacz pełną wersję : Temperatura oleju ,ładowanie akumulatora



andre66
28-05-2021, 19:55
Witam ,od kilku tygodni jeżdżę 500x i proszę o podpowiedź. Na zestawie wskaźników jest możliwość sprawdzenia temperatury oleju i tu moje pytanie czy sprawdzał ktoś jakiej temperaturze odpowiadają poszczególne segmenty/kreski na tym wskaźniku. Czy wskaźnik ładowania akumulatora pokazuje prąd jakim jest ładowany akumulator czy poziom naładowania akumulatora.

krowka1978
28-05-2021, 20:53
Sprawdzałem w moim MA, ale nie znam wartości za wysokich.
1. Temperatura oleju: cegła 50-69stC, 2 cegły >70stC. Wyżej nie dane było poznać.
2. Ładowanie - pokazane jest napięcie, nie prąd i stopień naładowania: 2 cegły około 12,5V, 3 cegły około 14,2V. W przypadku inteligentnego alternatora przy sprawnym akumulatorze w czasie jazdy cegły pracują w trybie 2-3-2-3... Jeżeli są podczas jazdy zawsze 3, to oznaczać może problem pojemności akumulatora.

PiotrekJ
29-05-2021, 18:33
Czyli wychodzi na to, że jest jakiś czujnik temperatury oleju? Myślałem, że jest to jakaś wartość estymowana przez komputer.

krowka1978
29-05-2021, 18:47
Czyli wychodzi na to, że jest jakiś czujnik temperatury oleju? Myślałem, że jest to jakaś wartość estymowana przez komputer.

W MultiAir jest fizyczny czujnik temperatury oleju, nawet więcej niż 1 (jest obecny również w samym module).

Trump
30-05-2021, 09:05
W przypadku inteligentnego alternatora przy sprawnym akumulatorze w czasie jazdy cegły pracują w trybie 2-3-2-3... Jeżeli są podczas jazdy zawsze 3, to oznaczać może problem pojemności akumulatora.
Mam juz trzeci akumulator, w tym dwa ostatnie nowe, i nie pamietam, zebym kiedykolwiek widzial "dwojke", obojetnie czy bieg jalowy, czy w czasie jazdy. "Trojka" jest wyskalowana u mnie na 16V, czyli jakas bzdura, bo wiecej jak 14,8V w przypadku wapniowego aku byc nie powinno.

krowka1978
30-05-2021, 09:30
Trojka" jest wyskalowana u mnie na 16V, czyli jakas bzdura, bo wiecej jak 14,8V w przypadku wapniowego aku byc nie powinno.
Cegła to nie konkretna wartość, a od do... Pisałem, że większych pomiarów nie doświadczyłem.
Zaznaczyłem, że pomiary są dla MA, a nie 2.4. Nie wiem jaki alternator w 2.4 siedzi i jaka jest logika ładowania. Za to ciekawi mnie ta częsta wymiana akumulatorów, co może świadczyć o wadliwym ładowaniu, albo syfie, który montujesz, o czym dalej. Zanim o bzdurze wyskoczysz przytocz logi z pomiarami, tudzież wartości z miernika. Na jałowym zawsze w moim są 3 cegły, oscylacja następuje w unormowanych warunkach, spokojna jazda na powiedzmy 6 biegu.
Jeżeli nie masz S&S, to również nie ma mądrego alternatora, co daje maks. napięcie ładowania w każdych warunkach.
Ta częsta wymiana akumulatora, 3 w góra 6-letnim aucie? Co za syf tam wkładasz, albo co nie działa?

Oscylacji 2-3-2-3 u mnie nie było z powodu wadliwego akumulatora, nie ładował się powyżej 70%. Wymieniony 3,5 roku temu na gwarancji śmiga bez problemu.

Trump
30-05-2021, 10:35
2.4 tyz MA;-) W Stanach 1.4 w tych rocznikach tez chyba bez S&S, oczywiscie 1.4 alternator ma inny.
Ja sie jednak nie o to rzucam, bo musi byc inaczej, ale po co bylo robic taka dziecinna grafike w menu, kiedy mozna pokazac po prostu aktualna wartosc. To mnie drazni.

Zdaje sie, ze patrzylem sobie kiedys na faktyczne napiecie przez wiTECha i nie zwrocilo to mojej uwagi, czyli musialo byc w normie.
W miejsce chyba oryginalnego aku, ktory mial pewnie prawie 5 lat, wsadzilem Jenoxa Gold, zeby nie miec problemow w najmniej odpowiednim momencie;-) Jenox sluzyl bez zarzutu, ale po niecalym roku dostal podobno wewnetrznego zwarcia/wewnetrznej przerwy i po kilku dniach postoju rano nie bylo dosc napiecia, zeby centralny zamek zadzialal, a wieczorem wszystko w normie - "magic eye" zielone, rozrusznik kreci:rolleyes:
Pierwszy i ostatni raz wymienilem sobie aku "na zapas":mad:

andre66
30-05-2021, 12:02
Dziękuje za informacje.

Voytech500X
30-05-2021, 13:05
Mojego 500X kupiłem w lutym. Nigdy nie widziałem dwóch cegiełek ładowania. Cały czas 3. Nie ważne czy to trasa, czy jazda po mieście. Napięcie w czasie jazdy 14 - 14,1V. Zimą odpalał od strzała.

Trump
15-07-2021, 14:08
Nigdy nie widziałem dwóch cegiełek ładowania. Cały czas 3. Nie ważne czy to trasa, czy jazda po mieście. Napięcie w czasie jazdy 14 - 14,1V. Zimą odpalał od strzała.
U mnie to samo. Napiecie ladowania ksiazkowe (Ca-Ca) - 14,7-14,8V.


Co za syf tam wkładasz, albo co nie działa?
Kolejny aku do reklamacji, po 3 miesiacach, jakis koreanczyk:lol: Raz sie da naladowac, raz nie. Bedzie Yuasa YBX3096.

mechanizator9
15-07-2021, 23:16
Jeśli chodzi o temperaturę oleju to można spróbować podejrzeć podpinając się przez obd viakenem icar2 (za około 50zł na allegro) i apką torque na telefonie (teraz jest chyba płatna około 12zł) która ma w menu wybór wskaźnika temperatury oleju.