PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo T-Jet wymiana płynu chłodzącego - odpowietrzniki



rower101
26-05-2021, 17:31
Temat dotyczy Tipo z silnikiem T-Jet (w moim przypadku HB 2018 z "dokładanym" LPG, ale to raczej bez znaczenia tutaj).

Chodzi mi o lokalizację wszystkich potrzebnych przy zalewaniu nowego płynu chłodzącego odpowietrzników układu.

Jeżeli ktoś ma dostęp do dokumentacji producenta, która to opisuje/ilustruje, a jeszcze lepiej - opisuje razem z procedurą wymiany -to będzie super. Jeżeli ktoś "wie z głowy", gdzie są wszystkie odpowietrzniki - też bardzo fajnie.




BTW: istnieje jakaś instrukcja serwisowa do tego auta, czy to już za świeży wóz i instrukcje producenta do niego już nie mają w ogóle postaci książek ani PDFów? Do Meganki lata w internecie masa dokumentacji w PDFach i można sobie takie rzeczy sprawdzić bez problemu.

marx30
26-05-2021, 18:15
Temat dotyczy Tipo z silnikiem T-Jet (w moim przypadku HB 2018 z "dokładanym" LPG, ale to raczej bez znaczenia tutaj).

Chodzi mi o lokalizację wszystkich potrzebnych przy zalewaniu nowego płynu chłodzącego odpowietrzników układu.

Jeżeli ktoś ma dostęp do dokumentacji producenta, która to opisuje/ilustruje, a jeszcze lepiej - opisuje razem z procedurą wymiany -to będzie super. Jeżeli ktoś "wie z głowy", gdzie są wszystkie odpowietrzniki - też bardzo fajnie.




BTW: istnieje jakaś instrukcja serwisowa do tego auta, czy to już za świeży wóz i instrukcje producenta do niego już nie mają w ogóle postaci książek ani PDFów? Do Meganki lata w internecie masa dokumentacji w PDFach i można sobie takie rzeczy sprawdzić bez problemu.
Poszukaj do bravo z tjetem ;-)

steyr
26-05-2021, 22:12
Jak dobrze pamiętam nie ma odpowietrzników, zmieniałem u siebie lokalizację reduktora. Zalałem układ, popracował na wolnych obrotach do załączenia wentylatora w miedzy czasie odkręcałem parę razy korek zbiornika wyrównawczego i było po zawodach.

czech22
27-05-2021, 01:20
Zapytam przy okazji. Jakie znaczenie ma układ klimatyzacji w przypadku napraw układu chłodzenia. Zawsze pytają w sklepie o klimę. Chodzi mi o wymianę płynu. Nigdy z klimą nie miałem do czynienia i dlatego pytam. Wydaje mi się, że żadna

rower101
27-05-2021, 01:49
Poszukaj do bravo z tjetem
Masz na myśli elearn dla Bravo, czy podpięty post o wymianie płynu na forum w dziale o Bravo (ten: https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/uklad-chlodzenia-wymiana-plynu-chlodniczego-20345/ )?

Qvadrat
27-05-2021, 07:11
Zawsze pytają w sklepie o klimę. Chodzi mi o wymianę płynu.
Pewnie chodzi o to ze jak auto jest w wersji z i bez klimy to z klima do układu wchodzi więcej płynu. W przypadku tipo pytanie bez sensu bo nie ma wersji bez klimy…

rower101
28-05-2021, 01:27
Dobra, ogarnąłem ELEARN do Bravo. Polska wersja językowa jest miejscami fantastyczna - przez kilka minut się zastanawiałem, gdzie jest
"zawór odpowietrzający na tulei zasilającej do nagrzewnicy", a potem sprawdziłem w wersji angielskiej i czeskiej i się wyjaśniło, że chyba jednak chodzi po postu o wspomniany jeden punkt wcześniej zawór odpowietrzający na górze chłodnicy...

Teraz jedyne pytanie dodatkowe: czy ktoś może potwierdzić, że nic się na tym polu nie zmieniło w Tipo od czasu Bravo?

krowka1978
28-05-2021, 02:49
Jak dobrze pamiętam nie ma odpowietrzników,
Źle pamiętasz, przy zalewaniu musi być odkręcony korek na chłodnicy.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


miedzy czasie odkręcałem parę razy korek zbiornika wyrównawczego i było po zawodach.
Tego nie trzeba robić, bo nie ma to żadnego sensu. Co najwyżej po tej radzie ktoś może się poparzyć. Odpowietrzanie układu i tak trwa dłużej. Ubywanie płynu ze zbiornika może jeszcze przez pewien czas mieć miejsce, aż w końcu następuje stabilizacja.

brylancik13
28-05-2021, 07:11
Podepne sie do tematu, czy widoczny kamień osadzający się w zbiorniku wyrównawczym to już czas wymienić płyn chłodniczy?

marx30
28-05-2021, 07:13
To już czas zaprzestać dolewania wody z kranu ;-). No bo skąd kamień?
A odnośnie korków znów przwołam mito. Tam w chłodnicy denso były dwa plastikowe korki po przekątnej u góry ten od strony pasażera i na dole od strony kierowcy. O ile pamietam na jakis duzy klucz 17 lub 19.Bardzo mało widoczne pokazał mi je wtedy sąsiad mechanik który wtedy pracował w serwisie fiata. Widac je na drugim zdjeciu tej aukcji https://allegro.pl/oferta/chlodnica-wody-alfa-romeo-mito-1-4-t-jet-8629790155 takie z krzyżowym nacieciem. Po przekątnej od węży u samej góry/dołu

brylancik13
28-05-2021, 07:19
Nigdy nie dolałem wody. Jeśli już to gotowca paraflu i wlasnie ostatnio sie zdziwilem. Objawy uszczelki to nie są od razu zaznacze płyn ma ładny kolor ale zbiornik jest jakby własnie zakamieniony.
Chyba ze jakis mechanik dolał rzeczywiscie wody ehh

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Paraflu zaleca wymiane co 2 lata podobni, ja juz mam ponad 4

Qvadrat
28-05-2021, 07:28
Może jak ci głowice robili to zlali płyn do brudnego pojemnika po jakims oleju i potem to wlali zamiast dać nowy płyn

brylancik13
28-05-2021, 07:37
Nie wiem, jak to mówią nie szukajmy winnych ;) po prostu wymienie płyn i tyle :) może nie zbankrutuje i tak to trzeba kiedyś zrobić

maurycy
28-05-2021, 18:38
Nie wiem, jak to mówią nie szukajmy winnych ;) po prostu wymienie płyn i tyle :) może nie zbankrutuje i tak to trzeba kiedyś zrobić

Tylko pamiętaj o tańszym zamienniku ;-)

czech22
12-04-2024, 08:24
Co ile lat wymieniacie płyn chłodniczy. Czy wlany jest g 12

maurycy
12-04-2024, 13:20
Oryginał to Paraflu