PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z instalacją Lpg tartarini i chceck engine TIPO



Marzi
14-05-2021, 20:36
Cześć :)
Od listopada 2019 r jestem posiadaczką samochodu FIAT TIPO Langue 1.4 16v T-Jet LPG 120KM, przebieg ok 9000 km z instalacją LPG Tartarini. Cały 2020 rok samochód jeżdził bez problemu. W tym roku 2 razy byłam już w ASO... 30 kwietnia 2021 r po pokonaniu trasy Kraków-Katowice przy parkowaniu wyświetliła się kontrolka check engine i została zablokowana funkcja start-stop. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 1h kontrolka nadal się paliła. W ASO powiedzieli, że to normalne przy LPG i że za 2 dni sama zniknie, mam sie nie przejmować i jeżdzić normalnie. Tak się stało jednak po tygodniu kontrolka pojawiła sie ponownie kiedy stałam w korku. Samochód zaczął nierówno pracować, zjechałam od razu do ASO. Pan powiedział zeby jeżdzić teraz na benzynie bo to od gazu i że pewnie znowu zniknie za dzień. Umówiłam się jednak do serwisu. Kontrolka zniknęła tego samego dnia i do wizyty w ASO śmigał jak należy. Dzisiaj miałam wizytę i tak: elektryk wykasował wszystkie błędy (ponoć trochę ich nałapał) a mechanik wykonał regulację zaworów po czym pojechał na jazdę testową. W czasie jazdy testowej samochód znowu pokazał chceck engine i mechanik po powrocie wymienił cewkę zapłonową przy 4 cylindrze i aktualizował oprogramowanie. Tyle co wyjechałam z ASO i po przejechaniu z 5 km kontrolka zaczeła migać - 3 razy ale nie zaświeciła sie na stałe... Do końca listopada samochod jest na gwarancji ale mam juz dość tej kontrolki. Nie dość ze samochód ma mały przebieg to wydaje mi sie ze w ASO Kraków nie do końca wiedzą o co chodzi... Żałuje, ze dokupiłam instalację skoro to może być problemem. Nie wiem czy mam ponowie dzwonić do ASO, darowac sobie ta kontrolkę i czkeać na przegląd w listopadzie a później jechać do sprawdzonego gazownika który ogarnie sprawę już bez utraty gwarancji... Nie wiem czy przez to, ze jestem kobietą tak mnie zbywają czy samochód jest wadliwy i to nie wina LPG...

kastomat
14-05-2021, 20:59
Jakby to był 1.4 95 koni bez turbo to już pewnie trzeba by się szykować na remont silnika. A tak przy tjetcie to masz trochę więcej czasu.

Każdym chekiem trzeba się przejmować, tylko ASO się nie przejmuje. Byle do końca gwarancji a później się nie znamy ... A jak zbliża się koniec gwarancji to palą Jana i grają na czas byle by minęło te 24 magiczne miesiące od wydania auta w salonie.

Mają to zrobić i tu nie ma co jeździć i obserwować bo później czytamy o wypalonych gniazdach zaworów i remontach głowic...

Bronckey
14-05-2021, 21:06
9kkm w 1.5 roku. Po co lpg zakładałaś? Po gwarancji nikt ci tartarini nie ogarnie poza AGŚ. Sam chyba jak tylko gwara się skończy wywalę tą centralkę i zastąpię czymś bardziej popularnym chociaż póki co nie mam na co narzekać.

brylancik13
14-05-2021, 21:11
Moim zdaniem nie robisz nic złego, po prostu ta instalacja to totalne badziewie bo nie ma do niej odpowiedniego serwisu. Sprzętowo jest na średnim poziomie. Nie najlepsza ale nie najgorsza jesli chodzi o parametry. Sam mam podobne odczucia, w aso nie znajdzie sie pomocy a dodatkowo ja jestem po remoncie silnika.
Poleciłbym Autogaz Ślask w katowicach (gwarant Fiata w instalacjach gazowych Tartarini) bo pare dni temu usłyszałem od nich ze instalacje Tartarini są zajebiste a wszystko co złe pochodzi od uzytkownika i sam sobie takie auto a nie inne wybrał..nie skomentowałem tego bo jak dla mnie szkoda słów..
Jak widac w samochodzie z mniej awaryjnym silnikiem jakim jest Tjet takze są problemy, ja mam ten gorszy wolnossący bez turbo.
Bardzo chciałbym Auto gaz slask i ogólnie FCA zobaczyc w tym temacie w TV jak tłumaczą te głupoty ludziom którzy mają o tym pojęcie, mechanikom i innym z branży.
Na forum o gazie do aut o Tartarini pisze się ze jest to RAK który wycina się z auta z nawiązką..mocne? Kiedyś bym tak uważał, dziś tę tezę popieram niestety..
Ja osobiscie biorę ostatnią próbe znalezienia gazownika który to ogarnie, wiec polecam zrobic to samo, na PW moge polecic osobe z okolic KRK ktory zna sie na instalacjach LPG w autach i nie boi się dotknąc tego GÓWNA..

Pomimo wszystkiego pozdrawiam i zycze szczescia w rozwiązaniu problemu ;) (sobie rowniez)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


9kkm w 1.5 roku. Po co lpg zakładałaś? Po gwarancji nikt ci tartarini nie ogarnie poza AGŚ. Sam chyba jak tylko gwara się skończy wywalę tą centralkę i zastąpię czymś bardziej popularnym chociaż póki co nie mam na co narzekać.

Ten user to Kobieta ;)

Marzi
14-05-2021, 21:14
Właśnie plujemy sobie w brodę ale samochód miał mieć większy przebieg niż teraz ale jednak pandemia spowodowała, ze praca jest zdalna....

Bronckey
14-05-2021, 21:15
Zreflektowałem się sam. Już poprawione.

Btw witamy użytkownika płci piękniejszej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

steyr
15-05-2021, 01:09
Właśnie plujemy sobie w brodę ale samochód miał mieć większy przebieg niż teraz ale jednak pandemia spowodowała, ze praca jest zdalna....

A zczytem tego ASO było przeprowadzenie procedury regulacji luzu zaworowego, jak w tym silniku ten luz nie podlega regulacji:cool: Chyba że robili w ramach gwarancji bezpłatnie, to ok byle tylko gorzej nie było;-) Podstawa to sprawdzić błędy, tj. diagnostyka i itp. Migający check sygnalizuje wypadanie zapłonów przeważnie.

Gomez405
16-05-2021, 10:09
Właśnie plujemy sobie w brodę ale samochód miał mieć większy przebieg niż teraz ale jednak pandemia spowodowała, ze praca jest zdalna....

To co mogę doradzić to nagraj filmik komórka jak auto wtedy się zachowuje i jeśli nie byłaś to jedź do ASO innego. Ja polecę AM Torino jeśli tam nie byłaś

mechanizator9
16-05-2021, 11:12
O ile nie odeślą Marzi do ASO/salonu który jej tą instalację montowało bo i tak może być.

Gomez405
16-05-2021, 11:23
O ile nie odeślą Marzi do ASO/salonu który jej tą instalację montowało bo i tak może być.

Jak mnie nie odesłali to czemu ją mają odesłać

Killer King
16-05-2021, 11:41
Cześć :)
Od listopada 2019 r jestem posiadaczką samochodu ... przebieg ok 9000 km .... Cały 2020 rok samochód jeździł bez problemu. W tym roku 2 razy byłam już w ASO... .

Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale najlepiej w Pani przypadku będzie jeździć na samej BP, bo przy tych przebiegach różnica w $ będzie nieodczuwalna.
Więcej kasy pójdzie na dojazdy do ASO i szukanie kogokolwiek, kto będzie ogarniał LPG.
Szkoda tylko dopłaty jaka poszła do LPG, bo nie wiadomo, czy kiedykolwiek się zwróci.

Sam dałem się wpuścić w 2008 roku w LPG i po dwóch latach sprzałem samochód, bo nikt nie dał rady ogarnąć LPG a szkoda było mojego zdrowia i czasu.
Oczywiście zakup LPG po podliczenia zysków i kosztów jak by nie inaczej wyszedł na minus.

mechanizator9
16-05-2021, 16:02
Jak mnie nie odesłali to czemu ją mają odesłać

Mnie kiedyś ASO z doblo odesłało do tego które wykonało montaż, samochód nawet nie wjechał na serwis w celu sprawdzenia czy check był spowodowany przez złe wystrojenie czy coś się dzieje z silnikiem.
Oczywiście było to dobrych kilka lat temu zanim tartarini dogadało się z FCA na wyłączność.

Marzi
18-05-2021, 16:29
Wlasnie od tamtej wizyty w ASO jezdze tylko na benzynie :redface: Jesli chodzi o instalacje to zaplacilam za nia 1 zl wiec dlatego ja mam. Sprzedawca przy zakupie obnizyl cene samochodu dodajac instalacje gazowa za 1zł

Gomez405
18-05-2021, 16:34
Wlasnie od tamtej wizyty w ASO jezdze tylko na benzynie :redface: Jesli chodzi o instalacje to zaplacilam za nia 1 zl wiec dlatego ja mam. Sprzedawca przy zakupie obnizyl cene samochodu dodajac instalacje gazowa za 1zł

Większość tak robiła ja też tak dostałem jednak nie zmienia to faktu że zapłaciłaś i masz fv na to. Jedź do AM Torino może pomogą

hubek
18-05-2021, 20:40
mam Tipo z Tartarini od nowości w sumie 4 lata i 65 tyś km przebiegu. Jestem pierwszym właścicielem.
Na początku też miałem check engine, była to kwestia odpowiedniej regulacji gazu. Pierwsze ~10tyś km bywało różnie i check engine się świecił gasł znowu świecił, jeździłem do ASO regulowali aż kontrolka definitywnie przestała się zapalać.
Check engine często się zapala jak gaz jest słabej jakości. Pisanie że

Jakby to był 1.4 95 koni bez turbo to już pewnie trzeba by się szykować na remont silnika.
to chyba jakaś histeria

Od początku 2 razy wymieniałem filtry (o dziwo zawsze były czyste)

Instalacja nigdy nie przysporzyła mi żadnych problemów eksploatacyjnych. Raz przy 40 tysiącach żona mi opowiadała że miała akcję taką że nagle auto zaczęło bardzo nierówno pracować, zaczęło wręcz rzucać autem na lewo i prawo, ale interfejs OBD który zapiąłem jak żona wróciła nic nie wskazał, auto ma obecnie 65 tysięcy i idzie jak żyleta. Żadnych niespodzianek.

Nie chcę zabrzmieć jak jakiś sekciarz od LPG, może mnie czekają też problemu ale wyliczyłem sobie że od początku jak mam auto zaoszczędziłem 11 tysięcy na benzynie. Obym nie musiał tego włożyć w remont silnika ;)

brylancik13
18-05-2021, 21:11
Ostatnie Tipo wspomniane na forum z remontem silnika miało 82 tyś km, tak więc zazdroszczę bezawaryjnej jazdy i ciekaw jestem jak dalsza eksploatacja będzie wyglądała ;)

nofix
20-05-2021, 12:15
Gazownik poza ASO na 99% nie ma kodów do tartarini więc albo będzie ściemniał i coś tam pogrzebie a instalacja dalej będzie szwankować a check-i wyskakiwać. Albo powie że nie ma kodów i "tartarini nie robio". Proszę zmienić ASO bo chyba są słabi i nie czekać do końca gwarancji bo nikt łaski nie robi. U mnie fakapy z LPG:
1. walnięta listwa wtryskowa zaraz po wyjeżdzie z salonu - lubią sie pierdzielić i auto nie chodzi na lpg przerywa i gaśnie. Maja wymienić i bez dyskusji
2. przy 40 000 okazało się ze nadłamana jest rurka plastikowa z parownika do listwy i część gazu szla do luftu i wyskakiwały czeki z sondy lambda o ubogiej mieszance

brylancik13
20-05-2021, 12:40
Interfejs do tartarini i program mozna kupic, nie są tanie rzeczy przy darmowych innych producentów ale da sie ;)

onetek
20-05-2021, 12:56
Na stronie https://autogaz.com.pl/partnerzy/ można znaleźć zakłady, które niby mają pojęcie na temat tych instalacji - mają ich autoryzację. Aso często montując instalację nie blokuje sterownika kodem co nieco "upraszcza" dostęp do niego. Osobiście w swojej okolicy mam speca, który ogarnia temat czego jestem dowodem (mam już wymieniony parownik i listwę na "niefirmowe", które przy 50 i 70tys. odmówiły posługi - wygląda na to, że przez złej jakości lpg). Oczywiście nie gwarantuje to braku remontu - na razie 77 i jeździ. Kolega Prime pisał, że w jego korporacji zawory klękały nie tylko na tartarini.

brylancik13
20-05-2021, 14:00
Dokładnie tu nikt samego sterownika i podzespołow nie uważa za winowajcę, w innych markach instalacji jest wiekszy dostęp dobrej, profi obsługi a o to tu chodzi ;)

nofix
21-05-2021, 10:44
Czyli jednak te tartarini to raczej wyjątek wśród instalacji niż reguła. Wybór zakładów ogarniających ten wynalazek to często wybór pomiędzy dilerem, dilerem a dilerem jeszcze w odległościach co kilkadziesiąt km. Nie ma porównania do Stagów czy BRC gdzie można czesto w pół godziny pieszo mieć kilka warsztaów do wyboru. Nie twierdzę że ten "tatar" to samo zło, mi osobiście auto jeździ bezawar ale na gdybym dzisiaj miał założyć insta do Tipo to po wyjeździe z salonu szukam ogarniętego warsztatu. Te 4000 zł za montaż to była przesada

Marzi
22-07-2021, 18:52
Właśnie wymienili mi listwę, wróciłam do domu check engine sie nie zaświecił. Mam nadzieję, ze tak już zostanie :)

mkkfe1234
23-07-2021, 05:33
Ja się spotkałem z takimi przypadkami, dotyczącymi 1.4 T-Jet 120KM, że ASO tak zamontowało instalację od Tartarini, że przewody elektryczne od instalacji się stopiły/zgrzały i to powodowało dokładnie takie błędy jak odpisuje Marzi. Pod maską Tipo z T-Jetem jest dużo goręcej, w stosunku do wolnossącego 1.4. Instalacje Tartarini w T-Jetach, są przez ASO, montowane na różne dziwne sposoby, a to reduktor pod spodem silnika, albo wiązka w miejscu, gdzie się praktycznie topi i powoduje zwarcie. Najlepiej byłoby sprawdzić czy wiązka od instalacji LPG jest w porządku.

brylancik13
23-07-2021, 09:42
No niestety dilerzy ASO montują to według instrukcji przygotowanej przez Autogaz Śląsk (znalazlem ją kiedyś w necie), która jest jakby powiedzieć… każdy z nas mający jakieś zdolności manualne to według tej instrukcji by to zamontował. Z lepszym lub gorszym skutkiem jak ASO. Dlatego ta instalka w kazdym aucie wygląda identycznie.

onetek
23-07-2021, 15:50
Niestety dilerzy nie montują według instrukcji, wiem bo mam instrukcję i instalkę montowaną w aso. Powiem więcej instalka wygląda jakby tej instrukcji nie widzieli na oczy-brak opasek zaciskowych na wężach, przewody pociągnięte jak im wygodnie i inne cuda. Instrukcję od wolnossaka 1,4 i 1,6 mogę udostępnić jeżeli ktoś jest zainteresowany.