Grzegoorz
11-05-2021, 11:34
Witam forumowiczow.
Chcialbym podzielić sie z Wami moim problemem ponieważ juz drugie ASO rozlozylo rece:
Pojazd mam od nowosci. Problem polega na tym ze kilka miesiecy temu przez przypadek odkrylem blad P0401 z ktorym nawet nie wiem ile jezdzilem. Na desce nic sie nie swiecilo - jezdzi, pali, skreca i hamuje.
W zwiazku z tym ze auto jeszcze wtedy bylo na gwarancji to wymienili EGR niskiego cisnienia. Na nastepny dzien blad powrocil i zaczalem (w moim wrazeniu) odczuwac delikatne "szarpanie" podczas ruszania na wolnych obrotach. Podczas dynamicznego - nic nie szarpalo.
Podobno sprawdzili uklad dolotowy i jest niby szczelny. Wymienili jakies czujniki turbo. Nic. wymienili ponownie EGR na kolejny nowy. Nic. Wymienili czujniuki niskiego i wysokiego cisnienia EGR - Blad wracal ale auto normalnie jezdzilo.
Pewnego dnia wskoczyl "check engine" i tryb awaryjny pojazdu. Wlaczenie i wylaczenie silnika pozwolilo jechac dalej ale juz z pomaranczowa konrolka a po podlaczeniu kompa wyskoczyl p0402.
Kasowanie bledu, i auto znow jezdzilo moze z jeden dzien bez zadnego bledu.
Kolejny dzien i znow podpinamy kompa - p0401. Bez "check engine". I tak na nim jezdze. Co iles tam nasccie dni wskakuje p0402 i tryb awaryjny ale znika p0401 i po wylaczeniu silnika i "odstaniu" kilkunastu minut znika p0402 i pomaranczowa kontrolka i zostaje znow tylko p0401.
Nie kopci, spalanie w normie 9-10 litrow (2.3 bez adblue 180 km)
Sprawdzalem sam i poprawialem doloty powietrza przed i za filtrem powietrza. Nawet skrecilem zaciskami - moze ktos z Was mial jakies lewe pekniecie - jeslli tak to ewentualnie w ktorym miejscu sprawdzic ?
W jednym ASO trzymali auto 1,5 tygodnia - nic nie znalezli. Drugie ASO - 4 dni. Nic. Nie wiedza co jest. Pisali do fabryki do Wloch czy byl taki przypadek i co robic .. kazali wymienic EGR (juz mam czwarty nowy)
Dodam jeszcze bo slyszalem ze to takze ma znaczenie - kilka miesiecy temu wymieniany byl intercooler bo wpadl nieszczescliwie kamien i byl naprawde maly wyciek. Ale teraz wyglada wszystko na szczelne.
Akumulator też nówka FIAMMA ma 2 tygodnie.
Dziekuje za wszelka pomoc - moze macie jakis zaprzyjazniony warsztat gdzie znaja sie na ducato i to ogarną (opolskie, śląskie)
Chcialbym podzielić sie z Wami moim problemem ponieważ juz drugie ASO rozlozylo rece:
Pojazd mam od nowosci. Problem polega na tym ze kilka miesiecy temu przez przypadek odkrylem blad P0401 z ktorym nawet nie wiem ile jezdzilem. Na desce nic sie nie swiecilo - jezdzi, pali, skreca i hamuje.
W zwiazku z tym ze auto jeszcze wtedy bylo na gwarancji to wymienili EGR niskiego cisnienia. Na nastepny dzien blad powrocil i zaczalem (w moim wrazeniu) odczuwac delikatne "szarpanie" podczas ruszania na wolnych obrotach. Podczas dynamicznego - nic nie szarpalo.
Podobno sprawdzili uklad dolotowy i jest niby szczelny. Wymienili jakies czujniki turbo. Nic. wymienili ponownie EGR na kolejny nowy. Nic. Wymienili czujniuki niskiego i wysokiego cisnienia EGR - Blad wracal ale auto normalnie jezdzilo.
Pewnego dnia wskoczyl "check engine" i tryb awaryjny pojazdu. Wlaczenie i wylaczenie silnika pozwolilo jechac dalej ale juz z pomaranczowa konrolka a po podlaczeniu kompa wyskoczyl p0402.
Kasowanie bledu, i auto znow jezdzilo moze z jeden dzien bez zadnego bledu.
Kolejny dzien i znow podpinamy kompa - p0401. Bez "check engine". I tak na nim jezdze. Co iles tam nasccie dni wskakuje p0402 i tryb awaryjny ale znika p0401 i po wylaczeniu silnika i "odstaniu" kilkunastu minut znika p0402 i pomaranczowa kontrolka i zostaje znow tylko p0401.
Nie kopci, spalanie w normie 9-10 litrow (2.3 bez adblue 180 km)
Sprawdzalem sam i poprawialem doloty powietrza przed i za filtrem powietrza. Nawet skrecilem zaciskami - moze ktos z Was mial jakies lewe pekniecie - jeslli tak to ewentualnie w ktorym miejscu sprawdzic ?
W jednym ASO trzymali auto 1,5 tygodnia - nic nie znalezli. Drugie ASO - 4 dni. Nic. Nie wiedza co jest. Pisali do fabryki do Wloch czy byl taki przypadek i co robic .. kazali wymienic EGR (juz mam czwarty nowy)
Dodam jeszcze bo slyszalem ze to takze ma znaczenie - kilka miesiecy temu wymieniany byl intercooler bo wpadl nieszczescliwie kamien i byl naprawde maly wyciek. Ale teraz wyglada wszystko na szczelne.
Akumulator też nówka FIAMMA ma 2 tygodnie.
Dziekuje za wszelka pomoc - moze macie jakis zaprzyjazniony warsztat gdzie znaja sie na ducato i to ogarną (opolskie, śląskie)