PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo 1.0 T3 100KM



00raq00
08-05-2021, 18:10
Mam pytanie odnośnie benzyny 98, wcześniej jeździłem tylko dieslem i mam pytanie odnośnie benzyny jaka powinno się lać do fiata. Ogólnie widzę w instrukcji informacje o 95'tce, czyli mam rozumieć że nie powinno się lać 98 czy auto certyfikację spalin przeszło na 95, a na 98 może np przekroczyć normy?

bartusssp
08-05-2021, 18:30
Lej 95 chyba, że Ci nie szkoda kasy to lej 98. Na tym i na tym pojedzie.

Jak autko napisz jakie wrażenia z jazdy może jakieś fotki wrzucisz?

marx30
08-05-2021, 18:54
Znowu dziwny temat. Benzyne 98 leje sie do silnikow zaprojektowanych na 98 (stopien sprężania, wyprzedzenie zapłonu). Lub do takich ktore są na 98 strojone w prozumieniu z tunerem. Do tego silnika dającego 100 KM z litra takiej potrzeby nie ma. Szybciej nie pojedzie mniej co2nie wyemituje.On chyba nawet w wersji 120 też jest na 95. No chyba że sie okaże że ma skłonności do LSPI ;-).

00raq00
08-05-2021, 20:04
Lej 95 chyba, że Ci nie szkoda kasy to lej 98. Na tym i na tym pojedzie.

Jak autko napisz jakie wrażenia z jazdy może jakieś fotki wrzucisz?

Ogólnie po dość słabym diesel (Clio) przeskok jest dość duży. Dla mnie jest wystarczająca moc silnika, jadąc 140-150 km/h nie ma hałasu w samochodzie, pomimo 5 biegowej skrzyni (największą bolączką dla mnie). Systemy adaptacyjnego tempomatu, utrzymywanie w pasie ruchu
bardzo ułatwia jazdę na trasie. Rozpoznawanie znaków może pomóc, ale nie jest to coś bez czego nie mógłbym żyć.
A i światła full LED robią robotę wieczorem i w nocy.

bartusssp
08-05-2021, 20:48
Ogólnie po dość słabym diesel (Clio) przeskok jest dość duży. Dla mnie jest wystarczająca moc silnika, jadąc 140-150 km/h nie ma hałasu w samochodzie, pomimo 5 biegowej skrzyni (największą bolączką dla mnie). Systemy adaptacyjnego tempomatu, utrzymywanie w pasie ruchu
bardzo ułatwia jazdę na trasie. Rozpoznawanie znaków może pomóc, ale nie jest to coś bez czego nie mógłbym żyć.
A i światła full LED robią robotę wieczorem i w nocy.

To super. Światła led racja robią robotę, ma full led w clio v i jest mega w porównaniu do zwykłych w tipo.

gilbert3
09-05-2021, 00:13
Zalejesz 98 auto wybuchnie. Co to za głupie pytania w ogóle. Internet ci zabrali?

Killer King
09-05-2021, 08:50
Nie ma głupich pytań, tylko odpowiedzi.
Może autor chciał wiedzieć, czy jest sens lać 98 zamiast 95

maurycy
09-05-2021, 10:21
Zalejesz 98 auto wybuchnie. Co to za głupie pytania w ogóle. Internet ci zabrali?

Kupił kolega nowy samochód - i się dopytuje po to jest forum (dziwne?), a jak cię drażni to nie odpisuj głupimi odpowiedziami. Bo ty rozumiem wszystko wiesz, ale w takim razie co tu robisz ZNAWCO:?:

00raq00
09-05-2021, 10:42
Wcześniej tylko miałem diesel i byłem w zdziwiony że w instrukcji do Tipcia jest wypisana tylko benzyna 95, a nie 95 i 98, stąd moje pytanie.
Wiem że 98 jest "czystszą" benzyną i raczej nie powinno być problemu że wleje się ją zamiast 95. W instrukcji do innych silników też wpisują tylko 95?

maurycy
09-05-2021, 11:05
Lej - Tankuj 95 =D>:

krowka1978
09-05-2021, 11:43
Szukanie w internecie boli. Jest dużo artykułów na temat 95 czy 98.
Co do instrukcji. Tam jest mowa o minimalnej liczbie oktanowej... Czy jest sens lać 98 szukać w internetach, wyszukiwarka nie gryzie.

bartusssp
09-05-2021, 14:21
Szukanie w internecie boli. Jest dużo artykułów na temat 95 czy 98.
Co do instrukcji. Tam jest mowa o minimalnej liczbie oktanowej... Czy jest sens lać 98 szukać w internetach, wyszukiwarka nie gryzie.

Forum to też internet. Trochę luzu.
Gość pyta, bo pewnie uważa, że doświadczeni użytkownicy fiata pomogą.

Jak się szuka w internecie to same reklamy wychodzą, a nie konkretne odpowiedzi na zadawane pytania, ale może ja też źle szukam.
Jak trafi na artykuł reklamujący 98 to będą tam same plusy tego paliwa. Taki mamy teraz internet.

maurycy
09-05-2021, 15:06
Szukanie w internecie boli. Jest dużo artykułów na temat 95 czy 98.
Co do instrukcji. Tam jest mowa o minimalnej liczbie oktanowej... Czy jest sens lać 98 szukać w internetach, wyszukiwarka nie gryzie.

Następny ....Panie Master powinieneś pomóc jak ktoś pyta - a nie zniechęcać z rangi postów i czasu spędzonego na forum , i ty też masz internet to po co na forum Fiat jesteś ? jak masz wszystko w sieci ?

Trump
09-05-2021, 16:56
95 jest bardziej kaloryczna niz 98, wiec jesli silnik byl zaprojektowany na 95, dodatkowe koszta zakupu 98 wyleca wydechem, nie dajac zadnych korzysci.
98 nic nie daje. 100 Shella cos tam dawalo w granicach bledu pomiarowego, ale to poprzez dodatki, nie przez oktany. Ceny paliw premium sa tak wysokie, ze lepiej co jakis czas zapodac sobie do baku jakis magiczny uszlachetniacz czyszczacy wtryski itp..

marx30
09-05-2021, 17:11
To samo mialem napisac w kwestii kalorycznosci. I wgl 98 nie jest czystsza a brudniejsza ;-). Surowa benzyna ma LO około 50, po krakingu 80 w porywach 90. To "zanieczyszczenia" w postaci dodatków antystukowych podnoszą LO do 95-98

migchel
21-05-2021, 17:17
jakie masz srednie spalanie w tym crossie ?

00raq00
21-05-2021, 17:22
Jeżdżę na razie dość często po obwodnicy miasta z jednego końca na drugi, więc wychodzi 7.2, ale na trasie gdzie max dopuszczalna prędkość to 90-100 wychodzi 6.6

migchel
21-05-2021, 17:41
Dzieki !
Czyli te ich mieszane 5,5-5,8 to bedzie tylko na papierze jak w 1,4 i potem w kolejnej wersji poprawią dokumenty ? Niby to mialo byc badane jakas dokladniejsza metoda i byc bardziej zblizone do rzeczywistych wartosci .. ?

00raq00
21-05-2021, 19:57
Dzieki !
Czyli te ich mieszane 5,5-5,8 to bedzie tylko na papierze jak w 1,4 i potem w kolejnej wersji poprawią dokumenty ? Niby to mialo byc badane jakas dokladniejsza metoda i byc bardziej zblizone do rzeczywistych wartosci .. ?

Może się trochę ustabilizuje po tych 2000 km a ja trochę lepiej wyczuje spalanie tego auta. W diesel 1.5 dCi po głośności silnika wiedziałem kiedy bierze więcej oleju 😉

Nie liczyłbym na 5.8 w mieszanym, ale może 6.8 się uda ogarnąć, jeżeli nie będzie się dużo jeździć autostradami z max dostępnymi prędkościami.. pożyjemy zobaczymy 😉

kartonik
21-05-2021, 21:42
Jeżdżę na razie dość często po obwodnicy miasta z jednegok ojca na drugi, więc wychodzi 7.2, ale na trasie gdzie max dopuszczalna prędkość to 90-100 wychodzi 6.6

Pali tyle co T-Jet 1.4.
Ech ta ekologia :tongue

gilbert3
22-05-2021, 07:11
Pali tyle co T-Jet 1.4.
Ech ta ekologia :tongueRaczej nie pali tyle co t-jet, chyba że z pedałem w podłodze...

kartonik
22-05-2021, 10:58
A ile pali T-Jet na trasie 90-100 km/h? Mi około 6l.

Qvadrat
22-05-2021, 12:01
Nigdy tyle w trasie nie jechałem przez cała trasę to nie wiem…

gilbert3
22-05-2021, 15:21
A ile pali T-Jet na trasie 90-100 km/h? Mi około 6l.Mam porównanie jeżdżąc 1.4 TSI i t-jet tą samą trasę i Fiat wcina w porywach 2 litry więcej (5 vs 7). Dynamika jazdy i moc bardzo zbliżona, bo nie da się bezpiecznie jechać >100, duży ruch, sporo ciężarówek i zakrętów. Bardzo podobnie jest z (prawdziwym) miastem z korkami(8 vs 10), do tego oszukuje na spalaniu wg komputera o prawie litr. Fajny silnik, najlepszy jaki mógł się trafić w Tipo, ale nie jest oszczędny i jeśli robisz 6 t-jet, to zrobiłbyś 4 w TSI.
Żeby nie było, nie jestem fanem VAGów - wszystko mnie w nich denerwuje, oprócz silnika.

Killer King
22-05-2021, 21:22
5,5-5,8 nie miałem możliwości osiągnięcia ale 6,0 to spokojnie na blacie.
Poniżej wynik z ostatnich 360 km.
Tryb miasto-korki vs trasa 40/60

40407 40408

migchel
22-05-2021, 22:24
5,5-5,8 nie miałem możliwości osiągnięcia ale 6,0 to spokojnie na blacie.
Poniżej wynik z ostatnich 360 km.
Tryb miasto-korki vs trasa 40/60

40407 40408

To jest do tego nowego 1.0 ?

00raq00
22-05-2021, 22:54
5,5-5,8 nie miałem możliwości osiągnięcia ale 6,0 to spokojnie na blacie.
Poniżej wynik z ostatnich 360 km.
Tryb miasto-korki vs trasa 40/60

40407 40408

Czy zauważyłeś aby w przeciągu tych 5000 km spalanie spadało trochę? Masz włączone start stop? Ja na razie wyłączam, bo mam dopiero 500km zrobione.

Killer King
22-05-2021, 23:34
Nie, to jest spalanie z 1,4 95hp, ale skoro mówicie, że spala tyle samo co 1,0 to można porównać.

Spalanie z katalogu TIPO SW 1.4 95hp
Cykl mieszany 6.0 l/100km
Cykl miejski 7.7 l/100km
W trasie 5.0 l/100km

Średnie spalanie z pierwszych 600km wyszło ok 7,0 l/100km, potem systematycznie spadało aż do aktualnych 6,0

Biorą 1,4 95hp w budzie SW byłem przekonany, że nie zejdę poniżej 7,0 a bardziej, że będzie to wychodziło min 7,5l/100km

pawelhenryk
23-05-2021, 00:58
Co do start&stop to przez kilka dni próbowałem testować włączoną opcję i odpuściłem. Jeżeli była różnica to znikoma - w moim przypadku w granicach błędu. Muszę przyznać jednak, że większość dziennej trasy to ekspresówka i autostrada. Rozwiązanie kompletnie nieprzydatne np. w korku na autostradzie lub na skrzyżowaniach z krótkim interwałem zmiany świateł. W takich sytuacjach silnik wyłącza się i włącza w moim odczuciu zbyt często. Natomiast ma to jakiś sens przed przejazdem kolejowym albo kiedy trzeba kogoś wysadzić i poczekać minutę lub dwie. Pytanie, czy teoretyczna oszczędność paliwa zrekompensuje skrócenie żywotności rozrusznika/alternatora/akumulatora? Natomiast dla środowiska i dla siebie po zakupy idę pieszo i częściej wsiadam na rower.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Killer King
23-05-2021, 08:44
S&S to totalna porażka - przez 99,9% czasu jady mam to wyłączone.
Czasami próbuje stosować, jak jest przejazd kolejowy albo duży korek.
I takiego debilizmu jeszcze nie widziałem.
Potrafi wyłączyć silnik na 1s ( bez uruchomionej klimy )
To po jaką cholerę to robi, skoro za 1s ponownie uruchamia ?

PS. Wynik 6,0 jest bez S&S

gilbert3
23-05-2021, 09:45
Ogólnie S&S jest dziwny we Fiacie, ktoś w ogóle nie pomyślał - silnik zimny, dopiero 2 kafle temperatury na budziku, a ten już wyłącza samochód. Wymóg przekroczenia 10 km/h żeby włączył się znów jest też bez sensu, gdy korek posuwa się w żółwim tempie to w sumie auto nie gaśnie, a w takich warunkach ma największe szanse oszczędzić trochę paliwa i być bardziej eko. No i kolejna bzdura - wystarczy odpiąć pas, żeby silnik już się nie włączył (jeśli akurat jest wyłączony), nawet jeśli go zapniesz z powrotem - tym sposobem nie zdejmę bluzy w korku, ani nie wjadę do garażu bez ponownego przekręcania kluczyka.

kartonik
23-05-2021, 11:29
Mam porównanie jeżdżąc 1.4 TSI i t-jet tą samą trasę i Fiat wcina w porywach 2 litry więcej (5 vs 7). Dynamika jazdy i moc bardzo zbliżona, bo nie da się bezpiecznie jechać >100, duży ruch, sporo ciężarówek i zakrętów. Bardzo podobnie jest z (prawdziwym) miastem z korkami(8 vs 10), do tego oszukuje na spalaniu wg komputera o prawie litr. Fajny silnik, najlepszy jaki mógł się trafić w Tipo, ale nie jest oszczędny i jeśli robisz 6 t-jet, to zrobiłbyś 4 w TSI.
Żeby nie było, nie jestem fanem VAGów - wszystko mnie w nich denerwuje, oprócz silnika.

Źle do przeliczasz.
W Tipo komputer zaniża spalanie o około 10% a nie o równy litr. Przy komputerowym spalaniu 6l realnie wychodzi 6,6, przy 9 realnie już wychodzi 10. Tak samo TSI spala procentowo mniej od T-Jet więc uzyskując w Tipo 6l, to w TSI bym uzyskał w okolicach 5l, może trochę mniej.
Jadąc Tipo 90-100 km/h potrafię uzyskać wynik około 6l pod warunkiem płynnej jazdy, bez niepotrzebnego nerwowego deptania pedału gazu.

migchel
23-05-2021, 17:37
Porownywales te wyniki z kompa 6,0 mieszane z dystrybutorem ?


Nie, to jest spalanie z 1,4 95hp, ale skoro mówicie, że spala tyle samo co 1,0 to można porównać.

Spalanie z katalogu TIPO SW 1.4 95hp
Cykl mieszany 6.0 l/100km
Cykl miejski 7.7 l/100km
W trasie 5.0 l/100km

Średnie spalanie z pierwszych 600km wyszło ok 7,0 l/100km, potem systematycznie spadało aż do aktualnych 6,0

Biorą 1,4 95hp w budzie SW byłem przekonany, że nie zejdę poniżej 7,0 a bardziej, że będzie to wychodziło min 7,5l/100km

Killer King
23-05-2021, 20:28
Porownywales te wyniki z kompa 6,0 mieszane z dystrybutorem ?

Tak porównywałem.
Każdy przyrząd pomiarowy ma tolerancję błędu, również dystrybutor.
Jaki odchyłka jest dopuszczona podczas kalibracji +/- 1%; 2%; 5% - tego to nie wiemy.
Również nie wiesz jak jest skalibrowany czujnik oparów i w jakim momencie odbija.
Jedno jest pewne, stacje robią wszystko, aby ze wskazanych 100ml na dystrybutorze do baku nie trafiło 101ml lub więcej, bo to jest strata.
Najbardziej opłaca się, jak ze wskazanych 100ml jest nalane mniej niż 100 i tylko w dolnej tolerancji błędu, bo to jest czysty zysk.

Wiec tankując np. 45l wajchy do drugiego albo trzeciego odbicia trudno stwierdzić, czy wlazło 44 - 45 - 46 litrów.

Jedno jest pewne, komp zaniża wartość o 0,4 / 0,5 / 0,6 litra, ale żeby to dokładniej sprawdzić, to trzeba laboratoryjnych pomiarów, bo nie wiemy o ile okłamują nas dystrybutory.

Teraz pytanie na jakiej podstawie jest wykonywany pomiar, którego wyniki są w katalogu ?

johnydaszek
23-05-2021, 23:19
Witam. Widzę, że temat już chyba wyjaśniony czyli 95 jest w instrukcji i lać 95. Z doświadczenia wiem, że 98 ma mniejszą kaloryczność więc zawsze jak zachciewało mi się eksperymentować to kończyło się to większym średnim spalaniem o jakieś pół litra na 100 km. Benzyna 98 nie daje więcej kopyta, jeżeli tego się spodziewasz. Jedynie silnik może ciszej pracować ale spalanie będzie na pewno wyższe. Ja mogę polecić tankowanie we wtorki na Shellu. Mają paliwo V-Power 95 w cenie zwykłego 95 i nie powiem, ale od pół roku wydaje mi się, że i on (TIPIACZ) i inne auta w domu (bez turbo), latają żwawiej. Wcześniej preferowałem BP i ORLEN ale teraz przeszedłem na "muszelkę" we wtorki. Niestety trzeba sprawdzić bo nie każda muszelka ma promocję na benzynę we wtorki a ON we czwartki. Ale to można przeczytać na ich stronie lub bezpośrednio na pistolecie nalewaka na stacji.

pawulg
25-06-2021, 12:21
Moje spalanie na trasie Rzeszów-Władysławowo( 400km powiatówki,300km autostrada na tempomacie 120km/h), 2+2 dzieci, bagażnik full. Całość 5,4l/100km, same powiatówki 4,7l :-). Instrukcja nie kłamie. Dystrybutor pokazał to samo.
40557

00raq00
15-07-2021, 23:13
Czy ktoś zauważył że jedynka działa strasznie dziwnie i potrafi rwać pomimo trzymania gazu w tej samej płaszczyźnie przy około 15 km/h?
W ASO sprawdzili sprzęgło i ewentualne błędy i stwierdzili że nie ma problemu, natomiast czasem podczas ruszania lub toczenia się na jedynce w korku (około 10-15km/h) jakby auto próbowało samo przyspieszyć i zwolnić i tak w kółko... Strasznie ciężko to opisać i zauważyłem że problem pojawia się prawdopodobnie przy lekkim nachyleniu w górę.

W ASO stwierdzili że sprzęgło się powinno ułożyć do około 3 tys km, na razie mam 1.8tys, ale nie wydaje mi się to możliwe że jedynka tak działa przez sprzęgło a inne biegi są ok.... :-(

Yarpen
23-07-2021, 18:41
Wcześniej tylko miałem diesel i byłem w zdziwiony że w instrukcji do Tipcia jest wypisana tylko benzyna 95, a nie 95 i 98, stąd moje pytanie.
Wiem że 98 jest "czystszą" benzyną i raczej nie powinno być problemu że wleje się ją zamiast 95. W instrukcji do innych silników też wpisują tylko 95?

No nie do końca jest tylko PB95 - cytat z instrukcji (strona nr 243): "Maksymalna moc silnika oraz osiągi samochodu mogą być zapewnione tylko w przypadku stosowania benzyny zielonej bezołowiowej o liczbie oktanowej (R.O.N.) 95 lub wyższej."

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Źle do przeliczasz.
W Tipo komputer zaniża spalanie o około 10% a nie o równy litr. Przy komputerowym spalaniu 6l realnie wychodzi 6,6, przy 9 realnie już wychodzi 10. Tak samo TSI spala procentowo mniej od T-Jet więc uzyskując w Tipo 6l, to w TSI bym uzyskał w okolicach 5l, może trochę mniej.
Jadąc Tipo 90-100 km/h potrafię uzyskać wynik około 6l pod warunkiem płynnej jazdy, bez niepotrzebnego nerwowego deptania pedału gazu.

W GP miałem tak, jak piszesz i tu się spodziewałem tego samego, a byłem mocno zdziwiony, jak przy pierwszym tankowaniu wyszło 5,6 l/100km z komputera i tyle samo z dystrybutora, a przy drugim odpowiednio 5,8 i 5,55 l/100km. Spore zaskoczenie. Zepsuli ;)

ŻuczekM
27-07-2021, 18:45
Moje spalanie na trasie Rzeszów-Władysławowo( 400km powiatówki,300km autostrada na tempomacie 120km/h), 2+2 dzieci, bagażnik full. Całość 5,4l/100km, same powiatówki 4,7l :-). Instrukcja nie kłamie. Dystrybutor pokazał to samo.
40557

Fajnie, że nie komputer nie zaniża spalania jak w innych wersjach benzynowych.
Zużycie paliwa niskie, takie właśnie powinno być w nowoczesnym silniku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Yarpen
08-08-2021, 00:48
Porównałem sobie te filmy:

https://youtu.be/9KmE42KyBYI?t=179 i https://youtu.be/zBa5HwWW22w?t=245

Czy mi się wydaje, czy przy zbliżonej prędkości obrotowej 1,4 jedzie na 6. biegu około 120 km/h, a 1,0 na 5. biegu około 135 km/h? Wychodzi na to, że 5. bieg w 1,0 jest zestopniowany lżej niż 6. w 1,4. Serio?

ŻuczekM
08-08-2021, 14:47
Oczywiście, przecież silnik jest dużo elastyczniejszy to może mieć dłuższe przełożenia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Yarpen
08-08-2021, 15:20
Myślałem, że szóstka jest w 1,4 nadbiegiem.

ŻuczekM
08-08-2021, 15:33
Takie jest wrażenie bo nie ma siły na niej płynnie przyspieszać ale to normalny bieg. Skrzynia jest tak krótko zestopniowana żeby ten silnik miał łatwiej się rozpędzić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Killer King
08-08-2021, 17:11
W 1,4 na 6 biegu przy 130km/h jest 3,5k. obr. Co w zupełności wystarczą na zwykłe toczenie autostradowe i zachowanie niskiego spalania.

Yarpen
08-08-2021, 22:05
Zgadza się. W zupełności wystarczy. W GP miałem tak zestopniowaną skrzynię, że przy 100 km/h miałem około 3000 obrotów - męcząca była jazda na drogach szybkiego ruchu. Czytałem gdzieś, że Linea przy tym samym silniku miała zestopniowana skrzynię inaczej - przy tej samej prędkości było około 2000 obrotów.

JackTheNight
08-08-2021, 23:41
Ja ostatnio zrobiłem 3000 km na autostradach, spalanie 6 litrów na 100-tkę - także w 1.4 95 koni myślę że niezły wynik.
Jechałem tak zazwyczaj 130km/h :)

denny
09-08-2021, 00:29
Zgadza się. W zupełności wystarczy. W GP miałem tak zestopniowaną skrzynię, że przy 100 km/h miałem około 3000 obrotów - męcząca była jazda na drogach szybkiego ruchu. Czytałem gdzieś, że Linea przy tym samym silniku miała zestopniowana skrzynię inaczej - przy tej samej prędkości było około 2000 obrotów.

Mam Lineę w rodzinie. Jak dobrze pamiętam to przy 100km/h było około 2500 obrotów. To i tak mniej niż 3000 w GP.

00raq00
15-08-2021, 20:55
Mam problem z tym silnikiem lub jakaś inna usterkę.

Chodzi o to, że podczas ruszania i utrzymywania prędkości 10-15 km/h (np w korku lub na parkingu) muszę pozostawać na 1 biegu, a powoduje to czasem dziwne rwanie jakby za mało mocy miał silnik. Nie jest to zwykły kangurek, bo nawet jak dodam więcej gazu dalej czuć jakby auto przyspieszało i zwalniało pomimo trzymania na gazie nogi na tym samym poziomie.

Przy przebiegu ~ 2000km zgłosiłem to ASO ale stwierdzili że wszystko ze sprzęgłem jest ok i nie odnotowali tego, ani żadnych spadków i błędów w komputerze.

Nie potrafię na razie znaleźć dokładnego sposobu (kąt nachylenia powierzchni itp) powtórzenia tego za każdym razem.

Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem z tym silnikiem?

Nie wiem co jest powodem występowania tej usterki, ale występuje najczęściej w korku np na autostradzie i w aucie pracują:
-klimatyzacja
-android auto
-czujniki (martwe pole, wykrywanie auta przed tipo, możliwe że czujniki parkowania)

Będę sprawdzał najpierw paliwo, do tej pory najczęściej tankowałem 95 podstawową na Orlen.

Prezes42
28-08-2021, 21:20
@00raq00
Ja mam całkiem podobnie z tym rwaniem przy 500 km przejechanych od zakupu, ale jakoś nie przejmuję się tym zbytnio. Być może silnik turbo tak ma. Osobiście pierwszy bieg traktuję jako taki aby tylko ruszyć z miejsca samochodem i od razu ,,dwójka'' leci. Wtedy nie ma tego problemu.

Swoją drogą możecie coś doradzić w kwestii zmiany biegów w 1.0 T?
Na wyświetlaczu podpowiedzi zmiany biegów jadąc 45-50 km już zaleca zmianę na ,,czwórkę'' z tym, że czy to jest takie rzeczywiście ekonomiczne i dobre dla samego silnika? Pozostaję na trójce przy tej prędkości mając lekko ponad 2tys obrotów.
Wskazywanie ,,piątego'' biegu przy prędkości 60 km też jest dla mnie trochę naciągane.

Killer King
28-08-2021, 22:12
Wskazówki / podpowiedzi zamiany biegów są dla eko szczurów, którzy myśląc o ekologii nieświadomie zajeżdżają silnik.

Z górki jeszcze ujdzie ale w drugą stronę to aż serde boli.

ŻuczekM
28-08-2021, 22:33
Nie bierzcie pod uwagę podpowiedzi zmiany biegów a szczególnie w trakcie układania silnika. W tym okresie należy zmieniać biegi w optymalnym zakresie obrotów, tak żeby silnik się nie był niepotrzebnie obciążany na niskich lub wysokich obrotach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

marx30
28-08-2021, 22:37
I koło dwumasowe. Przypomnę co tam mądre głowy piszą na ten temat: 1500 obr/min to graniczna prędkość obrotowa, czyli 25 Hz, przy której uaktywniają się jakieś rezonansy i rozwalają cały interes. Może to bardziej dotyczy diesli bo te nasze silniki turbo jeszcze nie jadą i chyba nikt nie piłuje na takich obrotach ale też ma związek z ecodrivingiem.

Obłomow
29-08-2021, 11:29
@00raq00
Ja mam całkiem podobnie z tym rwaniem przy 500 km przejechanych od zakupu, ale jakoś nie przejmuję się tym zbytnio. Być może silnik turbo tak ma. Osobiście pierwszy bieg traktuję jako taki aby tylko ruszyć z miejsca samochodem i od razu ,,dwójka'' leci. Wtedy nie ma tego problemu.

Swoją drogą możecie coś doradzić w kwestii zmiany biegów w 1.0 T?
Na wyświetlaczu podpowiedzi zmiany biegów jadąc 45-50 km już zaleca zmianę na ,,czwórkę'' z tym, że czy to jest takie rzeczywiście ekonomiczne i dobre dla samego silnika? Pozostaję na trójce przy tej prędkości mając lekko ponad 2tys obrotów.
Wskazywanie ,,piątego'' biegu przy prędkości 60 km też jest dla mnie trochę naciągane.

Ja mam co prawda 1.4 95 KM ale zupełnie ignoruję te "podpowiedzi" zmiany biegów. Zwracam uwagę tylko na obrotomierz i staram się nie schodzić poniżej 2 000 i nie wychodzić powyżej 3000 obrotów (tu oczywiście nie mówię o sytuacjach przy wyprzedzaniu czy maksymalnej jeździe na autostradzie na 6 biegu).

krowka1978
29-08-2021, 13:10
Swoją drogą możecie coś doradzić w kwestii zmiany biegów w 1.0 T?
Na wyświetlaczu podpowiedzi zmiany biegów jadąc 45-50 km już zaleca zmianę na ,,czwórkę'' z tym, że czy to jest takie rzeczywiście ekonomiczne i dobre dla samego silnika? Pozostaję na trójce przy tej prędkości mając lekko ponad 2tys obrotów.
Wskazywanie ,,piątego'' biegu przy prędkości 60 km też jest dla mnie trochę naciągane.
Na płaskim i przy delikatnej jeździe wszyscy problem widzą? Według tutejszych wróżbitów już powinienem mieć uwalony silnik, a dwumasa już dawno w kuble powinna być. Nie widzę żadnego problemu, żeby w TB jechać na 4 50km/h, czy 60km/h na 5 - obroty będą odpowiednie. Rozumiem, że 6 nigdy na DK nie wrzucisz, bo obroty będą poniżej 2tyś.? Jeszcze ciekawsze czytałem, że 6 tylko na autostradę... Wszystko zależy od silnika, czyli jak wygląda krzywa momentu, itd. i warunków jazdy. Wiadomo, pod górkę, czy przy ostrym bucie trzeba zredukować. Małego wolnossaka, z wysoko położonym momentem, żeby jechał, trzeba kręcić. W TB - to zależy ;-)
Co mają począć właściciele automatów, gdzie silniki potrafią zejść poniżej 1500obr.?

rajtkezjusz
29-08-2021, 14:51
I koło dwumasowe. Przypomnę co tam mądre głowy piszą na ten temat: 1500 obr/min to graniczna prędkość obrotowa, czyli 25 Hz, przy której uaktywniają się jakieś rezonansy i rozwalają cały interes. Może to bardziej dotyczy diesli bo te nasze silniki turbo jeszcze nie jadą i chyba nikt nie piłuje na takich obrotach ale też ma związek z ecodrivingiem.

Każde wirujące urządzenie ma tzw obroty krytyczne (najwyższe drgania przypisane do obrotów, obciążeń itd ) i trzeba je przejść , nie wolno w nich trwać. 1500 to chyba nawet nie pojedzie ? Nieee, auto musi żyć w obrotach troszkę (oczywiście bez przesady )

krowka1978
29-08-2021, 16:02
1500 to chyba nawet nie pojedzie ?
Wolnossak z GP 1.4 77KM, czy MultiAir 140KM pojedzie bez problemu, nie ma żadnych niepokojących objawów z silnika (przy 1300 też nie dudni, sprawdzałem) - nie wiem jak u Ciebie po tuningu, może jest inaczej ;-)
Z kolei w UNO 1.0 FIRE waliło na niskich obrotach, nie wiem jakich, bo obrotomierza mój nie miał.

Prezes42
29-08-2021, 17:02
Na płaskim i przy delikatnej jeździe wszyscy problem widzą? Według tutejszych wróżbitów już powinienem mieć uwalony silnik, a dwumasa już dawno w kuble powinna być. Nie widzę żadnego problemu, żeby w TB jechać na 4 50km/h, czy 60km/h na 5 - obroty będą odpowiednie. Rozumiem, że 6 nigdy na DK nie wrzucisz, bo obroty będą poniżej 2tyś.? Jeszcze ciekawsze czytałem, że 6 tylko na autostradę... Wszystko zależy od silnika, czyli jak wygląda krzywa momentu, itd. i warunków jazdy. Wiadomo, pod górkę, czy przy ostrym bucie trzeba zredukować. Małego wolnossaka, z wysoko położonym momentem, żeby jechał, trzeba kręcić. W TB - to zależy ;-)
Co mają począć właściciele automatów, gdzie silniki potrafią zejść poniżej 1500obr.?

Z racji tego, że 1.0 T ma 5 biegową skrzynię to 6-tki nie wrzucę, ale na 5-tkę wrzucam dopiero przy ok.65-70 km gdy obroty na czwórce przekroczą 2tys. Ogólnie to kierując się tymi podpowiedziami zmiany biegów z wyświetlacza nawet na płaskim czuć lekkie ,,duszenie'' silnika, więc wolę tego gazu trochę więcej dodać do zmiany.

Killer King
29-08-2021, 18:19
Właśnie o to chodzi, żeby nie dusić silnika na wolnych obrotach.
Z drugiej strony to każdy robi co chce, bo to jego sprawa i kasa.
Zaoszczędzi kilka zł na wajchę a wyda na mechanika - równowaga w naturze musi być :lol:

denny
01-09-2021, 16:33
Mam problem z tym silnikiem lub jakaś inna usterkę.

Chodzi o to, że podczas ruszania i utrzymywania prędkości 10-15 km/h (np w korku lub na parkingu) muszę pozostawać na 1 biegu, a powoduje to czasem dziwne rwanie jakby za mało mocy miał silnik. Nie jest to zwykły kangurek, bo nawet jak dodam więcej gazu dalej czuć jakby auto przyspieszało i zwalniało pomimo trzymania na gazie nogi na tym samym poziomie.

Przy przebiegu ~ 2000km zgłosiłem to ASO ale stwierdzili że wszystko ze sprzęgłem jest ok i nie odnotowali tego, ani żadnych spadków i błędów w komputerze.

Nie potrafię na razie znaleźć dokładnego sposobu (kąt nachylenia powierzchni itp) powtórzenia tego za każdym razem.

Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem z tym silnikiem?

Nie wiem co jest powodem występowania tej usterki, ale występuje najczęściej w korku np na autostradzie i w aucie pracują:
-klimatyzacja
-android auto
-czujniki (martwe pole, wykrywanie auta przed tipo, możliwe że czujniki parkowania)

Będę sprawdzał najpierw paliwo, do tej pory najczęściej tankowałem 95 podstawową na Orlen.

Czy udało Ci się ustalić jaka jest przyczyna? U mnie jest to samo. Natomiast w Astrze H, którą użytkuję od prawie 10 lat jest podobnie podczas wypalania DPF lub włączonej klimatyzacji i jest to w mojej opinii kwestia zwiększonej dawki paliwa. Auto podobnie jak Tipo zachowuje się nerwowo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. W Tipo 1.0 przejechałem dopiero niespełna 500KM i będę dalej obserwował.

00raq00
02-09-2021, 00:00
Czy udało Ci się ustalić jaka jest przyczyna? U mnie jest to samo. Natomiast w Astrze H, którą użytkuję od prawie 10 lat jest podobnie podczas wypalania DPF lub włączonej klimatyzacji i jest to w mojej opinii kwestia zwiększonej dawki paliwa. Auto podobnie jak Tipo zachowuje się nerwowo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. W Tipo 1.0 przejechałem dopiero niespełna 500KM i będę dalej obserwował.
Na razie zauważyłem że przy włączonej klimatyzacji problem się mocno nasila... W ASO umyli ręce i mówili że jest wszystko ok. Zobaczymy jak dostaną drugi raz auto...