Zobacz pełną wersję : Błąd systemów ESP, ABS itp. + Check Engine - C1221 C1307
Manifacturs
06-05-2021, 14:53
Cześć,
dzisiaj rano odpaliłem samochód i pojawiło się sporo błędów na desce m.in. ESP, ABS, Hill Hold Control + check engine
Po podpięciu pod komputer pokazało zapisane błędy w zakresie ABS:
C1221 - Wartość momentu obrotowego silnika nie potwierdzona
C1307 - Brak informacji o rodzaju usterki
Po skasowaniu nadal świecił się check engine ale samoczynnie zgasł po przejechaniu pewnego dystansu i kilkukrotnym odpalaniu samochodu.
Szukałem na forum i nie znalazłem informacji co może być przyczyną takich błędów? Czy z tych błędów da się wywnioskować co należałoby wymienić (np. czujnik abs w konkretnym kole)?
Z góry dzięki za pomoc w temacie
pawelhenryk
06-05-2021, 14:57
Cześć,
dzisiaj rano odpaliłem samochód i pojawiło się sporo błędów na desce m.in. ESP, ABS, Hill Hold Control + check engine
Po podpięciu pod komputer pokazało zapisane błędy w zakresie ABS:
C1221 - Wartość momentu obrotowego silnika nie potwierdzona
C1307 - Brak informacji o rodzaju usterki
Po skasowaniu nadal świecił się check engine ale samoczynnie zgasł po przejechaniu pewnego dystansu i kilkukrotnym odpalaniu samochodu.
Szukałem na forum i nie znalazłem informacji co może być przyczyną takich błędów? Czy z tych błędów da się wywnioskować co należałoby wymienić (np. czujnik abs w konkretnym kole)?
Z góry dzięki za pomoc w temacie
Temat już poruszany na forum. Miałem raz sytuację - błąd wszystkich układów. Po ponownym odpaleniu, problem zniknął. Po kontakcie tel. z serwisem i w trakcie 1 przeglądu kilka miesięcy później dowiedziałem się, że ten typ tak ma i jeśli będzie się powtarzać mam się zgłosić. Prawdopodobnie winne tego jest zasilanie (domyślam się, że chodzi o akumulator)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Potwierdzam miałem podobną usterkę. Nic nie znaleziono. Też stawiam na aku, bo u mnie raczej marnej jakości jest. Następnej zimy nie dotrwa....
Manifacturs
13-06-2022, 12:44
Problem niestety powrócił, po sprawdzeniu przez kompa:
- C122186 - Centralka silnika - nieważny sygnal
- C130786 - Usterka stanu sygnałów wejściowych TPMS - Nieważny sygnał
- B210A16 - Napięcie systemu - Napięcie obwodu poniżej wartości progowej
Zazwyczaj usterka pojawiała się w momencie odpalania, teraz pojawia się kilka minut po odpaleniu i jest zauważalna coraz częściej. Spotkał się ktoś z Was z rozwiązaniem takiego problemu?
Akumulator, zmierz dla formalnosci napiecia na aku podczas rozruchu.Jesli wyjdzie ponizej 10V , aku do wymiany. Luknij na masy nadwozia i silnika.Mozna sprawdzic napiecie MES-em w body.
JackTheNight
13-06-2022, 22:13
U mnie napięcie rozruchu schodzi do 9.4 V i żadnych błędów nie mam :)
Manifacturs
13-06-2022, 22:24
Po przygodach rok temu zmieniłem aku na nowego boscha, rok był spokój i teraz znowu się zaczyna… sprawdzę napięcie i dam znać
ochkarol
14-06-2022, 20:10
Akumulator, zmierz dla formalnosci napiecia na aku podczas rozruchu.Jesli wyjdzie ponizej 10V , aku do wymiany. Luknij na masy nadwozia i silnika.Mozna sprawdzic napiecie MES-em w body.
Też polecam masy sprawdzić. W byłym Peugeocie żony cuda na kiju się działy a winna była któraś masa (nie pamiętam już która).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.