PDA

Zobacz pe³n± wersjê : Po regeneracji gÅ‚owicy bierze dużo oleju



Leonsio40
29-04-2021, 22:27
Witam jestem posiadaczem Fiata Tipo 2019 1.4 95km z LPG po 73000 wypalił się zawór głowica została w całości zregenerowana po złożeniu auto zaczęło brać litr oleju na 300 km. Zapalił się czujnik sondy lambda za katalizatorem więc postanowiliśmy rozebrać dół silnika i wymienić pierścienie, panewki też były lekko przetarte podejrzewam że trochę się przetarły, bo pompę oleju też wymieniłem bo się nie spodziewałem za pierwszym razem po złożeniu silnika, że tak będzie pił olej i musiała pompa pochodzić na sucho. Auto robi duże przebiegi, była to kwestia dwóch dni kiedy zapaliła się kontrolka braku ciśnienia i bagnet był suchy.Po złożeniu dołu i góry silnika po raz drugi w zasadzie po remoncie całego silnika objaw brania oleju nie ustąpił.Postanowilismy zdjąć głowice i oddać do reklamacji.Glowica została jeszcze raz sprawdzona i wymienione zostały prowadnice zaworowe wydechowe choć mieściły się w normie .Po raz trzeci silnik został złożony i nic to nie dało dalej olej bierze . Może ktoś jest mi w stanie pomóc co można jeszcze tu zrobić, bo w zasadzie wszystkie możliwości i miejsca gdzie ten olej mógłby uciekać zostały zweryfikowane dodam ,że silnik pracuje równo został zmierzony ciśnieniowo proszę o poradę. Pozdrawiam

jacekviola
29-04-2021, 23:00
to ponownie jed¼ do tego który robil remont i skladaj reklamacjê DO SKUTKU. Postrasz s±dem, rzeczoznawc±, kumplem z ukrainy - niewazne. Ktos wzial za to niemale pieniadze i ma byc zrobione dobrze

frangles125
30-04-2021, 22:20
Witam jestem posiadaczem Fiata Tipo 2019 1.4 95km z LPG po 73000 wypalił się zawór głowica została w całości zregenerowana po złożeniu auto zaczęło brać litr oleju na 300 km. Zapalił się czujnik sondy lambda za katalizatorem więc postanowiliśmy rozebrać dół silnika i wymienić pierścienie, panewki też były lekko przetarte podejrzewam że trochę się przetarły, bo pompę oleju też wymieniłem bo się nie spodziewałem za pierwszym razem po złożeniu silnika, że tak będzie pił olej i musiała pompa pochodzić na sucho. Auto robi duże przebiegi, była to kwestia dwóch dni kiedy zapaliła się kontrolka braku ciśnienia i bagnet był suchy.Po złożeniu dołu i góry silnika po raz drugi w zasadzie po remoncie całego silnika objaw brania oleju nie ustąpił.Postanowilismy zdjąć głowice i oddać do reklamacji.Glowica została jeszcze raz sprawdzona i wymienione zostały prowadnice zaworowe wydechowe choć mieściły się w normie .Po raz trzeci silnik został złożony i nic to nie dało dalej olej bierze . Może ktoś jest mi w stanie pomóc co można jeszcze tu zrobić, bo w zasadzie wszystkie możliwości i miejsca gdzie ten olej mógłby uciekać zostały zweryfikowane dodam ,że silnik pracuje równo został zmierzony ciśnieniowo proszę o poradę. Pozdrawiam

G³owica to nie wszystko to zale¿y jak zrobiono ,powinno siê zdiagnozowaæ luz prowadnic zaworowych wymieniæ uszczelniacze zaworowe .A co do oleju to wymiana pierscieni t³okowych fabryczne s± do kitu.

Mystahajt
11-06-2021, 10:37
W jednym z aut mieli¶my to samo po wymianie pier¶cieñ to 100l na 100km finalnie wymieniony silnik. Tak¿e taniej ci wyjdzie wymiana silnika. Auto pracowa³ równo a chmura za autem jak w obozie koncentracyjnym

Tipus96
27-04-2022, 12:37
Panowie z tego co sie orientuje to zarówno 843a1000 jaki tjet mia³ pierscienie firmy Goetze z koncernu FEDERAL MOGUL kiedys Fiat te¿ bra³ od nich zawory do g³owic firmy AE.Pierscienie Goetze zazwyczaj sa dwuczêsciowe ze sprezynk± i posiadaja malutkie kanalik,ktore czêsto sie zapiekaja od nagaru bo ludzie te¿ wymieniaja oleje na longlife co 30tkm.Osobiscie jestem z dania oleje pao i co 10tkm plus plukanka w tych silnikach lub wymiana kompletu pierscieni na Mahle 3 czesciowe lub inne .W obu silnikach zastosowano zawory TRW ENGINE COMPONENTS ssace sa te same wydechowe ró¿ne i to jest problem przy lpg w tych silnikach 95km.Oba zawory s± zamienne wiecie co jest Ciekawe?W bravo z silnikiem 1.4 90km LPG fabrycznym sa te same zawory w g³owicy co w tipo 95 km i te¿ potrawia sie wypalic,ale tam jest chyba Landi renzo i silniki nie maja problemu z braniem oleju a to on podwyzsza tez temperature spalania dobrze tez to obrazuja egzemplarze tipo gdzie nalot jest okolo 300 tkm i dopiero zawory sa do wymiany przy takim nalocie silnik ma prawo juz pobrac wiecej oleju i wyklepac zawory.

(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.

Na szlifierni mogli ci wjebac uzywane zawory ialbo miales luz w prowadnicach chujowa szlifiernia jakas albo uszczelniacze zle dali badz stare