Zobacz pełną wersję : Woda we wnęce koła
maniekgrudziadz
29-04-2021, 21:02
Witam. Jestem tu nowy więc wybaczcie jakby co.
Od 3 dni jestem posiadaczem Tipo hatchback 1.4 T-jet , wszystko OK tylko jeden problem.
Woda we wnęce koła zapasowego.
Na myjące lałem ale nic nie dojrzałem. Ma ktoś pomysł?
jacekviola
29-04-2021, 22:05
tak. Wysuszyć , powycierać, jeden z latarką do bagaja, drugi polewa. Tak dlugo szukac az sie znajdzie
Przede wszystkim szukac kolo lamp
rajtkezjusz
30-04-2021, 12:50
Mam tez to w AVEO i 500X ,po zimie gdy auto szczelne jak termos naskraplało się kondensatu z pary ,szyb itd (gdzieś to przecież idzie ) i trafia tam ,gdzie nie ma tapicerki a spora różnica temperatur . Lekka zima nie ma problemu ,duża zima i woda jest
krowka1978
30-04-2021, 12:57
Z tym skraplaniem jakoś krzywo patrzę. Przez wiele lat ani w GP, ani w 500X nie miałem wody w bagażniku, chyba że w butelkach.
jacekviola
30-04-2021, 13:11
Mam tez to w AVEO i 500X ,po zimie gdy auto szczelne jak termos naskraplało się kondensatu z pary ,szyb itd (gdzieś to przecież idzie ) i trafia tam ,gdzie nie ma tapicerki a spora różnica temperatur . Lekka zima nie ma problemu ,duża zima i woda jest
bez jaj.
Może być drobna rosa na wewn stronie blachy ale nie stojąca woda.
rajtkezjusz
02-05-2021, 08:14
Po całej zimie się nazbierało wilgoci - zima słaba wody brak ,zima konkretniejsza i trochę tego się pozbierało . Nie dziwne ,że przez jesień (deszcz) nic ,a dopiero po zimie ? Oczywiście gdzieś tam może wchodzić (lampy mocowanie itd ) ,ale tego nie miałem w autach starszego typu ,takich mało szczelnych . Te co mam są termosami na kołach ,mało je wietrzymy ,bo ciągle klima i przepis na wilgoć gotowy .
Killer King
02-05-2021, 09:59
Przez ostatnie 10 lat nie widziałem ani kroplik kondensatu we wszystkich samochodach jakie miałem.
Bardziej bym stwierdził, że susza jak na pustyni.
Woda pojawiła się tylko raz jak wymieniłem szybę w sedanie ( kolizja ) i coś z uszczelką było nie tak.
Po pierwszym myciu były widoczne krople.
jacekviola
02-05-2021, 10:56
Przez ostatnie 10 lat nie widziałem ani kroplik kondensatu we wszystkich samochodach jakie miałem..
a zagladales kiedys pod wykladziny i boczki w bagazniku ?
Jak auto postoi na mrozie a w ciagu dnia zrobi się nieco cieplej to w kazdym aucie drobny kondensat się pojawi - bo musi.
Tyle ze tego nei widać bo to jest po drugiej stronie blachy ktora jest zaslonieta tapicerką, boczkami itp
Oczywiście nie na tyle zeby się kałuże robiły - to bzdura
Zdejmij plastiki wejdz do srodka i niech ktos leje po lampach. Zapewne tam jest problem. Troche zabawy ale dojdziesz co i jak. Mi nigdy wida nie stala sama z siebie przez warunki atmosferyczne itd. Zawsze problemem byla dostajaca sie woda i zawsze byla to droga przez lampy lub uszczelką bagazanika.
Killer King
02-05-2021, 14:37
Raczej samo z siebie nie cieknie.
Najczęściej jest to niechlujne składanie przez serwisie powypadkowy lub w garażu u Mietka.
Sprzedający oczywiście zapewnił, że nie były różnych przygód, o których nie ma śladu w ogłoszeniu ?
rajtkezjusz
02-05-2021, 15:08
W necie jest sporo o tym
-kondensat
-nieszczelność lamp
-nieszczelność łączeń blach ,należy poprawić co fabryka oszczędziła
-leci zaślepkami itd
-jeśli jest zbiorni lpg to on potrafi rosić przy sprężaniu gazu (krople od spodu )
bartusssp
02-05-2021, 16:10
Autor wątku nie napisał czy to była kałuża czy tylko wilgoc i skroplenie. Jeżeli kałuża to nie sądze, że powstała na skutek różnicy temperatur. Prędzej by wyschło niż zrobiło kałużę.
...Te co mam są termosami na kołach ,mało je wietrzymy ,bo ciągle klima i przepis na wilgoć gotowy .Tyle że klima osusza wnętrze pojazdu.
krowka1978
02-05-2021, 21:14
Tyle że klima osusza wnętrze pojazdu.
O ile jest odpowiednia temperatura zewnętrzna do uruchomienia sprężarki.
Regicide1
15-07-2021, 10:36
Nie szczelność przy lampie. Zrobili mi to rok temu i wszystko ok.
Krzycholu
01-03-2023, 17:21
Dziś i moje autko dopadł ten problem .
Zajrzałem do wnęki koła a tam woda .Nie jest to na bank żaden kondensat tylko raczej nieszczelnosc gum przy lampach .
Uszczelniłem to silikonem i będę obserwować problem ...🤔
P.S Sąsiad ma skodę Fabie, dziś garnkiem wybierał wode z wnęki koła.
Kuzwa co za szajs teraz robią...
Kuzwa co za szajs teraz robią...
Teraz jak teraz, w Corollach z przełomu wieków (w nowszych też jest to samo) to był standard, tylko woda przeważnie lała się do wnęk obok podłużnic.
pablos_206
01-03-2023, 22:43
Uszczelniłem to silikonem i będę obserwować problem ...
Toś teraz dołożył do pieca :) Kwaśny silikon będzie powodował korozję... także ten teges ja bym usunął.
Z własnego doświadczenia w hb u mnie woda wlewała się do wnęki z otworu kołka mocującego plastik we wnęce koła. Do dnia dzisiejszego nie wiem którędy spływała. Reflektorów nie ruszałem poprawiłem tylko uszczelkę tylnej klapy oraz udrożniłem spływ wody po tylnej szybie (pod osłonami bocznymi). Od tamtego czasu jak na razie spokój.
Krzycholu
23-12-2023, 13:02
Znowu woda we wnęce koła
Uszczelniłem gumy tylnych lamp w nadwoziu .
Po ostatnich obfitych opadach zaglądam a tam z pół litra wody .
Jak ona tam się dostaje ?
Nie wiem 🙉
Wnękę koła wyłóż paskiem z ręcznika papierowego około dwa centymetry i obserwuj z której strony robi się mokry. Będzie Ci łatwiej zlokalizować nieszczelność.
Potencjalne miejsca przecieku wody do bagażnika:
1 - Uszczelka klapy;
2 - Uszczelki lamp; Uwaga: Nowe uszczelki nadają się do lamp po roku około 2019 (niestety ASO o tym problemie nie wie i sprzedaje je również do starszych roczników). Zmienione lampy mają inaczej prowadzone krawędzie punktu styku z uszczelką. Przy montażu na starej lampie będzie nieszczelność wielkości małego palca przez którą będzie wlewała się woda do klapy.
3 - Uszczelka przycisku zamka (nie występuję), kamery, lamp tablicy rejestracyjnej;
4 - Uszczelka silnika wycieraczki;
5 - Łączenia blach;
6 - Kratki wentylacyjne zabudowane w tylnym pasie za zderzakiem (możliwa wymiana lub uszczelnienie);
W zasadzie przy punktach 1 – 4 woda powinna być odprowadzona przez otwory w dole klapy na zewnątrz i spłynąć sobie po zderzaku. Nie powinno mieć to wpływu na wodę, która pojawia się w pasie tylnym.
Jeżeli pojawia się woda w pasie tylnym to przelewa się ona do wnęki koła przez otwór mocujący plastikową osłonę pasa tylnego. Woda w tym profilu napływa ściekając z dachu w kierunku lamp zewnętrznych a następnie przez nieszczelność kratek wentylacyjnych (starzenie i utrata elastyczności gumy na łączeniu z karoserią) dostaje się do pasa tylnego. Tam sobie zalega i jak osiągnie poziom otworu w którym jest pin to przez niego sobie przesiąka.
44201441904419144192441934419444195441964419744198 4419944200
Potencjalne miejsca przecieku wody do bagażnika:
...
6 - Kratki wentylacyjne zabudowane w tylnym pasie za zderzakiem (możliwa wymiana lub uszczelnienie);
Jeżeli pojawia się woda w pasie tylnym to przelewa się ona do wnęki koła przez otwór mocujący plastikową osłonę pasa tylnego. Woda w tym profilu napływa ściekając z dachu w kierunku lamp zewnętrznych a następnie przez nieszczelność kratek wentylacyjnych (starzenie i utrata elastyczności gumy na łączeniu z karoserią) dostaje się do pasa tylnego. Tam sobie zalega i jak osiągnie poziom otworu w którym jest pin to przez niego sobie przesiąka.
Brawo. Tak miałem. W hatchbacku są 3 kratki. Miałem nieszczelność kratki bocznej. Była luźna na skutek destrukcji mikroporowatej uszczelki.
Nie trzeba zdejmować zderzaka by sprawdzić czy kratka jest luźna. Można chwycić ją ręką od dołu. Oczywiście tylko rozpoznanie, bo do wymiany trzeba zdjąć zderzak.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.