PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo 1.4 T-jet problemy z odpalaniem na benzynie



Oblech
26-04-2021, 11:31
Dobry,
Pacjent Tipo 1.4 T-Jet kupiony w 2019 roku. Założona instalacja LPG Tartarini przez AutoGaz Śląsk. W chwili obecnej 21tyś przebiegu.
Gwarancja skończyła się miesiąc temu.
Samochód ma problem z rozruchem na zimnym silniku.
Objawy: nierówno pracujący silnik, czasami nie pali na wszystkie cylindry. Ostatnio bardzo szybko migający check plus awaria systemu start and stop.

Auto jeździło do AGŚ bo podobno lpg rozwalało mapę z benzyny tak mądre głowy w Ganinexie stwierdziły. Były regulacje, była wymiana listwy wtryskowej znowu kalibracje. Poprawiło się na tydzień i dalej to samo.

Jakoś średnio wierzę że to wina lpg i teraz pytanie jak dalej szukać i gdzie szukać.
Mam kostkę do obd, coś tam mechanicznie ogarniam.
Jeśli wypadają zapłony to może cewka ale jak na złość nie ma w pamięci żadnego błędu więc nie wiem który cylinder żeby podmienić. Zajrzę w weekend do świec żeby zobaczyć czy tam coś nie tak.

Z komputera wiem że bardzo duża korekta w plusie jest na benzynie do 14.5 nawet dochodzi.
Auto jeździ na paliwie z BP ale tu nie szukam problemu bo 2 diesle i 3 benzyniaki z firmy też na tym paliwie jeźdżą i jest wszystko ok.

Do ganinexu nawet nie jadę bo tam ręce opadają. Starczy że kiedyś nas wydymali na wymianie dobrych świec po 5tyś km za jedyne 750 złotych.

Jakieś rady?

brylancik13
26-04-2021, 11:35
Reset map Pb i na razie pojezdzic z 200 km na benzynie. Potem dopiero zająć się regulacją lpg bo takie korekty na benzynie to chyba sporo za dużo

Kurva swoją drogą to żal mi już tego AGŚ, auta mają problemy osiągnąć 50 tys jak u mnie ale nie tylko bo tych historii jest wiele. Tutaj problemy na Tjet po 20 tyś, szkoda słów na ten pseudo serwis...

steyr
26-04-2021, 16:48
Zrób reset parametrów samoadaptacyjnych i zacznij jeździć tylko na PB. To co opisujesz to typowy problem w 1.4tjet z instalacją lpg, gdzie wina leży po stronie instalacji lpg.

Qvadrat
26-04-2021, 18:26
Steyr dobrze prawi. Przed zakupem pytałem mechanika z aso co brać tjet bez lpg i zakładać u nich czy od razu z fabrycznym. Doradził z fabrycznym z uwagi na nieporównywalna jakość montażu i właśnie fakt, ze tjet na lpg dołożonym musi być dobrze dostrojony bo inaczej będzie to co masz Ty.

Oblech
26-04-2021, 20:42
Czyli narazie olać układ pb nie szukać w świecach, cewkach tylko dalej szukać w lpg.
Tartarini to dla mnie już dno dna. Miałem/mam kilka samochodów z lpg tylko wszędzie stag włożony. Jeden fiat nawet 140 tyś km na gazie bez żadnej regulacji i bez żadnego serwisu filtrów był katowany i po 11 latach jak nówka nieśmigana zakończył życie dzwonem.

Ten reset na bp dam rade sam zrobić takim prostym kompem czy muszę gdzieś do kogoś się wybrać?

Już nawet przez myśl mi przechodzi żeby oddać auto do gazownika który robi nasze wszystkie auta i wywalić tartarini i staga włożyć. Tam tartarini nie tykaja.
Gdyby człowiek wiedział że przez 2 lata żadnej usterki nie będzie to w aso 4200 za tartarini bym nie dał tylko 3200 za staga u znajomego. Ale leasingi gwarancje i te sprawy...

steyr
27-04-2021, 15:35
MES-em + ELM327 ogarniesz bez problemu kasowanie parametrów samoadaptacyjnych.