PDA

Zobacz pełną wersję : 1.4 T-Jet Chip tuning



gienoza
10-04-2021, 22:58
Witam, szukam informacji na temat tuningu 1.4 T-jet. Ktoś już robił, jakich rezultatów można się spodziewać?

steyr
10-04-2021, 23:11
Samym softem ~140-150KM i 240-250Nm, dużo zależy od majstra i hamowni [lubią zawyżać co poniektórzy rezultaty]

gienoza
10-04-2021, 23:16
A jak to się przekłada na samą jazdę? 120 koni to niby nie mało, a jednak trochę słabo to jeździ a do tego to spalanie 🤷.

pietics
10-04-2021, 23:24
Po co zakładać nowy temat... wystarczy poszukać na forum. Wielu robiło, od prostych do skomplikowanych:
https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-44749/

Żeby nie było, że jestem nie uprzejmy: 144 KM, spalanie ok 06 - 0,8 litra mniejsze.

kastomat
11-04-2021, 08:02
Poszukaj w moich postach, znajdziesz wykres z hamowani, koszt gdzie i co robiłem.

mechanizator9
11-04-2021, 13:30
Jeśli masz FB to poszukaj też na grupie 1.4 T-JET Tuning, mody, porady, klamoty B-)

gienoza
11-04-2021, 21:16
Wielkie dzięki za pomoc 🤘👍

maurycy
02-02-2022, 21:12
Skusiłem się i ja . Postanowiłem zrobić to efektywnie co do niutków bo z konikami za wiele nie wyciągnie , ale wraz z majstrem stwierdziliśmy że przy turbo wielkości pięści nie da się więcej ukręcić bezpiecznie samym programem . Więc wyszło jak poniżej na zdjęciu . Po pierwszych jazdach stwierdzam że odpycha się już wcześniej , dużo przyjemniej jak przy oryginalnej mapie . Tuner stwierdził że na pewno będzie mniej palił ....zobaczę dam znać :smile:

adoks
03-02-2022, 23:44
Chipa robiłem 1,5 roku temu, była zauważalna poprawa, szczególnie przy wzniesieniach mimo że to tylko 20KM więcej, ale zdarzało się że przy nagłym przyspieszeniu dostawał chwilowej czkawki, ale mimo kilku prób (zmiana map) gość nie potrafił tego zdiagnozować. Latem ub.roku sytuacja została opanowana, podjechałem do warsztatu na poprawkę. Chociaż Tipo nie należy do demonów mocy przyspieszenia to po tym zabiegu sam nie mogę uwierzyć jak teraz dostaje kopyta. Krótko mówiąc jestem mega zadowolony. Co do spalania, trasa 100km Będzin-Ustroń, średnia prędkość w/g komputera 70km/h spalanie 7,1L

Qvadrat
04-02-2022, 05:44
A co było powodem tej sporadycznej czkawki? Co zostało poprawione?

adoks
04-02-2022, 11:31
Tego dokładnie nie potrafię powiedzieć, ale była to zmiana parametrów mapy silnika, teraz jest mega :)
i w dodatku zbiera się momentalnie od samego dołu.

Qvadrat
04-02-2022, 19:09
To powiedz gdzie u kogo to zrobiłeś :-)

adoks
05-02-2022, 01:15
Żadna tajemnica... CINSOFT k/Gliwic

marx30
05-02-2022, 03:14
no ja też robiłem w Cinsofcie i owszem moge powiedzieć że się lepiej odpycha (maks mam 140 KM i 252 niutki) ale nie od samego dołu. u mnie wykresy schodzą się w okolicach 2000 obr wcześniej moment i moc po chipie są ciut niższe.

steyr
05-02-2022, 11:07
U mnie na VL38 i 167KM też wstaje turbo od równo 2krpm.

maurycy
11-02-2022, 20:03
Dziś doszła korekta mapy , bo się okazało że za co... którymś razem 4,5,6 bieg powyżej 3 tyś zamiast ,,ognia '' była chwilowa czkawka a potem dopiero ::lol: jazda . Program na testach zobaczymy na tą chwilę super .

adoks
11-02-2022, 21:05
Miałem to samo, na niższych biegach czkawka była nie zauważalna, teraz jest extra :smile:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


no ja też robiłem w Cinsofcie i owszem moge powiedzieć że się lepiej odpycha (maks mam 140 KM i 252 niutki) ale nie od samego dołu. u mnie wykresy schodzą się w okolicach 2000 obr wcześniej moment i moc po chipie są ciut niższe.

Pisząc "zbiera się od samego dołu" dotyczy fizycznego odczucia, jest zdecydowanie lepiej niż było,
a przecież nie było źle, sam wiesz jak jest po Chip'ie. Nie podeprę mojego odczucia wykresem,
bo poprawka była robiona na poczekaniu w ciągu 1h i Tipo nie zaliczył ponownie hamowni, więc
wykres z 1-szego programu nijak ma się do obecnej sytuacji.

maurycy
12-02-2022, 12:47
Miałem to samo, na niższych biegach czkawka była nie zauważalna, teraz jest extra :smile:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Pisząc "zbiera się od samego dołu" dotyczy fizycznego odczucia, jest zdecydowanie lepiej niż było,
a przecież nie było źle, sam wiesz jak jest po Chip'ie. Nie podeprę mojego odczucia wykresem,
bo poprawka była robiona na poczekaniu w ciągu 1h i Tipo nie zaliczył ponownie hamowni, więc
wykres z 1-szego programu nijak ma się do obecnej sytuacji.

Od samego dołu czyli od jakich obrotów :confused: Nie jest to turbo -diesel więc od 2 tyś raczej na pewno nie pociągnie turbo , u mnie.... tak mi się wydaje że zabawa zaczyna się od 2700-2850 obr.;-)

steyr
12-02-2022, 23:28
Od samego dołu czyli od jakich obrotów :confused: Nie jest to turbo -diesel więc od 2 tyś raczej na pewno nie pociągnie turbo , u mnie.... tak mi się wydaje że zabawa zaczyna się od 2700-2850 obr.;-)

W serii 120km? U mnie na Vl38 od równo 2krpm turbo wstaje, a "zabawa" zaczyna się pow. 3krpm.

maurycy
13-02-2022, 10:32
W serii 120km? U mnie na Vl38 od równo 2krpm turbo wstaje, a "zabawa" zaczyna się pow. 3krpm.
A jak Ci wychodzi spalanie przy normalnej jeżdzie ,w porównaniu z tym co było od początku w serii ?

steyr
13-02-2022, 13:40
A jak Ci wychodzi spalanie przy normalnej jeżdzie ,w porównaniu z tym co było od początku w serii ?Sam się zaskoczyłem, częściej pałuje do 4-5krpm i spalanie bez zmian. Ciężko przekroczyć 10l LPG na 100km. Przeważnie kraze wokół 9-10l LPG. Przy spokojnej jeździe mam wrażenie że pali mniej, aczkolwiek ciężko zrobić cała butle żebym gdzieś na 2 pasmowke nie wyskoczył i go nie przycisnął.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

marx30
13-02-2022, 23:28
U mnie ostatni odczyt to tempomat 135 kmh=10.2 l lpg. Prawie całość tzn ok 250 km ekspresówką między tankowaniami.

Matteusz86
29-05-2023, 19:31
A jak Ci wychodzi spalanie przy normalnej jeżdzie ,w porównaniu z tym co było od początku w serii ?

cześć,
trochę odgrzebię temat :)
jak Wychodzi wam spalanie po chip stage1 , sam program ?

ja mam wrażenie ze u mnie zaczął palic więcej
121KM --> 143KM
194Nm --> 269Nm

steyr
30-05-2023, 11:02
cześć,
trochę odgrzebię temat :)
jak Wychodzi wam spalanie po chip stage1 , sam program ?

ja mam wrażenie ze u mnie zaczął palic więcej
121KM --> 143KM
194Nm --> 269Nm

Gdzie robiłeś program? U mnie może spala więcej 1l lpg/100km.

maurycy
30-05-2023, 11:53
U mnie różnicy w spalaniu nie zauważam żadnej ;-)

Matteusz86
31-05-2023, 09:20
Gdzie robiłeś program? U mnie może spala więcej 1l lpg/100km.

https://ar-cars.pl/

ja jestem przez załozeniem gazu i spalił mi ostatnio na trasie (autostrada A1) przy tempomacie 120-125 km/h 8l
w miescie ciezko zejsc ponizej 10l


U mnie różnicy w spalaniu nie zauważam żadnej ;-)

to jakie masz wartości spalania ?:)

marx30
31-05-2023, 09:44
Gadanie o średnim spalaniu w silniku z turbiną jest lekko bez sensu. U mnie mogę osiągnąć 7,8 LPG (droga powiatowa prędkość 70-90), albo 11 (autostrada tempomat 140). Takie mam skrajne wartości spalania po chipie na 141KM 252 Nm. Ale w sumie przy LPG to mi to zwisa i na co dzień tego nie monitoruję.

Matteusz86
31-05-2023, 10:04
Gadanie o średnim spalaniu w silniku z turbiną jest lekko bez sensu.

ok, a czemu jest bez sensu?
pytam z czystej ciekawości, nie neguje, po prostu lubię wiedzieć :)

marx30
31-05-2023, 10:18
bo turbo a raczej korzystanie z jego mozliwości "rozciąga" zakres wartości i jest mocno skorelowane ze stylem jazdy. Bardziej niż w silniku wolnossącym.

Qvadrat
01-06-2023, 00:04
Ja mam nogę jak słoń i mi pali jak smok… taka oto zależność.

maurycy
01-06-2023, 13:07
to jakie masz wartości spalania ?:)
No to tak jak koledzy Ci powiedzieli ....jak będę jechał stylem ,, na dziadka '' drogą krajową spali mi 5.5-6L , jak przycisnę to 7-9L akurat tego nie porównasz ze swoją nogą - stylem . Musiałbyś sam dwoma fiatami się przejechać i to sprawdzić . Ja napisałem że nie zauważam u siebie zmian w zużyciu paliwa ale jeżdżę swoim stylem który znam i wiem ile było przed , a ile po dodaniu koni .

misiek77
21-06-2023, 22:50
Chipa robiłem 1,5 roku temu, była zauważalna poprawa, szczególnie przy wzniesieniach mimo że to tylko 20KM więcej, ale zdarzało się że przy nagłym przyspieszeniu dostawał chwilowej czkawki, ale mimo kilku prób (zmiana map) gość nie potrafił tego zdiagnozować. Latem ub.roku sytuacja została opanowana, podjechałem do warsztatu na poprawkę. Chociaż Tipo nie należy do demonów mocy przyspieszenia to po tym zabiegu sam nie mogę uwierzyć jak teraz dostaje kopyta. Krótko mówiąc jestem mega zadowolony. Co do spalania, trasa 100km Będzin-Ustroń, średnia prędkość w/g komputera 70km/h spalanie 7,1L

Ile razy jeździłeś na poprawki zanim doszedł co jest nie tak? Ja robiłem niedawno chipa i jest lepiej ale nadal szarpie, nie jest idealnie.

adoks
22-06-2023, 00:12
Była pandemia, po "zabiegu" pojechałem raz, zdjął mapy i wgrał fabryczne na których była "czkawka" ale bardzo nie wielka
więc nie zwracałem na to uwagi, miałem wrażenie że to od nierówności na drodze. Tipo był wtedy na gwarancji
więc doradził mi jechać do ASO, tak też zrobiłem ale tam oczywiście uznali że wszystko jest OK, więc zostały wgrane
ponownie mapy chip.... Tak jeździłem przez 0,5 roku, nie było źle ale czasem ta czkawka była irytująca. Po największej
fali pandemii zadzwoniłem do warsztatu a gość sam mi oznajmił że ma już antidotum na na tą bolączkę i umówił mi
wizytę. Od tamtej pory minął już ponad rok i jest OK :)


Ile razy jeździłeś na poprawki zanim doszedł co jest nie tak? Ja robiłem niedawno chipa i jest lepiej ale nadal szarpie, nie jest idealnie.
to ciekawe co piszesz bo z tym problemem uporał się również w innych modelach Fiata

misiek77
22-06-2023, 20:14
Na jakim paliwie masz zrobionego chipa, PB95, czy PB98? Ile masz teraz KM i Nm?

Davvid
22-06-2023, 22:03
Była pandemia, po "zabiegu" pojechałem raz, zdjął mapy i wgrał fabryczne na których była "czkawka" ale bardzo nie wielka
więc nie zwracałem na to uwagi, miałem wrażenie że to od nierówności na drodze. Tipo był wtedy na gwarancji
więc doradził mi jechać do ASO, tak też zrobiłem ale tam oczywiście uznali że wszystko jest OK, więc zostały wgrane
ponownie mapy chip.... Tak jeździłem przez 0,5 roku, nie było źle ale czasem ta czkawka była irytująca. Po największej
fali pandemii zadzwoniłem do warsztatu a gość sam mi oznajmił że ma już antidotum na na tą bolączkę i umówił mi
wizytę. Od tamtej pory minął już ponad rok i jest OK :)


to ciekawe co piszesz bo z tym problemem uporał się również w innych modelach Fiata

niestety, ale się nie uporał. Mi też CINSOFT obiecywał, że się tym zajmie przy robieniu chipa, a finalnie nie udało mu się tego ogarnąć. Także najwyraźniej wszystko zależy od konkretnego egzemplarza silnika/turbo -> z niektórymi mu się udaje, a z innymi nie.

adoks
22-06-2023, 23:48
Na jakim paliwie masz zrobionego chipa, PB95, czy PB98? Ile masz teraz KM i Nm?

Przy strojeniu w baku była pb95 ale wstępnie uzgadniałem z warsztatem że ma być na pb98
i na pb98 jeżdżę, w/g wykresu z 127,7KM na 136,4 K moment obr. z 209,4 Nm na 236,7 Nm
jest to wynik z pierwszego chip'a, po drugim na zaliczył hamowni bo było robione na poczekaniu
ok.1h ale po drugim chip'ie jest mega lepiej.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


niestety, ale się nie uporał. Mi też CINSOFT obiecywał, że się tym zajmie przy robieniu chipa, a finalnie nie udało mu się tego ogarnąć. Także najwyraźniej wszystko zależy od konkretnego egzemplarza silnika/turbo -> z niektórymi mu się udaje, a z innymi nie.

1,4Tjet to nie powinno być różnicy. W moim przypadku "doktorat" zrobił na jakimś transportowcu
Fiata ale też z silnikiem 1,4Tjet. Powiedział że to ten sam silnik to powinno być OK i tak faktycznie jest.

marx30
23-06-2023, 00:34
Ciekawe ze jednemu wychodzi 140 kilka kucy i ponad 260 niutkow innemu 140/250 a jeszcze innemu 230 kilka. Ale w sumie do tych wartosci sie nie ma co przywiazywac wazniejsze w jakim zakresie.Jak mam 141/252 (na benzynie na gazie troszke mniej: 139/249 chyba).
Ale to jest taki pik, co sprawia mile uczucie kopa w plecy ale na wyscigi sie nie nadaje bo potem puchnie. Co nie zmienia faktu że różnych kojarzących tipo z mułem ludków wprawia na drodze w zakłopotanie.

adoks
23-06-2023, 00:51
Ciekawe ze jednemu wychodzi 140 kilka kucy i ponad 260 niutkow innemu 140/250 a jeszcze innemu 230 kilka. Ale w sumie do tych wartosci sie nie ma co przywiazywac wazniejsze w jakim zakresie.Jak mam 141/252 (na benzynie na gazie troszke mniej: 139/249 chyba).
Ale to jest taki pik, co sprawia mile uczucie kopa w plecy ale na wyscigi sie nie nadaje bo potem puchnie. Co nie zmienia faktu że różnych kojarzących tipo z mułem ludków wprawia na drodze w zakłopotanie.

O to trzeba by zapytać gościa z warsztatu. Co do liczb to masz rację, Ja jestem
mega zadowolony z tego co mam teraz pod nogą :)

misiek77
23-06-2023, 07:08
niestety, ale się nie uporał. Mi też CINSOFT obiecywał, że się tym zajmie przy robieniu chipa, a finalnie nie udało mu się tego ogarnąć. Także najwyraźniej wszystko zależy od konkretnego egzemplarza silnika/turbo -> z niektórymi mu się udaje, a z innymi nie.

Jeśli się nie uporał to powinien chyba zwrócić pieniądze? Ja sporo za to zapłaciłem a nie do końca jest ok. Nie wiem co teraz robić.

Davvid
23-06-2023, 20:03
Jeśli się nie uporał to powinien chyba zwrócić pieniądze? Ja sporo za to zapłaciłem a nie do końca jest ok. Nie wiem co teraz robić.

Problemy tutaj są dwa: po pierwsze od kilku tygodni nie jestem w stanie się z nim skontaktować, żeby doprowadzić choćby do powtórnej wizyty i jakiejkolwiek korekty (szczegóły opisywałem w innym wątku). A po drugie teoretycznie umawiałem się na zrobienie chipa, a falowaniem miał się zająć przy tej okazji. Oczywiście nigdzie na mailu ani w żadnej innej formie pisemnej nie mam, że przed zleceniem zobowiązał się do rozwiązania tego tematu. Więc ze zwrotem pieniędzy raczej będzie ciężko.

Ale doskonale Cię rozumiem, bo też nie jestem zadowolony w 100% a kasa jednak spora. Zdecydowałem się na chipa, żeby poprawić sobie "doznania z jazdy" a niestety pomimo plusów chipa i tak mocno się wkur...iam z powodu tego falowania.

Co z tym zrobić? Trudno powiedzieć, ale jak znajdziemy więcej takich niezadowolonych z CINSOFTU to może uda nam się go przycisnąć grupowo.

misiek77
23-06-2023, 20:26
Zdecydowałem się zrobić to w CINSOFT bo ma bardzo dobre opinie, a tu takie coś. Piszesz o falowaniu obrotów? U mnie obroty idealne, nic nie faluje. Jest ciut lepiej jeśli chodzi o moc i przyśpieszenie, ale na maxa wkurza poszarpywanie na każdym biegu, przymulanie i lekkie kangurki podczas jazdy, nie ma po prostu efektu "wow" po chipie.
Piszesz że nie możesz się skontaktować. Nie odbiera telefonu i nie odpisuje na maile?

steyr
23-06-2023, 21:16
Miałem poprawki robić w Cinsoft po innym tunerze który mi skopał program. Obszedlem to w inny sposób ale nadal idealnie nie jest. Ale raczej do Cinsoftu się nie udam po Waszych opiniach. Mam innego tunera w Będzinie, kontaktowałem się z nim. Ponoć zna temat, znajomy robil u niego starsze Bravo Tjet i ok. Przynajmniej ten nie robi problemu z poprawkami, bo znajomy był na jakiejś poprawce i nie robił mu problemu.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

misiek77
23-06-2023, 21:57
W starszych samochodach nie ma tego problemu. Tu chodzi o to że do starej konstrukcji silnika jakim jest T-Jet wcisnęli normę euro 6 i we wszystkich opartych na tej normie T-Jetach jest ten problem. Występuje on w mniejszym lub większym stopniu, a usunąć też można go całkowicie chiptuningiem lub znacznie ograniczyć. U mnie mam wrażenie że poprawa jest niewielka i to mnie wkurza.

steyr
23-06-2023, 22:33
Pokazywał mi ten tuner wykres po strojeniu Tipo tjet 2020r, wykres gładki. Temat zna, może się zdecyduje na niego w przypływie $$$[emoji38]

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Davvid
23-06-2023, 23:41
Zdecydowałem się zrobić to w CINSOFT bo ma bardzo dobre opinie, a tu takie coś. Piszesz o falowaniu obrotów? U mnie obroty idealne, nic nie faluje. Jest ciut lepiej jeśli chodzi o moc i przyśpieszenie, ale na maxa wkurza poszarpywanie na każdym biegu, przymulanie i lekkie kangurki podczas jazdy, nie ma po prostu efektu "wow" po chipie.

Może nieprecyzyjnie się określiłem pisząc o falowaniu. Chodziło mi jak najbardziej o to poszarpywanie/kangurowanie przy przyspieszaniu. Głównym winowajcą z tego co pisał gdzie indziej steyr jest brak regulacji na sztandze gruszki. I oni wszyscy o tym niby wiedzą, ale wpierają, że chipem jakoś to ogarną. I to mnie najbardziej wkurza. Bo gdyby przed chipem mi powiedział "wie Pan co, jest tutaj ryzyko, że się nie uda tego zrobić tak, żeby nie szarpało" zamiast "zajmiemy się tym szarpaniem" to bym się 5 razy zastanowił czy w ogóle podchodzić do tematu.



Piszesz że nie możesz się skontaktować. Nie odbiera telefonu i nie odpisuje na maile?

Nie chcę za bardzo robić tutaj offtop'u, bo już to opisywałem, ale skoro dopytujesz to odpowiem. Pisałem kilka maili, żeby się umówić na poprawkę reakcji pedału gazu (bo to też mi mieli zrobić a nie zrobili). Na to dostawałem odpowiedź typu "Możemy to zrobić kiedyś po południu, po wcześniejszym umówieniu". Jak dopytywałem kiedy dokładnie to była cisza przez kolejne dni i tygodnie. I tak kilka razy. W międzyczasie wysyłałem wiadomości na whatsapp i sms z prośbą o kontakt => brak jakiejkolwiek reakcji. Kilkukrotnie dzwoniłem i chyba tylko raz udało mi się, że odebrał telefon i usłyszałem tylko "dzień dobry, nie mogę teraz rozmawiać, oddzwonię". I nie oddzwaniał. Także dla mnie totalny brak poszanowania klienta. Dodam tylko, że przed zrobieniem chipa jakimś cudem znajdował czas, żeby mi odpisywać na maile. Z opóźnieniem, ale jednak. A jak już skasował pieniądze to już się martw człowieku sam.

Przez ostatnie 2-3 tygodnie już nie podejmowałem kolejnych prób kontaktu, bo byłem na urlopie, ale zamierzam wznowić próby kontaktu aż do skutku.

steyr
23-06-2023, 23:50
Standardowo, jak trzeba złapać klienta to gonią za przynęta. Jak już przynęta chwyci i klienta skasują to Ciebie nie znają. U mnie był ten sam motyw, gość wymyślał dziwne niestworzone rzeczy jak zgłaszałem reklamacje. Olałem dziada.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

misiek77
23-06-2023, 23:54
To może niech wgra z powrotem oryginalne mapy i zwróci kasę.

Davvid
24-06-2023, 01:17
Standardowo, jak trzeba złapać klienta to gonią za przynęta. Jak już przynęta chwyci i klienta skasują to Ciebie nie znają. U mnie był ten sam motyw, gość wymyślał dziwne niestworzone rzeczy jak zgłaszałem reklamacje. Olałem dziada.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Też CINSOFT czy ktoś inny?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


To może niech wgra z powrotem oryginalne mapy i zwróci kasę.

Póki co nawet nie mam jak z nim przedyskutować potencjalnych opcji ;-)

steyr
24-06-2023, 09:21
Też CINSOFT czy ktoś inny?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Póki co nawet nie mam jak z nim przedyskutować potencjalnych opcji ;-)Nie, inny tuner z Krk.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

misiek77
24-06-2023, 19:58
Dzisiaj zrobiłem dłuższą trasę, pierwszą po chiptuningu i mam wrażenie że jest tak samo albo nawet gorzej niż na oryginalnym sofcie. Wydaje mi się że też trochę więcej pali.

adoks
27-06-2023, 00:06
Póki co nawet nie mam jak z nim przedyskutować potencjalnych opcji ;-)

Nie będę tu stawał w obronie Cinsoft'u, ale jak już pisałem wcześniej też miałem problem z "czkawką"
lecz po poprawce (za którą notabene dodatkowo coś skasował) problemu nie mam.
Davvid, o ile dobrze pamiętam byłeś u mnie w ubiegłym roku właśnie na jeździe testowej i było OK?

@steyr, też miałeś okazję mnie odwiedzić, co prawda w innej sprawie, znasz adres, gdy będziesz w okolicy
podjedź i zrobimy krótką jazdę testową. Przy okazji, napisałeś że znalazłeś "magica" w Będzinie, to mój
rejon ale nie znam takiego. Podaj namiary, może się kiedyś przydać :)

steyr
27-06-2023, 00:12
Na priv mogę podać, reklamować nie zamierzam bo osobiście jeszcze nie korzystałem z jego usług.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Lysy13
27-06-2023, 13:43
Strefa Tuningu w Gdyni robi fajnie
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230627/aa965a06309bfe89de9a1be5e086f75b.png


Pozdrawiam Łysy13 [emoji106][emoji41][emoji106][emoji594][emoji602][emoji1200][emoji1132]

Davvid
27-06-2023, 23:06
Nie będę tu stawał w obronie Cinsoft'u, ale jak już pisałem wcześniej też miałem problem z "czkawką"
lecz po poprawce (za którą notabene dodatkowo coś skasował) problemu nie mam.
Davvid, o ile dobrze pamiętam byłeś u mnie w ubiegłym roku właśnie na jeździe testowej i było OK?

@steyr, też miałeś okazję mnie odwiedzić, co prawda w innej sprawie, znasz adres, gdy będziesz w okolicy
podjedź i zrobimy krótką jazdę testową. Przy okazji, napisałeś że znalazłeś "magica" w Będzinie, to mój
rejon ale nie znam takiego. Podaj namiary, może się kiedyś przydać :)

Tak, dokładnie. Byłem u Ciebie i było OK jak najbardziej. To była jedna z przesłanek do tego, żeby pomimo wcześniejszych wątpliwości zdecydować się na chipa w CINSOFT. Natomiast jak widać na moim przykładzie i nie tylko temat kangurowania nie jest do ogarnięcia samym chipem we wszystkich samochodach. Niestety o tym już p. Marcin z CINSOFT nie mówi wprost przed zrobieniem chipa - moim zdaniem dlatego, żeby nie zniechęcić potencjalnego klienta.
Widzisz ja chętnie też bym pojechał na poprawkę (która btw powinna być darmowa), ale jak już pisałem kontakt umarł...

adoks
29-06-2023, 00:33
Jak już pisałem w jednym z moich postów z tą "czkawką" jeździłem ok.0,5 roku, była pandemia więc nie
drążyłem tematu ale że ta przypadłość była dość irytująca to zacząłem trochę grzebać w sieci i znalazłem
warsztat chiptuningowy w Bielsku. Mają też stronę na FB i tam też doczytałem że znają problem "czkawki"
i że ich chip ją niweluje. Następnego dnia miałem zadzwonić do nich i dopytać o szczegóły przedstawiając
swój problem (bez owijania w bawełnę) ale pomyślałem że wykonam najpierw tel. do Cinsoft'u i tak też
stało ...dalszą historię już znasz z moich postów. Nie kontaktowałem się z firmą z Bielska bo już nie miałem
potrzeby. Piszę o tym że może to być alternatywa dla Ciebie oraz @ssteyr który też szkuka kogoś w tym
temacie. Firma z Bielska to EcuMod.

marx30
29-06-2023, 00:39
A nie są to jakieś luzy na linii gruszka-zawór w turbo albo coś podobnego? Mi się to zdarzyło kilka razy ale nie umiem odtworzyć w jakich warunkach (czy but w podłogę czy bardziej łagodnie). I też nie kangur ale lekkie spowolnienie.

steyr
29-06-2023, 08:24
A nie są to jakieś luzy na linii gruszka-zawór w turbo albo coś podobnego? Mi się to zdarzyło kilka razy ale nie umiem odtworzyć w jakich warunkach (czy but w podłogę czy bardziej łagodnie). I też nie kangur ale lekkie spowolnienie.Niee, sprawdzałem u siebie na różnych gruszkach i podobnie był efekt. Podmienialem sondy lambda, map sensory, zawór upustowy i to samo. Z tym że u mnie problem pojawił się od razu po sofcie, więc na dzień dobry odrzucalem że akurat jest awaria jakiegoś czujnika ale dla świętego spokoju podmienilem bo miałem taką mozliwosc bez kosztow dodatkowych. Tuner z którym rozmawiałem na ten temat przekazał że to kwestia odpowiednio ustawionych limiterow w każdej rewizji softu, że na tym schodzi. Mi przekazał że strojenie może zejść nawet do 10h jak uparta sztuka jest.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

misiek77
07-07-2023, 18:46
Czy zna ktoś jakiegoś fachowca ze Śląska który dobrze ogarnia fiaty? Chodzi o znalezienie przyczyny poszarpywania i jakby słabszej redakcji na pedał gazu. Ogólnie nie ma "powera" i jest jakiś taki zamulony. Też tak macie że coś delikatnie gwiżdże przy przyśpieszaniu? Turbina sprawdzona przez ASO i Cinsoft i niby jest ok.

steyr
07-07-2023, 19:17
Czy zna ktoś jakiegoś fachowca ze Śląska który dobrze ogarnia fiaty? Chodzi o znalezienie przyczyny poszarpywania i jakby słabszej redakcji na pedał gazu. Ogólnie nie ma "powera" i jest jakiś taki zamulony. Też tak macie że coś delikatnie gwiżdże przy przyśpieszaniu? Turbina sprawdzona przez ASO i Cinsoft i niby jest ok.Cinsoft nie ogarnął problemu? Sprawdzić szczelność dolotu, szczelność zaworu DV i gruszkę w turbo. Mogę się podjąć ale Wadowice małopolskie.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

misiek77
07-07-2023, 21:36
Też liczyłem że Cinsoft coś znajdzie, a o on zrobił tylko chipa i twierdzi że wszystko jest ok. A nic się nie zmieniło, poza tym że zaczął więcej palić (a podobno po chipie ma mniej palić, być żwawszy i lepiej reagować na pedał gazu)

marx30
07-07-2023, 22:23
W cuda to nie wierzę że coś po chipie ma lepszego kopa i mniej pali zwłaszcza przy obecnych normach gdzie mieszanka jest już tak uboga że spaliny są bardzo gorące. I cinsoft wiedząc to podchodzi asekuracyjnie i dolewa paliwa uzyskując bardziej znośny AFR gdzieś tam w okolicy mocy max chyba. To jak ma to palić mniej? Może jedynie turbo i kolektor podziękują za to.

misiek77
11-07-2023, 20:57
A robił ktoś z Was chiptuning na 170 KM z wymianą sprężarki na większą? Jak to wygląda cenowo? Jak ze spalaniem i przyrostem mocy?

boch
23-08-2023, 10:45
Żadna tajemnica... CINSOFT k/Gliwic

To jaki koszt? �� Może być na PW ��


A robił ktoś z Was chiptuning na 170 KM z wymianą sprężarki na większą? Jak to wygląda cenowo? Jak ze spalaniem i przyrostem mocy?

A mnie ciekawi ile by się ugrało zmieniając mapę i sam IC na większy od diesla 2.0, który ponoć pasuje P&P? Tak czytałem na grupie AR.

marx30
26-08-2023, 15:12
Na hasło ***** *** jest znizka ;-). Ja zrobilem sam program icka przy tej turbinie wielkości pięści to chyba nie ma sensu wymieniać.

boch
26-08-2023, 15:22
Na hasło ***** *** jest znizka
To gdzie ta zniżka? :D

marx30
26-08-2023, 17:38
U Cinka of kors. Nie wiem jak z wymianą turbiny. Tzn wiem że mocy i wrażeń więcej ale mimo wszystko to dupowóz na codzień i musi palić na jakimś akceptowalnym poziomie. Może ktoś się wypowie jak to jest po wymianie turbo. Mi teraz przy dobrych warunkach jazdy tzn w miare bezwietrznie autostrada tempomat ustawiony na licznikowe 130 kmh spala równe 10 l lpg/100 km.

boch
26-08-2023, 19:08
u cinka of kors. Nie wiem jak z wymianą turbiny. Tzn wiem że mocy i wrażeń więcej ale mimo wszystko to dupowóz na codzień i musi palić na jakimś akceptowalnym poziomie. Może ktoś się wypowie jak to jest po wymianie turbo. Mi teraz przy dobrych warunkach jazdy tzn w miare bezwietrznie autostrada tempomat ustawiony na licznikowe 130 kmh spala równe 10 l lpg/100 km.

priv.

Matteusz86
28-08-2023, 23:46
A mnie ciekawi ile by się ugrało zmieniając mapę i sam IC na większy od diesla 2.0, który ponoć pasuje P&P? Tak czytałem na grupie AR.

tez sie zastanawiam nad wydajniejszym IC, wiesz moze jaka jest zasada, obliczenia, jak dobrac odpowiedni IC ?
przeszukałem internet i to chyba jest wiedza tajemna, ktora nikt sie nie dzieli :D
jaki dokladnie IC chcesz zamonotowac ?

steyr
29-08-2023, 00:53
tez sie zastanawiam nad wydajniejszym IC, wiesz moze jaka jest zasada, obliczenia, jak dobrac odpowiedni IC ?
przeszukałem internet i to chyba jest wiedza tajemna, ktora nikt sie nie dzieli :D
jaki dokladnie IC chcesz zamonotowac ?

Generalna zasada jest taka w agrotuningu, im większy tym lepszy:tongue Ja mam jak dobrze pamiętam 550x180x65 [cm]

marx30
29-08-2023, 22:17
Mi teraz przy dobrych warunkach jazdy tzn w miare bezwietrznie autostrada tempomat ustawiony na licznikowe 130 kmh spala równe 10 l lpg/100 km. Nie wiem w ktorym watku o tym pisac ale w sumie moj jest po tuningu wiec moze tu. Droga powrotna ta sama trasa tylko z 300 m roznicy wysokosci w górę (tzn z polnocy PL na poludnie) Tempomat ustawiony 10 km więcej czyli 140 kmh a spalanie niższe tzn 9,75 lpg/100. Dokladnie miedzy tymi samymi punktami Auchan Rumia-Orlen Piotrkow. Ale ciekawostka jest taka ze o ile pamietam (sprawdze to) to przy 3-3.1 tys obr. mam pik momentu po tuningu. A wlasnie gdzies tam jest wskazowka obrotomierza przy 130 kmh. Przy 140 jest juz poza nim. Moze to ma znaczenie...
I jeszcze jedno: może i skrzynia jest krótka ale zawsze podoba mi się jak fajnie Tipolot odchodzi z tych 130 na 150-160. A to sie w trasie przydaje.

misiek77
18-02-2024, 10:25
Po co zakładać nowy temat... wystarczy poszukać na forum. Wielu robiło, od prostych do skomplikowanych:
https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-44749/

Żeby nie było, że jestem nie uprzejmy: 144 KM, spalanie ok 06 - 0,8 litra mniejsze.

To dlaczego u mnie spalanie wzrosło o ok. 2 litry? Robiłem sam soft.

steyr
19-02-2024, 15:46
To dlaczego u mnie spalanie wzrosło o ok. 2 litry? Robiłem sam soft.

Pewnie kwestia softu, jak nie zmieniłeś stylu jazdy i rodzaju tras.

Lamacait
16-03-2024, 21:12
Mam i Ja, zrobiłem chipa i jest mega poprawa, czkawki brak, a autko zaczęło oddychać pełną piersią. Założenie było NM a nie KM i też tak wyszło, spalanie bez zmian 9l w cyklu mieszanym a jak na 3 biegu dam buta w podłogę to różnica jest duuuża :))
Dodatkowo obniżona temp spalin i parę innych dałem deaktywować i jestem zadowolony. Chipa robiłem w Dąbrowie G. U Grzesia W.( cena rewelacja, szczerze polecam )

Lamacait
16-03-2024, 22:35
U Mnie wyszło 127–>133km i 216–>257NM

steyr
18-03-2024, 08:08
Mam i Ja, zrobiłem chipa i jest mega poprawa, czkawki brak, a autko zaczęło oddychać pełną piersią. Założenie było NM a nie KM i też tak wyszło, spalanie bez zmian 9l w cyklu mieszanym a jak na 3 biegu dam buta w podłogę to różnica jest duuuża :))
Dodatkowo obniżona temp spalin i parę innych dałem deaktywować i jestem zadowolony. Chipa robiłem w Dąbrowie G. U Grzesia W.( cena rewelacja, szczerze polecam )

Ile $$$? Napisz na priv jak możesz, u mnie większe turbo i byłem u Grześka walczył cały dzień i nadal nie jest idealnie. Jak znajde czas pojadę na kolejne poprawki, Grzesiek przynajmniej jest z tych co nie mówią że TTTM i przynajmniej podejmuje kolejne kroki.

Lamacait
18-03-2024, 11:26
Zgadzam się w 100%, a jak auto zapuszczone mechanicznie( jakieś zapocenia turbo, sparciale luźne węże podciśnienia ect ) to nawet nie podejmuje tematu puki nie będzie autko zdrowe. Pośle resztę na priv

steyr
18-03-2024, 13:22
Zgadzam się w 100%, a jak auto zapuszczone mechanicznie( jakieś zapocenia turbo, sparciale luźne węże podciśnienia ect ) to nawet nie podejmuje tematu puki nie będzie autko zdrowe. Pośle resztę na priv

Słowo klucz turbo VL38, reszta ok. Mam nie org gruszkę, w teorii ze w tym jest problem. Zobaczymy jak wrócę do ogr, czy to coś pomoże.

Mates
21-08-2024, 16:20
Sorry za odkop tematu, ale mierzę się z problemem, który był omawiany również w tym wątku. Od kilku tygodni jeżdżę Tipo 1.4 t-jet 120km z przebiegiem 40k. Zamierzałem zrobić LPG więc uznałem, że zrobię najpierw chipa. Efekt lekkiego przydławienia na wyższych obrotach był odczuwalny, ale powiedzmy że delikatnie. Po chipie oczywiście amplituda wahania momentu obrotowego wzrosła co dobrze widać na wykresie z hamowni. Czy ktoś z Was uporał się z tym problemem ? Widać, że to nie kwestia chipa bo na serii również szału nie było.

44040

P.S. różnice w pomiarach mocy i Nm mogą wynikać z różnych warunków pomiaru (ciśnienia atmosferycznego czy też temperatury powietrza). Możecie zrobić sobie pomiary na hamowni zimą i latem. Zimą powinna wyjść większa moc ;)

Lamacait
22-08-2024, 01:41
Hej, miałem podobny Plan jak i Ty,
Na serii był lekki kangur przy przyspieszaniu, zrobiłem chipa i kangur zniwelowany praktycznie do zera.
Potem założyłem LPG i kangur wrócił i jest silniejszy choć nie zawsze.
Teraz mam nowe świeczki wsadzone i muszę sprawdzić czy nadal jest tak odczuwalny, i jak na PB to wygląda bo w sumie nie sprawdzałem.
Ale na 100% podjadę na remap ale już na LPG robiony bo czasem wkurza Mnie to.

Gdzie chipa robiłeś tak wgl. Widzę że z Jaworzna jesteś

Mates
22-08-2024, 10:14
Hej, miałem podobny Plan jak i Ty,
Na serii był lekki kangur przy przyspieszaniu, zrobiłem chipa i kangur zniwelowany praktycznie do zera.
Potem założyłem LPG i kangur wrócił i jest silniejszy choć nie zawsze.
Teraz mam nowe świeczki wsadzone i muszę sprawdzić czy nadal jest tak odczuwalny, i jak na PB to wygląda bo w sumie nie sprawdzałem.
Ale na 100% podjadę na remap ale już na LPG robiony bo czasem wkurza Mnie to.

Gdzie chipa robiłeś tak wgl. Widzę że z Jaworzna jesteś

Cześć,

dzięki za odpowiedź. Chipa robiłem w Jura Tuning w Katowicach.

Wczoraj grzebałem trochę w necie i udało mi się znaleźć namiar na kogoś w Krakowie kto sobie z tym rzekomo radzi.

boch
22-08-2024, 12:00
Wszyscy sobie rzekomo z tym radzą. A jak sobie nie poradzą to uslyszysz,.że one tak mają...

Mates
22-08-2024, 13:45
Wszyscy sobie rzekomo z tym radzą. A jak sobie nie poradzą to uslyszysz,.że one tak mają...

Ta... wiem właśnie :>

Lamacait
23-08-2024, 11:57
Ta... wiem właśnie :>

Spróbuj u Grzesia Wiekiery, na włoszczyźnie żeby zjadł i masz bliżej , Będzin/Jaworzno.

boch
23-08-2024, 13:02
Jeżeli to jest tuner z firmy Works to miałem z nim kontakt. Pisał mi, że ogarniają temat falowania i auta które od nich wyjeżdżają mają stabilne doladowanie. O szczegółach oczywiście nie wspominał. Moim zdaniem powinni uprzedzić klienta, że poprawne doładowanie można osiągnąć przez wymianę/modyfikację turbosprężarki, bo to są przecież spore koszty.

marx30
26-08-2024, 10:47
No to ciekawe w czym tkwi różnica. U mnie kangur (w sensie turbodziury bo ten przy zmianie biegów to inny temat)wystąpił ze dwa razy przed chipem. Po nim nie pamiętam żeby coś było a chipa robiłem w Cinsofcie a ktoś pisał że nie mają tego ogarniętego.

boch
26-08-2024, 11:14
U mnie kangur (w sensie turbodziury bo ten przy zmianie biegów to inny temat)
No właśnie, kangur podczas zmiany biegów. Też mam lekkiego kangura. Pomaga odpowiednie operowanie sprzęgłem i odpowiednio wyższe obroty podczas zmiany biegów. Wiem, że to inny temat, ale zapytam pozostałych - kto jeszcze ma podobnie? Nie wiem czy to nie kwestia sprzęgła i 2masy, ponieważ mają już nakulane 250k km.

marx30
26-08-2024, 15:28
nie, to kwestia ustawień ECU dla normy euro 6. Trochę pomaga throttle controller zmieniający charakterystykę pedału gazu.

boch
26-08-2024, 15:42
Czyli dałoby radę poprawić to czipem, aby zmiana biegów przebiegała płynnie i komfortowo?

marx30
26-08-2024, 15:54
tego nie wiem, trzeba pytac specow od chipowania. Ale skoro w bravo czy giulietcie z tym silnikiem nie bylo problemu to pewnie tak.

boch
03-09-2024, 12:43
Ta... wiem właśnie :>

Witam na forum i zapraszam do dyskusji w temacie poniżej

https://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-44749/

��

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


nie, to kwestia ustawień ECU dla normy euro 6. Trochę pomaga throttle controller zmieniający charakterystykę pedału gazu.
Coś w tym jest, bo przełączając silnik w tryb DYNAMIC (mniej eko) szrapnięcia nie ma, ewentualnie jest mniejsze.

tomek111
08-09-2024, 22:07
Poszukaj w moich postach, znajdziesz wykres z hamowani, koszt gdzie i co robiłem.

boch
08-09-2024, 22:12
Ale o co chodzi?