PDA

Zobacz pełną wersję : Zgrzyt/haczy na drugim biegu - jakie mam opcje? Synchronizator?



sroobeush
29-03-2021, 00:16
Witam. 3,5 roku, 60 tys km od remontu skrzyni biegów zaczęło się zgrzytanie na 2 biegu. Przy niskich obrotach jest ok, ale przy redukcji z 3, albo nawet przy dynamicznym przyspieszaniu i przejściu z pierwszego biegu słychać zgrzyt. Podwójne wysprzęglenie niczego nie zmienia.
Czy to jest bezwzględna kwalifikacja do demontażu i remontu, czy mam jakieś szanse odsunąć remont w czasie, poprzez wymianę oleju w skrzyni, ewentualnie dolewkę ceramizera?

chrom
29-03-2021, 00:55
cóż - oplowska skrzynia znowu mówi papa, spróbuj dolać trochę oleju. o ile dobrze pamietam instrukcja opla zaleca zalanie skrzyni 2,5 ltr oleju co jest za małą iloscia, prawidłowo powinno yć 3 ltr. jest na ten temat masa postów w necie. ale dolewka nie rozwiąze problemu, trochę go zmniejszy

lisekg
29-03-2021, 08:28
Jak zgrzyta to już tylko cud :cool:
Możesz sprawdzić działanie linek i wlać olej AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90 ale to raczej już jak aspiryna na raka :!:

sroobeush
29-03-2021, 09:28
spróbuj dolać trochę oleju


wlać olej AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90 :!:

dzięki za podpowiedzi. Dolać na zasadzie dolewki, czy wymiany całkowicie?
I czy da się jakoś sprawdzić poziom oleju w skrzyni, żeby nie wlać za dużo?

lisekg
29-03-2021, 14:14
dzięki za podpowiedzi. Dolać na zasadzie dolewki, czy wymiany całkowicie?
I czy da się jakoś sprawdzić poziom oleju w skrzyni, żeby nie wlać za dużo?

Radze wymienić cały - zobaczysz przy okazji czy wypływają opiłki... Jak wypłyną to szkoda nawet tego nowego oleju :!:
Lać więcej niż można - nawet lekko podnieść przednie lewe koło do góry aby weszło więcej niż te 2,5 litra bo to za mało!!!! Zazwyczaj wchodzi 3,1 litra

Bartoszko22
29-03-2021, 19:54
Podpinam się do tematu. Dwójka zgrzyta jak cholera najbardziej na zimnym oleju po rozgrzaniu problem jak by znika. Olej zmieniłem zaraz po zakupie jakieś 4tys temu i szczerze powiem że zmiana oleju nic nie dała. Jeżeli chodzi o skrzynie to haczy też trójka przy zmianie z dwójki lecz nie zawsze. Mam w najbliższych planach na dniach regulować linki zmiany biegów ale dam znać jak uda mi się to zrobić choć nie jestem przekonany że to jakoś znacząco poprawi problem ale co szkodzi spróbować. :):)

sroobeush
30-03-2021, 00:29
Dwójka zgrzyta(...)
Długo już Twoje auto tak jeździ?
Akurat za kilka miesięcy miałem wymieniać auto, a tu taki niefart.
I teraz nie wiem co robić...kupować już inne, liczyć na cud, czy może remontować, czyli włożyć w niego kasę, której nie odzyskam :(
Jeszcze chciałem dolać oleju to korek wlewu do skrzyni jest nie do ruszenia :mad:

Capsel
30-03-2021, 20:29
Radze wymienić cały - zobaczysz przy okazji czy wypływają opiłki... Jak wypłyną to szkoda nawet tego nowego oleju :!:
Lać więcej niż można - nawet lekko podnieść przednie lewe koło do góry aby weszło więcej niż te 2,5 litra bo to za mało!!!! Zazwyczaj wchodzi 3,1 litra

Nie trzeba podnosić.
Korka rewizyjnego nie ruszać, bo nie trzeba - on tam jest od czapy.
Najpierw odkręcamy korek wlewowy u góry skrzyni, trzeba mieć możliwość wlania oleju zanim się go spuści ;)
Za pierwszym razem demontowałem podstawę akumulatora, za drugim już tylko rurę od turbo między silnikiem a akumulatorem (taka wygięta do góry).
Wlewamy MIN 2,8l, a najlepiej pełne 3 litry.

Bartoszko22
31-03-2021, 11:29
W sumie od kiedy ją kupilem jakieś pół roku bedzie ale za duzo km nie zrobiłem bardziej po mieście sie kręce a u poprzedniego właściciela niewiem od jakiego czasu. Dzis ładna pogoda może zbiore sie za regulacje linek to dam znać czy cos sie zmieniło

lisekg
31-03-2021, 12:09
Nie trzeba podnosić.
Korka rewizyjnego nie ruszać, bo nie trzeba - on tam jest od czapy.
Najpierw odkręcamy korek wlewowy u góry skrzyni, trzeba mieć możliwość wlania oleju zanim się go spuści ;)
Za pierwszym razem demontowałem podstawę akumulatora, za drugim już tylko rurę od turbo między silnikiem a akumulatorem (taka wygięta do góry).
Wlewamy MIN 2,8l, a najlepiej pełne 3 litry.

Ja wlewam zawsze przez korek rewizyjny i tez wchodzi prawie 3 litry przy podniesionym lekko kole.. Nie odkręcam żadnej podstawy akumulatora tylko wężykiem :cool:
Wymieniam co 50 tys km jakby się ktoś pytał, leje AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90 + z 50ml Węgiel C60 (XADO VERYLUBE TURBO NANO C60 )

Bartoszko22
31-03-2021, 19:50
Dziś udało mi się pogrzebać troche przy aucie. zwaliłem akumulator w celu tak naprawde wyregulowania cięgien lecz moim oczon ukazało sie wyrobione mega jabłko na jednym z ciegien akurat na tym bez regulacji. Lata jak chce na boki i ze zdjęciem go z metalowej kulki wybieraka nie było najmniejszych problemów bo nie stawiał wgl oporów. Myśle ze może być to w jakims stopniu związane może nie tyle z dwójka ale z trójka bym stawiał 90%. Postaram sie ogarnąć samą koncówke z tym plastikowym jabłkiem bo widziałęm że jest wkręcana na cięgno i odezwę sie ponownie :)

Capsel
03-04-2021, 22:17
Ja wlewam zawsze przez korek rewizyjny i tez wchodzi prawie 3 litry przy podniesionym lekko kole.. Nie odkręcam żadnej podstawy akumulatora tylko wężykiem :cool:
Wymieniam co 50 tys km jakby się ktoś pytał, leje AMSOIL SEVERE GEAR GL5 GL4 75W90 + z 50ml Węgiel C60 (XADO VERYLUBE TURBO NANO C60 )

Ja też nie odkręcam podstawy, bo już wiem, gdzie jest korek wlewowy skrzyni biegów:)

michalpodroznik
09-04-2021, 06:42
@r2r

@ skrzynia biegów:

Ja regenerowałem skrzynię tu:

Mechanika Samochodowa Piotr Dziadosz
4,7
28 opinii z Google
Mechanik samochodowy, Bratkówka
Adres: Bratkówka 18, 38-406 Bratkówka
Godziny:
Zamknięte ⋅ Otwarcie: 08:00
Telefon: 691 335 781

Ale proszę też zapytać u chłopaków w Bieczu (bliżej Tarnowa):

https://jp-skrzynieautomatyczne.pl/kontakt

Oni co prawda robią automaty, ale podobno naprawiają też manuale.

sroobeush
14-05-2021, 23:20
Postaram sie ogarnąć samą koncówke z tym plastikowym jabłkiem bo widziałęm że jest wkręcana na cięgno i odezwę sie ponownie :)

I jak poszło? Jest efekt?
Jakie działania wykonałeś? Mam właśnie rozebrane auto z dostępem do wybieraka