PDA

Zobacz pełną wersję : Łożysko kola tyl..



Peter251290
27-03-2021, 22:08
Witam serdecznie. Rok temu wymieniłem łóżyzko przy przebiegu 66tys w tyle od strony pasazera firma( skf )dzis 83tys i znowu słychać plus luz Góra dół jak auto się podniesie . Jak to możliwe że przy 15 tys znowu się rozpadło?

marx30
27-03-2021, 23:34
Nie zdarzyło ci się jechać na ręcznym aż tarcza do czerowności i wytopienie smaru? Koła wyważone? Jak na SKF o ile nie podróba to coś nie tak

Peter251290
27-03-2021, 23:47
Na pewno się mi nie zdarzyło jechać na recznym chyba trafiłem na felerne po prostu... dziwne bardzo że przy takim przebiegu.

JackTheNight
28-03-2021, 01:12
A kto wymieniał łożysko, bo kiedyś widziałem przypadkiem w warsztacie, że walili młotkiem w łożysko aby weszło.
No jak tak montowane to długo nie pochodzi, nawet SKF :)

Sławek89
28-03-2021, 11:31
Albo dokręcił na full i nie poluzował.
Ja tak miałem kiedyś w seacie cordoba, że łożysko wytrzymało 300 km. "Mechanik" Nie poluzował wystarczająco i przy zjechaniu z autostrady odpadło mi jedno koło a z drugiego leciał dym.

Od tego czasu postanowiłem że nigdy nie wezmę auta z bebnami z tyłu.

krowka1978
28-03-2021, 11:42
Od tego czasu postanowiłem że nigdy nie wezmę auta z bebnami z tyłu.
Z ciekawości, co to ma do rzeczy? W GP są z tyłu bębny, a trzeba wymieniać piastę, a nie samo łożysko. To samo jest w Tipo:!: Łożysko jest zintegrowane z piastą, odpowiedni moment dokręcenia, więc nie rozumiem problemu ze złym dokręceniem, a tym bardziej dziwią mnie powyższe posty o wciskaniu łożyska (januszowanie na zakupie z piastą:?:), tudzież wbijaniu młotem:roll: Trzeba się postarać, żeby to spartolić.

Sławek89
28-03-2021, 14:13
Z ciekawości, co to ma do rzeczy? W GP są z tyłu bębny, a trzeba wymieniać piastę, a nie samo łożysko. To samo jest w Tipo:!: Łożysko jest zintegrowane z piastą, moment dokręcenia to 108-132Nm, więc nie rozumiem problemu ze złym dokręceniem, a tym bardziej dziwią mnie powyższe posty o wciskaniu łożyska (januszowanie na zakupie z piastą:?:), tudzież wbijaniu młotem:roll: Trzeba się postarać, żeby to spartolić.

Bylem przekonany że w wersji z bębnami jest rozwiązanie z łożyskami stożkowymi - mój błąd. Sprawdziłem i jest piasta ze zintegrowanym łożyskiem jak mówisz.
Oczywiście zgadzam się że kupuje się cały zestaw do wymiany. Jest szybsze i bezpieczniejsze rozwiązanie do wymiany.

Mi po odpadającym kole przy 100 km/h pozostał niesmak do bębnów (chociaż w tipo jest już normalne rozwiązanie) i teraz jak za każdym razem widzę auto z bębnami - mówię nie.

Peter251290
28-03-2021, 19:07
Łożysko weszło jedna ręką i tak samo stare zeszło nie wiem jaka może być przyczyną....

steyr
28-03-2021, 20:18
Łożysko weszło jedna ręką i tak samo stare zeszło nie wiem jaka może być przyczyną....

Wymieniłeś samo łożysko czy całą piastę? Jak to tam występuje?

Braval
28-03-2021, 22:58
https://allegro.pl/oferta/skf-lozysko-kola-tyl-fiat-500l-doblo-tipo-9796248273?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=ZjViMTBiMDUtYmJiYy00YjIyLWJkM2QtMWU0MDIwNWQ3Z GIxAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b9b3eeee-9867-4fab-a9c5-b42dbb455063 trafiles na felerny egzemplarz i tyle... to zakladales?

Peter251290
31-03-2021, 18:34
Całe kpl lozysko wraz z piasta nie ma możliwości wymiany łożyska tylko.

Tak . Wydaje mi się ze właśnie takie pudełko było do tego.... na pewno skf

Peter251290
31-03-2021, 20:47
Dodam jeszcze że auto to sedan 1.6jtd.

steyr
01-04-2021, 09:04
Dodam jeszcze że auto to sedan 1.6jtd.

A nakrętkę dokręciłeś z dobrym momentem?

Peter251290
02-04-2021, 11:01
Tak na wyczucie . Mniej więcej tak jak było dokręcone.

steyr
02-04-2021, 11:29
Tak na wyczucie . Mniej więcej tak jak było dokręcone.

To się nie wstrzeliłeś niestety, tam nie ma co schrzanić przy wymianie takiej kompletnej piasty jak oprócz niepoprawnego dokręcenia centralnej śruby.

Peter251290
02-04-2021, 18:45
Za kilka dni to sprawdzę moment słyszałem ma być 250 nm + max 50nm.

JackTheNight
02-04-2021, 20:48
według serwisówki :
Piasta koła tylnego Nakrętka (do wymiany) M22 : 266Nm - 294Nm

Peter251290
09-04-2021, 08:00
Wczoraj przyszedł klucz dynamometryczny więc rozkręciłem ustawiłem go na 275nm i dokrecilem .... niestety pękła podkladka metalowa co jest pod nakrętka czy coś takiego dokupi?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Patrze po necie i nie widzę.... a czy bez tej podkładki jeździć można?

Peter251290
15-04-2021, 15:02
Dokupiłem podkładkę i dokrecilem z momentem 275nm . Na razie gra i buczy..

marx30
15-04-2021, 18:52
No właśnie nie powinno buczeć :-)

Davvid
18-04-2021, 20:34
Panowie, a ile mniej więcej kosztuje tylne łożysko? Bo coś mi huczy od jakiegoś czasu i właśnie doszedłem do tego, że to łożysko z tyłu. Faktycznie trzeba dać prawie 4 stówy za łożysko z piastą tak jak widzę na Inter Carsie?

brylancik13
18-04-2021, 20:53
Na allegro znalazlem juz od 108 zł a markowy SKF za 256 zł

Davvid
18-04-2021, 21:16
Na allegro znalazlem juz od 108 zł a markowy SKF za 256 zł

Dzięki za info. BTW, widzę że jesteś z Sosnowca. Możesz tam polecić jakiś dobry serwis Fiata? Akurat zacząłem tam pracę i może bym w czasie pracy zostawił gdzieś auto na wymianę tego łożyska.

brylancik13
18-04-2021, 21:32
W Dąbrowie był serwis ale zlikwidowali, ja osobiscie jezdzilem do Ganinnex Katowice ale polecac to żadnego ASO ja osobiscie nie moge, każde niestety ma coś za uszami

Davvid
18-04-2021, 21:57
Ja zazwyczaj jeżdżę do Ganinexu w Pszczynie, ale niestety tak zmienili godziny pracy, że mam problem zdążyć przed czy po robocie:/

piteros333
20-06-2023, 12:32
Czy to normalne żeby po 60tys poszło łożysko w tylnym kole, w Tipku kombi ? Do tego łożysko zintegrowane zzzzz. Zaczęło piszczeć jak poj.bane.

steyr
20-06-2023, 13:04
Czy to normalne żeby po 60tys poszło łożysko w tylnym kole, w Tipku kombi ? Do tego łożysko zintegrowane zzzzz. Zaczęło piszczeć jak poj.bane.

U mnie 150tkm i łożyska org Tipo Kombi. Nie miałeś problemu z tylnymi klockami, że zbyt szybko uległy zużyciu? U mnie org wymieniałem po 140tkm. Ale inni pisali że nawet do 50tkm nie dojeżdżali na klockach z tyłu. Być może mieli problem z grzaniem się hamulców i przez to łożyska siadają szybciej. U siebie profilaktycznie zaraz po zakupie 2 letniego Tipo przesmarowałem wszystkie prowadnice hamulcowe i itp. bo było praktycznie sucho.

piteros333
20-06-2023, 18:18
U mnie 150tkm i łożyska org Tipo Kombi. Nie miałeś problemu z tylnymi klockami, że zbyt szybko uległy zużyciu? U mnie org wymieniałem po 140tkm. Ale inni pisali że nawet do 50tkm nie dojeżdżali na klockach z tyłu. Być może mieli problem z grzaniem się hamulców i przez to łożyska siadają szybciej. U siebie profilaktycznie zaraz po zakupie 2 letniego Tipo przesmarowałem wszystkie prowadnice hamulcowe i itp. bo było praktycznie sucho.

Z tyłu mam jeszcze połowę klocków, wymieniałem tylko przód i tarcze z przodu.