PDA

Zobacz pełną wersję : Zapocony silnik JTD



mlodybe
23-03-2021, 10:23
Witam.

Mam problem ze swoim Stilo 1.9jtd 115KM. Mianowicie zapocony jest silnik od strony skrzyni biegów i skrzynia. Wyciek jest dość obfity bo muszę często dolewać oleju. Silnik kilka razy czyściłam. Ma ktoś jakiś pomysł??

Robson_75
23-03-2021, 15:09
Ja, ja, ja... zaprowadzić do warsztatu samochodowego celem naprawy? ;)

mlodybe
23-03-2021, 20:29
Już lecę...

Masz jakieś mądrzejsze porady??

Robson_75
23-03-2021, 20:42
Czytając Twoj problem i zadane przez Ciebie pytanie stwierdzam, że nie masz pojęcia o mechanice. Lepiej dla Ciebie i silnika będzie, jak oddasz auto do diagnozy i naprawy do mechanika.

mlodybe
23-03-2021, 21:20
Facepalm. To może pan mechanik napisze co myśli albo nie odpowiadaj jak nie masz nic ciekawego do napisania.

Robson_75
23-03-2021, 22:44
Wlej gęstszy olej, to może zatka przeciek ;) Oczywiście to żart. Moje zdanie już wyraziłem.

mlodybe
23-03-2021, 23:12
Tak myślałem że masz niewiele do powiedzenia dzieciaku.

Robson_75
23-03-2021, 23:22
Mam auto, silnik jest cały czas brudny. Myłem go juz kilka razy. Którędy on się brudzi i dlaczego? Ma ktoś jakiś pomysł?

Ok, koniec rozmowy.

mlodybe
25-03-2021, 21:29
I bardzo dobrze że skończyłeś rozmowę. Skoro nie rozumiesz pytania to zapisz się do jakiejś partii

malutki1989
29-03-2021, 13:18
Jeśli myjesz często silnik, to chyba nie jest trudno zobaczyć skąd wycieka olej. Najczęściej wycieki są z uszczelek lub oringów. Olej jak wszystko inne przyciąga grawitacja, więc miejsce wycieku będzie powyżej plamy (zabrudzonej części silnika). Wytypuj miejsce, wymień uszczelkę i po kłopocie.
Jak nie dasz rady sam, to podaj auto do mechanika. On to zrobi.

Ja miałem wycieki (pocenie) w Seiko spod pokrywy zaworów, ale nigdy oleju nie dolewałem, bo nie znikał. Od wymiany do wymiany mieścił się w normie.

mlodybe
29-03-2021, 15:53
Problem polega na tym że po umyciu silnika i odpaleniu nie ma nigdzie wycieku. Po zrobieniu trasy 20-30km otwieram maskę i silnik w tej okolicy jest uwalony olejem. Tu mechanik nic nie wskóra bo sam nim jestem. Bardziej chodzi o to że może są jakieś standardowe wycieki z silnika w tym obszarze co pomogło by w diagnostyce.

Na razie na pierwszy strzał idzie uszczelniacz wału od strony skrzyni dodatkowo sprawdzę czy przypadkiem na śrubach mocujących koło dwumasowe nie ma wycieku.