PDA

Zobacz pełną wersję : Tarcze hamulcowe pytanie



rafalik1
22-03-2021, 00:35
Drodzy,

Może ktoś się orientuje ile mm może być rant tarczy lub jak grubość tarczy Fiat dopuszcza do użytkowania. Jaką grubość mają nowe.

Klocki mam jeszcze spoko myślę że mogłby lekko zrobić 30 może więcej. tys ale rant się już pojawił i chce pomierzyć przy zmianie kół.

Trump
22-03-2021, 05:41
Wedlug katalogu Textar:
przod nowa 28 mm / minimalna 26 mm
tyl 12 mm / 10 mm

krowka1978
22-03-2021, 10:08
Jeżeli dobrze się przyjrzysz to na tarczach zobaczysz znaczniki.

rafalik1
22-03-2021, 15:35
Dzięki. Tył to nawet 1mm nie ma rantu ale zmierze tarcze. Gorzej z przodu bo rant od klocka już jest (jakoś 1,9-2mm) ale chciałbym klocki te na nich skończyć jeszcze (2 komplet dopiero). Musze więc całe grubości pomierzyć co i jak.

krowka1978
22-03-2021, 15:43
klocki te na nich skończyć jeszcze (2 komplet dopiero).
W moim wszystkie są jeszcze fabryczne, z tego co widzę, to przednie chyba dociągną powyżej 90tyś.km ;-)

rafalik1
22-03-2021, 15:47
ja wymieniałem przy 75 teraz mam 105 i chciałbym jeszcze chociaż te 20 zrobić

PiotrekJ
23-03-2021, 12:54
Pierwsze przednie klocki wymieniłem po ponad 100k kilometrów. Po 121 - tylne dalej wyglądają znośnie. 150 na pewno dojadą. Ale wszystko zależy od eksploatacji.

rafalik1
12-05-2021, 15:03
Macie jakieś sprawdzone marki klocków/ tarcz może lepsze niż oryginalne. Czy najlepiej oryginalne i tyle ?

Robson_75
12-05-2021, 15:40
W Tipo założyłem Textara komplet. Hamują i nie piszczą.

PiotrekJ
14-05-2021, 23:41
Z przodu założyłem klocki z Boscha - bez zastrzeżeń. Chociaż preferuję Brembo.

Trump
17-05-2021, 21:28
Chociaż preferuję Brembo.
Kupilbys Brembo, mialbys duza szanse znalezc w kartoniku klocki z napisem "TEXTAR".

PiotrekJ
18-05-2021, 01:05
Bardzo możliwe, nigdy w to nie wnikałem. Moim zdaniem, czy to Brembo, ATE, Textar, Bosch - wszystko spełni swoje zadanie.

krowka1978
18-05-2021, 10:01
Do GP montuję ATE, nie narzekam. Do pincety nie wiem jeszcze co będę montował, do zużycia na tę chwilę tarczom i klockom jeszcze daleko.

rafalik1
31-08-2021, 11:54
Wymieniłem tarcze i klocki z przodu na ATE koszt 700 zł części. Póki co po 1000 km jest wszystko ok zobaczymy jak z trwałością w stosunku do oryginalnych.

miskiewicz0
27-03-2022, 17:32
Panowie przymierzam sie do wymiany (osobiscie poza ASO ) tarcz i klockow z przodu w 500x 1.4 z 2015r czy jest konieczne po całej wymianie podpinanie do komputera i ustawianie ze sa nowe klocki tarcze. Czy to robi sie samo z automatu. Czy tłoczek mozna wciskac praska do tłoczkow hamulcowych ? Dzieki za odp.

PiotrekJ
28-03-2022, 00:08
Z tego co się orientuje to przy wymianie z przodu nie trzeba ingerować interfejsem diagnostycznym. Hamulce jak w każdym innym aucie.
Z tyłu już koniecznie cofanie tłoczków MESem.

rafalik1
28-03-2022, 00:16
Z tyłu po co grzebać ? Można wymienić bez kompa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

PiotrekJ
29-03-2022, 00:47
Przy elektrycznym hamulcu postojowym, żeby wykonać zgodnie ze sztuką wymianę tarcz/klocków z tyłu to trzeba wprowadzić hamulce w tryb serwisowy
Przy ręcznym na linkę (nie wiem czy był taki u nas w 500X) pewnie się tylko wkręca tłoczki.
Po co? Żeby było szybciej i przyjemniej.

krowka1978
29-03-2022, 08:54
Przy ręcznym na linkę (nie wiem czy był taki u nas w 500X)
Nie ma i nie było takiego w 500X.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Przy ręcznym na linkę (nie wiem czy był taki u nas w 500X) pewnie się tylko wkręca tłoczki.
Przy ręcznym linkowym nie ma wkręcania tłoczków. Pozostaje jeszcze konstrukcja bębnowa i tarczo-bęben - tu trzeba zluzować samoregulatory i potem przy składaniu zrobić tak, zależnie od rodzaju ręcznego/hamulca tył, żeby samoregulatory dobrze się ustawiły.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Z tyłu po co grzebać ? Można wymienić bez kompa.

Koło też można wymienić bez podnoszenia samochodu :tongue

rafalik1
29-03-2022, 08:57
Muszę zobaczyć czy w MES jest jakiś tryb serwisowy. Wymieniali mi w ASO tył i nie widziałem aby kompa podpinali


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

krowka1978
29-03-2022, 14:34
Muszę zobaczyć czy w MES jest jakiś tryb serwisowy.
Zapewniam Cię, że jest, co więcej testowałem ;-) Na upartego można sobie menu serwisu hamulca postojowego w radiu włączyć (AlfaOBD umożliwia to w proxy, ale osobiście boję się tego softu, za dużo błędów na 500X w sofcie wyłapałem).

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Wymieniali mi w ASO tył i nie widziałem aby kompa podpinali
ASO, temat rzeka...

miskiewicz0
30-03-2022, 18:48
OK ,czyli podsumowujac dla potomnych :) Tarcze ,klocki przód, standartowa wymiana, tłoczek wciskany nie wymaga podpinania do komp. Tył tarcze, klocki zalecane podpiecie pod komp by wprowadzic w tryb serwisowy, tłoczek wkrecany lub wciskany