PDA

Zobacz pełną wersję : Freemont stuki napędu



Adam 1982
19-03-2021, 19:35
Dzień dobry od niedawna stałem się posiadaczem samochodu fiat Freemont. Mam mały problem z tym samochodem nie mogę zlokalizować stoków napędu. Przy skręcie na skrzyżowaniach w lewo i prawo stuka coś w napędach z tyłu a przy jeździe w koło cały czas stuka metaliczny dzwięk, dość głośno mam wrażenie że pierwsze uderzenie jest z przodu po czym idzie na tył. Dodam że przy jeździe na wprost nic sie nie tłucze w samochodzie . Ktoś miał może podobny problem. Tylny most już rozebrałem i wygląda jak nowy. Sprzęgło wielopłytkowe z tyłu też wymieniłem uszczelniacz na wale napędowym dyfra. Czy w tym sprzęgle powinien znajdować się olej ? Skrzynia automatyczna napęd na 4 koła 170 KM

Braval
20-03-2021, 21:25
Przeguby przednie sprawdzałes?

Ralf78
21-03-2021, 15:03
Dzień dobry od niedawna stałem się posiadaczem samochodu fiat Freemont. Mam mały problem z tym samochodem nie mogę zlokalizować stoków napędu. Przy skręcie na skrzyżowaniach w lewo i prawo stuka coś w napędach z tyłu a przy jeździe w koło cały czas stuka metaliczny dzwięk, dość głośno mam wrażenie że pierwsze uderzenie jest z przodu po czym idzie na tył. Dodam że przy jeździe na wprost nic sie nie tłucze w samochodzie . Ktoś miał może podobny problem. Tylny most już rozebrałem i wygląda jak nowy. Sprzęgło wielopłytkowe z tyłu też wymieniłem uszczelniacz na wale napędowym dyfra. Czy w tym sprzęgle powinien znajdować się olej ? Skrzynia automatyczna napęd na 4 koła 170 KM

W sprzęgle wielopłytkowym na pewno powinien być olej, objawy które opisujesz wskazują na walnięty mechanizm różnicowy w tylnym dyferencjale. Jest to efekt sklejonych płytek w sprzęgle które się nie rozłączyło.Sprawdź na postoju, skręcone koła na maksa i spróbuj ruszyć czy coś stuka i czy z dużym oporem.Drugi sposób to dźwignij tylne koła i zakręć jednym, i obserwuj drugie czy kręci się w przeciwnym kierunku.

Adam 1982
23-03-2021, 23:35
Dziękuje za wskazówki sprawdzę i dam znać.

Adam 1982
25-03-2021, 18:58
Sprawdziłem dzisiaj przegub tylny
I jest jak nowy. Wyciagnolem wal napędowy i przy jeździe w kolo IC się już nie tłucze a więc przednie półosie są dobre. Teraz pytanie sprzęgło wielopłytkowe siadło czy dyferencjal z przodu. Jakieś pomysły?

Guayota
15-06-2021, 23:59
Mam podobny przebieg i też od niedawna podobne symptomy.Dziwne,czyż nie? CZY COS POMOGLO?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Czy trzeba wymieniać cały dyferencjał?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Czy trzeba wymieniać cały dyferencjał?

Adam 1982
16-06-2021, 00:11
Wyciągnij wal napędowy narazie żeby się cis więcej nie rozwaliło narazie nie znalazłem nic na ten temat w necie ale myślę że to sprzęgło wielopłytkowe z tyłu albo reduktor z przodu przy skrzyni który przenosi napęd narazie nie wracałem jeszcze do tego tematu ale jak rozebrałem mechanizm ruzni owy jest jak nowy. A ile cali masz koła teraz. Czy te stuki wystąpiły u ciebie po zmianie kół na letnie. Bo czytałem gdzieś że jak założysz mniej szczę niż 19 cali to może się mylić napęd kiedy rozłączyć sprzęgło.

Guayota
16-06-2021, 09:16
Wyciągnij wal napędowy narazie żeby się cis więcej nie rozwaliło narazie nie znalazłem nic na ten temat w necie ale myślę że to sprzęgło wielopłytkowe z tyłu albo reduktor z przodu przy skrzyni który przenosi napęd narazie nie wracałem jeszcze do tego tematu ale jak rozebrałem mechanizm ruzni owy jest jak nowy. A ile cali masz koła teraz. Czy te stuki wystąpiły u ciebie po zmianie kół na letnie. Bo czytałem gdzieś że jak założysz mniej szczę niż 19 cali to może się mylić napęd kiedy rozłączyć sprzęgło.

Dziękuję.Mam 19 cali od początku.Stuki zaczęły się od zimy najpierw z przodu a od kilku tygodni zdecydowanie są z tyłu i sa coraz głośniejsze.Koła wymieniłem niedawno.
Ja sam się tym nie zajmuję i wyjęcie wału to dla mnie nie taka prosta sprawa.Na razie były wymienione łączniki oraz kupiłem nowe wahacze,które mają być wymieniane alternatywnie do rozebrania tego dyferencjału.
Czy mógłbym się jakoś skontaktować np tel lub na innym komunikatorze bo tu jakoś dziwnie się pisze.

lucka2000
07-07-2021, 20:22
Dziękuję.Mam 19 cali od początku.Stuki zaczęły się od zimy najpierw z przodu a od kilku tygodni zdecydowanie są z tyłu i sa coraz głośniejsze.Koła wymieniłem niedawno.
Ja sam się tym nie zajmuję i wyjęcie wału to dla mnie nie taka prosta sprawa.Na razie były wymienione łączniki oraz kupiłem nowe wahacze,które mają być wymieniane alternatywnie do rozebrania tego dyferencjału.
Czy mógłbym się jakoś skontaktować np tel lub na innym komunikatorze bo tu jakoś dziwnie się pisze.

Dzień dobry, czy udało się rozwiązać ten problem? Ewentualnie czy też magła bym się skontaktować? Bo mam chyba ten sam problem, z góry dziękuję i pozdrawiam.

Martyna85
22-09-2021, 11:27
Witaj Adam1982 udało Ci się naprawić te stukanie w napadzie bo ja mam to samo🙂i co to była za przyczyną?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Hej udało Ci się naprawić te stukanie w napadzie przy skrecaniu,bo ja mam to samo i żaden mechanik nie wie co to jest🤔ręce opadają.szukam pomocy jestem z Warszawy.moze jakiś dobry mechanik albo podpowiedź co to jest bo identyczne dzieje się w moim fiacie🙂

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jakby dało się naprawić problem mam to samo???

Lechu04
02-01-2022, 22:49
Cześć, te same objawy mam, czy rozwiazaliscie problem?

Adam 1982
03-01-2022, 00:01
Z mojej diagnozy jest to sprzęgło wiskotyczne szukam informacji jaki olej ma być w srodku

Lechu04
04-01-2022, 16:33
Z mojej diagnozy jest to sprzęgło wiskotyczne szukam informacji jaki olej ma być w srodku

Czy aby na pewno? Tutaj piszą że to sprzęgło nie występuje we Fiacie i jest to inaczej rozwiązane
https://fiatklubpolska.pl/artykul/fiat-freemont-awd-czyli-4x4-126/

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jeśli już to jest to elektroniczne sprzęgło ECC , inaczej automatyczny system dołączania napędu

Adam 1982
11-05-2022, 23:50
Problem został rozwiązany wszystko działa i nic nie stuka.

Wojti k..
17-05-2022, 07:25
Hej
I jak udało Ci się rozwiązać ten problem

Wojti k..
18-05-2022, 18:26
Hej
I jak udało Ci się rozwiązać ten problem

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Problem został rozwiązany wszystko działa i nic nie stuka.

Hej
I jak udało Ci się rozwiązać ten problem

Adam 1982
18-05-2022, 20:22
Rozebrałem sprzęgło wielopłytkowe na części pierwsze wszystko dokładnie umyłem wymieniłem uszczelniacze łożyska i zalałem nowym olejem. Działa że aż miło.

Wojti k..
20-05-2022, 10:32
Rozumiem czy bylo coś skomplikowanego czy mechanik amator sobie z tym poradzi

Adam 1982
20-05-2022, 13:57
Nie było to skomplikowane tylko musisz w dobrej kolejności poukładać tarczki.

Wojti k..
20-05-2022, 19:25
Super dziękuję bardzo jutro się zabieram

Grzesiek04
24-05-2022, 19:23
Witam mam ten sam problem z dyfrem. Mam pytanie jaki olej i ile do tych tarczek?

Krzysztofj-23
03-07-2022, 11:29
Witam. Na początku chciałbym podziękować Adamowi za to, że napisał o rozwiązaniu problemu. Mój problem to taki; wycieki /pocenie/ na przedniej półosi /to do wymiany uszczelniacz ale jest jakiś wyciek, którego nie mogę zlokalizować a olej pojawia się na dolnej poduszce pod skrzynią automatyczną. Wymyłem obudowę i spryskałem talkiem i wygląda to tak jakby wyciek był na połączeniu obudowy przekładni kątowej. Pewnie czeka mnie kosztowna wizyta u specjalisty od skrzyń automatycznych. W okresie upałów zauważyłem też taki objaw, że przy temperaturze oleju w skrzyni ok 80 st. C na zatrzymanym pojeździe na skrzyżowaniu sprzęgło jakby nie rozłączało całkowicie napędu. Silnik szarpie jakby auto chciało ruszyć a ja je hamuję. Może pomoże wymiana oleju i filtra /162000 przebiegu/. Inny problem to przy ruszaniu ze skręconymi kołami na zimnych mostach aż przydławia silnik. Prawdopodobnie posypało się sprzęgło osiowe ECC przy tylnym moście /widoczny był stary wyciek z uszczelniacza wału ma podłodze podwozia. Teraz nie cieknie bo pewnie nie ma już oleju.Byłem na badaniu napędu AWD na specjalnych rolkach ale na rozgrzanym oleju w przekładniach i koleś powiedział, że układ dołączania napędu po poślizgu w przedniej osi nie zapina tylnej. Namierzyłem na allegro regenerowane sprzęgło wiskotyczne za ok 2200 zł. pytanie /chyba do Adama/ ten olej do tego sprzęgła to zalewa się jak jest zdemontowane? Jak namierzyć rozmiary uszczelniaczy i łożysk jeśli tarczki mam w dobrym stanie?

Adam 1982
03-07-2022, 14:11
Musisz zdemontować. Olej w sprzęgle wielopłytkowe jest hermetycznie zatkany. Łożyska i uszczelniacze kupujesz pi rozmiarach.

Krzysztofj-23
03-07-2022, 22:37
Dzięki. Czy te uszczelniacze i łożyska są ogólnie dostępne czy tylko serwis i trzeba będzie długo czekać?Gdybym miał wcześniej nr katalogowe albo wymiary to przygotowałbym się do tej naprawy i załatwił w 1 dzień. Może, jeśli nie będzie niespodzianek. "hermetycznie" czy to da się rozkręcić bez tokarki?

Adam 1982
04-07-2022, 13:59
Wyciągasz tylko pierścień zabezpieczający coś jak segeri i otwierasz sprzęgło. Tylko musisz kupic duży klucz oczkowy żeby wykrecic sprzęgło z obudowy.

Krzysztofj-23
04-07-2022, 22:11
OK! A czy po zdemontowaniu wału i tego sprzęgła można jeździć? Czy po odkręceniu tego sprzęgła wyleje się olej z tylnego mostu?

Adam 1982
04-07-2022, 22:45
Jak masz dobry uszczelniacz w moście to nic się nie wyleje ja tak jeździłem. A ten uszczelniacz w tylnym moście kosztuje 350 zł.

Krzysztofj-23
07-07-2022, 13:17
wysłałem do regeneracji za 2100 zł. Obawiałem się, że po mojej naprawie dalej olej będzie wyciekał.

luki620
31-07-2023, 01:27
Hej jaki olej wlałeś i jaka ilość

freeon
09-08-2023, 16:47
Czy ktos poleci jakis warsztt do regeneracji haldex jak najblizej Bydgoszczy ?

grzech526
19-01-2024, 09:06
Witam. Również miałem podobny problem z tylnym napędem. Z tego co się orientuję powodem takich zachowań i stuków był problem z rozłączeniem tylnego napędu. Mechanizm przenoszący napęd na tylne półosie jest zbudowany na zasadzie elektromagnesu ściskającego tarczki i załączającego w ten sposób napędu. Problem powstaje w momencie rozłączenia. Tarczki ulegają z czasem ścieraniu. Tarczki są wypychane przez sprężyne i w ten sposób rozłączane kiedy elektromagnes przestaje ściskać tarczki. To właśnie grubość tych Tarczek powoduje problem z rozłączeniem napędu. Niestety jest problem z kupnem Tarczek jako części zamienne. Jedyną opcją jest zakup nowej oryginalnej skrzynki napędu tylnego. Podobno ktoś w Polsce potrafi to zregenerować jednak nie mogę znaleźć konkretnego warsztatu. Na chwilę obecną mam rozłączony tylny napęd bo te stuki wynikają ze zwolnienia napięć na wale przy stale załączonym tylnym napędzie A to może w przyszłości powodować problemy ze skrzynią biegów. Gdyby ktoś miał informację na temat regeneracji Tarczek lub możliwości zakupienia Tarczek jako części proszę o informację.

kuba1986
04-02-2024, 22:07
Witam. Mam ten sam problem. Zna może ktoś dobry warsztat w Warszawie, który mógłby by się tym zająć?

arys
24-04-2025, 09:07
Witam wszystkich, mam ten sam problem z tarciem przy skręcie, już miałem demontować wał ale okazało się że po wyciągnięciu wtyczki ze sprzęgła wielopłytkowego napęd się rozłączył, oczywiście wyskoczył serwis AWD.Ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać dalej.