Zobacz pełną wersję : Grzechotanie okolice skrzyni biegów/sprzęgła 1.0 T3
Witam, chciałem zaciągnąć jeszcze opinii zanim oddam samochód do ASO.
Tipo z nowym silnikiem 1.0 500km . Słychać grzechotanie na zewnątrz w okolicy lewego koła(sprzęgło, skrzynia biegów), na ciepłym silniku trochę zanika ten dźwięk. Umówiłem się na wizytę 24.03 do ASO, zobaczymy co stwierdzą. Jakieś pomysły? Nowy samochód, a już jest coś nie tak :?
Link do nagrania:
https://drive.google.com/file/d/1430WPOLkoMjVTGZxBottV-XE-hWOdAqY/view?usp=sharing
Witam, chciałem zaciągnąć jeszcze opinii zanim oddam samochód do ASO.
Tipo z nowym silnikiem 1.0 500km . Słychać grzechotanie na zewnątrz w okolicy lewego koła(sprzęgło, skrzynia biegów), na ciepłym silniku trochę zanika ten dźwięk. Umówiłem się na wizytę 24.03 do ASO, zobaczymy co stwierdzą. Jakieś pomysły? Nowy samochód, a już jest coś nie tak :?
Link do nagrania:
https://drive.google.com/file/d/1430WPOLkoMjVTGZxBottV-XE-hWOdAqY/view?usp=sharing
Tego silnika to my się uczymy ,Ale jak na gwarancji to tylko :roll: ASO
JackTheNight
18-03-2021, 13:50
Raczej to nie jest łożysko oporowe, tak
jak doradzali ci na fb, bo łożysko oporowe się nie kręci na nie wciśniętym sprzęgle.
To hałasuje jakby coś obcierało o coś, i to nie jest taki metaliczny dźwięk.
No ciekaw jestem co to będzie i co stwierdzi ASO.
brylancik13
18-03-2021, 14:49
To jak nie łozysko to co moze hałasować czasem na wolnych obrotach a po wcisnieciu sprzegła ustaje? ;)
JackTheNight
18-03-2021, 15:13
Łożysko to raczej buczy a nie tak trze.
A łożysko oporowe jak jest uszkodzone to właśnie hałasuje jak się wciśnie pedał sprzęgła :)
No nic wróżyć z fusów nie potrafię, niech
w ASO sprawdza bo ciekaw jestem co tak
dziwnie trze.
Nie no spoko wysłałem Ci wiadomość na priv , i dlatego moje zapytanie ? . Bo nie mam zwrotnej wiadomości , a widziałem że inni koledzy też pisali na forum do Ciebie że wysłali wiadomości tak jak by ta poczta działała słabo .
Łożysko oporowe na 90%, kto chociaż raz ściągał skrzynie i wymieniał sprzęgło dobrze wie jak jest łożysko zamontowane i na jakiej zasadzie działa wysprzęglanie. Łożysko jest wstępnie słabo napięte, i to że się nie kręci jak nie jest wysprzęglone to nie prawda. Dla zobrazowania tematu, w starych układach wysprzęglania na linkę łożysko oporowe również wstępnie jest dociskane z niewielką siłą do tarczy dociskowej. Siła docisku wynika z ciężaru pedału sprzęgła i podstawowych zasad mechaniki.
brylancik13
18-03-2021, 19:14
Mi odpowiadałes na pytanie co moze halasowac na luzie a przy wcisnietym sprzęgle ustaje? Bo z tym cytatami na forum jest bałagan
JackTheNight
18-03-2021, 20:04
Masz rację ster, łożysko ciągle dotyka sloneczka
docisku, sądziłem wcześniej że nie, ale dzięki teraz mam już pewność :)
Ale nadal sądzę że to nie łożysko, łożyska
Inaczej hałasują, nie trą tak co jakiś czas.
No zobaczymy co się okaże.
brylancik13
18-03-2021, 20:25
Objawem zużycia się łożyska oporowego jest więc w pierwszej kolejności hałas gdy wciskamy sprzęgło przy pracującym silniku. Łożysko jest wtedy najmocniej oparte na docisku, który obracając się wraz z kołem zamachowym przykręconym do wału korbowego silnika, również wprawia je w ruch. Gdy sprzęgło odpuścimy, łożysko oporowe może nadal hałasować bądź nie, zależnie od tego czy w naszym aucie pozycja spoczynkowa zakłada delikatne oparcie na docisku, czy odsunięcie od niego. Czasami zdarza się też inna konfiguracja, gdy łożysko jest słyszalne w trakcie jazdy i gdy auto stoi na luzie z włączonym silnikiem, natomiast po wciśnięciu sprzęgła hałas ustaje. Oznacza to, ze łożysko oporowe posiada już znaczny luz, który dopiero pod wpływem nacisku zostaje skasowany i tylko wtedy jest cisza.
Sławek89
18-03-2021, 21:14
Witam, chciałem zaciągnąć jeszcze opinii zanim oddam samochód do ASO.
Tipo z nowym silnikiem 1.0 500km . Słychać grzechotanie na zewnątrz w okolicy lewego koła(sprzęgło, skrzynia biegów), na ciepłym silniku trochę zanika ten dźwięk. Umówiłem się na wizytę 24.03 do ASO, zobaczymy co stwierdzą. Jakieś pomysły? Nowy samochód, a już jest coś nie tak :?
Link do nagrania:
https://drive.google.com/file/d/1430WPOLkoMjVTGZxBottV-XE-hWOdAqY/view?usp=sharing
U mnie jest tak samo tylko że w silniku 1.6 Mjet. Problemem jest w moim przypadku sprzegło + koło dwumasowe
Masz rację ster, łożysko ciągle dotyka sloneczka
docisku, sądziłem wcześniej że nie, ale dzięki teraz mam już pewność :)
Ale nadal sądzę że to nie łożysko, łożyska
Inaczej hałasują, nie trą tak co jakiś czas.
No zobaczymy co się okaże.
Taki sam hałas mam w starym Punto 2, nie występuje zawsze a tam koła dwumasowego nie ma. Po prostu słabo obciążone łożysko oporowe dostaje drgań od wirującego sprzęgła i wirującego wałka sprzęgłowego. Temat olewam, bo jak wcisnę sprzęgło to jest cisza ale to stare auto. Ma gwarancję to niech reklamuje.
JackTheNight
19-03-2021, 00:02
Sprawdziłem w dokumentacji i silnik 1.0 GSE czyli 1.0 T3 nie ma dwumasy.
Łożysko oporowe jest połączone z wysprzęglikiem i jest wewnątrz skrzyni, także wymiana łożyska oporowego wiąże się od razu z wymianą wysprzęglika, bo to jest jeden element i wygląda tak :
40085
Za to ciekawostka, silnik ten nie ma paska rozrządu tylko łańcuch.
Także elementów które tak mogą szurać jest trochę :)
Dziękuje Wszystkim za zainteresowanie, JackTheNight dzięki za info o dwumasie i pasku :-).
Zobaczymy co orzeknie ASO, jak pisałem wcześniej, wcisnę pedał sprzęgła dźwięk ustaje. Na zimnym słychać zawsze, na rozgrzanym raz jest raz nie.
Sprawdziłem w dokumentacji i silnik 1.0 GSE czyli 1.0 T3 nie ma dwumasy.
Łożysko oporowe jest połączone z wysprzęglikiem i jest wewnątrz skrzyni, także wymiana łożyska oporowego wiąże się od razu z wymianą wysprzęglika, bo to jest jeden element i wygląda tak :
40085
Za to ciekawostka, silnik ten nie ma paska rozrządu tylko łańcuch.
Także elementów które tak mogą szurać jest trochę :)
Nie ma dwumasy, bo nie ma producenta który dobrze ogarnia produkcję tych elementów;-) Dziwie się że do 1.4tjet żaden producent części zamiennych nie opracował jeszcze sztywnego koła zamachowego z sprzęgłem, silnik produkowany od ponad 10 lat.
Ostatnio przez przypadek w sklepie motoryzacyjnym natknąłem się na kpl sprzegła- dwumasy tarczy i łożyska dociskowego. Nie mogłem uwierzyć w to co zobaczyłem jak tym systemie wygląda łożysko oporowe:
kawałek bardzo cienkie obudowy plastykowej o średnicy wymaganej przez wałek sprzęgłowy, wszystko z gównianego plastyku, i brak widocznych metalowych elementów łożyska- czyli pierścieni tocznych i powierzchni styku ze słoneczkiem(metalowej oczywiście)- starzy wyjadacze domyślą się o czym piszę....
dla mnie to totalna porażka... takie sprzęgło a raczej komplet nie ma prawa wytzymwać do końća gwarancji....
-Gdzie te czasy że łożysko oporowe (np) fiat polonez było masywne, całe w metalowej obudowie i bardzo trwale wykonane, a łapa wyciskowa była nie możliwa do uszkodzenia. I to wszystko stare technologie.
A teraz byle gówno z odlanego plastyku zmostkowane z wysprzęglikiem i elementem przypominającym łożysko dociskowe, którego nie można wymienić bez całkowitej ingerencji w zespól napędowy: skrzynia, silnik, układ hydrauliczny połączony z hamulcowym.....
świat się kończy..... albo czas umierać...
samochody i ich wytrzymałość sprowadzane są do wytrzymałości zwykłych skarpet: czyli zamiast naprawiać (czyt: cerować) to tylko w grę wchodzi wymiana całych podzespołów...
eeeechhhh.:mad:
Nie ma dwumasy, bo nie ma producenta który dobrze ogarnia produkcję tych elementów;-) Dziwie się że do 1.4tjet żaden producent części zamiennych nie opracował jeszcze sztywnego koła zamachowego z sprzęgłem, silnik produkowany od ponad 10 lat.
Dobrze powiedziane ,ja bym dodał że koło 15 lat T-jety siedzą w autach fiata ;-)
Panie i Panowie już wszystko jasne: ten typ tak ma .
Powiedzieli że hałasują jakieś wałki w skrzyni biegów, są luźno spasowane, będzie je troszkę słychać. Dolali oleju do skrzyni , trochę to uciszy.
Mam 5 lat gwarancji, coś do tego czasu wyjdzie. Zobaczymy czy inni też będą się na to skarżyć.
Będę jeździł i obserwował. Gdyby to były łożyska to by to hałasowało o wiele głośniej, tak stwierdził serwisant.
A jaka tam skrzynia jest? Nowa jakaś?
Panie i Panowie już wszystko jasne: ten typ tak ma ��.
Powiedzieli że hałasują jakieś wałki w skrzyni biegów, są luźno spasowane, będzie je troszkę słychać. Dolali oleju do skrzyni , trochę to uciszy.
Mam 5 lat gwarancji, coś do tego czasu wyjdzie. Zobaczymy czy inni też będą się na to skarżyć.
Będę jeździł i obserwował. Gdyby to były łożyska to by to hałasowało o wiele głośniej, tak stwierdził serwisant.
A podczas jazdy te luźne wałki się nie kręcą? Wciśnij lekko pedał sprzęgła do 1/3skoku i zobacz czy dźwięk ustanie.
mechanizator9
25-03-2021, 09:54
Ciekawe, że na Fejsie jest tylu handlowców chcących dobrze doradzić i sprzedać nowego tipka a nikt z nich się chyba nie wypowiedział czy w ich salonowych testówkach jest tak samo 😉
kartonik
25-03-2021, 11:48
Panie i Panowie już wszystko jasne: ten typ tak ma ��.
Powiedzieli że hałasują jakieś wałki w skrzyni biegów, są luźno spasowane, będzie je troszkę słychać. Dolali oleju do skrzyni , trochę to uciszy.
Mam 5 lat gwarancji, coś do tego czasu wyjdzie. Zobaczymy czy inni też będą się na to skarżyć.
Będę jeździł i obserwował. Gdyby to były łożyska to by to hałasowało o wiele głośniej, tak stwierdził serwisant.
Czyli standard jak nie wiedzą o co chodzi- jeździć, obserwować.:tongue
Dolali oleju do skrzyni biegów, czyli w fabryce nalali go za mało?:lol:
Dlatego pytałem jaka skrzynia bo jak ktoś się przesiadł np. z C514 na C635 to da się usłyszeć dźwięki jak z ikarusa bo wałki większe i je bardziej słychać.
krowka1978
25-03-2021, 13:25
Dlatego pytałem jaka skrzynia bo jak ktoś się przesiadł np. z C514 na C635 to da się usłyszeć dźwięki jak z ikarusa bo wałki większe i je bardziej słychać.
Bez przesady, z mojej C635 nie słyszę wałków ani innych rechotów na jałowym, kulturą głośności nie odbiega od C514 z mojego staruszka czarnucha, poza biegiem nr 1 (wsteczny pomijam) - w GP cisza , w C635 prawie jak na wstecznym.
Jedyny hałas z C635 to... klekotanie MultiAIR :tongue
EGONZGIERZ
27-03-2021, 12:49
Jeżdżę Włochami od ponad 20lat hałas na biegu jałowym jest z wałka sprzęgłowego skrzyni biegów. To jest norma bo w każdym hałasuje raz mocniej raz mniej. Ludzie i mechanicy ciągle piszą o łożysku oporowym co jest błędem i nie jeden już wymieniał sprzęgło na próżno. Łożysko oporowe jak padnie to bardziej szumi na ciepłym i zimnym. Wałek sprzęgłowy hałasuje bardziej jak olej rozgrzany (gorący silnik) i najbardziej będzie go słychać latem w korkach, a jak olej zimny bardziej wypełnia te luzy konstrukcyjne i cichnie. Ten hałas to ten typ tak ma od xxx lat i nie ma co się tym przejmować.
Dziękuję, tak zrobiłem, przestałem się tym przejmować.
Mam taki sam przypadek. 17 stycznia oddałem samochód do serwisu i tam stwierdzili że to łożyska w skrzyni biegów. Zamówili je podobno 20 stycznia i do dnia dzisiejszego nie mam samochodu. Wczoraj pisałem do centrali Fiata i odpisali mi że będą ponaglać dostawcę łożyska bo termin dostawy to połowa marca. Co tam jest za łożysko i skąd oni je sprowadzają?! Przejechałem nim dopiero 10 000 km, strach pomyśleć co będzie dalej.
maniekgrudziadz
19-03-2022, 12:14
Dlatego pytałem jaka skrzynia bo jak ktoś się przesiadł np. z C514 na C635 to da się usłyszeć dźwięki jak z ikarusa bo wałki większe i je bardziej słychać.
Panowie , mi hałasuje przy puszczaniu sprzęgła na jedynce i dwójce .
Tipo 1.4 t jet C636 skrzynia 66tys nalatane .
Temat wrzuciłem na forum.
Mechanicy różnie obstawiają
Mechanizm różnicowy, łożysko oporowe, dwumasa .
Dzisiaj ja z moim crossem w ASO odnośnie tego grzechotania + gwarancyjny :)
ciekawe co powiedzą :>
Edit: ASO stwierdziło, że rozbierali już 2 czy 3 skrzynie w crossach i nie znaleźli co może powodować taki dźwięk grzechotania. Więc na razie mówili, żeby jeździć, bo nie mają żadnych informacji co może być nie tak, a sami jak rozłożyli i złożyli skrzynie, dalej taki dźwięk wydawała.
Śmiałem się do kolesia, że może będzie za jakiś czas akcja serwisowa od centrali Fiata :D
Z ciekawostek, napisałem do obsługi klienta Fiata ;) o tym problemie, ze ASO nie wie jak go rozwiązać :> bo jak ASO nie wie, to warto, żeby zglosić problem do Fiat Polska, przeciez to oni są "producentem" to może wiedzą, że będzie akcja serwisowa lub coś :>
krowka1978
25-04-2022, 12:41
Z ciekawostek, napisałem do obsługi klienta Fiata ;) o tym problemie, ze ASO nie wie jak go rozwiązać :> bo jak ASO nie wie, to warto, żeby zglosić problem do Fiat Polska, przeciez to oni są "producentem" to może wiedzą, że będzie akcja serwisowa lub coś :>
Już wiem co odpowiedzą, masz się zgłosić do tego ASO :tongue Co więcej, to ASO do Ciebie się odezwie :tongue Brutalne, ale prawdziwe niestety.
Hmm zobaczymy, bo jeżeli ASO nie twierdzi że rozkładali już te skrzynię i nic nie znaleźli co może być powodem, to może dojdzie do jakiejś dyskusji między nimi. Fiatowi Polska opisałem problem ze przy wciśniętym sprzęgle znika, dostali filmik i informację że ASO już ten problem zna, nic nie mogą zrobić i że inne ASO również dla innych właścicieli są bezradne.
michalak_83
26-04-2022, 11:28
Panowie, wszystkie 1.0 T3 Tipo tak mają. Powodem tego hałasu jest łożysko oporowe. Hałas występuje tylko na zimnym silniku. Jak się tylko trochę rozgrzeje (dosłownie 2 minuty po uruchomieniu) to hałas ustaje. Oczywiście na wciśniętym sprzęgle hałasu nie ma. Mam to samo w swoim 1.0. Zaprzyjaźniony serwis potwierdza, że wszystkie 1.0 Tipo tak mają.
Hmm ja ten dźwięk słyszę cały czas, nawet podczas jazdy, jeżeli muzyka/radio nie jest włączona.
Jest słyszalny tylko od strony wewnętrznej. Z zewnątrz nie słychać tego.
Edit:
Panowie, wszystkie 1.0 T3 Tipo tak mają. Powodem tego hałasu jest łożysko oporowe. Hałas występuje tylko na zimnym silniku. Jak się tylko trochę rozgrzeje (dosłownie 2 minuty po uruchomieniu) to hałas ustaje. Oczywiście na wciśniętym sprzęgle hałasu nie ma. Mam to samo w swoim 1.0. Zaprzyjaźniony serwis potwierdza, że wszystkie 1.0 Tipo tak mają.
Jeżeli wszystkie egzemplarze tak mają go niech fiat coś zrobi z tym, bo nie jest to normalny dźwięk jaki powinien być słyszalny podczas pracy silnika/jazdy.
Aktualizując mój status, to obsługa Fiata Polska zasugerowała żeby zgłosić się do ASO ponownie i oni dopiero będą mogli ich naciskać na usunięcie usterki, powiedzieli w Fiat Polska że ASO może zgłaszać niewyjaśnione problemy z autami do jakiegoś działu technicznego. W związku z tym napisałem do ASO czy oni to zrobili, a jak nie to czy mogą zrobić... Czekam na odpowiedź. Nie zamierzam tak tego zostawiać bo ten dźwięk, jak się go raz usłyszy jest wkurzający...
Pewnie problem jest w mocowaniu łożyska sprzęgła do widełek układu wyciskania sprzęgła. Mam podobny hałas w starym Punto 2 ale jak go przegazuje na postoju, właśnie w taki sposób zadrży łożysko na wałku sprzęgłowym. Generalnie mam to w 4 literach w starym klamocie, podejrzewam że tutaj jest podobnie. Pewnie to na trwałość nie wpłynie, ale jest wku....ace w nowym aucie oczywiście.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Hmm ja ten dźwięk słyszę cały czas, nawet podczas jazdy, jeżeli muzyka/radio nie jest włączona.
Jest słyszalny tylko od strony wewnętrznej. Z zewnątrz nie słychać tego.
Edit:
Jeżeli wszystkie egzemplarze tak mają go niech fiat coś zrobi z tym, bo nie jest to normalny dźwięk jaki powinien być słyszalny podczas pracy silnika/jazdy.
Aktualizując mój status, to obsługa Fiata Polska zasugerowała żeby zgłosić się do ASO ponownie i oni dopiero będą mogli ich naciskać na usunięcie usterki, powiedzieli w Fiat Polska że ASO może zgłaszać niewyjaśnione problemy z autami do jakiegoś działu technicznego. W związku z tym napisałem do ASO czy oni to zrobili, a jak nie to czy mogą zrobić... Czekam na odpowiedź. Nie zamierzam tak tego zostawiać bo ten dźwięk, jak się go raz usłyszy jest wkurzający...
A jak wciśniesz sprzęgło do 1/3 zakresu hałas znika?
Pewnie problem jest w mocowaniu łożyska sprzęgła do widełek układu wyciskania sprzęgła. Mam podobny hałas w starym Punto 2 ale jak go przegazuje na postoju, właśnie w taki sposób zadrży łożysko na wałku sprzęgłowym. Generalnie mam to w 4 literach w starym klamocie, podejrzewam że tutaj jest podobnie. Pewnie to na trwałość nie wpłynie, ale jest wku....ace w nowym aucie oczywiście.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A jak wciśniesz sprzęgło do 1/3 zakresu hałas znika?
To musiałbym sprawdzić, na pewno znika przy pełnym wciśnięciu sprzęgła. Jeszcze by mnie to tak nie wkurzało jak było by słyszalne tylko podczas postoju :-) ale również podczas jechania to słychać jak się np przełączają piosenki na Spotify 😁
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Panie i Panowie już wszystko jasne: ten typ tak ma .
Powiedzieli że hałasują jakieś wałki w skrzyni biegów, są luźno spasowane, będzie je troszkę słychać. Dolali oleju do skrzyni , trochę to uciszy.
Mam 5 lat gwarancji, coś do tego czasu wyjdzie. Zobaczymy czy inni też będą się na to skarżyć.
Będę jeździł i obserwował. Gdyby to były łożyska to by to hałasowało o wiele głośniej, tak stwierdził serwisant.
A czy po dolaniu oleju do skrzyni to ciszej się zrobiło czy nic to nie zmieniło?
To sprawdź czy dźwiek ustaje jak wciśniesz trochę sprzęgło tak do zakresu 1/3 skoku.
To sprawdź czy dźwiek ustaje jak wciśniesz trochę sprzęgło tak do zakresu 1/3 skoku.
Tak prędzej przy 2/3 a nawet 3/4 wciśnięcia dopiero znika.
2022-05-04:
Autko poszło do serwisu na dokładne oględziny, skrzynia, sprzęgło i niby ma koło dwumasowe.
Może za tydzień będą wiedzieli co to jest :-)
2022-05-10:
Serwis nic na razie nie znalazł i auto ma na razie zostać u nich do czwartku, ciekawe co będzie dalej... Jeżeli nie znajdą rozwiązania, a nie występuje to w każdym aucie, tj. jest to usterka, to zgodnie z polskim prawem, powinni dać nowe auto, wolne od wad, jak tego nie potrafią naprawić...
2022-05-12:
ASO zamówiło części do Tipka i do wtorku powinny im przyjść. Oby to rozwiązało problem, to się spróbuję dowiedzieć co wymienili i czy podejrzewają co mogło spowodować tą usterkę.
2022-05-18
ASO dzwoniło, że ma wszystkie części, rozłożoną mają skrzynię biegów, a z zamówionych części na pewno mają synchronizator, ciekawe co jeszcze... Nadzieja że w piątek będzie 😁
2022-05-21:
Odebrany, jest cicho, wymienili synchronizatory między 3 i 4 biegiem
wojciech88
01-09-2022, 17:07
2022-05-21:
Odebrany, jest cicho, wymienili synchronizatory między 3 i 4 biegiem
czyli moge podpowiedzeć serwisowi ze to ten synchronizator. u mnie stwierdzili ze obudowa skrzyni biegów jakaś cześć sie obraca co ma sie nie ruszać. Powiedzieli żebym dzwonił za kilka miesiecy jak beda obudowy od innego dostawcy.
Witam.
I jak po tych kilku miesiącach? Nadal cisza?Mam podobny problem z tym grzechotaniem .
Witam.
I jak po tych kilku miesiącach? Nadal cisza?Mam podobny problem z tym grzechotaniem .
hej, u mnie na razie cisza.
Do wymiany jest obudowa skrzyni biegów i synchronizatory 3 i 4 biegu.
wojciech88
30-01-2023, 22:38
Do wymiany jest obudowa skrzyni biegów i synchronizatory 3 i 4 biegu. pewna informacja bo właśnie oddałem na serwis i upierają się że łożysko . Ale jak coś to dobrze wiedzieć najwyżej jeszcze raz będą robić
I jak coś już wiesz , co wymienili i czy pomogło?
wojciech88
08-02-2023, 14:45
I jak coś już wiesz , co wymienili i czy pomogło? jeszcze nie wiem fiat ponoć kazał jakoś przymocować to łożysko do obudowy bo ewidentnie ono hałasuje ale u mnie nie pomogło i niby mają do fiata pisać co dalej. Samochód mi dali z takim samym silnikiem i skrzynia i tam nic takiego nie występuje więc nie jest to normalny dzwiek jak inni czasem pisza. Na razie mam info że samochód może postać u nich 2 3 tygodnie
Dziękuję za informację, daj znać po naprawie.
U mnie tak stukało i okazało się, że musiałem oddać do regeneracji wał napędowy ;/ Raczej jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę i nawet nie miałem pojęcia, że coś takiego istnieje w samochodzie ;p No ale człowiek uczy się całe życie https://takiewaly.pl/budowa-walow-napedowych/ :)
Jakoś słabo to widzę...??? wał napędowy w Tipo?
U mnie tak stukało i okazało się, że musiałem oddać do regeneracji wał napędowy ;/ Raczej jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanikę i nawet nie miałem pojęcia, że coś takiego istnieje w samochodzie ;p No ale człowiek uczy się całe życie https://takiewaly.pl/budowa-walow-napedowych/ :)
Napęd na przód , wału napędowego brak :smile:
Napęd na przód , wału napędowego brak
otototo, uzupełniłeś mnie idealnie :lol::zgoda:
Ja już zapomniałem o tej grzechoczacej skrzyni, tak się przyzwyczaiłem do tego dźwięku 😂. Jeszcze 3 lata gwarancji, może coś się wyjaśni, jakaś akcja serwisowa.
wojciech88
04-03-2023, 18:11
Dziękuję za informację, daj znać po naprawie. niby zrobione wymieniono synchronizatory jakiś wałek wklejli jakoś to łożysko niby teraz cicho. Pan z serwisu jednak stwierdził że skrzynia nadaje się do wymiany kazał dzwonić w kwietniu i się umawiać jak będę chciał ją wymienić . Cały temat z tą skrzynią Fiatowi jest znany
wojciech88
04-03-2023, 19:40
Ja już zapomniałem o tej grzechoczacej skrzyni, tak się przyzwyczaiłem do tego dźwięku 😂. Jeszcze 3 lata gwarancji, może coś się wyjaśni, jakaś akcja serwisowa.szczerze wątpię zapewne tylko jakaś nie duża partia poszło tych skrzyń i wola poczekać aż się kupiec sam zgłosi
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja już zapomniałem o tej grzechoczacej skrzyni, tak się przyzwyczaiłem do tego dźwięku 😂. Jeszcze 3 lata gwarancji, może coś się wyjaśni, jakaś akcja serwisowa. szczerze wątpię zapewne tylko jakaś nie duża partia poszło tych skrzyń i wola poczekać aż się kupiec sam zgłosi
Jeżeli usterka nie stwarza zagrożenia bezpieczeństwa to nikt jej nie zgłosi i żadnej akcji nie ogłosi. Po co komu taka antyreklama
Emil 1985
24-12-2023, 14:01
Panowie. Kupiłem 3 dni temu Fiata tipo 2021 1.0 przebieg 5000 tys kilometrow .Jak zimny to słychać ten metaliczny dźwięk tarcia od strony skrzyni ,gdy wciskam sprzęgło dźwięk ustaje ,jak jest bardzo dobrze rozgrzany to również nie ma problemu .Biegi wchodzą normalnie nic nie szarpie nic nie stuka ani się nie ślizga.Czytajac poprzednie wiadomości, widzę że to nie pierwszy taki przypadek ,czy ktoś może potwierdzić na 100 procent co to jest ,czy są to te synchronizatory ?czy coś innego ,proszę o pomoc .dzięki.
Panowie. Kupiłem 3 dni temu Fiata tipo 2021 1.0 przebieg 5000 tys kilometrow .Jak zimny to słychać ten metaliczny dźwięk tarcia od strony skrzyni ,gdy wciskam sprzęgło dźwięk ustaje ,jak jest bardzo dobrze rozgrzany to również nie ma problemu .Biegi wchodzą normalnie nic nie szarpie nic nie stuka ani się nie ślizga.Czytajac poprzednie wiadomości, widzę że to nie pierwszy taki przypadek ,czy ktoś może potwierdzić na 100 procent co to jest ,czy są to te synchronizatory ?czy coś innego ,proszę o pomoc .dzięki.
U mnie w ASO takie rzeczy wymienili i temat został rozwiązany
2022-05-21:
Odebrany, jest cicho, wymienili synchronizatory między 3 i 4 biegiem
hej, u mnie na razie cisza.
bartekhtc85
22-03-2025, 14:29
Cześć, w moim Tipo 1.0 z 2021r. dwa dni po zakupie (samochód z drugiej ręki z przebiegiem około 60 tyś.) też zauważyłem to charakterystyczne grzechotanie jak by kulki z łożyska mielić w młynku do kawy. Dokładnie ten sam dźwięk co u kolegi @pawulg. Był on słyszalny na biegu jałowym oraz podczas jazdy, jedynie wciśnięcie i przytrzymanie sprzęgła go wyciszało, po puszczeniu sprzęgła zgrzyt wracał. Oddałem do komisu trzymali miesiąc podobno wymienili łożysko oporowe i skrzynie, tak twierdzili. Dostałem auto z powrotem i dalej zgrzyta z tym że teraz tylko na zimnym silniku, jak się nagrzeje nic nie słychać.
Cześć, w moim Tipo 1.0 z 2021r. dwa dni po zakupie (samochód z drugiej ręki z przebiegiem około 60 tyś.) też zauważyłem to charakterystyczne grzechotanie jak by kulki z łożyska mielić w młynku do kawy. Dokładnie ten sam dźwięk co u kolegi @pawulg. Był on słyszalny na biegu jałowym oraz podczas jazdy, jedynie wciśnięcie i przytrzymanie sprzęgła go wyciszało, po puszczeniu sprzęgła zgrzyt wracał. Oddałem do komisu trzymali miesiąc podobno wymienili łożysko oporowe i skrzynie, tak twierdzili. Dostałem auto z powrotem i dalej zgrzyta z tym że teraz tylko na zimnym silniku, jak się nagrzeje nic nie słychać.
U mnie ASO rozebrało całą skrzynie i ostatecznie wymienili synchronizatory 2 i 3 biegu
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.