PDA

Zobacz pełną wersję : Zamarzanie kondensatu w tłumiku MultiAir i GSE



krowka1978
10-03-2021, 12:38
Pojawiła się instrukcja w temacie naprawy problemu zamarzania wody w tylnym tłumiku. Dotyczy wszystkich wersji wyprodukowanych do 21.02.2021.

Każą zrobić otwór, wiertło 3mm, na głębokość ponad 2,5cm, w dolnym narożniku tylnego tłumika, na fotce wygląda to na prawą stronę z rurą wydechową (lewa, czyli tam gdzie kierownica, wolę dopowiedzieć, bo niektórzy źle patrzą).

Jak to piszą, zamarza i nie można odpalić, a wydawało mi się coś takiego zupełnie nierealnym.

Co ciekawe fabrycznie do GP otworek w tłumiku jest, a tu zrezygnowali, po czym powrócili w fabryce, a poza trzeba wiercić :tongue

rajtkezjusz
10-03-2021, 15:25
Daj fotkę :) Dziurkę miałem w punto jtd

sympatyk
10-03-2021, 17:44
Pojawiła się instrukcja w temacie naprawy problemu zamarzania wody w tylnym tłumiku. Dotyczy wszystkich wersji wyprodukowanych do 21.02.2021.

Każą zrobić otwór, wiertło 3mm, .

Jak to piszą, zamarza i nie można odpalić, a wydawało mi się coś takiego zupełnie nierealnym.

Co ciekawe fabrycznie do GP otworek w tłumiku jest, a tu zrezygnowali, po czym powrócili w fabryce, a poza trzeba wiercić :tongue


no proszę , był niedawno @mlodybe , który chciał mnie przekonać, że uczyli mnie jakiejś starej fizyki, mechaniki...

ostatnio tłumik w Ulyssesie wymieniałem ~6 czy 7 lat temu i od razu wierciłem dziurkę fi 2,5mm w najniższym miejscu dekla,

dla tych co będą teraz wiercić -proponuję użyć wiertarki akumulatorowej, aby uniknąć porażenia - kondensatu może być troche...,
2 lata temu po kupnie "pincety" przy zmiany tylnych kół z tłumika kapało i kapało - spuściłem z t. tłumika dobrych parę litrów -była duża kałuża - żeby nawiercić trzeba było wskoczyć pod auto, czasy żeby skorzystać z podnośnika skończyły się :mad:

krowka1978
10-03-2021, 18:24
Zrobiłem zdjęcie mojego tłumika, zaznaczę miejsce i wkleję na forum.

rajtkezjusz
10-03-2021, 18:48
dla tych co będą teraz wiercić -proponuję użyć wiertarki akumulatorowej, aby uniknąć porażenia - kondensatu może być kilka litrów,
a ja chciałem wiercić taką na 400v :) :) ,dzięki za info ,można się czasem zapomnieć i podejść jak ja z zapalniczką do zamka wlewu paliwa w maluchu :) ,ale 3 kroki przed się w głowę puknąłem zawczasu

krowka1978
10-03-2021, 20:31
Czerwona kropa wiadomo ;-)

40021

sympatyk
10-03-2021, 20:33
Kolego, Rajtkezjuszu ;-)

rajtkezjusz
10-03-2021, 23:25
40022
by Krówka

rajtkezjusz
31-03-2021, 01:00
Dziurka zrobiona . Koszt ? Złamane wiertło i najlepiej sprawdził się wkręt (pchełka ) z wiertełkiem :) Potem poprawione klasycznym wiertłem 3 mm . Woda nie zeszła ,ale wiertło mokre i takie tłustawe

mmmmm
13-01-2024, 11:44
Potwierdzam istniejący problem zamarzania tłumika. Samochód bez żadnego ostrzeżenia nie odpalił na parkingu po pracy. Odholowany do domu. W domu do ręki wiertarka i nagrzewnica. U mnie zamarzła również rura przed tłumikiem dlatego musiałem również zrobić otwór w tej rurze . Po odmrożeniu i spuszczeniu wody samochód odpalił na dotyk.

Piasek80
13-01-2024, 17:24
Może to być od kondensatu ale może i od rozrusznika problem.
Miałem podobnie
https://fiatklubpolska.pl/punto-evo-526/ruzrusznik-nie-kreci-slychac-jedno-tykniecie-i-tyle-53414/