Zobacz pełną wersję : doblo 1.6 16v 2005 problemy / ECU / diagnostyka ELM 327
Dzień dobry Panowie.. po wielu latach wróciłem do fiata. ponad 20lat temu cc sporting..
teraz jako samochód roboczy ( budowa domku) zakupiłem fiata doblo 1.6 2005 rok
po paru tygodniach jazdy przypomniały mi się bolączki fita czyli kontrolka check :)
Mam zatem pare pytań
1) czym najlepiej diagnozować ? używam elm 327 bt którego z powodzeniem używam jimny 2011 i tucson 2020.
2) jaki soft ? czym najwięcej wyciągnę informacji ? używałem do tej pory Torque i SC viewer do Jimny
Czy lm 327 jest kompatybilny z tym samochodem ? pytam dla tego że miałem dwie przygody z tym interfejsem w połączeniu z Fiatem
1) po podłączeniu i zostawieniu wpiętym na pare dni, po otworzeniu samochodu i próbie odpalenia licznik nie wskazywał żadnych danych 0 przebieg total byl wyświetlany ale przebieg dzienny godzina a nawet poziom paliwa nie był wyświetlany - nie dało się uruchomić samochodu - po wyjęciu interfejsu wszystko ok
2) podczas diagnostyki po paru minutach gdy silnik pracował a ja patrzyłem Torque licznik przygasł i skasował się dystans i spalanie i .
to co na tą chwile mnie trapi
1) błąd 2 sondy P0420
dziś po wizycie na myjni
P1121
P1220
P0638
ecu przeniesione na ścianę grodziową .... przez poprzedniego właściciela
jakieś sugestie ?
Diagnozuje programem MultiEcuScan lub starszym FiatEcuScan. Wersja darmowa spokojnie obsłuży ECU silnika. Jak go zainstalujesz i połączysz się to przy kodzie błędu masz jego szczegółowy opis, czego on dotyczy.
Kabla używam ELM 327, ale od firmy viaken, ponieważ ten chłam z alledrogo nie zawsze chce się łączyć, lub sprawia problemy z samym OBD. Pytanie jaką wersję ELM 327 Ty posiadasz.
Jeśli ECU był ruszany, to sprawdziłbym dorobioną wiązkę oraz kostki. Możliwe że dostała się wilgoć, lub przewody zaśniedziały i już nie przewodzą. Ciężko stwierdzić co było kombinowane po samym stwierdzeniu "ecu przeniesione na ścianę grodziową .... przez poprzedniego właściciela". Możliwe że naciągnął tylko wiązkę, możliwe że ją przedłużał. Fakt że usterki pojawiają się po myjni czyli zawilgoceniu instalacji może wskazywać że problem jest ze stykiem kostek w samym ECU.
zainstalował multiecuscana.. jednak mm problem aby podłączyć kabel lm327 1.3a nie mogę go prawidłowo zainstalować na win 10.
co do kodów błędów - wiem co oznaczają
dziś doszła kolejna zabawa
wsiadam do doblo - odpala - - obroty faluja.. ruszam gasnie i nie odpala
zgasiłem zacząłem dociskać przewody do ecu i przepustnicy
odpalam - gasnie -
torque pokazuje P0105 i U1600
odpiąłem aku. poczekałem, odłączyłem ecu przedmuchałem i odpiąłem MApa przedmuchałem piny.. złożyłem nadal to samo.. pali i gaśnie , na prze gazówce wróciłem na miejsce parkingowe
zgasiłem.. popiołem lma na BT - i torquem skasowałem błędy .. odpalił i pracuje
WTF4
co do wiązek..
na bank jest zrobiona nowa wiązka od wtryskiwaczy
ecu było naprawiane w Ciechanowie w firmie vayer.pl w lipcu 2020.. oczywiście poprzedni właściciel nic nie wie. nic nie robil.. ehh
btw ten lm327 na BT ewidentnie gryzie sie z CANem i zegarami.
pytanie. od czego jest i dokąd idzie przewód podciśnienia z kolektora dolotowego ( wpięty koło mapa) idzie dalej kolo wiązek aż na dół pod korektor
udało mi sie zainstalować MES na jednym laptopie.
zrobiłem wykres sond lambda i wykres kata otwarcia przepustnicy w zależności od pozycji pedału przyspieszenia
o ile sondy wg mnie pracują prawidłowo tak coś nie tak dzieje się z przepustnica
mianowicie przy utrzymaniu stałego zadanego położenia gazu przepustnica lekko plywa.
chciałem zrobić skasowanie auto adaptacji przepustnicy - ale niestety system mi na to nie pozwolił. pisał że nieprawidłowe warunki.
jak to powinienem przeprowadzić ?
Zaczynasz chyba na zgaszonym silniku, odpalasz, przegazowujesz ze 3 razy i gasisz. Czekasz 10 s i odpalasz znowu.
Opis z Klubu Fiata Stilo: "Kasujesz (błędy) programem, gasisz odpalasz i pika błąd (check) cały czas, nie ruszając auta zostawiasz odpalony nie dodając gazu aż zagrzeje się silnik do pionu ( 90 stopni) po tym 2-3 "prze-gazówki" i przestaje wariować, gasisz i po ponownym odpaleniu możesz już jeździć."
Z tego co pisałeś o tych cyrkach które się dzieją przy ruszaniu wiązkami:
"zgasiłem zacząłem dociskać przewody do ecu i przepustnicy, odpalam - gasnie -, torque pokazuje P0105 i U1600
, odpiąłem aku. poczekałem, odłączyłem ecu przedmuchałem i odpiąłem MApa przedmuchałem piny.. złożyłem nadal to samo.. pali i gaśnie , na prze gazówce wróciłem na miejsce parkingowe
,zgasiłem.. popiołem lma na BT - i torquem skasowałem błędy .. odpalił i pracuje"
Wychodzi na to że problemy są gdzieś przy pinach komputera. Po dociśnięciu i pokasowaniu błędów lepiej chodzi. A jak potencjometr przepustnicy i pedału gazu wygląda? Próbowałeś oczyścić styki i ślizgi?
na ta chwile jadac do pracy zrobiłem auto adaptacje przepustnicy..
przeczyściłem map sensor..
po adaptacji przepustnicy zniknął "lag" który miałem w momencie odpuszczenia gazu.
wieczorem odpalał ładnie
rano wsiadam odpala i gasnie.
na ecu żadnych błedów
po przy gazówce załapał i dojechał do pracy
mam wrażenie że pali jak smok mimo ze na kompie pokazuje srednią 10l
wykresy sond jak ponizej. wg mnie ok a kat też wydaje się "sprawny"
co sadzicie ?dla czego wiec czesto blad P0420 kontrolka katalizatora ?
39908
wykres 2 sond po rozgrzaniu - 70st chyba przyblokowany termostat
wracając z pracy tocząc sie po osiedlowych drogach zauważyłem jedna ciekawą sprawę.
położenie przepustnicy potrafi skoczyć do kąta ok 6000 st
nie wywala cheka ale taka sytuacja sie zdarza
39909
podejrzewam że coś jest z potencjometrem na przepustnicy
-ktoś ten temat przerabiał ? samo czyszczeniem przepustnicy od strony gardzieli nic nie da. trzeba dorwać sie do środka
Może spróbuj podmienić całą przepustnicę ze sprawnego. Zobaczysz przy okazji co pokazuje MES.
Temperatura na pewno jest zła. Albo termostat, albo czujnik do ECU. Zacząłbym od tego.
pomału skłaniam sie do odesłania ecu do fachowca.
Wczoraj znowu smaochod odpalil i gasl
wyplulo blad czujnika cisnienia w kol dolotowym
testowałem kable sa ok
odczyt z czujnika na zgaszonym silniku z podpietą wiązką to blisko cisniania atmosferycznego.. bez wiązki jest b male.
po kilku próbach uruchomienia - odpala nie gasnie i ma wolne obroty
sam juz nie wiem
co do temperatury - wymienie termostat. bo na postoju temp osiaga polowe skali i na MES jest ok 90st
gdy jade jest 70 wiec termostat stoi
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.