PDA

Zobacz pełną wersję : Filtr powietrza - zaolejony



steffanson
17-02-2021, 19:57
Cześć,
dziś podczas wymiany filtru powietrza zastałem taki obraz:
39804
Przepływomierz również pokryty lepką substancją - jakby spalony olej. Olej z bagnetu i ON tak nie pachną.
Czy to może zwiastować jakieś poważne problemy z jednostką napędową?
Dodam, że Croma moc oddaje nierównomiernie. Do 2000 obr. praktycznie nie jedzie, następnie ożywa trochę, późnej krótko przed 3000 obr. zaczyna wgniatać w fotel - podejrzewam podciśnienie - jeszcze tego nie ruszałem (zgodnie z innymi tematami na forum podejmę stosowne kroki :) )

lisekg
18-02-2021, 07:22
Jeżeli do 2000 nic się nie dzieje to masz zablokowany EGR w pozycji otwartej...
Jeżeli od 3000 ma moc to nie działa zmienna geometria na turbinie
Jeżeli masz olej na dolocie to być może punkt 1-wszy + nieszczelność na turbinie to powoduje..

W mojej ocenie jeżeli jest olej w IC to masz uszkodzoną turbinę która leje olej a ten zapiekł zmienną geometrię i oczywiście zablokował EGR..
Czy to czymś grozi... Tak uszkodzenie układu smarowania w turbinie może w konsekwencji doprowadzić do "rozbiegania się silnika" - silnik wejdzie na bardzo wysokie obroty napędzany olejem z turbiny i rozsypie się na kawałki o ile nie zdążysz go wyhamować na biegu i stłumić.:!: ale to taki najczarniejszy scenariusz...

Zacznij od 2-ch pierwszych punktów... i sprawdź luz na osi turbinki. Olej na przepływce może już ja uszkodził a może wystarczy jeszcze ją przemyć alkoholem izopropylowym.

steffanson
18-02-2021, 22:04
EGR czyściłem pół roku temu. Dołożyłem wtedy zakupioną w ASO częściową zaślepkę. Zawór nie był przesadnie brudny, trzpień w elektrozaworze poruszał się bez oporu. Zawór kontrolowałem w styczniu nie zabrudził się, od ostatniego czyszczenia. Trzpień w elektrozaworze nadal porusza się swobodnie. Zawór Pierburg - zapewne oryginalny, bo data produkcji 2005r.

Z objawów, o których nie napisałem to świszczenie przy dodawaniu gazu i po jego ujęciu. Auto nie dymi przy dodawaniu gazu na biegu jałowym. Podczas jazdy zapewne też - w każdym razie nie widzę w lusterku.

lisekg
23-02-2021, 10:49
świst dobiega z turbiny i wynika z jej zużycia... Na ile to jest duże zużycie to można ocenić np: ruszając osią turbiny po zdjęciu węża...
Jeżeli silnik nie wchodzi w tryb awaryjny a niema mocy do 3000 obr/min to ja polecam sprawdzić jeszcze działanie cięgna na gruszce- czy dodając gaz na postoju ono rusza się?