PDA

Zobacz pełną wersję : Punto II 1.2 8V, brak ogrzewania, silnik się grzeje



galaxymusic
16-02-2021, 18:14
Cześć,

mam punto II 1.2 8v 44KW

Pierwszym objawem było chłodne powietrze podczas postoju, stania na światłach na skrzyżowaniu, gdy podczas jazdy normalnie grzało.
Jakiś czas później temperatura weszła na max, zaświeciła się kontrolka temperatury.
Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem niewiele i pojechałem do domu ale dalej się grzał (do 3/4 wskaźnika).

W następnych dniach przestało całkowicie grzać a wskazówka temperatury była w 3/4 i czasami dochodziła do maksimum.

Oddałem auto do mechanika.
Skasował za odpowietrzenie, u niego na placu grzało, ale już za godzinę gdy auto stało pod domem i znowu nim ruszyłem, znowu nie było ogrzewania i znowu temperatura szybowała do max.
Więc znowu do mechanika.
Diagnoza cieknie spod pompy wody.
Wymienił pompę i rozrząd. U niego na placu jak odbieram auto leci gorące powietrze.
Następnego dnia wsiadam do auta i sytuacja się powtarza. Silnik się grzeje, ogrzewania brak.
Auto znowu jest u mechanika ale boję się, że znowu zrobi coś co nie da efektu.

W zbiorniczku płynu u góry taka maź ciemno-brązowo-szara.
Pod korkiem oleju czysto.
Przewody chłodnicy gorące i miękkie. Tylko na jednym, idącym do (lub z) nagrzewnicy (ten po prawej), odczuwalna chłodniejsza temperatura. Albo w ogóle brak ciepła.
Z auta na wolnych obrotach leci dymek ale nie wiem czy to jest kwestia aktualnej temperatury czy rzeczywiście biały dym (ilość dymu raczej normalna, nie widać żeby go było więcej niż powinno).
Wentylator też normalnie pracuje. Załącza się.
Na zimnym słychać przelewanie się wody w kabinie

Ja obstawiam albo zapchaną nagrzewnicę (choć mechanik się upiera, że to na pewno nie nagrzewnica, bo wtedy w ogóle by u niego na placu nie grzało), albo UPG. No albo coś innego.
Co myślicie, że może być w tym przypadku?

malutki1989
16-02-2021, 22:58
Gdyby to była uszczelka, to płynu albo by ubywało albo przybywało.
W 1.2 16v, jak poszła uszczelka, to płyn aż się gotował a jego nadmiar wyrzucało przez korek na chłodnicy. Poziom oleju się podniósł.

Też wydaje mi się, że to może być coś z nagrzewnicą. Jeśli masz warunki, spuść sobie płyn, zalej wodą destylowaną, żeby przepłukać cały układ. Możesz dodać trochę domowego octu. Pomoże rozpuścić zanieczyszczenia. Z octem nie przesadzaj.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A termostat działa poprawnie? Przewód wychodzący na chłodnicę powinien być zimny aż do momentu rozgrzania silnika. Jeśli robi się ciepły w takim tempie jak rozgrzewa się silnik, to jest do wymiany.

czech22
20-02-2021, 22:02
Wygląda na UPG

szary1977
21-02-2021, 09:53
Dokładnie to jest uwalona UPG w zbiorniczku nie powinieneś mieć żadnej maźi, kup sobie za parę złoty tester uszczelki głowicy i będziesz miał odpowiedz.