Zobacz pełną wersję : Doblo 2 1.6 Multijet
Witam,
Mam problem z odpalaniem mojego Doblo 2 1.6 MJ (2011 rok). Przebieg to 158 tys. km. Fabrycznie bez DPF.
Gdy silnik jest ciepły, ale niedogrzany to ma problemy z odpaleniem - tzn. musi kręcić kilka razy zanim odpali.
Zimny odpala bez problemów. Rozgrzany również odpala bez problemów.
Po podłączeniu kompa brak błędów.
Może miał ktoś podobny problem?
malutki1989
16-02-2021, 22:25
Podobne problemy mieliśmy z Maluszkiem. Poszedł na sprzedaż, bo nie opłacało się naprawiać.
Podobne problemy mieliśmy z Maluszkiem. Poszedł na sprzedaż, bo nie opłacało się naprawiać.
Co mnie interesuje Twój Maluszek?
malutki1989
17-02-2021, 18:24
Myślałem, że każda wskazówka dla Ciebie się liczy, no ale trudno. Dalej radź sobie sam ze swoim problemem...
Myślałem, że każda wskazówka dla Ciebie się liczy, no ale trudno. Dalej radź sobie sam ze swoim problemem...
Wskaż proszę w którym miejscu była jakaś wskazówka.
Sugestia żeby sprzedać?
malutki1989
18-02-2021, 21:20
Głowica do remontu. W najgorszym wypadku. Korekty wtrysków sprawdź, może któryś leje, świece też bym sprawdził.
Dlaczego głowica do remontu?
Wtryski były sprawdzane i niby są ok (mam jakiś wydruk, więc sprawdzę co dokładnie sprawdzali). Ale z relacji poprzedniego właściciela były kiedyś regenerowane, więc wszystko możliwe.
Świece są nowe, więc one odpadają. Przy mrozach odpalał bez problemów i na starych i teraz na nowych.
malutki1989
22-02-2021, 09:03
Zawory mogą przepuszczać i nie trzyma odpowiedniej kompresji w zależności od temperatury.
W maluszku była zależność, że na zimnym odpalał zawsze, na ciepłym raz tak, raz nie, a na gorącym już wg.
Jaki olej lejesz? Jakie paliwo?
U mnie kręci nieco dłużej tylko gdy jest ciepły (ale nie nagrzany), np. po przejechaniu 2 km, gdy wskazówka temperatury jeszcze się nie podniosła. Zimny czy nagrzany odpala zawsze bez problemów.
Oleju używam Motul 8100 X-Clean EFE 5W30 C2/C3. Wymiany co mniej niż 10 tyś. km. Paliwo zwykły diesel z Orlenu lub Circle K.
Jak dla mnie coś jest nie tak z dawkami startowymi/układem paliwowym - wiosną chyba poszukam jakiegoś lepszego warsztatu od diesli, bo u mnie w regionie z dobrymi mechanikami to bieda.
malutki1989
23-02-2021, 11:30
Spróbuj odpalić z odpiętym czujnikiem temperatury płynu chłodzącego.
Jeśli masz dostęp do diagnostyki komputerowej posprawdzaj dane z tego czujnika, masy i temperaturę powietrza na przepływomierzu, stan otwarcia EGR.
Odpięcie czujnika spowoduje, że komputer wywali błąd i będzie widział, że zawsze jest zimny, więc to bez sensu.
Poszukam jakiegoś warsztatu i niech szukają przyczyny. Ewentualnie kupię jakiś skaner OBD i podejrzę czy on coś ciekawego pokazuje :)
Bolek doblo
26-03-2025, 14:17
Hej, czy znalazłeś przyczynętego słabego odpalania?
Ja też mam Doblo 1.6 mj z 2011 i problem wydaje się być identyczny tj. na nie rozgrzanym silniku trzeba długo kręcić żeby odpalić, ale na zimno pali na strzała.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.