PDA

Zobacz pełną wersję : Doblo 2 1.6 Multijet



tiquet
16-02-2021, 17:04
Witam,
Mam problem z odpalaniem mojego Doblo 2 1.6 MJ (2011 rok). Przebieg to 158 tys. km. Fabrycznie bez DPF.
Gdy silnik jest ciepły, ale niedogrzany to ma problemy z odpaleniem - tzn. musi kręcić kilka razy zanim odpali.
Zimny odpala bez problemów. Rozgrzany również odpala bez problemów.
Po podłączeniu kompa brak błędów.
Może miał ktoś podobny problem?

malutki1989
16-02-2021, 22:25
Podobne problemy mieliśmy z Maluszkiem. Poszedł na sprzedaż, bo nie opłacało się naprawiać.

tiquet
17-02-2021, 09:15
Podobne problemy mieliśmy z Maluszkiem. Poszedł na sprzedaż, bo nie opłacało się naprawiać.

Co mnie interesuje Twój Maluszek?

malutki1989
17-02-2021, 18:24
Myślałem, że każda wskazówka dla Ciebie się liczy, no ale trudno. Dalej radź sobie sam ze swoim problemem...

tiquet
18-02-2021, 11:05
Myślałem, że każda wskazówka dla Ciebie się liczy, no ale trudno. Dalej radź sobie sam ze swoim problemem...

Wskaż proszę w którym miejscu była jakaś wskazówka.
Sugestia żeby sprzedać?

malutki1989
18-02-2021, 21:20
Głowica do remontu. W najgorszym wypadku. Korekty wtrysków sprawdź, może któryś leje, świece też bym sprawdził.

tiquet
18-02-2021, 22:20
Dlaczego głowica do remontu?
Wtryski były sprawdzane i niby są ok (mam jakiś wydruk, więc sprawdzę co dokładnie sprawdzali). Ale z relacji poprzedniego właściciela były kiedyś regenerowane, więc wszystko możliwe.
Świece są nowe, więc one odpadają. Przy mrozach odpalał bez problemów i na starych i teraz na nowych.

malutki1989
22-02-2021, 09:03
Zawory mogą przepuszczać i nie trzyma odpowiedniej kompresji w zależności od temperatury.

W maluszku była zależność, że na zimnym odpalał zawsze, na ciepłym raz tak, raz nie, a na gorącym już wg.

Jaki olej lejesz? Jakie paliwo?

tiquet
22-02-2021, 10:59
U mnie kręci nieco dłużej tylko gdy jest ciepły (ale nie nagrzany), np. po przejechaniu 2 km, gdy wskazówka temperatury jeszcze się nie podniosła. Zimny czy nagrzany odpala zawsze bez problemów.
Oleju używam Motul 8100 X-Clean EFE 5W30 C2/C3. Wymiany co mniej niż 10 tyś. km. Paliwo zwykły diesel z Orlenu lub Circle K.
Jak dla mnie coś jest nie tak z dawkami startowymi/układem paliwowym - wiosną chyba poszukam jakiegoś lepszego warsztatu od diesli, bo u mnie w regionie z dobrymi mechanikami to bieda.

malutki1989
23-02-2021, 11:30
Spróbuj odpalić z odpiętym czujnikiem temperatury płynu chłodzącego.

Jeśli masz dostęp do diagnostyki komputerowej posprawdzaj dane z tego czujnika, masy i temperaturę powietrza na przepływomierzu, stan otwarcia EGR.

tiquet
23-02-2021, 22:11
Odpięcie czujnika spowoduje, że komputer wywali błąd i będzie widział, że zawsze jest zimny, więc to bez sensu.

Poszukam jakiegoś warsztatu i niech szukają przyczyny. Ewentualnie kupię jakiś skaner OBD i podejrzę czy on coś ciekawego pokazuje :)

Bolek doblo
26-03-2025, 14:17
Hej, czy znalazłeś przyczynętego słabego odpalania?
Ja też mam Doblo 1.6 mj z 2011 i problem wydaje się być identyczny tj. na nie rozgrzanym silniku trzeba długo kręcić żeby odpalić, ale na zimno pali na strzała.