Zobacz pełną wersję : Dziwne zachowanie po regeneracji rozrusznika.
damazy61
09-02-2021, 19:33
Cześć ,
Od pewnego czasu miałem problem z odpalaniem na zimnym silniku i w ubiegłym tygodniu oddałem Crome do zakładu zajmującego się regeneracją rozruszników. Bardzo podobało mi się to że oferowali też usługę demontażu i montażu. I tu zaczyna się źródło problemu.
Po odbiorze auta co któreś odpalenie silnika w momencie rozruchu z deski rozdzielczej rozlega się pisk i zaczyna migać oraz piszczeć kontrolka od pasów bezpieczeństwa. Cała sytuacja ma miejsce gdy wsiadam do auta dźwignia zmiany biegów jest na P. Kontrolka i dźwięk zachowuje się tak jakbym odpiął pas podczas jazdy. Wcześniej na 100%tego nie było i problem pojawił się po robocie speców od rozrusznika.
Zauważyłem że wyciągnęli kabel plusa z pancerza wiązki. Wiązke zakleili ciasno taśmą izolacyjną a kabel plusa przyczepili trytytkami to tego pancerza i izolacji. Oczywiście fachowcy się wypierają tego że to oni coś spieprzyli. A ja jestem na 100% pewien że to po ich robocie. Pytanie co oni mogli mi tam zepsuć? Wygląda to tak jakby w momencie rozruchu powstawało jakieś zwarcie,które uruchamia tą kontrolke.
Zamieszczam filmik i zdjęcie.
https://youtu.be/UVCwaVGCu0E
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
39726
podpiąć kompa, wykasować błedy i bedzie albo dobrze albo bedzie trop w którym kierunku szukać
damazy61
10-02-2021, 08:07
podpiąć kompa, wykasować błedy i bedzie albo dobrze albo bedzie trop w którym kierunku szukaćJuż sprawdzone. Brak błędów.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
A może po prostu zregenerowany rozrusznik pobiera taki prąd że akumulator nie wydala i następuje spadek napięcia, który skutkuje wyłączeniem poszczególnych modułów?
Sprawdzić stan akumulatora w tym napięcie podczas rozruchu po dłuższym postoju szczególnie teraz w mrozach :cool:
damazy61
10-02-2021, 09:28
Akumulator nówka ma 3 dni. Na starym zachowywał się tak samo. Dziś przy każdym odpalaniu sam pisk bez migającej kontrolki.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
steffanson
10-02-2021, 10:34
Akumulator nówka ma 3 dni. Na starym zachowywał się tak samo. Dziś przy każdym odpalaniu sam pisk bez migającej kontrolki.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Zakładam, że nowy akumulator ma właściwy prąd rozruchowy i pojemność. Zdarza się, że nowy akumulator potrafi być uszkodzony. Sprawdź napięcie w stanie spoczynku, w trakcie rozruchu i zaraz po nim, jeżeli wszystko jest ok, to nie bawiłbym się w szukanie przyczyn, tylko podjechał z reklamacją.
damazy61
10-02-2021, 12:09
Zakładam, że nowy akumulator ma właściwy prąd rozruchowy i pojemność. Zdarza się, że nowy akumulator potrafi być uszkodzony. Sprawdź napięcie w stanie spoczynku, w trakcie rozruchu i zaraz po nim, jeżeli wszystko jest ok, to nie bawiłbym się w szukanie przyczyn, tylko podjechał z reklamacją.Na reklamacje już oddałem. Popatrzyli pogrzebali i nadal to samo. Boję się im dłużej zostawiać auto żeby mi czegoś bardziej nie spieprzyli. Akumulator jest ok. Przypuszczam że mogli uszkodzić jakiś kabelek w wiązce. Ale mówią że odnalezienie tego jest niemożliwe. Spierdzielili mi auto i nie wiedzą jak to naprawić.39730
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
damazy61
10-02-2021, 18:38
Z ciekawości podłączyłem sobie mesa: napięcie akumulatora podczas uruchaniania silnika spada poniżej 8 V. Akumulator jest nowy ,ma 3 dni. Mierząc multimetrem w spoczynku ma 12,4 a podczas rozruchu spada do 9V.
https://youtu.be/8TZThKICjkc
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
steffanson
11-02-2021, 06:08
Możesz wyczyścić klemy, u mnie przy starym akumulatorze po którymś doładowaniu prostownikiem zaczęły się zapalać w dziwny sposób kontrolki po włączeniu zapłonu i nie gasły po odpaleniu. Wystarczyło porządnie wyczyścić klemy i problem z zapalającymi się kontrolkami ustąpił - dodam, że klemy wyglądały na czyste.
Choć moim zdaniem najbardziej prawdopodobne wydaje się to co napisał @lisekg, że regeneracja mówiąc delikatnie, się nie powiodła.
damazy61
11-02-2021, 09:58
Możesz wyczyścić klemy, u mnie przy starym akumulatorze po którymś doładowaniu prostownikiem zaczęły się zapalać w dziwny sposób kontrolki po włączeniu zapłonu i nie gasły po odpaleniu. Wystarczyło porządnie wyczyścić klemy i problem z zapalającymi się kontrolkami ustąpił - dodam, że klemy wyglądały na czyste.
Choć moim zdaniem najbardziej prawdopodobne wydaje się to co napisał @lisekg, że regeneracja mówiąc delikatnie, się nie powiodła.Coś jest na rzeczy. Akumulator po podpięciu testera takiego jakich używają w sklepach z akumulatorami pokazuje bezbłędne wartości a pod obciążeniem nie spada poniżej 10,8V. Klemy wyczyszczone. Coś ewidentnie zostało spartaczone przy montażu/regeneracji rozrusznika.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Najważniejsze jest napięcie podczas uderzenia rozrusznika... Do jakiej wartości spada. Błędy jeżeli się pokazują podczas rozruchu wynikają właśnie z tego spadku ale nie tyle na akumulatorze a na sterownikach...
Czasami wystarczy przeczyścić klemy tak jak piszecie, czasami bezpieczniki wystarczy poprawić lub wyciągnąć i włożyć kilkakrotnie bo i tam z czasem pogarszają się styki.. To wszystko ma znaczenie na wartość napięcia jakie dociera do sterowników. Bardzo ważna jest też masa i przewód masowy idący do karoserii i silnika z akumulatora. Ważne aby sprawdzić i poprawić, można użyć preparatów do styku.. Mi kiedyś w Stilo zgnił główny przewód masowy i miałem masę błędów ;-)
Zmierzyć napięcie podczas rozruchu ale na bezpiecznikach ( w skrzynce ) od tego co miga i piszczy ;-) i przeczyścić wszystko co jest na akumulatorze - bezpieczniki i przy nim z boku...
A może po prostu zregenerowany rozrusznik pobiera taki prąd że akumulator nie wydala i następuje spadek napięcia, który skutkuje wyłączeniem poszczególnych modułów?
Sprawdzić stan akumulatora w tym napięcie podczas rozruchu po dłuższym postoju szczególnie teraz w mrozach :cool:
to skoro błędów brak to lisekg ma rację - regeneracja rozrusznika się nie udała, przy zdrowym aku napięcie nie powinno spaść poniżej 10V, jeśli spada do 9 to albo aku trup ( a to już wyeliminowałeś ) albo robi się zwarcie/przepięcie itp. na rozruszniku. to się czasem zdarza nawet najlepszym specom od regeneracji rozruszników
damazy61
12-02-2021, 13:16
to skoro błędów brak to lisekg ma rację - regeneracja rozrusznika się nie udała, przy zdrowym aku napięcie nie powinno spaść poniżej 10V, jeśli spada do 9 to albo aku trup ( a to już wyeliminowałeś ) albo robi się zwarcie/przepięcie itp. na rozruszniku. to się czasem zdarza nawet najlepszym specom od regeneracji rozrusznikówByłem dziś ponownie w warsztacie gdzie robili mi regenerację rozrusznika. Popatrzyli pomierzyli,poczyścili i stwierdzili że jest spadek napięcia na bezpieczniku silnika w skrzynce bezpieczników. Po czym powiedzieli że mi nie pomogą bo to nie wina rozrusznika tylko instalacji i mam szukać pomocy u elektromechanika.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Pandemic88
13-02-2021, 17:51
Witam kolegę damazy61
Ja zapytam z innej beczki,jaki koszt regeneracji rozrusznika?
Ja u siebie w zeszłym tygodniu zakładałem całkowicie nowy oryginalny,cena z przesyłką 250zł leżak magazynowy
damazy61
13-02-2021, 18:47
Witam kolegę damazy61
Ja zapytam z innej beczki,jaki koszt regeneracji rozrusznika?
Ja u siebie w zeszłym tygodniu zakładałem całkowicie nowy oryginalny,cena z przesyłką 250zł leżak magazynowyCześć . To się teraz zagotowałem[emoji16]. Ja za regeneracje ,montaż /demontaż zapłaciłem 500 zł. Masz może dostęp do innych leżaków? Prawdopodobnie będę potrzebował nowego alternatora. Mój już był regenerowany 3 razy i prawdopodobnie znowu padł. Nie będę już sie bawił w regeneracje wolę dołożyć i kupić nowy. Tym bardziej że u mnie za regenerację alternatora wołają od 300-350 zł a każda regeneracja wytrzymywała max 10 miesięcy.
Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
Pandemic88
14-02-2021, 13:36
Kolego damazy61 ja rozrusznik zamawiałem https://allegro.pl/uzytkownik/ital-auto-parts mają trochę leżaków magazynowych do całej grupy FCA nr tel.502488161
Inne oryginalne części też zamawiam
https://allegro.pl/uzytkownik/-IPS-?bmatch=cl-dict210105-ctx-uni-1-1-0129
https://allegro.pl/uzytkownik/markowe-czesci?string=fiat%20croma&bmatch=cl-dict210105-ctx-aut-1-1-0129
https://allegro.pl/uzytkownik/tanifiat?string=croma&bmatch=cl-dict210105-ctx-aut-1-1-0129
Ja założyłem rozrusznik wg.eperu 55195029
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/croma-2-4-rozrusznik-wymiana-demontaz-31961/2
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.