PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2017r 2,3 jtd euro 6 Dusi się czasem POMOCY



Przemek1511
04-02-2021, 01:11
cześć, zacznę ze mam je od pół roku. Ducato z 2017r 2.3 jtd 150km euro 6. przebieg 230 tys. km Objaw się taki że jadę po rozgrzaniu silnika na trasie czasami czuje jakby ktoś mi na chwile przyhamował go. W tym momencie spalanie wzrasta dwu krotnie i silnik głośnie zaczyna chodzić jakby mu powietrza brakowało. (słyszę głośniejszą pracę wtrysków) Na początku myślałem ze to normalne jest. Po pewnym czasie jak już zaczynał się przyduszać załączał mi się wiatrak chłodnicy a silnik nie miał pełnej temp.(nadal brak błędu check)Wtedy wiedziałem ze coś mu nie pasi. Mówię zacznę od filtra powietrza paliwa itp. Przy wymianie filtra powietrza zauważyłem ze mam w obudowie zrobione dodatkowe 2 dziurki do zasysania powietrza (myślę bingo pewnie przepławka jest strzelona i ktoś poszedł na łatwiznę i oszukał ja tak żeby miała więcej powietrza) zalepiłem te dziurki, podłożyłem inna przepławkę pojeździłem 2 dni i znów to samo. (znów duszenie i wiatrak). Odłączyłem przepławkę (kostkę) i samochód chodzi o wiele lepiej mimo ze świeci błąd, nie czuć duszenia, pracuje ciszej ale to nie naprawia mojego problemu. Następnym krokiem była próba wypalenia dpf która zawsze nie udawała się (przy 15% błąd). Pojechałem do mechanika żeby to zrobił na lepszym kompie niż mój delphi. Texa także nie zrobiła wypalenia (zanieczyszczenie 65% dpf) Mechanik podłaczył sie i pojechaliśmy na próbę parametrów i wtedy nastąpił przełom (jest błąd za wysokie cisin na listwie wtryskowej który udało się wykasować bo nie był ciągły i nie pojawił się przez następne km) ucieszony mówię zamawiam czujnik listwy. Zanim czujnik przyszedł zdążyłem zrobić trasę 4 tys km i wlac preparat na czyszczenie wtrysków liqui moli Do Włoch jechałem na podłączonej przpływce i znów to samo duszenie się co jakiś czas, We Włoszech odłączyłem przepławkę i powrót bez żadnego duszenia) Po powrocie wymiana czujnika kasowanie błędów sprawdzanie parametrów wszystko ok żadnych odchyleń, wypalanie dpf 100% udane, zanieczyszczenie 5.6% mowie jest udało się :) a tu dupa po 50 km znów słyszę głośniejsza prace silnika i mniejsza moc chwilowo ale tak jakby mniej niż zawsze. Żadnego check. BŁAGAM JEST KTOŚ Z OKOLIC POZNANIA KTO POMOŻE ZNA SIE NA TYCH CUDOWYCH EURO 6? BO JA JUZ MAM DOŚĆ MOJ TEL. 607 394 649. Nie chce wyciągać wtrysków bo to może się nie udać ani wpakować się w koszty niepotrzebne bo już ponad tysiąc poleciał na nic. (parametry wtrysków 2 są na + 2 na - ale nie ma tragedii) jest ktoś kto przerabiał taki temat ? coś słyszałem o jakimś zaworze turbiny co lubi się spierd... aha egr i przepustnica była wyciągana i czyszczona ale były ponoć czyste.

Jeszcze jedno, przy wymianie rozrządu pompa paliwa pociła się na wałku, została uszczelniona i sprawdzona i ponoć jest sprawna

Braval
04-02-2021, 21:41
Probe przelewową wtryskiwaczy robiles? Jedz do konkretnego mechanika.Moze się zacinac zawor EGR, podmienianie przeplywek i brak efektu tez moze swiadczyc o innych przyczynach.Moze cos z softem w sterowniku?Wlaczanie się wentylatora , mogl powodowac wypalający się filtr dpf. A jak z temperaturą silnika , termostat , jest ok?

Przemek1511
05-02-2021, 00:56
Probe przelewową wtryskiwaczy robiles? Jedz do konkretnego mechanika.Moze się zacinac zawor EGR, podmienianie przeplywek i brak efektu tez moze swiadczyc o innych przyczynach.Moze cos z softem w sterowniku?Wlaczanie się wentylatora , mogl powodowac wypalający się filtr dpf. A jak z temperaturą silnika , termostat , jest ok?

Dzięki za odp. Próbę przelewową właśnie chce wykonać w przyszłym tygodniu bo coś musi być z nim. Dziś z ciekawości i uparcia wziąłem mojego delphi i pojechał na jazdę zobaczyć co i jak.

DPF wypalanie znów błąd 15%, moc niepełna. pojechałem do sklepu bo mam rezerwę paliwa, kupiłem cos na wtryski za 50 zł liqui moli wlałem do baku, zalepiłem te dziurki w filtrze powietrza, zrobiłem adaptacje przepustnic itp i ogień na trasę. jechałem przez kilkanaście km 3500 a 4100 obrotów na 3 żeby go przepędzić. Nie wiem czy to chwilowy efekt ale ja dojechałem do domu i po jakimś czasie jechałem coś załatwić do miasta, to miał taka moc jak jeszcze nigdy wciskał w fotel i pracował cicho.

Jutro jadę trasę 100km wypale te paliwo z preparatem do końca i zobaczę czy będzie coś lepiej czy to chwilowe było, spróbuje również zrobić wypalanie dpf.

czy jak dpf się wypala samoczynnie to nie powinna się zaświecić ta żółta kontrolka ? bo od kiedy go mam nie zapaliła się ani razu. (Twoja sugestia z wentylatorem ze mógł się przez wypalanie dpfa załączyć)

Egr według mechanika i dzisiejszego testu przez delphi jest ok ale wiesz jak to jest...

szukam kogoś mądrego z okolic Poznania ?

Samochód osiąga temp prawidłową, nie grzeje się zawsze stoi wskazówka na pół zakresu. (długo się nagrzewa zima tak 4,5km zanim złapie swoja temp 80 90 stopni ale to w ducato norma ponoć)

Przemek1511
11-02-2021, 16:29
Dzięki za odp. Próbę przelewową właśnie chce wykonać w przyszłym tygodniu bo coś musi być z nim. Dziś z ciekawości i uparcia wziąłem mojego delphi i pojechał na jazdę zobaczyć co i jak.

DPF wypalanie znów błąd 15%, moc niepełna. pojechałem do sklepu bo mam rezerwę paliwa, kupiłem cos na wtryski za 50 zł liqui moli wlałem do baku, zalepiłem te dziurki w filtrze powietrza, zrobiłem adaptacje przepustnic itp i ogień na trasę. jechałem przez kilkanaście km 3500 a 4100 obrotów na 3 żeby go przepędzić. Nie wiem czy to chwilowy efekt ale ja dojechałem do domu i po jakimś czasie jechałem coś załatwić do miasta, to miał taka moc jak jeszcze nigdy wciskał w fotel i pracował cicho.

Jutro jadę trasę 100km wypale te paliwo z preparatem do końca i zobaczę czy będzie coś lepiej czy to chwilowe było, spróbuje również zrobić wypalanie dpf.

czy jak dpf się wypala samoczynnie to nie powinna się zaświecić ta żółta kontrolka ? bo od kiedy go mam nie zapaliła się ani razu. (Twoja sugestia z wentylatorem ze mógł się przez wypalanie dpfa załączyć)

Egr według mechanika i dzisiejszego testu przez delphi jest ok ale wiesz jak to jest...

szukam kogoś mądrego z okolic Poznania ?

Samochód osiąga temp prawidłową, nie grzeje się zawsze stoi wskazówka na pół zakresu. (długo się nagrzewa zima tak 4,5km zanim złapie swoja temp 80 90 stopni ale to w ducato norma ponoć)



Jestem po próbach przelewowych link do filmu : https://youtu.be/0-SzKqc22ZY

dziś ponadto wymieniłem na oryginalny regulator ciśnienia na pompie bosch za 450 zł, czujnik na listwie na boscha tez wymieniłem.

i co ? dupaaaaaaaaaaaaa znów to samo nie wypala dpf zacina się podczas jazdy

POMOCY

Braval
11-02-2021, 20:40
Trza do dobrego "doktora".Przez net nie naprawimy, przelewy są bajka. Moze szwankuja czujnki róznicy cisnień. Wgranie nowej mapy ???Kontrolka zapala się wtedy ,gdy filtr jest zapchany i jest potrzeba wypalenia. Mozesz zapytac w firmie "Cinsoft" z Rudna, jak chcesz, specjalizują się w silnikach fiata.

Przemek1511
11-02-2021, 21:43
Trza do dobrego "doktora".Przez net nie naprawimy, przelewy są bajka. Moze szwankuja czujnki róznicy cisnień. Wgranie nowej mapy ???Kontrolka zapala się wtedy ,gdy filtr jest zapchany i jest potrzeba wypalenia. Mozesz zapytac w firmie "Cinsoft" z Rudna, jak chcesz, specjalizują się w silnikach fiata.

Moze szwankuja czujnki róznicy cisnien - czy wtedy nie zapalał by się check ? po odłaczeniu przepływki jest ok auta ma moc nie czka...